• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zderzenie czołowe pociągów w Gdyni przez błąd ludzki?

Szymon Zięba, Patryk Szczerba
5 października 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (191)
aktualizacja: godz. 15:04 (5 października 2023)
  • Skutki czołowego zderzenia dwóch pociągów.
  • Do czołowego zderzenia pociągów doszło w czwartek rano między stacjami Gdynia Stocznia, a Gdynia Główna.
  • Do czołowego zderzenia pociągów doszło w czwartek rano między stacjami Gdynia Stocznia, a Gdynia Główna.
  • Skutki czołowego zderzenia dwóch pociągów.
  • Do czołowego zderzenia pociągów doszło w czwartek rano między stacjami Gdynia Stocznia, a Gdynia Główna.

Niezatrzymanie się maszynisty szynobusa na sygnale "stop" mogło doprowadzić do czołowego zderzenia pociągów, do którego doszło w czwartek rano, 5 października 2023 r., między przystankami Gdyna Stocznia i Gdynia Główna.Mapka To bardzo wstępne ustalenia służb, które pojawiły się na miejscu. Wskutek wypadku jedna osoba w ciężkim stanie trafiła do szpitala UCK w Gdańsku. Lekkie obrażenia odniosły cztery osoby. Wszyscy poszkodowani to pracownicy kolei.



AKTUALIZACJA, godz. 15:04



PKP PLK informuje, że o 13:15 został usunięty z torów szynobus. Po usunięciu drugiego składu służby przystąpią do sprawdzenia stanu infrastruktury i oszacują kiedy możliwe będzie wznowienie ruchu po torze.


Uważasz kolej za bezpieczny środek transportu?

Do wypadku doszło na wysokości ul. Morskiej 24Mapka, czyli między przystankami Gdynia Stocznia i Gdynia Główna.

Co na tę chwilę oficjalnie wiadomo o okolicznościach wypadku?



  • W zderzeniu czołowym brały udział dwa składy nalężące do Polregio: szynobus, który wykonywał manewry na torach oraz pociąg pasażerski relacji Malbork-Gdynia Chylonia.
  • Urządzenia sterowania ruchem kolejowym w chwili wypadku były sprawne. Specjalnie powołana komisja, która będzie wyjaśniać okoliczności wypadku zbierze odczyt danych.
  • Wypadek nie był związany z robotami na torowisku ani z prowadzonymi w okolicy pracami inwestycyjnymi.
  • Oba składy zderzyły się czołowo, a następnie wykoleiły. Wskutek wypadku do szpitali w Gdyni i Wejherowie trafiły trzy osoby, a jedna - w najcięższym stanie - do Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku. W sumie obrażenia odniosło pięć osób.


Oba składy zostały poważnie uszkodzone.




Jakie są nieoficjalne ustalenia po zderzeniu czołowym pociągów?



  • Z nieoficjalnych informacji wynika, że szynobus tuż przed wypadkiem tankował na Grabówku.
  • Kierujący szynobusem miał rzekomo nie zastosować się do sygnału "stop", wyjeżdżając z tankowania. Składy spotkały się pod nastawnią.




Tuż po wypadku na miejscu pojawił się Dariusz Drelich, wojewoda pomorski. Z przekazanych przez niego informacji wynikało, że pięć poszkodowanych osób to pracownicy kolei.

Aktualne rozkłady pociągów w Trójmieście



Co było przyczyną wypadku pociągów?



- Nie chciałbym mówić o okolicznościach, ale najprawdopodobniej jest to błąd ludzki. To jeszcze informacja niepotwierdzona, na miejscu jest prokuratura i odpowiednia komisja do badania wypadków - powiedział Dariusz Drelich.
Wojewoda doprecyzował, że mogło dojść do niezatrzymania się na sygnale "stop".



09:37 5 PAźDZIERNIKA 23 (aktualizacjaakt. 10:44)

Ruch pociągów po wypadku w Gdyni przywrócony (28 opinii)

Ruch kolejowy w Gdyni Głównej został puszczony po torach SKM oraz po peronie 1. Pociągi odjeżdżają z opóźnieniem.
Ruch kolejowy w Gdyni Głównej został puszczony po torach SKM oraz po peronie 1. Pociągi odjeżdżają z opóźnieniem.


  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni

Opinie (191) 7 zablokowanych

  • Z PR w Gdyni chyba jest źle, na Google ocena ich na 1.4 mówi za siebie

    • 10 0

  • Urządzenia były sprawne? (3)

    No nie wydaje mi się. W pociągu jest tzw."czuwak" i ok.może w pociągu było wszystko sprawne. W artykule piszą że tłumaczenie jest takie że w obrębie torowiska zabezpieczenia były sprawne. No jednak chyba nie. W takiej sytuacji jeśli by tak było to nie doszło by do wypadku. Ale łatwiej zwalić winę na błąd człowieka niż naprawiać swoje błędy za kolejne miliony. Prawda?

    • 12 7

    • Jaki czuwak? Przejechanie sygnału na "stój" przez maszynistę

      Czy to pierwszy raz?

      • 3 0

    • (1)

      Czuwak nie działa przy jeździe manewrowej! On przejechał tarcze manewrową a nie semafor. Czuwak działa przy semaforze na stój. Przy okazji - podczas manewrów maszynista ma prawo minąć czerwone (jeśli nie podaje się sygnału do manewrow - białego) jeśli poleci mu to dyżurny ruchu. Wtedy może jechać Maks 20km/h. Przy normalnych manewrach 40 km/h.

      • 2 1

      • Nie wszystko co piszesz jest zgodne z prawdą.

        • 0 0

  • Już wiedzą kto jest winny?

    Bzdura. Komisje ds.wypadków trwają dłużej i na pewno nie odbywa się to na miejscu.

    • 10 0

  • Nepotyzm wychodzi w kokei

    • 7 2

  • PKP morska 24 stan umyslu

    Ciekawe czy jasniepanstwo pozabierały samochody z drogi wewnętrznej by służby mogły sprawnie dojechać do poszkodowanych.

    • 12 2

  • STÓJ, lub Jazda manewrowa zabroniona

    Na koleji niema sygnału "stop". Jest STÓJ. Kwestią pozostaje ewentualne zezwolenie: "... może Pan pominąć tarczę na niebiesko..." Miejmy nadzieję, że tego nie było....

    • 13 0

  • Skoro pociąg przejechał stygal stop czyli czerwone (2)

    To powinien automatycznie się zatrzymać ...

    Co za porażka.

    A jak ktoś z radia wyśle fałszywy sygnał STOP to zatrzymują się wszystkie pociągi w województwie...
    Jakieś nieporozumienie. Widać że nikt nie modernizuje kolei

    • 13 8

    • Ty chyba nie masz pojęcia o czym piszesz xd

      • 4 1

    • dokładnie, zasada prosta jak konstrukcja cepa, wie o tym każdy inżynier

      ale pewnie trzeba na to troche wydać a pieniądze ze spółek państwowych przeznaczane są na inne cele

      • 0 4

  • Pierdykło się pod samą siedzibą zakładu pkp plk (1)

    Fajny widok mieli pracownicy tej pisowskiej spółki, których 90 procent dojeżdża do pracy koleją

    • 12 9

    • spod którego kamienia wyłazicie, d**ile?

      • 4 2

  • zastanawiajace,wojewoda osobiscie nadzoruje sledztwo,przed wyborami chce zaistniec partia,czy pilnuje wyciekow.

    • 16 3

  • Warto dodać że sprawą nie zajmie się Panstwowa Komisja Badania wypadków kolejowych tylko wewnętrzna komisja pkp plk. czyli jak zwykle zamiatanie pod dywan

    • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane