• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zniknęły schody na kładkę nad torami w Orłowie. Wrócą w czerwcu?

Patryk Szczerba
13 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Schody prowadzące na kładkę z peronu SKM powrócą dopiero w czerwcu. Schody prowadzące na kładkę z peronu SKM powrócą dopiero w czerwcu.

Trwa remont peronu i kładki dla pieszych zobacz na mapie Gdyni na przystanku Gdynia Orłowo. Nowa konstrukcja już stoi. Zniknęły jednak schody, którymi można było na nią wejść z peronu SKM. - Nie ma żadnej informacji, jak radzić sobie z tą sytuacją, a pasażerowie skracają drogę przez tory - alarmuje pan Marek, mieszkaniec Orłowa.



Czy zdarza ci się przekraczać tory w niedozwolonym miejscu?

Kładka biegnie nad sześcioma torami należącymi do Polskich Linii Kolejowych i dwoma Szybkiej Kolei Miejskiej. Umożliwia nie tylko dojście na oba perony. Połączy ze sobą tzw. Orłowo Górne i Orłowo Dolne.

Nie wszyscy byli przekonani, co do słuszności tej inwestycji. Część mieszkańców dzielnicy walczyła o tunel, który miał pomóc w pokonaniu tego odcinka osobom starszym i niepełnosprawnym. Przedstawiciele PKP odpowiadali, że kładka będzie wyposażona w windy, które pomieszczą niepełnosprawnych, ale także rodziców z wózkami.

W październiku pisaliśmy też o skargach pasażerów na bałagan panujący wokół inwestycji.

Kładka po modernizacji już stoi, jednak niespodziewanie pojawił się inny problem: zniknęły schody prowadzące na nią z peronu SKM. Dla chcących pozostać w zgodzie z przepisami, oznacza to dodatkowe nadkładanie drogi.

- Do tej pory wejście na kładkę zajmowało kilkanaście sekund, przy obejściu zajmuje spokojnie z 10-15 minut. Niestety, na peronie nie ma żadnej informacji o tym, że przejście jest z innej strony, dlatego zdezorientowani ludzie wychodzą z SKM i nie wiedzą dokąd iść. Zamiast obchodzić cały peron, dochodzą pod kładkę i po prostu przeskakują przez tory, co jest niebezpieczne - wyjaśnia w liście do naszej redakcji pan Marek.

PKP obiecuje, że zajmie się zgłoszeniem. Informacja, która do tej pory widniała na peronie, ma zostać uzupełniona o dodatkowe elementy. Pojawią się wskazówki, w jaki sposób wejść i opuścić peron. Schody natomiast powrócą na peron prawdopodobnie dopiero w czerwcu.

- Wtedy też mamy zamiar zainstalować windy, które jednak nie będą od razu czynne. Potrzebne są bowiem odbiory oraz uregulowanie kwestii własnościowych. Na razie nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie, kiedy wszystkie procedury zakończą się - opowiada Andrzej Tomorowicz z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Po ich zakończeniu kładka zostanie udostępniona pasażerom. Czy jednak będą chcieli z niej skorzystać, spiesząc się na pociąg?

- Najczęściej tory w nielegalnych miejscach przekracza młodzież. Nie da się wszystkiego w pełni zabezpieczyć. Trzeba liczyć na rozwagę pasażerów - dodaje Tomorowicz.

Przypomnijmy, że w ramach inwestycji powstaje także nowy peron dla pociągów dalekobieżnych z wiatami i ławkami. Całość ma być utrzymana w tradycyjnej dla Orłowa bieli.

Opinie (83)

  • śmieszne.. (3)

    co za mózg pisał tekst.. nie ma żadnego podziału na Orłowo górne czy dolne. Orłowo jest jedno.

    • 6 6

    • w życiu nigdy! (2)

      zawsze było Orłowo przed torami i za torami!

      • 5 1

      • (1)

        ale nie na górne i dolne, pierwsze słyszę

        • 1 3

        • to niewiele słyszałeś

          • 1 1

  • THIS IS GDYNIA! (1)

    po prostu wieś

    • 3 5

    • THIS IS GDAŃSK!

      po prostu głupi tekst na trojmiasto.pl

      • 0 3

  • ale afera

    Ależ problem ma czytelnik trójmiasta.pl z Orłowa !! problem że ho ho. Jest remont to się przechodzi przez tory z zachowaniem należytej ostrożności i już. Poza tym chodzi tu tylko o przejście przez JEDEN tor, więc panie czytelniku nie rób sprawy o nic. No chyba że tym czytelnikiem jest sam pan Szczerba, który nie ma o czym pisać, nie dostał bardziej ambitnego zlecenia.
    P.s. Swoją drogą trochę się przez tą kłądkę, a czasem i przez tor pochodziło. Pozdrawiam maturzystów '92 z Kolejarza.

    • 1 8

  • Ja LOVE sondas

    jw.

    • 1 0

  • typowo polskie

    zdemontuja nic nie powiedza. zadnych zabezpieczen nic. windy tez zamontuja ale nie beda dzialac... za granica byloby pelno barierek i tablic i zorganizowanoby alternatywne bezpieczene rozwiazanie...ale w pl nikt sie nie przejmuje. za granica jak sie wykrzywia chodnik to na drugi dzien go naprawiaja zeby ktos sie nie przewrocil...

    • 4 1

  • w Gdańsku są schody bez kładki w Gdyni kładka bez schodów

    to jeszcze zwinąć tory i zgasić światło. Pogarda dla ludzi jest ogromna, niech ganiają kilometr dalej.

    • 4 1

  • jak widzę te ohydne ,obskurne ,zdewastowane dworce to się rzygać chce . Tyle lat nic nie robić

    • 2 1

  • (1)

    Ja bym też prosiła jakby PKP było tak uprzejme, to mogłoby też się wysilić i podpisać perony. Jakiś czas temu była w Orłowie i perony nie były podpisane. Nie wiadomo, który jest pierwszy, a który drugi. Być może mieszkańcy Orłowa to wiedzą, ale turyści i inni przejezdni NIE. Przez brak informacji o numerach peronów uciekł mi pociąg. Bo wjechał na ten, na którym akurat nie stałam, a że jestem osobą niepełnosprawną poruszającą się o kuli - nie miałam możliwości szybkiego "przeskoczenia" przez tory jak zrobił to drugi pasażer czekający ze mną na peronie...

    • 7 0

    • aż dwie osoby wsiadały? dziwne, że się zatrzymał... dziwne.

      • 0 1

  • Kto to opiniował

    Znowu realizuje się projekt, który ktoś stworzył za biurkiem nie znając realiów. Pytanie tylko jak na to wszystko reaguje Rada Dzielnicy, bo w takich sytuacjach chętnie bym widział jej obecność - niestety nic nie wiem o innych inicjatywach, bo może ich nie ma...
    Zamiast podjazdów dla wózków i rowerów będa windy - oczywiście nie wiadomo kiedy i czy będą tak samo "sprawne" jak winda, która już jest na peron SKM.
    Rozwiązania najprostsze - nie tylko są najtansze, ale i najmniej awaryjne, ale może po prostu trzeba było wydać więcej na tą inwestycję...

    • 5 0

  • Niech tymczasowo podstawią drabinę

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane