- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (262 opinie)
- 2 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (17 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (161 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (324 opinie)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (869 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (71 opinii)
Zmodernizowane lokomotywy będą kursowały do Helu
Nowe lokomotywy, które będą wozić pasażerów do Helu już niebawem wejda do regularnej eksploatacji.
PKP Intercity przeprowadza właśnie największy w swojej historii projekt modernizacji i zakupu taboru na kwotę ponad 5,5 miliarda złotych. Jednym z jego elementów jest kompleksowa modernizacja 20 spalinowozów typu SM-42. Unowocześnione "stonki", jak żargonowo nazywają je kolejarze, będą obsługiwać m.in. trasę Gdynia-Hel.
Na peronie czwartym Dworca Głównego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Zakres prac modernizacyjnych we wszystkich spalinowozach obejmował m. in. wymianę silników, naprawę główną innych podzespołów, przebudowę kabin maszynisty oraz instalację urządzeń pomiaru prędkości, drogi i parametrów jazdy.
W dziesięciu "stonkach" zamontowano dodatkowo przetwornice do zasilania w energię elektryczną wagonów oraz urządzenia do akumulowania energii elektrycznej (dzięki nim lokomotywa jest zdolna do manewrowania przy wyłączonym silniku).
Lokomotywy typu SM-42, produkowane od połowy lat 60-tych do początku lat 90-tych przez Fablok Chrzanów, są najczęściej spotykanymi na polskich torach lokomotywami. Do dziś w użytkowaniu pozostaje ponad tysiąc egzemplarzy z około 1800 wyprodukowanych. Niestety, dla założonej w 1919 roku spółki z Chrzanowa los okazał się mniej łaskawy. W maju 2013 roku ogłoszono jej upadłość.
Miejsca
Opinie (124) 7 zablokowanych
-
2015-05-16 22:03
A po co jechac w sezonie na polwysep helski?
Przeciez to jest miejsce opanowane przez warszawską stonkę... nic poza tlumem snobów i zastawionym samochodami każdym skrawkiem wolnego miejsca tam nie ma. To co mnie interesowało obejrzałem sobie w kwietniu...
- 23 2
-
2015-05-16 22:18
co mnie lokomotywy obchodza !!Nimi nie jade tylko starymi wagonami (2)
niby maja byc nowe zobaczymy ale cena za bilet tez kosmiczna.Sie pytam kiedy gniazdko elektryczne to bedzie standard w tej biedolandi Bronka!!Bo o kolejnej kompromitacji braku internetu obiecanego w Pseudolino to juz lepiej nie pytać!!POlska przez ostanie 8 lat goni zachód i niepotrafi dogonic do epoki zachodu z przed 20 lat!!
- 7 17
-
2015-05-16 22:27
gniazdko ci potrzebne do elektrowstrząsów? (1)
nie lepiej walnąć się młotkiem w łeb?
- 6 3
-
2015-05-16 23:22
leming ty sie młotkiem nie musisz walic jestes przygłupem od urodzenia :)
- 2 5
-
2015-05-16 22:45
Fajnie.
- 1 0
-
2015-05-16 22:49
Dlaczego nie ma bezpośrednich Kościerzyna - Hel ? (2)
Kto potrafi to wytłumaczyć ?
To samo zreszta z trasami do Lęborka, czy Ustki z Tczewa, czy Koscierzyny.
Czy my mamy jedne Kaszuby, czy podzielone ?
Za koleją nie nadążam .....- 14 0
-
2015-05-17 08:31
pasazer (1)
Mnie zastanawia dlaczego nie jezdza z Gdyni do Bydgoszczy przez Koscierzyne. Mieszkancy gmin na poludnie od Koscierzyny zostali odcieci od swiata. A to, ze nie ma pociagow koscierzyna-hel to kolejny przyklad polityki struka i swilskiego, ktorzy umywaja raczki a cala "wladze" w organizacji przewozow powierzaja betonowym przewozom regionalnym. W duzej liczbie wojewodztw powstaly marszalkowskie koleje nastawione na interes pasazerow a nie zwiazkow zawodowych. U nas jak jest - wiadomo.
- 7 0
-
2015-05-17 22:02
No właśnie, dlaczego u nas pociągi nie jeżdżą po całym województwie,
tylko zawsze musi być przesiadka w trójmieście.
Dlaczego nie ma bezpośrednich Chojnice Hel, Bydgoszcz Hel, Elbląg Ustka, etc...
To dzielenie Kaszub na północ i południe przez władze województwa tu bzdura !- 0 0
-
2015-05-16 23:33
25 lat wolności
POlska osiągnęła niebywały sukces!
- 7 0
-
2015-05-16 23:39
Miłośnicy (3)
Przy stacji Gdynia Stocznia stoi ponad 18 sztk EU07 bądź EP07 i proszę o jakąś informacje o dalszy los tych loków.
- 4 0
-
2015-05-17 00:44
Napis P5 lub NG (1)
namazany na maszynach oznacza, że maszyny wyjeździły określony w przepisach przebieg i muszą przejść Naprawę Główną, czyli taki kolejowy remont kapitalny maszyny. To kosztowna operacja.
PKP Intercity (właściciel) może w tej sytuacji (1)skierować maszyny do naprawy, (2)pociąć na złom lub (3)sprzedać. Po wejściu Pendolino zapotrzebowanie na EU/P07 spadło, a po wejściu Flirtów na trasę Gdynia - Katowice od grudnia 2015 spadnie jeszcze bardziej, więc opcja nr (1) jest najmniej prawdopodobna.- 6 0
-
2015-05-17 11:11
A jednak.Dzięki wielkie za odpowiedz.
- 1 0
-
2015-05-17 14:44
z tego co wiem to
zostały one wyciągnięte z szopy, z powodu prowadzonych prac remontowych samej szopy, wizualnie te loki nie wyglądają dobrze, niektóre jeszcze z logiem pkp na burtach, na moje oko część z nich służy jako magazyn części do naprawy lokomotyw będących jeszcze w ruchu, najgorsze pójdą na złom, a te co sie da pójdą na sprzedaż.
- 1 0
-
2015-05-17 00:00
Na złom idą
- 0 0
-
2015-05-17 02:44
Pieniądze z budżetu Państwa -
przeżera i trwoni po-psl na rozwój POLSKI !!!
- 2 2
-
2015-05-17 08:21
likwidacji uległo wszystko ! - Technikum Kolejowe w Orłowie też już nie istnieje ! (1)
Polska - kraj w demontażu i w likwidacji ,wyprzedany !
- 13 2
-
2015-05-17 19:26
A1 zaraz zabiorom! I kuleje zabiorom. Wszystko zabiorom.Nic nie będzie.
- 1 0
-
2015-05-17 08:23
paranoje w pkp
I w tym kontekscie pkp pozbywa sie dziesiatek calkiem dobrych pietrowych wagonow, majacych zaledwie kilkanascie lat (przetarg na zlomowanie wagonow stojacych w Krzyzu). teraz maja nowe lokomotywy, a nie bedzie wagonow!
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.