- 1 Trudny wrzesień na drogach w Trójmieście (93 opinie)
- 2 Jest nowy szef ZTM Gdańsk (73 opinie)
- 3 Walka z motocyklami jak z wiatrakami (249 opinii)
- 4 W 15 dni zdecydują, na co wydać 13 mln zł (22 opinie)
- 5 Zabytkowy folwark doczeka się remontu? (28 opinii)
- 6 Bez "dzikiej" drogi Morenę czeka chaos? (344 opinie)
Zderzenie czołowe pociągów w Gdyni przez błąd ludzki?
Niezatrzymanie się maszynisty szynobusa na sygnale "stop" mogło doprowadzić do czołowego zderzenia pociągów, do którego doszło w czwartek rano, 5 października 2023 r., między przystankami Gdyna Stocznia i Gdynia Główna. To bardzo wstępne ustalenia służb, które pojawiły się na miejscu. Wskutek wypadku jedna osoba w ciężkim stanie trafiła do szpitala UCK w Gdańsku. Lekkie obrażenia odniosły cztery osoby. Wszyscy poszkodowani to pracownicy kolei.
AKTUALIZACJA, godz. 15:04
PKP PLK informuje, że o 13:15 został usunięty z torów szynobus. Po usunięciu drugiego składu służby przystąpią do sprawdzenia stanu infrastruktury i oszacują kiedy możliwe będzie wznowienie ruchu po torze.
Co na tę chwilę oficjalnie wiadomo o okolicznościach wypadku?
- W zderzeniu czołowym brały udział dwa składy nalężące do Polregio: szynobus, który wykonywał manewry na torach oraz pociąg pasażerski relacji Malbork-Gdynia Chylonia.
- Urządzenia sterowania ruchem kolejowym w chwili wypadku były sprawne. Specjalnie powołana komisja, która będzie wyjaśniać okoliczności wypadku zbierze odczyt danych.
- Wypadek nie był związany z robotami na torowisku ani z prowadzonymi w okolicy pracami inwestycyjnymi.
- Oba składy zderzyły się czołowo, a następnie wykoleiły. Wskutek wypadku do szpitali w Gdyni i Wejherowie trafiły trzy osoby, a jedna - w najcięższym stanie - do Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku. W sumie obrażenia odniosło pięć osób.
Oba składy zostały poważnie uszkodzone.
Jakie są nieoficjalne ustalenia po zderzeniu czołowym pociągów?
- Z nieoficjalnych informacji wynika, że szynobus tuż przed wypadkiem tankował na Grabówku.
- Kierujący szynobusem miał rzekomo nie zastosować się do sygnału "stop", wyjeżdżając z tankowania. Składy spotkały się pod nastawnią.
Tuż po wypadku na miejscu pojawił się Dariusz Drelich, wojewoda pomorski. Z przekazanych przez niego informacji wynikało, że pięć poszkodowanych osób to pracownicy kolei.
Aktualne rozkłady pociągów w Trójmieście
Co było przyczyną wypadku pociągów?
- Nie chciałbym mówić o okolicznościach, ale najprawdopodobniej jest to błąd ludzki. To jeszcze informacja niepotwierdzona, na miejscu jest prokuratura i odpowiednia komisja do badania wypadków - powiedział Dariusz Drelich.
Wojewoda doprecyzował, że mogło dojść do niezatrzymania się na sygnale "stop".
Ruch pociągów po wypadku w Gdyni przywrócony (28 opinii)
Opinie (191) 7 zablokowanych
-
2023-10-05 11:17
Z PR w Gdyni chyba jest źle, na Google ocena ich na 1.4 mówi za siebie
- 10 0
-
2023-10-05 11:21
Urządzenia były sprawne? (3)
No nie wydaje mi się. W pociągu jest tzw."czuwak" i ok.może w pociągu było wszystko sprawne. W artykule piszą że tłumaczenie jest takie że w obrębie torowiska zabezpieczenia były sprawne. No jednak chyba nie. W takiej sytuacji jeśli by tak było to nie doszło by do wypadku. Ale łatwiej zwalić winę na błąd człowieka niż naprawiać swoje błędy za kolejne miliony. Prawda?
- 12 7
-
2023-10-05 11:43
Jaki czuwak? Przejechanie sygnału na "stój" przez maszynistę
Czy to pierwszy raz?
- 3 0
-
2023-10-05 12:04
(1)
Czuwak nie działa przy jeździe manewrowej! On przejechał tarcze manewrową a nie semafor. Czuwak działa przy semaforze na stój. Przy okazji - podczas manewrów maszynista ma prawo minąć czerwone (jeśli nie podaje się sygnału do manewrow - białego) jeśli poleci mu to dyżurny ruchu. Wtedy może jechać Maks 20km/h. Przy normalnych manewrach 40 km/h.
- 2 1
-
2023-10-05 20:53
Nie wszystko co piszesz jest zgodne z prawdą.
- 0 0
-
2023-10-05 11:24
Już wiedzą kto jest winny?
Bzdura. Komisje ds.wypadków trwają dłużej i na pewno nie odbywa się to na miejscu.
- 10 0
-
2023-10-05 11:25
Nepotyzm wychodzi w kokei
- 7 2
-
2023-10-05 11:26
PKP morska 24 stan umyslu
Ciekawe czy jasniepanstwo pozabierały samochody z drogi wewnętrznej by służby mogły sprawnie dojechać do poszkodowanych.
- 12 2
-
2023-10-05 11:27
STÓJ, lub Jazda manewrowa zabroniona
Na koleji niema sygnału "stop". Jest STÓJ. Kwestią pozostaje ewentualne zezwolenie: "... może Pan pominąć tarczę na niebiesko..." Miejmy nadzieję, że tego nie było....
- 13 0
-
2023-10-05 11:34
Skoro pociąg przejechał stygal stop czyli czerwone (2)
To powinien automatycznie się zatrzymać ...
Co za porażka.
A jak ktoś z radia wyśle fałszywy sygnał STOP to zatrzymują się wszystkie pociągi w województwie...
Jakieś nieporozumienie. Widać że nikt nie modernizuje kolei- 13 8
-
2023-10-05 12:50
Ty chyba nie masz pojęcia o czym piszesz xd
- 4 1
-
2023-10-05 13:03
dokładnie, zasada prosta jak konstrukcja cepa, wie o tym każdy inżynier
ale pewnie trzeba na to troche wydać a pieniądze ze spółek państwowych przeznaczane są na inne cele
- 0 4
-
2023-10-05 11:41
Pierdykło się pod samą siedzibą zakładu pkp plk (1)
Fajny widok mieli pracownicy tej pisowskiej spółki, których 90 procent dojeżdża do pracy koleją
- 12 9
-
2023-10-05 11:53
spod którego kamienia wyłazicie, d**ile?
- 4 2
-
2023-10-05 11:42
zastanawiajace,wojewoda osobiscie nadzoruje sledztwo,przed wyborami chce zaistniec partia,czy pilnuje wyciekow.
- 16 3
-
2023-10-05 11:55
Warto dodać że sprawą nie zajmie się Panstwowa Komisja Badania wypadków kolejowych tylko wewnętrzna komisja pkp plk. czyli jak zwykle zamiatanie pod dywan
- 13 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.