• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zjazd z Trasy Kaszubskiej w drogę widmo. Nowa Kielnieńska musi czekać na realizację

Krzysztof Koprowski
28 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Węzeł Chwaszczyno ze zjazdem w stronę Gdańska w ul. Nową Kielnieńską.
  • Zjazd z węzła Chwaszczyno w ul. Nową Kielnieńską.
  • U góry zjazd w ul. Nowa Kielnieńska, po prawej w Obwodnicę Metropolitalną.
  • Po prawej zjazd w ul. Nową Kielnieńską, prosto Trasa Kaszubska w stronę Gdyni.

Powstający ogromny węzeł Chwaszczyno na Trasie Kaszubskiej przez najbliższe lata będzie tylko w niewielkim stopniu wykorzystany. Na zjeździe w stronę Gdańska montowane są już ekrany akustyczne, choć kierowcy tzw. ul. Nową Kielnieńską na całej długości pojadą najwcześniej za kilka lat. Mieszkańcy Osowej oprotestowali jej budowę w formie "ekspresówki", ale nie wstrzymali całkowicie możliwości realizacji.



Realizacja której drogi jest najpilniejsza?

Węzeł Chwaszczyno widoczny jest już na najnowszych zdjęciach satelitarnych Pomorza. Pod względem powierzchni może śmiało konkurować z zabudową Chwaszczyna. Docelowo w tym miejscu krzyżować się będzie ruch z czterech kierunków:
  • do/z Gdyni (Trasa Kaszubska),
  • do/z Lęborka (Trasa Kaszubska),
  • do/z Gdańska (Nowa Kielnieńska),
  • do/z Obwodnicy Metropolitalnej.

Zdjęcie satelitarne powstającego węzła w Chwaszczynie. Zdjęcie satelitarne powstającego węzła w Chwaszczynie.

Zjazdy z nowego węzła prosto w domki lub pole



Obecnie w budowie jest tylko pierwsza z wymienionych dróg - Trasa Kaszubska, która oddana do użytku zostanie w całości latem przyszłego roku. Ostateczny termin będzie uzależniony od pogody.

Czytaj więcej:

Kierowcy nie pojadą Trasą Kaszubską w tym roku



Dla pozostałych dróg przygotowano już docelowy kształt węzła drogowego, ale zjazdy w Obwodnicę Metropolitalną oraz ul. Nową Kielnieńską kończą się na domach jednorodzinnych lub... dosłownie w polu.

Budowa Obwodnicy Metropolitalnej jest na etapie wybranych wykonawców oraz umowy na finansowanie. Obecny harmonogram zakłada, że kierowcy skorzystają z niej już w 2025 r. Podobnie jak Trasa Kaszubska, droga będzie realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Planowany układ drogowy tzw. dużej ramy komunikacyjnej. Planowany układ drogowy tzw. dużej ramy komunikacyjnej.

Nowa Kielnieńska byłaby w budowie, gdyby nie protesty



Zupełnie inaczej wygląda realizacja tzw. ul. Nowej Kielnieńskiej. Będzie to połączenie drogowe Obwodnicy Trójmiasta z Trasą Kaszubską przez Osową i Chwaszczyno, zlokalizowane równolegle ok. 200 m na północ względem istniejącej ul. Kielnieńskiej.

Ponad 10 lat temu mieszkańcom Osowej skutecznie udało się storpedować budowę Trasy Kaszubskiej do węzła z ul. Spacerową w śladzie ul. Nowej Kielnieńskiej i w efekcie skierować Trasę Kaszubską do węzła Wielki KackMapka. Na korzyść wariantu gdyńskiego przemawiało też ominięcie terenów leśnych.

Przeciwnikom Trasy Kaszubskiej nie udało się jednak w żaden sposób zlikwidować rezerwy terenowej pod docelową realizację nowej drogi równoległej do ul. Kielnieńskiej. Ich działania sprawiły natomiast, że budowa i problem znalezienia źródeł finansowania spadł na barki Gdańska.

- Nie możemy partycypować w kosztach budowy ul. Nowej Kielnieńskiej. Natomiast uwzględniliśmy ją jako czwarty wlot na węźle Chwaszczyno. To działanie podjęte celowo, aby nie było trzeba w przyszłości ponownie przebudowywać tego węzła - zwraca uwagę Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Czytaj też:

Osowa: nie będzie planu, który miał uporządkować dzielnicę



Grafika z 2004 r. przygotowana przez przeciwników budowy Trasy Kaszubskiej do Osowej. Grafika z 2004 r. przygotowana przez przeciwników budowy Trasy Kaszubskiej do Osowej.

Nowa Kielnieńska pozostała w fazie planowania



Nowa Kielnieńska znajduje się we wszystkich edycjach studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Studium musi natomiast być respektowane przy sporządzaniu nowych planów zagospodarowania przestrzennego.

Czytaj też:

Mieszkańcy na przegranej pozycji. Planowanie przestrzenne w Polsce to farsa



W przypadku północnej części Osowej od 2019 r. trwają prace nad nowym planem, który obejmuje przedmiotową drogę. Przewiduje się jej realizację w klasie ulicy głównej, podczas gdy cała Trasa Kaszubska będzie w standardzie o dwie klasy wyżej - jako droga ekspresowa.

- Teren dla tzw. Nowej Kielnieńskiej zabezpieczony zostanie w planie dla przekroju dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z obustronnymi chodnikami i drogami rowerowymi oraz szpalerami zieleni wysokiej. Obecnie projekt planu jest na etapie koncepcji - mówi Edyta Damszel-Turek, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.
Fragment obowiązującego rysunku studium dla północnej części Osowej. Fragment obowiązującego rysunku studium dla północnej części Osowej.

Budowa drogi połączona z nowym przystankiem PKM



Miasto liczy, że budowę drogi łączącej węzeł Chwaszczyno z węzłem Osowa uda się współfinansować ze środków unijnych. Jako argument za rozwojem transportu publicznego, chętnie wspieranego przez Unię Europejską, przemawiać ma wpisanie do zakresu inwestycji budowy węzła integracyjnego "Gdańsk Kukawka" (wcześniej również pod nazwą "Gdańsk Osowa Północ").

Będzie to nowy przystanek Pomorskiej Kolei Metropolitalnej wraz z parkingiem typu park and ride oraz przystankami autobusowymi, zlokalizowany w rejonie wiaduktu ul. Kielnieńskiej nad torami kolejowymiMapka. Budowa samego przystanku ma być finansowana z rządowego programu przystankowego na lata 2021-2025.

  • Zjazd z węzła Chwaszczyno w ul. Nową Kielnieńską.
  • Zjazd z węzła Chwaszczyno w ul. Nową Kielnieńską.
  • Zjazd z węzła Chwaszczyno w ul. Nową Kielnieńską.
  • Zjazd z węzła Chwaszczyno w ul. Nową Kielnieńską.

Tunel pod Pachołkiem w nieokreślonej przyszłości



W październiku br. na wniosek urzędników po prawie czterech latach procedowania umorzono postępowanie na wydanie tzw. decyzji środowiskowej dla ciągu Nowa Kielnieńska - Nowa Spacerowa z tunelem pod Pachołkiem. Inwestycja w takim zakresie okazała się całkowicie nierealna do sfinansowania w najbliższym czasie.

- Przygotowywane jest nowe postępowanie środowiskowe w zakresie ul. Nowej Kielnieńskiej, częściowo bazujące na dokumentacji z zakończonego postępowania, rozszerzone o węzeł integracyjny Kukawka, obejmujące również Gminę Żukowo, Gdynia oraz Sopot. Szacujemy uzyskanie ostatecznej decyzji środowiskowej na grudzień 2022 r. Następnie zlecone będzie przygotowanie dokumentacji i realizacja w przypadku możliwości pozyskania środków zewnętrznych - zapowiada Izabela Kozicka-Prus z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Nowa Kielnieńska za kilka lat, tymczasowe połączenie z Oliwską



Urzędnicy szacują obecnie, że cały proces budowy ul. Nowej Kielnieńskiej wraz z pozyskaniem dokumentacji zajmie ok. pięciu - sześciu lat, o ile oczywiście mieszkańcy Osowej ponownie skutecznie nie zablokują budowy tej drogi.

Do czasu budowy ul. Nowej Kielnieńskiej przewiduje się doraźne połączenie węzła w Chwaszczynie przez jego południową część z ul. Oliwską w Chwaszczynie (Oliwska jest przedłużeniem gdańskiej ul. Kielnieńskiej).

Czytaj też:

Ponad 1000 głosów za kładką nad obwodnicą w Osowej



Węzeł Gdańsk-Osowa, do którego docelowo zostanie podłączona ul. Nowa Kielnieńska. Węzeł Gdańsk-Osowa, do którego docelowo zostanie podłączona ul. Nowa Kielnieńska.

Buspasy na Spacerowej zamiast tunelu pod Pachołkiem



Rozwiązaniem tymczasowym dla budowy tunelu pod Pachołkiem będzie natomiast rozbudowa istniejącej ul. Spacerowej o buspas lub buspasy.

- Zadanie to jest wyjątkowo skomplikowane z uwagi na uwarunkowania środowiskowe, ale także finansowe. W tej chwili trwają prace przygotowawcze nad zleceniem wielokryterialnej koncepcji buspasa z uwzględnieniem także ruchu rowerowego. Realizacja takiego rozwiązania pozwoliłaby na zapewnienie odpowiedniego standardu przemieszczania się alternatywnymi dla indywidualnej komunikacji samochodowej środkami transportu, takimi jak autobus i rower, a także mogłaby być znaczącym etapem poprawy połączenia Osowej z Oliwą do czasu realizacji docelowego układu - dodaje Kozicka-Prus.
Czytaj więcej:

Trzy warianty buspasa na Spacerowej




Miejsca

Opinie (287) ponad 10 zablokowanych

  • Trzeba przerobic Spacerową na bus pasy (1)

    Nie chcemy by samochody z Osowej jeździły nam pod oknami na dolnym tarasie

    • 46 11

    • coś tam słyszałeś o regule wzajemności, ale nie za dużo.. Ale buspasy to świetny pomysł!

      Generalnie buspasy na głównych ciągach to powinien być standard. Jak korzystać ze zbiorkomu który stoi w tym samym korku?

      • 3 7

  • (1)

    Inwestycja jest jak najbardziej potrzebna, gorzej tylko, że realizacja wszystkich zadań związanych z budową nowej obwodnicy napędzi tylko zjawisko dalszej migracji na obrzeża. Ludzie będą zachęceni ich jeszcze większą "bliskością" więc może przyspieszyć niebezpieczny proces rozlewania się miasta i płatników na ościenne gminy... Ktos będzie musiał ten porces zahamować, bo będzie to błędne koło..

    • 9 22

    • OK, to będziemy budować na wolnych zielonych przestrzeniach w środku miasta,

      żebyście mogli narzekać, jak to się wciska budynki pomiędzy inne budynki, jak to betonuje się pozostałą jeszcze miejską zieleń i jak to za komuny zostawiano duże przestrzenie między blokami. Typowe dla mieszkańca Osowej - nie pozwolić na nic, a później narzekać, że nic się nie dzieje.

      • 15 1

  • (5)

    W Osowej mieszka sporo komuchów, którzy dorobili się i w prl, a najwięcej w latach 90 tych i wybrali Osowę, bo była drogą dzielnicą dla wybranych cwaniaków rodem z prl. Chcieli mieć swoje miasto oddzielone, ciche i wygodne, dlatego protestują od lat. Ich nie interesuje dobro Gdańska i gdańszczan, tylko ich wygodne życie w ciszy i w wygodzie. Nic z tego komuchy, miasto się rozwija, więc nic nie pomogą wasze protesty, nawet kiedy rządzą komucho-liberały, bo zwyczajnie nie ma alternatywy, a wam wiecznie dobrze nie będzie. To jest życie ziemskie, a nie raj, na który i tak nie zasługujecie przez wasze kłamliwe życie.

    • 47 19

    • (3)

      Jesteś bardzo zgorzkniałym i rozczarowanym swoim życiem osobnikiem :D

      • 8 13

      • Może i jest (2)

        ale ma rację :)

        • 19 4

        • Dużo wyzwisk a mało treści (1)

          A prawda jest taka, że mieszkańcy protestują bo nie chcą sie udusić w spalinach.

          • 5 16

          • a teraz się nie duszą, jak wszystko stoi z właczonymi silnikami na Kielnieńskiej? i ruszając o 1metr dodaje gazu? Ilość aut które muszą przejechać przez ten odcinek sie nie zmieni. Ludzie nie jeżdzą tamtęty bo chcą, tylko dlatego że muszą. Zmieniłby się tylko czas w jakim to robią. Logicznym jest że auto jadące na piątym biegu wydziela mniejszą ilość spalin na danym odcinku niż takie które toczy się na pierwszym biegu. Ale to trzeba częściej chodzić na fizykę, niż na europeistykę i socjologię.

            • 16 2

    • W twoim rozumku więcej spalin i korków = rozwój

      I kto tu jest małym komuszkiem, który mentalnie nie wyszedł z lat 70?

      • 2 11

  • (2)

    Usprawnić trzeba komunikacje tak aby ludzie i dzieci prosto do szkół trafiali bez przesiadek, przystanki lini Specjalnych , pospiesznych powinny być tuż przy skrzyżowaniach żeby można się było przesiąść na lokalny bus,

    • 65 14

    • ale komu by się chciało....

      • 2 1

    • Taksówka dla każdego!

      • 2 1

  • To, że nowa kielnienska nie będzie ekspresówka jest (5)

    jak najbardziej korzystne. Z tunelu pod pachołkiem trzeba zrezygnować na rzecz buspasa i drogi rowerowej na spacerowej

    • 14 60

    • A to już klepnięte (2)

      ..że nie bedzie Ską tylko dojazdówką?

      • 4 0

      • klepnięte (1)

        • 1 0

        • Dasz źródło

          Że będzie Ska

          • 0 0

    • (1)

      dobra prowokacja

      • 0 2

      • To nie prowokacja:) Trasy ekspresowe i autostrady

        nie powinny przebiegać przez dzielnice miast:)

        • 3 0

  • Jestem z Osowy i nie chcę tego harmidru u siebie. (4)

    Mam domek i działkę i chcę spokojnie mieszkać, bedę blokować tę inwestycję. Jest tyle innych miejsc na taką trasę gdzie nie mieszkają ludzie.

    Kazik

    • 7 66

    • (3)

      Gnij w korkach, 2km 30minut gratulacje. Świat się zmienia miasta rozrastają konieczna jest dobra infrastruktura drogowa... lepiej żeby 5e wszystkie auta przeleciały szybciutko przez dzielnice niż stały tam i smrodziły 30minut.

      • 14 0

      • (1)

        A gdy w Centrum robią kierowcom pod górkę a przez to tworzą się korki to ci nie przeszkadza? Nie dzielmy miasta na lepsze i gorsze dzielnice

        • 3 2

        • Osowa to akurat jedna z gorszych

          • 3 0

      • jesteś gamoniem. Nie masz pojęcia o czym piszesz. Patrzysz przez pryzmat tylko i wyłącznie

        swoich korzyści

        • 2 2

  • (2)

    Wysiedlić tych pieniaczy. Droga musi powstać. Jak ktoś się mocno wkurzy to niektórzy mieszkańcy mogą mieć duże problemy.

    • 32 4

    • To może leki na głowę, bo ci wybuchnie od tych gróźb?

      • 2 1

    • Jak Podwale Przedmiejskie wróci do swego pierwotnego kształtu to wtedy można pomyśleć o Osowie. Nie może być tak że jednych mieszkańców słuchamy( tych z centrum) a innych głos lekceważymy (tych z Osowy)

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    (17)

    Szacun dla GDKKiA za zrobienie zjazdu z uwzględnieniem, ze Nowa Kielnienska zostanie wybudowana. Tzn. to powinien być standard, takie myślenie dwa kroki do przodu, ale w naszych realiach wiadomo jak jest ;)

    • 291 15

    • a potem wiadukty stoją 20 lat nieużywane i trzeba rozbierać. (4)

      • 8 34

      • ja wam władz miasta nie wybierałem (3)

        • 20 12

        • (2)

          Wszyscy wybierali, a rzadza Ci, ktorzy dostali wiekszosc. To sie nazywa demokracja.

          • 8 5

          • i Ty w to wierzysz

            no dobrze

            • 2 7

          • Taki sam wybór mieszkańcy mieli za tzw. demokracji ludowej, łosiu.

            • 0 0

    • (2)

      Ciekawe że przy budowie zakończenia obwodnicy południowej nie byli tacy przewidujący i teraz trzeba będzie przebudować pół węzła.

      • 13 6

      • robili to za tuska więc wiadomo dlaczego jest źle

        • 11 19

      • głupoty opowiadasz. od strony wschodniej (czyli istniejącej o. południowej) buduje się nowe rozjazdy bez żadnej kolizji z istniejącym ruchem. istniejące wjzazdy owszem idą do piachu, ale jezddnia rozprowadzająca już ma dwa pasy, więc pfff.
        wiadukt jest na 2x2, a swobodnie mogli zrobić 2x1 i nic by to w istniejącym łączniku nie zmieniło.
        za wiaduktem jedna strona w zasadzie gotowa, druga do zbudowania od zera tak czy siak.

        • 2 1

    • "Miasto liczy, że budowę drogi łączącej węzeł Chwaszczyno z węzłem Osowa uda się współfinansować ze środków unijnych" (5)

      trzeba najpierw zmienić "prezydętę " od parzenia kawy na prawdziwego prezydenta miasta

      • 15 9

      • (4)

        To kogo byś widział na tym stanowisku?

        • 4 3

        • Grzegorza Brauna (3)

          • 6 12

          • (1)

            Chętnie poczytam skąd ten wybór?

            • 5 0

            • Rozwali mafię Gdańska i jest spoza układu

              To wystarczy

              • 3 4

          • Hahahahaha

            Brauna to jo.

            • 2 1

    • czekaj tatka latka (2)

      Też kiedyś spodziewałem się wiaduktu AK-Łostowicka-Havla.....U nas za życia możesz się nie doczekać rozwiązań ,które dawno powinny być wykonane.

      • 4 0

      • Ale co da ten wiadukt? (1)

        Przesunie kilkukilometrowy korek na tym skrzyżowaniu do Śródmieścia i tyle.

        • 0 5

        • Część osób skręca np. na Chełm i niepotrzebnie stoi w korku. Tak więc wiadukt jest jak najbardziej wskazany. Nie wszyscy jeżdżą tylko prosto inteligencie.

          • 4 0

  • skoro tak chcieli (1)

    Skoro Osowa oprotestowuje wszystko co się chce tam robić ( Nowa Kielnieńską, Park rozrywki itp) to niech sobie " gnije" w tym co ma
    Kielnieńską już od dawna nie da się jeździć a korki w godzinach szczytu potrafią przekraczać godzinę. Skoro im tak pasuje to może tak zostać.
    Osowa to nie dzielnica to stan umysłu .....

    • 33 3

    • A dlaczego Osowa ma przejąć wszystkie koszty zewnętrzne tego, że przez jeden rok będziesz 5 minut szybciej w domu?

      Rozum za mały, żeby pojąć, że taka droga dla mieszkańców Osowy to sam problem? Pogorszenie bezpieczeństwa, korki, spaliny, hałas. Będziesz to wszystko wdychał i sprzątał podczas przejazdu, czy zostawisz to tym niegodziwcom z Osowy? Słusznie protestują i oby nie dali się zakrzyczeć pustakom!

      • 4 7

  • Opinia wyróżniona

    Mieszkancy Osowej ze wszystkim maja problem (73)

    Mino, ze dzielnica jest wiecznie zakorkowana i wykluczona pod wzgledem komunikacji miejskiej to nadal wszystkie inwestycje torpeduja. Kladka do Auchan zle, nowa Kielnienska zle, Park Rozrywki na Owczarni zle. Specyficzni ludzie tam mieszkaja. Zaraz calkowicie zostana odcieci od Trojmista bo zjechac spacerowa do Oliwy juz teraz graniczy z cudem.

    • 547 38

    • Nie wszystkie, tylko głupie pomysły. (29)

      To nie Osowy wina, że włodarze chcą ze spokojnej dzielnicy zrobić tranzyt i śmietnik. Zwrócisz im wartość nieruchomości? Oddasz hajs za leczenie dziecka po wypadku na przejściu dla pieszych na nowej super drodze? A może będziesz wdychał za nich cząstki stałe?

      • 19 185

      • kurcze a spalarni nie oprotestują ?

        dioksyny i cząstki stałe o rzut kamieniem i to nie pikusiowe ilości które emituje transport tylko 160 tysięcy ton rocznie...

        • 49 8

      • Spokojna dzielnica?? Wiecznie zakorkowana i hałasem i spalinami. Do tego niebezpieczna pod kątem pieszych i rowerzystów. Nic tylko blokować jak mieszkańcy Żabianki a późnej będą płakać że cały czas korek, hałas i spaliny. A tak będzie jak droga kaszubska zostanie oddana. Cześć aut pojedzie przez węzeł Kack ale dużo tez przez Osowa.

        • 92 5

      • Ale mówi Pan o aktualnym stanie, czy o tym, jak Osowa wyglądała 20 lat temu? (3)

        Przecież teraz to kambodża.

        • 88 4

        • Dokładnie, błoto, ciemność, syf (2)

          Do tego drobnomieszczańscy posiadacze "domku na przedmieściach" lubi popalić w piecu węglem, o ile nie śmieciami. Duszno, że oddychać nie idzie

          • 57 6

          • stare piece mają tutaj tylko ludzie, którzy pobudowali się w latach 70-tych i 80-tych (1)

            o jakim zasyfieniu piszesz? Byłeś tu kiedyś?

            • 9 40

            • Mieszkam tu. Więc nie turbuj się tak, malutki.

              • 21 5

      • (7)

        Tania demagogia.

        Jaka spokojna dzielnica? To byla glowna tranzytowa droga od kilkuset lat, przejrzyj sobie mapy z XVIII czy XIX wieku. To byly czasy gdy Osowa to bylo kilka domow w wiosce o nazwie Wittstock. Nota bene, obwodnica tez przebiega po sladach dawnej drogi. Smiech na sali. Normalnie jak ludzie co buduja domy przy lotnisku, a po roku placza i robia pikiety by zlikwidowac istniejace 50 lat lotnisko!

        Jakie wypadki na przejsciach dla pieszych? W planach to miala byc droga szybkiego ruchu, wiec nie moze byc mowy o zadnych przejsciach dla pieszych. Caly ruch lokalny pieszy i samochodowy przebiegalby bezkolizyjnie. Argument klamliwy.

        Wdychanie czastek stalych? Ludzie, przy tym jak syficie palac smieci, drewno i wegiel przez 3/4 roku, te czastki stale z samochodow to pikus. Dwa, wbrew temu co laikom sie zdaje, pojazdy najwiecej syfu - czastek stalych, zwiazkow azotu, generuja podczas ruszania. To wlasnie obecnie, gdy przez wiekszosc dnia stoja w korkach i co chwile ruszaja tabuny samochodow, generowany jest najgorszy syf. Przy tym obwodnica na ktorej samochody jada z optymalna i jednostajna predkoscia, mimo wiekszej przepustowosci generuje znacznie mniej czastek stalych niz auta stojace 30 min w korku na Kielenskiej.

        A czy wartosc nieruchomosci spadnie? Nie sadze. Cala dzielnica raczej duzo zyska gdyby udalo sie poprawic czasy dojazdu do szkol i miejsc pracy. To bylby znacznie silnijszy sygnal niz negatywny wplyw pobliskiej drogi.

        • 115 3

        • droga tranzytowa od kilkuset lat

          Brawo zenek. Argument jak z d...

          • 3 47

        • Co za bzdury. (4)

          Jak wpuszczenie do wiecznie zatkanej Spacerowej ruchu tranzytowego ma poprawić jej przepustowość i zlikwidować korki? Większość dzielnicy jako paliwa używa gazu, więc z jakością powietrza nie jest najgorzej. Co prawda, deweloperzy budują jak wściekli nowe osiedla, na istniejących ciekach wodnych (na siłę osuszając stawy) lub 20 metrów od istniejącej obwodnicy, i wydostanie się z dzielnicy jest trudne, ale buspasy to jedna z madrzejszych inwestycji. Mamy tu piękne jeziora, lasy i ścieżki krajobrazowe. Dalsze psucie dzielnicy przez wprowadzenie tranzytu jest niedopuszczalne. Aha, co do kładki nad obwodnicą, dużo lepsze byłoby podziemne przejście. Szczególnie dla osób wracających z zakupami.

          • 4 29

          • Alez prosze bardzo. Po pierwsze, przyczyna przytykania Spacerowej nie jest jej przepustowosc, bo ta jest bardzo duza, a "ujscia" z niej. I to nie zjazdy na obwodnice, bo tam przewaznie zatorow nie ma. Problemem jest przepustowosc samej Osowej, gdzie pierwsza bariera jest rondo, a dalej system slabo ustawionych swiatel oraz lewoskretow, gdzie kierowcy czesto nie potrafia skrecic przez cala zmiane swiatel, blokujac calkowicie ruch na kilka minut. Poprowadzenie ruchu tranzytowego trasa szybkiego ruchu znacznie zmniejszy i uspokoi ruch na samej Osowej, gdzie pozostanie tylko ruch lokalny. Jak widac w artykule dodatkowo w planach jest poszerzenie Spacerowej.

            Co do jakosci powietrza, to bede sie spieral, bo przejezdzam tam dosc czesto, w okresie jesienno-zimowym jest slabo. Sporo domow jednak kopci co wyraznie widac i czuc. Aby nie byc goloslownym, w tej chwili wedle sieci Airly urzadzenia pomiarowe na Osowej rejestruja PM2.5 na poziomie 39um, w Malym Kacku 38, Redlowie 34, blizej centrum Gdanska ok 30-35.

            Co do jezior, lasow, trudno polemizowac, jednak korzystanie bedzie z nich znacznie zdrowsze i bedzie na nie wiecej czasu, jezeli nie bedzie trzeba stac 1.5h wracajac po pracy do domu, smrodzac w okolicy.

            • 36 1

          • (2)

            Jakie przejście podziemne??? To ty nie wiesz, że teraz najnowszym trendem są pasy zwane zebrą??? Podobno przejścia podziemne dzielą przestrzeń i powodują izolację pieszych. Poczytaj o pomysłach naszych gdańskich speców od ruchu drogowego. To właśnie dlatego na wysokości LOT-u Gdańsku robią normalne przejście :-/ Widać chcą żeby piesi mogli bardziej nasycić płucka spalinami aut stojących tam w korkach w godzinach szczytu :-/

            • 13 8

            • poto buduje sie przejsca w centrum miasta zeby ludzie przesiedli sie na komunikacje miejska (1)

              a jak sie przesiada to wlasnie przejsciami naziemnymi dojda szybciej do celu a samochodom sie utrudnia, ten trend sprawdza sie w zachodniej europie ale chyba nie w buraczanym pisogrodzie gdzie burak starym bmw bedzie stal w korku 2 godziny zeby tzlko nie pojechac tramwajem i zalatwic to w 20 min

              • 5 4

              • A może zacznij pisać zgodnie z zasadami pisowni.

                Brak interpunkcji, to bardzo duża wada.

                • 2 1

        • Nie myślałem, że to powiem, ale - zenek na prezydenta!!!
          Nie mylić z "TYM" Zenkiem :-/

          • 6 1

      • Spokojna dzielnica z drogą wojewódzką

        Ale buduj teraz tunele i obwodnice bo 20 lat temu gołodupce pobudowali biedadomki na zad*piu

        • 40 4

      • A w innych dzielnicach można budować tak? (5)

        Tylko Osowa ma pozostać spokojna, bez zadnych inwestycji? Ten spokój to tak naprawdę wykluczenie, bo autobusy kursują tam zadko - tylko glownymi ulicami (linia 171). Reszta tylko w dni nauki szkolnej i to tak do 18:00. Czasami przejedzie 210.

        Osowa ze wzgledu na specyficzne polozenie za obwodnica potrzebuje inwestycji, bo to nie to samo miejsce co 30 lat temu. Ale jesli mieszkancom odpowiada wieczny korek na spacerowej (brak nawet sciezki rowerowej!!!), korek na kielnienskiej, ciagle spoznione autobusy to prosze bardzo. Ludzie mieszkaja 300m od Auchan a nawet nie moga piechotka sobie pojsc na zakupy, tylko odpalac samochod. Wszedzie samochodem.tam nawet hulajnog na minuty nie ma. Jak w tej dzielnicy ma byc dobrze?

        • 65 3

        • widziałaś kobieto kiedyś rozkład jazdy autobusów z Osowej? (3)

          o czym Ty w ogóle piszesz?

          • 7 28

          • Czaisz? (2)

            O wiecznych korkach, chłopino pisze.

            • 20 2

            • bo autobusy kursują tam zadko - tylko glownymi ulicami (linia 171). Reszta tylko w dni nauki szkolnej i to tak do 18:00. (1)

              Czaisz?

              • 9 4

              • Jak to możliwe?

                Dalej masz problemy z rozumieniem krótkich form pisemnych!

                • 1 2

        • Fenomen sr*czki rzadko i często

          • 0 0

      • Chyba lepiej wybudować drogę szybkiego ruchu...

        niż wybudować zwykłą drogę, która będzie wiecznie zakorkowana, a spaliny będą wdychać mieszkańcy....

        • 19 1

      • Odwiedzilem Osowe po ponad 20 latach-po prostu tragedia

        pracowalem tam pod koniec lat 90-tych w przychodni i choc bywam w Gdansku czesto,to Osowej akurat nie widzialem przez ponad 2 dekady.Pierwsze wrazenie-tragedia, w porownaniu z reszta miasta totalna degrengolada tej dzielnicy.W samym centrum ,na rozjezdzonym asfalcie korek samochodowy na godzine stania ,syf wokol.Jakby PRL sie tam zatrzymala w czasie.Musi cos byc w tych mieszkancach ,ze blokuja wszystko-a dzielnica stacza sie na dno.Osowa mogla byc elitarna czescia Gdanska-ale sami storpedowali wszelkie proby skomunkowania ich z otoczeniem.

        • 43 5

      • Moze całe Śródmieście zamknąć bo ludzie nie chcą wdychać spalin. Skąd biorą się takie łby jak ty.

