• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zderzenie czołowe pociągów w Gdyni przez błąd ludzki?

Szymon Zięba, Patryk Szczerba
5 października 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (191)
aktualizacja: godz. 15:04 (5 października 2023)
  • Skutki czołowego zderzenia dwóch pociągów.
  • Do czołowego zderzenia pociągów doszło w czwartek rano między stacjami Gdynia Stocznia, a Gdynia Główna.
  • Do czołowego zderzenia pociągów doszło w czwartek rano między stacjami Gdynia Stocznia, a Gdynia Główna.
  • Skutki czołowego zderzenia dwóch pociągów.
  • Do czołowego zderzenia pociągów doszło w czwartek rano między stacjami Gdynia Stocznia, a Gdynia Główna.

Niezatrzymanie się maszynisty szynobusa na sygnale "stop" mogło doprowadzić do czołowego zderzenia pociągów, do którego doszło w czwartek rano, 5 października 2023 r., między przystankami Gdyna Stocznia i Gdynia Główna.Mapka To bardzo wstępne ustalenia służb, które pojawiły się na miejscu. Wskutek wypadku jedna osoba w ciężkim stanie trafiła do szpitala UCK w Gdańsku. Lekkie obrażenia odniosły cztery osoby. Wszyscy poszkodowani to pracownicy kolei.



AKTUALIZACJA, godz. 15:04



PKP PLK informuje, że o 13:15 został usunięty z torów szynobus. Po usunięciu drugiego składu służby przystąpią do sprawdzenia stanu infrastruktury i oszacują kiedy możliwe będzie wznowienie ruchu po torze.


Uważasz kolej za bezpieczny środek transportu?

Do wypadku doszło na wysokości ul. Morskiej 24Mapka, czyli między przystankami Gdynia Stocznia i Gdynia Główna.

Co na tę chwilę oficjalnie wiadomo o okolicznościach wypadku?



  • W zderzeniu czołowym brały udział dwa składy nalężące do Polregio: szynobus, który wykonywał manewry na torach oraz pociąg pasażerski relacji Malbork-Gdynia Chylonia.
  • Urządzenia sterowania ruchem kolejowym w chwili wypadku były sprawne. Specjalnie powołana komisja, która będzie wyjaśniać okoliczności wypadku zbierze odczyt danych.
  • Wypadek nie był związany z robotami na torowisku ani z prowadzonymi w okolicy pracami inwestycyjnymi.
  • Oba składy zderzyły się czołowo, a następnie wykoleiły. Wskutek wypadku do szpitali w Gdyni i Wejherowie trafiły trzy osoby, a jedna - w najcięższym stanie - do Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku. W sumie obrażenia odniosło pięć osób.


Oba składy zostały poważnie uszkodzone.




Jakie są nieoficjalne ustalenia po zderzeniu czołowym pociągów?



  • Z nieoficjalnych informacji wynika, że szynobus tuż przed wypadkiem tankował na Grabówku.
  • Kierujący szynobusem miał rzekomo nie zastosować się do sygnału "stop", wyjeżdżając z tankowania. Składy spotkały się pod nastawnią.




Tuż po wypadku na miejscu pojawił się Dariusz Drelich, wojewoda pomorski. Z przekazanych przez niego informacji wynikało, że pięć poszkodowanych osób to pracownicy kolei.

Aktualne rozkłady pociągów w Trójmieście



Co było przyczyną wypadku pociągów?



- Nie chciałbym mówić o okolicznościach, ale najprawdopodobniej jest to błąd ludzki. To jeszcze informacja niepotwierdzona, na miejscu jest prokuratura i odpowiednia komisja do badania wypadków - powiedział Dariusz Drelich.
Wojewoda doprecyzował, że mogło dojść do niezatrzymania się na sygnale "stop".



09:37 5 PAźDZIERNIKA 23 (aktualizacjaakt. 10:44)

Ruch pociągów po wypadku w Gdyni przywrócony (28 opinii)

Ruch kolejowy w Gdyni Głównej został puszczony po torach SKM oraz po peronie 1. Pociągi odjeżdżają z opóźnieniem.
Ruch kolejowy w Gdyni Głównej został puszczony po torach SKM oraz po peronie 1. Pociągi odjeżdżają z opóźnieniem.


  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni
  • Zderzenie pociągów w Gdyni

Opinie (191) 7 zablokowanych

  • coz za tragedia

    niesamowite ile jest przez pomylke dopiero najlepsze przed gdanskiem

    • 1 0

  • W tym wypadku winny człowiek

    Jeżeli dowiedzie się winę maszynisty bez spornie to on powinien ponieść odpowiedzialność , a gdy wina stoi po stronie organizatora pracy to jego ciągnąć do odpowiedzialności materialnej

    • 1 1

  • Czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego

    Przy trzech osobach rannych (odliczam ciężej rannego i rozumiem dlaczego UCK) - jedną trzeba było wieźć 20 kilometrów do Wejherowa?

    • 3 2

  • Kiedyś mówiło się że najlepsze co można kupić w Gdyni to bilet do Gdańska

    Dziś jak widać już niekoniecznie

    • 2 0

  • Niezależnie od tego czy był błąd czy nie to jest jeszcze coś. Tym czymś jest
    kiepsko zaprojektowany układ torowy stacji Gdynia. Można to było zrobić
    znacznie lepiej i w ten sposób mocno zminimalizować takie sytuacje.

    • 2 1

  • Niestety podwozie było źle, szyny też były złe.

    • 1 0

  • W Gdyni Szczurka nawet pociągi się zdarzają.

    I czemu to nikogo nie dziwi?

    • 0 1

  • gdzie sie zglosic po odszkodowanie bo byla mtam i zlamalam nogi grozi mi amputacja

    • 1 0

  • Do autora

    "Stop" to znak drogowy, na kolei występuje sygnał "Stój"!!!

    • 6 0

  • (1)

    I nikt nie uzył radio stopu? Etcs dopuścil do katastrofy? Oj widzę tutaj spore zaniedbania pisowskiego PKP plk

    • 1 2

    • ETCS nie nadzoruje jazd manewrowych. Wszystko zadziało się tak szybko że nikt nie zdążył nawet użyć radio stopu.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane