• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zderzenie czołowe pociągów w Gdyni przez błąd ludzki?

Szymon Zięba, Patryk Szczerba
5 października 2023, godz. 10:25 
Opinie (191)
aktualizacja: godz. 15:04 (5 października 2023)
  • Skutki czołowego zderzenia dwóch pociągów.
  • Do czołowego zderzenia pociągów doszło w czwartek rano między stacjami Gdynia Stocznia, a Gdynia Główna.
  • Do czołowego zderzenia pociągów doszło w czwartek rano między stacjami Gdynia Stocznia, a Gdynia Główna.
  • Skutki czołowego zderzenia dwóch pociągów.
  • Do czołowego zderzenia pociągów doszło w czwartek rano między stacjami Gdynia Stocznia, a Gdynia Główna.

Niezatrzymanie się maszynisty szynobusa na sygnale "stop" mogło doprowadzić do czołowego zderzenia pociągów, do którego doszło w czwartek rano, 5 października 2023 r., między przystankami Gdyna Stocznia i Gdynia Główna.Mapka To bardzo wstępne ustalenia służb, które pojawiły się na miejscu. Wskutek wypadku jedna osoba w ciężkim stanie trafiła do szpitala UCK w Gdańsku. Lekkie obrażenia odniosły cztery osoby. Wszyscy poszkodowani to pracownicy kolei.



AKTUALIZACJA, godz. 15:04



PKP PLK informuje, że o 13:15 został usunięty z torów szynobus. Po usunięciu drugiego składu służby przystąpią do sprawdzenia stanu infrastruktury i oszacują kiedy możliwe będzie wznowienie ruchu po torze.


Uważasz kolej za bezpieczny środek transportu?

Do wypadku doszło na wysokości ul. Morskiej 24Mapka, czyli między przystankami Gdynia Stocznia i Gdynia Główna.

Co na tę chwilę oficjalnie wiadomo o okolicznościach wypadku?



  • W zderzeniu czołowym brały udział dwa składy nalężące do Polregio: szynobus, który wykonywał manewry na torach oraz pociąg pasażerski relacji Malbork-Gdynia Chylonia.
  • Urządzenia sterowania ruchem kolejowym w chwili wypadku były sprawne. Specjalnie powołana komisja, która będzie wyjaśniać okoliczności wypadku zbierze odczyt danych.
  • Wypadek nie był związany z robotami na torowisku ani z prowadzonymi w okolicy pracami inwestycyjnymi.
  • Oba składy zderzyły się czołowo, a następnie wykoleiły. Wskutek wypadku do szpitali w Gdyni i Wejherowie trafiły trzy osoby, a jedna - w najcięższym stanie - do Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku. W sumie obrażenia odniosło pięć osób.


Oba składy zostały poważnie uszkodzone.




Jakie są nieoficjalne ustalenia po zderzeniu czołowym pociągów?



  • Z nieoficjalnych informacji wynika, że szynobus tuż przed wypadkiem tankował na Grabówku.
  • Kierujący szynobusem miał rzekomo nie zastosować się do sygnału "stop", wyjeżdżając z tankowania. Składy spotkały się pod nastawnią.




Tuż po wypadku na miejscu pojawił się Dariusz Drelich, wojewoda pomorski. Z przekazanych przez niego informacji wynikało, że pięć poszkodowanych osób to pracownicy kolei.

Aktualne rozkłady pociągów w Trójmieście



Co było przyczyną wypadku pociągów?



- Nie chciałbym mówić o okolicznościach, ale najprawdopodobniej jest to błąd ludzki. To jeszcze informacja niepotwierdzona, na miejscu jest prokuratura i odpowiednia komisja do badania wypadków - powiedział Dariusz Drelich.
Wojewoda doprecyzował, że mogło dojść do niezatrzymania się na sygnale "stop".



09:37 5 PAźDZIERNIKA 23 (aktualizacjaakt. 10:44)

Ruch pociągów po wypadku w Gdyni przywrócony (28 opinii)

Ruch kolejowy w Gdyni Głównej został puszczony po torach SKM oraz po peronie 1. Pociągi odjeżdżają z opóźnieniem.
Ruch kolejowy w Gdyni Głównej został puszczony po torach SKM oraz po peronie 1. Pociągi odjeżdżają z opóźnieniem.


  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni

Opinie (191) 7 zablokowanych

  • wypadek to wypadek trzeba to badać

    Znowu widać tu trolling i szukanie każdej okazji aby komuś dowalić. A tu ludzie ucierpieli więc raczej wyraźmy im swoje współczucie.

    • 22 3

  • Jeżeli szynobus był podstawiany z bocznicy, czyli ruch manewrowy to nie ma czerwonego światła. Jest albo niebieskie, albo białe.

    • 20 2

  • czy użyto sygnału 'radio stop' czy w związku z poprzednimi użyciami zignorowano to zabezpieczenie? (1)

    Jak ktoś się bawił to było plucie, że to wschodni agenci, jak była potrzeba użycia to nikt nie użył bo myślał, że to jakaś ściema. Zacznijmy dbać o nasz kraj, kasę przeznaczać na to co nam pomaga w życiu a nie na wspieranie nazizmu!

    • 13 16

    • Nawet jeżeli użyto

      To pojazdy nie stają w miejscu

      • 6 0

  • Widać że konstrukcja tego żółto-niebieskiego jest solidna, czerwony się rozpadł w drobny pył...... (1)

    Są jakieś testy zderzeniowe pociągów?

    • 12 9

    • Tak, codziennie

      Specjalnie zrobią test 50-letniego kibla i 10-letniego szynobusu, którego wyprodukowano w 5 sztukach.

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Szkody w taborze (3)

    Abstrahując od powodu i skutku wypadku wśród rannych, mnie zaintrygowała różnica zniszczeń w obu składach. Widać jak na przestrzeni lat wzrosła troska projektantów o bezpieczeństwo pojazdów.

    • 240 6

    • (2)

      en57 to stara technologia tam strefa zgniotu konczyla sie na scianie dzialowej przedzialu sluzbowego dlatego tu tak to wyglada a przedzial pasazerski nie tkniety szynobus slabiej oberwal tylko dlatego ze cala sila skumulowala sie na ence gdyby dwie en57 sie w ten sam sposob zderzyly to zupelny inny obraz zniszczen by byl

      • 18 0

      • Podobnie jak z autami. W starej konstrukcji nie ma szans na przezycie

        • 3 9

      • kible pomimo liftingu to przegnite stare trupy

        • 7 3

  • Jakie stop? (3)

    Nie ma takiego sygnału na kolei, jedynie sobie możecie zrobić stop na skrzyżowaniu drogowym. A na torach S1 i tarcze manewrowe

    • 16 4

    • (2)

      Czerwone stój, niebieskie też stój więc czego nie rozumiesz?

      • 1 1

      • Niebieskie to "stój" ale tylko dla jazd manewrowych

        Na jazdach szlakowych trzymasz się sygnalizacji szlakowej

        • 2 0

      • Wlasnie

        Czego nie rozumiesz? Stój nie stop!

        • 1 0

  • tylko PO gwarancja naszego bezpieczestwa i zostanie w Unii Europejskej i NATO (7)

    brak srodkow KPO z Brukseli i sa tego wyniki PiS nie liczyu z bezpieczenstwem Polakow taka prawda

    • 31 31

    • To już było pamiętam dziadostwo (2)

      • 8 4

      • (1)

        niczym się nie rożni to dziadostwo od współczesnego

        • 5 5

        • było taniej

          • 2 4

    • Tylko z PO bezpieczeństwo pod rękę z Putinem na molo.

      • 2 3

    • olo

      w gdyni Pis nie rządzi a raczej srodowisko sprzyjajace pełofcom pełofce gwarantem hehehe czego chyba zdrady i sprzeniewierzenia i rozpierdzielenia wszystkiego czego sie dotkną taka jest prawda nie schleebiaj sobie pełofcu ja dobrze pamietam coscie robili jak byliscie przy korycie - i powiem ze takich ch-----w nigdy wiecej

      • 1 0

    • Co ty bredzisz? Nie masz zielonego pojęcia o prowadzeniu ruchu pociagow

      • 0 0

    • Dawno by nas zaorali gdyby władzy nie stracili. Nie ma polityki migracyjnej. To jest biznes i destabilizacja. Ci co sprowadzają nie robią tego z miłości. Przecież nie bądźmy naiwni.

      • 0 0

  • Ale urwał

    • 4 5

  • Atak

    Atak ruskich
    Zakłócili Auto Stop
    Maszynista z nimi w zmowie
    Tak to zrobili

    • 3 17

  • (1)

    Czy śledczy na pewno wykluczyli na tym etapie, pojawiające się ostatnimi czasy informacje, odnośnie fałszywych sygnałów start-stop? Było kilka przypadków min. w zachodniopomorskim czy Białymstoku. Już zwalają winę na maszynistę ale czy słusznie? Jeśli ktoś inny maczał w tym palce to czy nie podchodzi pod zamach?

    • 12 7

    • A vo to ma do rzeczy?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane