- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (71 opinii)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (129 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 5 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (73 opinie)
- 6 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (168 opinii)
Zielone światło nie zawsze znaczy "idź"
Dwuetapowe przejście we Wrzeszczu wielokrotnie wprowadza w błąd pieszych. Kiedy światła po jednej stronie zmieniają kolor na zielony, drugie wciąż są czerwone. Wiele osób tego nie dostrzega i czasem niemal wchodzą pod koła samochodów.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- W momencie włączenia zielonego światła przy jezdni al. Grunwaldzkiej, po której jadą samochody ze strony Gdyni w kierunku centrum Gdańska, na jezdni przy al. Grunwaldzkiej, po której jadą pojazdy z Gdańska w kierunku Gdyni, nadal widnieje czerwone światło dla pieszych - pisze nasz czytelnik, pan Dariusz. - Ludzie niemal instynktownie po zmianie dalszych świateł na zielone, wchodzą na jezdnie, często wprost pod nadjeżdżające pojazdy, które jadą tam zgodnie z obowiązującymi przepisami
Dwuetapowe przejścia dla pieszych to stały element nie tylko gdańskich dróg. Jednak nie wszystkie działają według identycznych zasad. Przykładowo - światła na przejściu na skrzyżowaniu Huciska i Wałów Jagielońskich
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Jak ustalany jest sposób działania sygnalizacji?
- Wszystkie skrzyżowania są analizowane przez Inżynierię Ruchu - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni. - Przeprowadzane są analizy, które sprawdzają natężenie ruchu, przepływ pieszych, a także sąsiadujące skrzyżowania, które wpływają na liczbę samochodów. Ale nie jest to oczywiście proces nieomylny - często działanie sygnalizacji jest zmieniane tak, aby poprawiło funkcjonowanie - zaznacza.
Wpływ na działanie świateł ma także cykl ich zmiany, który trwa tam 120 sekund. Oznacza to, że w tym czasie zapalają się wszystkie kolejne światła - dla pieszych i dla pojazdów.
- Korzystam z tego przejścia kilka razy dziennie i piesi są nieumyślnie wprowadzani w błąd. Czynią tak zarówno osoby młodsze i starsze. Mam nadzieję, że z tego powodu nie dojdzie w tym miejscu do tragedii, bo wiele razy się już na to zanosiło - pisze pan Dariusz.
Okazuje się jednak, że niektórzy świadomie wchodzą na dwuetapowe przejścia dla pieszych, na których świeci się czerwone światło.
- Od kilku dni w okolicach trzyetapowego przejścia na Żabiance stała policja i łapała wielu ludzi, którzy choćby jeden etap przeszli na czerwonym. Generalnie nie pochwalam przechodzenia, jak pali się czerwone, ale wydaje mi się, że takie zachowanie policji to lekka przesada. To nie jest prewencja, a podbijanie statystyki. Gdyby policja stała tam pd czasu do czasu to rozumiem, ale prawie pięć dni pod rząd i to w godzinach popołudniowego szczytu?! Mi też zdarza się tam przejść na czerwonym świetle jeden z fragmentów, gdy mnie się spieszy, ale "hurtowe" wręczanie mandatów nie jest chyba podstawowym zadaniem policji? - denerwuje się nasz czytelnik, pan Tomasz, który zadzwonił do nas w ostatni piątek.
Miejsca
Opinie (248) 7 zablokowanych
-
2012-03-04 13:12
chodzi o kasę....
"...ale "hurtowe" wręczanie mandatów nie jest chyba podstawowym zadaniem policji? - denerwuje się nasz czytelnik, pan Tomasz, który zadzwonił do nas w ostatni piątek. "
Policja , fotoradary , słuzby miejskie muszą zarabiać. Siebie utrzymać i paręset melonów dla p. Vincenta dorzucić !!- 6 4
-
2012-03-04 13:14
W EUROPIE ZACHODNIEJ I TAK JEST PRZYJETA ZASADA ZE ZAWSZE PIESZY NA DRODZE JEST SLABSZY I MA PIERSZENSTWO ! (1)
Trzeba miec troche ''oleju w glowie '' ! ZADNE SWIATŁA NIE ZASTAPIA MYSLENIA W CZASIE JAZDY.
- 23 4
-
2012-03-05 06:29
Zasady
Auto jest "słabsze" od tramwaju/pociągu a nie ma pierwszeństwa. Naturalną zasadą jest, że ten kto traci więcej bardziej się pilnuje.
- 3 2
-
2012-03-04 13:14
(1)
Ja uważam, że teraz jest dużo lepiej niż było. Wcześniej jak jednocześnie zapalało się zielone cała masa ludzi wchodziła na czerwonym. Teraz można bardzo płynnie przejść na kierunku od Zatoki do Dmowskiego. W przeciwnym trchę gorzej, ale też bez przesady. Jakoś u nas ciągle ktoś czegoś nie zauważa. Kierowcy ograniczeń prędkości, piesi czerwonego, rowerzyści, że jadą po chodniku. Co więcej jak Policja wypełnia swoją robotę (czemu tak rzadko?) to też jest probem bo przecież się komuś tam spieszy. A później wszyscy winni tylko nie my.