        • 15 2

      • Proponuje na wieś się wyprowadzić i dać miastu się rozwijać

        • 9 0

      • A może coś w jakiejś puszczy niech sobie wybudują? Jak mieszkają w mieście to raczej muszą się liczyć z jakimiś niedogodnościami. To cud, że przez takich ludzi rozwój nie zakończył się na transporcie konnym. Nowych dróg nie chcą, a stawiam dolary przeciwko orzechom, że każdy z nich klnie jak szewc stojąc w wiecznych korkach.

        • 9 0

      • Właśnie dlatego chcą zbudować nową drogę odsunietą od osiedla i wtedy kielnieńska z drogi tranzytowej zmienia się w osiedlową. A auta które jadą a nie stoją w korku wydzielają mniej spalin.

        • 16 1

      • Słusznie

        Niech Jaśnie Wielmożni mieszkańcy Osowy kiszą się we "własnym sosie". A samochody i tak będą jeździć, korkować, smrodzić. Bo przecież w korkach samochody emitują 5 razy tyle spalin, cząstek stałych, pyłu z okładzin, tudzież wiele innych szkodliwych substancji. A wartość nieruchomości i tak spada, bo nikt nie chce mieszkać na takim zad*piu, gdzie dojazd to koszmar.

        • 9 2

      • miasto sie rozwija, jak nie chcesz mieszkac w miescie to wyprowadz sie dalej na wies

        • 4 0

    • (4)

      zakorkowana jest przez mieszkańców wsi i pegerów cisnących do miasta "za robotą" , a potem "z roboty "

      • 16 18

      • (2)

        bo mieszkancy osowy sie nie cisna spacerowa codzien hahahahaha

        • 37 1

        • bezrobotni siedza w domu i zyja z 500 plus i ogrzewaja palac smieci w piecu (1)

          • 2 5

          • W Osowej? Ty wale jagielloński.

            • 2 0

      • czyli nowa droga odciążyłaby

        obecny układ drogowy

        • 23 1

    • komentarz w punkt (14)

      Dokladnie tak jest, ciekawe skad sie bierze ten wieczny bol pu py mieszkancow Osowej? Przeciez to jedna z najgorszych dzielnic Gdanska do mieszkania. Kominikacyjnie armageddon, na dojazdy do centrum do pracy schodzi pol zycia. Do tego od jesieni do wiosny syf w powietrzu taki, ze trudno przez ta dzielnice przejechac - mam tu oczywiscie na mysli domki ogrzewane na paliwa stale. Smog niczym w gdynskim Malym Kacku. Miasto chce zbudowac droge, ktora poprawi znaczaco komunikacje i zycie mieszkancow, to nie, beda protestowac. Inwestor chce zbudowac park rozrywki, ktory jak rozumiem tylko administracyjnie bylby na Osowej, i troche zycia by wprowadzil do tej smutnej dzielnicy, to nie, protestuja.

      Co ciekawe, z kilkoma osobami jak rozmawiam, to twierdza ze to swietne miejsce do mieszkania. Ale gdy innym razem o szczegolach sie rozmawia, tragedii komunikacyjnej, syfie w powietrzu, to jednak te problemy sa dostrzegane. Skad ten dualizm?

      • 61 7

      • To było świetne miejsce ze 30 lat temu, gdy pierwsi sie tam wyprowadzali. Tak jakbyś stawiał dom na wsi. Ale z czasem Osowa zaczęła się rozrastać, pozytywy się wykruszyły, zostały problemy...

        • 31 3

      • (7)

        Ja też nie rozumiem czemu mieszkańcy Dolnego Miasta nie chcieli korzystać z przejść podziemnych. Po zmianach Podwale Przedmiejskie jest zakorkowane autobusy jeżdżą dłuższą trasą a do tego na Łąkowej zlikwidowano tramwaj.

        • 18 3

        • Jak to "po zmianach"? (6)

          Przecież tam jest budowa i stąd korki...

          A przejścia naziemne powinny być normą. Przeciwni są tylko przyspawani do foteli, którzy nawet 100m jadą samochodem.

          • 10 13

          • (1)

            Korki bo auta muszą się zatrzymywać na światłach i przed przejściami dla pieszych nie zaś przez budowę. W Osowej jak widać nie są przyspawani do foteli skoro nie chcą nowej drogi.

            • 9 5

            • Korki, bo Janusze przez 15 lat jazdy po mieście dalej nie potrafią ogarnąć zielonej fali.

              Jak to jest, że jak jadę samochodem z AK do Wrzeszcza, pierwsze czerwone mam pod Operą, a w drugą stronę dopiero pod wiaduktem?

              Czarna magia?

              Wystarczy nie ścigać się od świateł do świateł, a nigdzie się nie trzeba zatrzymywać.

              • 9 8

          • jasne, a potem puść karetkę przez takie miasto (3)

            • 6 2

            • W przepisach jak wół jest korytarz życia. (2)

              A że całe pokolenie 40+ wyciągnęło prawo jazdy z chipsów za PRLu, to mamy, co mamy...

              • 4 10

              • tak, tak korytarz życia (1)

                a pobocza są z gumy i karetka się zmieści he
                Niech piesi chodzą górą ale wtedy samochody prosze puścić tunelami. Jak brać przykład z zachodu to we wszystkim, nie tylko w sprawie pieszych i rowerzystów.

                • 3 1

              • A po co Ci pobocze? Jeździsz samochodem o szerokości 3.5m?

                Mamy w mieście pasy o parametrach autostrady.

                • 1 5

      • mnie się tam świetnie tu żyje. Wyjeżdżam do miasta kiedy korki się rozpraszają więc tylko

        jakość nawierzchni Kielnieńskiej powoduje u mnie ból du...y. Zważywszy na wysokość PIT, który odprowadzam...

        • 9 2

      • (3)

        Ale mamy 3 Biedronki., warzywniaki, 2 poczty, 2 szkoły i pod tym względem dla mieszkańca Osowej wiele rzeczy jest pod ręką ale niestety dojazd do Oliwy, stan dróg, brak gdzieniegdzie chodników i rzeczywiście dym z kominów starych domów pozostawia wiele dla kontroli czym są ogrzewane .Chyba dzisiaj po raz pierwszy poczułam rano smród szadółkowy.

        • 3 2

        • WOW 3 Biedronki (2)

          Normalnie nowoczesnosc w domu i w zagrodzie.

          • 7 3

          • (1)

            niech się ten wyżej pochwali, ile mają Żabek w całej Osowej... ;)

            • 0 1

            • a ktore to te od rydzyka biedronki czy zabki?

              • 0 0

    • Nie zapominajmy o protestach w sprawie poszerzenia Spacerowej

      • 23 2

    • (2)

      Ludzie.. Projekt drogi Via Hanseatica nie uwzględniał wykonania zjazdów do Osowej. Miała to być trasa dla tranzytu, nie dla mieszkańców, stąd tak gwałtowne protesty.

      • 5 14

      • Bzdura. Miały być dwa zjazdy w formie bezkolizyjnej.

        • 11 0

      • o klamczuch pan jest

        • 1 0

    • Jeszcze nie wiem o co chodzi

      Ale na wszelki wypadek już protestuję

      • 30 3

    • (5)

      Mieszkańcy Centrum mieli problem z przejściem podziemnym to postanowiono rozwalić ulicę by mogli sobie przechodzić przejściem naziemnym. Tutaj widać kto jest ważny i ważniejszy bo mieszkańcy Osowy jak widać nie mogą mieć swego głosu. Swoją drogą Centrum też jest wiecznie zakorkowane a mimo to nadal robi się kierowcom pod górkę.

      • 6 5

      • Tak, mieszkańcy są ważniejsi niż tranzyt. (4)

        To chyba dość logiczne, nie?

        • 6 4

        • (3)

          No to masz odpowiedz dlaczego mieszkańcy Osowy nie chcą kolejnej drogi

          • 2 2

          • Tranzytowa jest Kaszubska (2)

            • 1 1

            • Obwodnica podobno też

              • 2 0

            • Nie, dopóki nie otworzą OMT.

              • 0 2

    • Tak to są skrajni egoiści, paranoicy którzy odcieli się od świata w swoich osowskich enklawkach. (1)

      Ci ludzie odcięci od rzeczywistości nie wiedzą co to wspolnota, socjalizacja, dobro wspolne, liczy się maks koniec swojego nosa - żenada.

      • 13 4

      • Ja, Moje, Więcej...

        • 2 1

    • odcięcie od Gdańska byłoby najlepszym rozwiązaniem (3)

      per capita zapewne mieszkańcy Osowej wnoszą do miasta niemały pieniądz, większy aniżeli z innych jego dzielnic. Skoro mamy być traktowani jak bezwolne bydło, któremu łaskawie przedstawi się super warianty do zatwierdzenia, bez żadnej dyskusji to może faktycznie odłączmy się od Gdańska, wskoczmy w Żukowo, Kartuzy czy Szemud i tyle.

      • 12 7

      • Pa pa!
        Nie będziemy tęsknić.

        • 7 7

      • dokladnie precz z warcholami i zasciankiem , niech siedza w stodolach a jak do gdanska chcecie to placic myto

        na rogatkach jak w sredniowieczu

        • 6 3

      • Bron cie panie podlaczac sie pod kartuzy, zukowo czy inne sprawnie dzialajace i inwestujace w infrastrukture rejony. Enklawe sobie zrobcie.

        • 4 0

    • Pisuary

      Dziadki i hrabiostwo. Lepsi ludzie tam mieszkają. Nie taki plebs jak my.

      • 6 2

    • Zbudowali chaty w obrębie korytarza tranzytowego

      bo ziemia była za pół ceny, a teraz cwaniakują i udają płacz. Typowo po Polsku.

      • 12 5

    • (1)

      Nie ze wszystkim mamy problem. Dumą jest rondo na końcu ulicy Niedziałkowskiego i Jednorożca.

      • 2 0

      • stary cap

        • 0 0

    • bo tam mieszkaja stare buraki ktorym wszystko przeszkadza

      • 5 2

    • Kto protestuje?

      Cwaniacy którzy kupili tanio działki przy planowanym pasie drogowym, a teraz udaj że nic nie wiedzieli. Proponuję też sprawdzić kto tam mieszka i jaką ma władzę :)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane