- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (262 opinie)
- 2 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (17 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (161 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (324 opinie)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (869 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (71 opinii)
Zmodernizowane lokomotywy będą kursowały do Helu
Nowe lokomotywy, które będą wozić pasażerów do Helu już niebawem wejda do regularnej eksploatacji.
PKP Intercity przeprowadza właśnie największy w swojej historii projekt modernizacji i zakupu taboru na kwotę ponad 5,5 miliarda złotych. Jednym z jego elementów jest kompleksowa modernizacja 20 spalinowozów typu SM-42. Unowocześnione "stonki", jak żargonowo nazywają je kolejarze, będą obsługiwać m.in. trasę Gdynia-Hel.
Na peronie czwartym Dworca Głównego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Zakres prac modernizacyjnych we wszystkich spalinowozach obejmował m. in. wymianę silników, naprawę główną innych podzespołów, przebudowę kabin maszynisty oraz instalację urządzeń pomiaru prędkości, drogi i parametrów jazdy.
W dziesięciu "stonkach" zamontowano dodatkowo przetwornice do zasilania w energię elektryczną wagonów oraz urządzenia do akumulowania energii elektrycznej (dzięki nim lokomotywa jest zdolna do manewrowania przy wyłączonym silniku).
Lokomotywy typu SM-42, produkowane od połowy lat 60-tych do początku lat 90-tych przez Fablok Chrzanów, są najczęściej spotykanymi na polskich torach lokomotywami. Do dziś w użytkowaniu pozostaje ponad tysiąc egzemplarzy z około 1800 wyprodukowanych. Niestety, dla założonej w 1919 roku spółki z Chrzanowa los okazał się mniej łaskawy. W maju 2013 roku ogłoszono jej upadłość.
Miejsca
Opinie (124) 7 zablokowanych
-
2015-05-17 08:34
Lokomotywa z gloszenia.
W lokomotywe wody wleje i taka jazda taniej mnie wyniesie,,,Bede zbieral chrust...
- 1 1
-
2015-05-17 08:49
Szkoda, że Marszałek Województwa nie pomyślał by trasę Gdynia-Hel włączyć do PKM.
Poza sezonem pociągi kursują na tej trasie co 1,5-2h, powiat pucki zamieszkuje ponad 80tys osób...
- 11 0
-
2015-05-17 09:02
a (1)
A dlaczego trasa nie obejmuje gdanska? Czemu nie gdansk hel?
- 2 5
-
2015-05-17 09:36
Bo tuskolandia to nie Polska !!!
- 3 3
-
2015-05-17 09:10
Nie wiem ,ale jakoś nie wyglądają na nowoczesne jak dla mnie.
- 0 0
-
2015-05-17 09:47
Poczytajcie sobie o Macieju Górskim - projektancie kabin w Newagu (1)
To jest dopiero umysł, który może zaimponować. Facet ma dopiero 30 lat, a równolegle z Newagiem, gdzie już jest kierownikiem, cięgnie jeszcze drugi etat na Politechnice Krakowskiej jako wykładowca akademicki. Zdolny i pracowity - duże BRAWA!
- 10 1
-
2015-05-18 10:09
Za tę modernizacje też był odpowiedzialny?
Jeżeli to on zaprojektował bryłę kabiny dla tej modernizacji sm42 (kilka ładnych lat temu), to raczej nie powinien się do tego przyznawać..
- 0 0
-
2015-05-17 09:55
Na necie
jest jeszcze inne zazewnictwo: SM42 (Wibrator/Smród)
;D- 2 1
-
2015-05-17 10:20
Włączyć trasę na Hel do PKM!
- 10 0
-
2015-05-17 10:50
Wlaczyc trase HEL do PKM, połączyć z PKA i dać we władanie ZKM, a remonty taboru niech wykonuje PNTKM
taki plan ma przyszłość
- 6 1
-
2015-05-17 11:46
prędkość maksymalna została 90km/h (1)
Na tej trasie to kolej powinna się poruszać przynajmniej z prędkością 120km/h a tymczasem modernizacja objęła wygląd i zużycie paliwa a prędkość maksymalna została 90km/h
- 5 2
-
2015-05-17 11:56
tym bardziej, ze wszystkie przejazdy
i przejscia zostaly dobrze oznakowane.
- 2 0
-
2015-05-17 12:00
(4)
A nie lepiej linię z Redy do Helu zelektryfikować? i puścić SKMki i elektrowozy jak do Zakopanego mogło to być już dawno temu zrobione fucha goni furę
- 10 1
-
2015-05-17 18:21
A jak zainstalować słupy w piasku ? (1)
Mały wiaterek i wszystkie leżą .
- 1 3
-
2015-05-17 18:26
drut na Hel
Jakoś inne słupy na półwyspie się nie przewracają!
- 1 0
-
2015-05-18 07:14
Ale wtedy firma Zdzicha nie zarobilaby na remoncie lokomotyw
Jw
- 0 0
-
2015-05-24 22:36
i na helu w koncu mieli by prad :)
I na helu w końcu mieli by prąd :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.