- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (266 opinii)
- 2 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (17 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (161 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (324 opinie)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (869 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (71 opinii)
Zmodernizowane lokomotywy będą kursowały do Helu
Nowe lokomotywy, które będą wozić pasażerów do Helu już niebawem wejda do regularnej eksploatacji.
PKP Intercity przeprowadza właśnie największy w swojej historii projekt modernizacji i zakupu taboru na kwotę ponad 5,5 miliarda złotych. Jednym z jego elementów jest kompleksowa modernizacja 20 spalinowozów typu SM-42. Unowocześnione "stonki", jak żargonowo nazywają je kolejarze, będą obsługiwać m.in. trasę Gdynia-Hel.
Na peronie czwartym Dworca Głównego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Zakres prac modernizacyjnych we wszystkich spalinowozach obejmował m. in. wymianę silników, naprawę główną innych podzespołów, przebudowę kabin maszynisty oraz instalację urządzeń pomiaru prędkości, drogi i parametrów jazdy.
W dziesięciu "stonkach" zamontowano dodatkowo przetwornice do zasilania w energię elektryczną wagonów oraz urządzenia do akumulowania energii elektrycznej (dzięki nim lokomotywa jest zdolna do manewrowania przy wyłączonym silniku).
Lokomotywy typu SM-42, produkowane od połowy lat 60-tych do początku lat 90-tych przez Fablok Chrzanów, są najczęściej spotykanymi na polskich torach lokomotywami. Do dziś w użytkowaniu pozostaje ponad tysiąc egzemplarzy z około 1800 wyprodukowanych. Niestety, dla założonej w 1919 roku spółki z Chrzanowa los okazał się mniej łaskawy. W maju 2013 roku ogłoszono jej upadłość.
Miejsca
Opinie (124) 7 zablokowanych
-
2015-05-17 13:05
jak już cwaniaki z PKP się naszabrują , pozakładają jeszcze z 30 spółek i w końcu nie zostanie nic - to ... (1)
powstanie polskie DB {Deutsche Banhof} , tak było ze wszystkim ; - z MHD, PSS Społem po których to polskich firmach śladu nie ma ! za to mamy - Kaufland .Lidl itd.
- 5 2
-
2015-05-17 16:19
"Bahnhof" to "dworzec kolejowy", ośla łąko!
- 5 0
-
2015-05-17 14:18
W końcu
będą lokomotywy które będą mogły zasilać klimatyzację w pociągach IC i nie będzie trzeba pożyczać od Czechów "nurków"
- 1 0
-
2015-05-17 14:56
Na Hel powinno jezdzic skm skladami hybrydowymi Elektro/Diesel lub Elektro/Akumulatory (2)
pozdrawiam
- 2 3
-
2015-05-17 15:31
na helu nie ma sieci trakcyjnej (1)
a tak poza tym to to są właśnie elektro diesle a sa wersje z napedem akumulatorowym do manewrow
- 0 0
-
2015-05-17 15:37
Silnik wysokoprężny napędza prądnicę główną (prądu stałego), skąd prąd kablami płynie do szafy sterowniczej, a stamtąd do czterech silników trakcyjnych na wózkach (1 silnik na oś)
- 3 0
-
2015-05-17 14:59
Gdynia ma aspirację do bycia ważnym miastem w regionie a nie może stworzyć siatki połączeń do gmin satelit!
- 4 1
-
2015-05-17 15:25
77 milionów na 20 sztuk to prawie 4 miliony za modermnizacje
hmm
na wikipedii napisali ze zamówili tylko 10 sztuk- 1 0
-
2015-05-17 16:42
Manewrowanie przy wyłączonym silniku
Czyli jak? Bez silnika, więc lokomotywę popychają ludzie? Może są tam dwa rodzaje silników, w tym elektryczne, ale jakiś do manewrowania musi być włączony.
- 1 1
-
2015-05-17 21:57
ajjj
Szkoda kasy na takie innowacje.
- 0 0
-
2015-05-18 09:03
od lat
Produkowane od lat 60 i oni je modernizują, rozumiem, że mają służbowe samochody Warszawa, też zmodernizowane...
- 2 1
-
2015-05-18 10:47
manewrówką na hel. a pompy wody i klima nadal nie działają
- 2 0
-
2015-05-18 11:51
Ten news dotyczy lokomotyw czy podróży na Hel ?
Tak naprawdę podróżnego nie obchodzi jaka lokomotywa ciągnie skład w którym jedzie.
Co do podróży na Hel do brakuje podstawowej informacji jaki jest czas przejazdu.
Gdy ostatnio skorzystałem z usług PKP na trasie Hel Gdynia pociąg jechał 2 i pół godziny. Pociąg więcej stał niż jechał. Tragedia.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.