- 11 4
-
2012-03-04 16:25
Sasiad, znowu nie zrozumiałeś treści artykułu.
- 1 1
-
2012-03-04 13:17
Chełm (1)
W okolicach Tesco na Chełmie widać chyba najlepiej geniusz naszych urzędników. Dla samochodów jest czerwone światło, a dla pieszych... guzik, dzięki któremu zielone światło zapala się dopiero w następnym etapie, co dla ruchu samochodów... nie ma żadnego znaczenia, bo i tak wszystko odbywa się tak samo, jak w cyklu bez zielonego światła. No ale przecież wiadomo, że kierowca ważny, a pieszemu zawsze trzeba robić pod górkę, nawet wtedy, kiedy nie ma to żadnego sensu (może poza tym, że dwukrotnie wydłuża się czas stania pieszych na przejściu:))
- 21 1
-
2012-03-04 19:43
na Chełmie przy Tesco często są stłuczki-dziś była kolejna, widać że ktoś mózg wyłącza kierowcom na tym skrzyżowaniu
- 0 0
-
2012-03-04 13:19
(1)
Oddajcie przejscie przy Manhattanie. Teraz wszyscy sie tlocza na jednym i czasami nawet tramwaj ma problem z opuszczeniem przystanku, bo ludzie stoja na torach. XXI wiek, a w Gdansku wciaz zaslepienie miloscia do auta.
- 15 8
-
2012-03-04 22:02
Grunwaldzka umiera
Oddajcie jeszcze na wysokości Sobótki/Waryńskiego. Co parę lat, to kolejne w przejście w plecy. Zabijają miasto, napędzają suburbanizację, a potem lament, że daleko, że korki, że nowe drogi budować i stare poszerzać, wszytko kosztuje, a budżet się nie spina, a zamiast miasta mamy strefy wstydu i rozrastającą się metrowiochę. Błędne koło.
- 2 1
-
2012-03-04 13:25
tunel tunel tunel (2)
ale to dopiero ekipa prawdziwych gospodarzy którzxy obejma władzę w tym mieście będzie musiała posprzatac po tych nieudacznikach
- 13 9
-
2012-03-04 21:58
Nie lubię oszczanych tuneli (1)
gdzie tylko w zęby można dostać. To rozwiązanie dla samochodów, a nie dla ludzi.
- 3 2
-
2012-03-05 08:13
wolisz zwłoki pieszego
w foliowym worku?
- 0 1
-
2012-03-04 13:27
brak oznaczeń (2)
temat jest słuszny ale ktoś zapomniał o poinformowaniu pieszych o tym że jest to przejście dwu etapowie !!!! inaczej można się o tym przekonać wpadając pod samochód !!!pozdrawiam projektantów
- 5 7
-
2012-03-04 13:29
(1)
A czy nie wystarczy Ci do tego światło czerwone, które pali się na dwóch sygnalizatorach po drugiej stronie? Może jeszcze ulotki trzeba rozdawać.
- 6 4
-
2012-03-04 16:15
Oby Ciebie nie spotkała pomyłka.
- 0 0
-
2012-03-04 13:33
taka sama jest sytuacja kawałek dalej na przejściu przy skrzyzowaniu al. Grunwaldzkiej i Miszewskiego
sygnalizacja nie zmienia się w tym samym czasie i zdarza się, że ludzie patrzą na tą bardziej odległą, gdzie już jest zielone, a w tym czasie nierzadko z dużą prędkością przejeżdżają samochody chcąc jeszcze zdążyć przed czerwonym. Jest to bardzo niebezpieczne, powinni coś z tym zrobić, bo obawiam się, że tragedia jest tylko kwestią czasu...
- 8 2
-
2012-03-04 13:36
zgadzam sie
sam bylem swiadkiem jak kobieta wbiegla pod kola.... musi dosc do tragedi zeby to zmienic... w błąd wprowadzają 3 wygnalizatory ktore pokazuja swiatlo zielone, natomiast jeden slupek z czerwonym jest niewidoczne
- 8 1
-
2012-03-04 13:42
POLSKA = DZIKI KRAJ (2)
moze zamiast pisac o tym i robić nędzne wywody - MOŻE CZAS ZACZĄĆ PATRZEĆ NA ZACHÓD I ROBIĆ JEDNO-ETAPOWE PRZEJŚCIA ??????
- 16 5
-
2012-03-04 13:58
i bedziesz debilu stał samochodem na światłach 5 minut (1)
geniusz...
- 3 9
-
2012-03-04 16:31
eej debilu! -a słyszałeś cieniasie o czymś takim jak pętle indukcyjne albo tunele - np. w Szwecji ten pomysł stosowany jest od
wielu lat.. a "geniuszem" i debilem - sam jesteś :)
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.