- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (419 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (46 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (256 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (158 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Zniknęły schody na kładkę nad torami w Orłowie. Wrócą w czerwcu?
Trwa remont peronu i kładki dla pieszych na przystanku Gdynia Orłowo. Nowa konstrukcja już stoi. Zniknęły jednak schody, którymi można było na nią wejść z peronu SKM. - Nie ma żadnej informacji, jak radzić sobie z tą sytuacją, a pasażerowie skracają drogę przez tory - alarmuje pan Marek, mieszkaniec Orłowa.
Nie wszyscy byli przekonani, co do słuszności tej inwestycji. Część mieszkańców dzielnicy walczyła o tunel, który miał pomóc w pokonaniu tego odcinka osobom starszym i niepełnosprawnym. Przedstawiciele PKP odpowiadali, że kładka będzie wyposażona w windy, które pomieszczą niepełnosprawnych, ale także rodziców z wózkami.
W październiku pisaliśmy też o skargach pasażerów na bałagan panujący wokół inwestycji.
Kładka po modernizacji już stoi, jednak niespodziewanie pojawił się inny problem: zniknęły schody prowadzące na nią z peronu SKM. Dla chcących pozostać w zgodzie z przepisami, oznacza to dodatkowe nadkładanie drogi.
- Do tej pory wejście na kładkę zajmowało kilkanaście sekund, przy obejściu zajmuje spokojnie z 10-15 minut. Niestety, na peronie nie ma żadnej informacji o tym, że przejście jest z innej strony, dlatego zdezorientowani ludzie wychodzą z SKM i nie wiedzą dokąd iść. Zamiast obchodzić cały peron, dochodzą pod kładkę i po prostu przeskakują przez tory, co jest niebezpieczne - wyjaśnia w liście do naszej redakcji pan Marek.
PKP obiecuje, że zajmie się zgłoszeniem. Informacja, która do tej pory widniała na peronie, ma zostać uzupełniona o dodatkowe elementy. Pojawią się wskazówki, w jaki sposób wejść i opuścić peron. Schody natomiast powrócą na peron prawdopodobnie dopiero w czerwcu.
- Wtedy też mamy zamiar zainstalować windy, które jednak nie będą od razu czynne. Potrzebne są bowiem odbiory oraz uregulowanie kwestii własnościowych. Na razie nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie, kiedy wszystkie procedury zakończą się - opowiada Andrzej Tomorowicz z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Po ich zakończeniu kładka zostanie udostępniona pasażerom. Czy jednak będą chcieli z niej skorzystać, spiesząc się na pociąg?
- Najczęściej tory w nielegalnych miejscach przekracza młodzież. Nie da się wszystkiego w pełni zabezpieczyć. Trzeba liczyć na rozwagę pasażerów - dodaje Tomorowicz.
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji powstaje także nowy peron dla pociągów dalekobieżnych z wiatami i ławkami. Całość ma być utrzymana w tradycyjnej dla Orłowa bieli.
Opinie (83)
-
2013-05-13 17:29
Kiedy remont peronu SKM Orlowo? Ten peron szpeci naszą piękną i elitarną dzielnice bogatch ludzi (2)
- 7 7
-
2013-05-13 20:40
nie za rządów Doniego (1)
Za rządów Doniego i Marszałków PO remontowane są tylko perony w Gdańsku (oficjalnie: bo tam będzie EURO... tyle, że remonty zaczęły się po EURO)... ewentualnie w Gdyni jak Gdynia sama za nie zapłaci (przykład Wzgórze Św. Maks.)
Efekt jest taki, że od Polibudy do Sopotu wszystkie perony są wyremontowane... lub w trakcie przebudowy... a dalej jest Gdynia i większość przystanków pamięta komunę... dalej o Rumi, Redzie, Wejherowie nie wspomnę bo tam to Doni i jego świta ma wszystkich w d...
To samo jest z drogami na OPAT nie ma... a Gdańsk za rządów Doniego robi już obwodnice, obwodnic...- 2 5
-
2013-05-13 21:30
Nic dodać nic ująć
sama PRAWDA!!
- 2 0
-
2013-05-13 17:38
..."Wtedy też mamy zamiar zainstalować windy, które jednak nie będą od razu czynne"...
Nieczynna winda jest podobnym ulatwieniem jak kladka bez schodow...
A jak juz ureguluja kwestie kwestie wlasnosciowe, to moze i schody wroca, i winde uruchomia...
Andrzej Tomorowicz nalezy chyba do Monty Python, a nie do PKP PLK.- 15 0
-
2013-05-13 18:15
(1)
Cholerny urząd miasta dba tylko o własny PR, wywalaja miliony na jakieś nikomu niepotrzebne infoboksy, a sytuacją własnych mieszkańców nikt nie raczy się zainteresować. Panie Banel, to są te pana inwestycje w mieście? Te wielkie przebudowy? Nawet w małych pipidówach na zachodzie potrafią zaplanować tego typu remonty tak, by ludziom zapewnić szybką i bezpieczną drogę zastępczą. Radzę się tym pilnie zająć a nie myśleć o nowych super biurowcach.
- 13 1
-
2013-05-13 18:49
szczur sam sie nie wybrał
- 2 1
-
2013-05-13 18:16
we Wrzeszczu sa schody do nikąd z peronu
może można pożyczyć?
- 8 0
-
2013-05-13 18:27
banda niudaczników i niechlujów
z PKP i zarzadu miasta nie potrafi zbudowac prostej kładki
wstyd , prze wojna takich do pierdla sadzali od razu..- 7 2
-
2013-05-13 18:40
Ta kładka to proszenie się o nieszczęście, jak w Dąbrowie Górniczej.
Kiedy wreszcie porządny peron?
- 4 1
-
2013-05-13 18:54
W Kamiennym Potoku odważono się na przejście podziemne
amen.
- 9 1
-
2013-05-13 18:59
parking przesiadkowy
a dlaczego przy tak dużej inwestycji przy ulicy Jesionowej nie powstanie parking przesiadkowy dla mieszkańców dalej położonych dzielnic,ten w Redłowie jest pełen, a w Orłowie przy Jesionowej wysypisko śmieci z okolicznych warsztatów które się na dziko rozrastają za cichym przyzwoleniem UM.A taki parking byłby zbawieniem dla mieszkańców Karwin,Wiczlina itp a zarazem uporządkowany kawał terenu który obecnie zarasta smrodem....
- 8 0
-
2013-05-13 19:16
Czy ktoś ma pomysł gdzie przy tej kładce może powstać winda? (2)
Wygląda to tak, jakby o niej zapomnieli...
- 5 1
-
2013-05-13 20:09
Windy są w planie, pewnie takie mikro: rower już nie wejdzie.
- 2 2
-
2013-05-13 23:21
najblizsza winda powstanie we wroclawiu, zapraszamy
- 5 0
-
2013-05-13 19:21
Uczniowie trzech szkół chodzili tamtędy do szkoły (1)
ciekawe, że ktoś o tym zapomniał, matoły jedne! Teraz muszą chodzić naokoło, nie dziwne, że przy tak niepunktualnych skmkach skracają sobie drogę! Masakra, myślenie jak widać boli!
- 6 0
-
2013-05-13 19:55
No i dobrze że skracają. A w czym problem. Nie ma schodów to jest przejście zastępcze.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.