- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (429 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (49 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (164 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (88 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
Zniknęły schody na kładkę nad torami w Orłowie. Wrócą w czerwcu?
Trwa remont peronu i kładki dla pieszych na przystanku Gdynia Orłowo. Nowa konstrukcja już stoi. Zniknęły jednak schody, którymi można było na nią wejść z peronu SKM. - Nie ma żadnej informacji, jak radzić sobie z tą sytuacją, a pasażerowie skracają drogę przez tory - alarmuje pan Marek, mieszkaniec Orłowa.
Nie wszyscy byli przekonani, co do słuszności tej inwestycji. Część mieszkańców dzielnicy walczyła o tunel, który miał pomóc w pokonaniu tego odcinka osobom starszym i niepełnosprawnym. Przedstawiciele PKP odpowiadali, że kładka będzie wyposażona w windy, które pomieszczą niepełnosprawnych, ale także rodziców z wózkami.
W październiku pisaliśmy też o skargach pasażerów na bałagan panujący wokół inwestycji.
Kładka po modernizacji już stoi, jednak niespodziewanie pojawił się inny problem: zniknęły schody prowadzące na nią z peronu SKM. Dla chcących pozostać w zgodzie z przepisami, oznacza to dodatkowe nadkładanie drogi.
- Do tej pory wejście na kładkę zajmowało kilkanaście sekund, przy obejściu zajmuje spokojnie z 10-15 minut. Niestety, na peronie nie ma żadnej informacji o tym, że przejście jest z innej strony, dlatego zdezorientowani ludzie wychodzą z SKM i nie wiedzą dokąd iść. Zamiast obchodzić cały peron, dochodzą pod kładkę i po prostu przeskakują przez tory, co jest niebezpieczne - wyjaśnia w liście do naszej redakcji pan Marek.
PKP obiecuje, że zajmie się zgłoszeniem. Informacja, która do tej pory widniała na peronie, ma zostać uzupełniona o dodatkowe elementy. Pojawią się wskazówki, w jaki sposób wejść i opuścić peron. Schody natomiast powrócą na peron prawdopodobnie dopiero w czerwcu.
- Wtedy też mamy zamiar zainstalować windy, które jednak nie będą od razu czynne. Potrzebne są bowiem odbiory oraz uregulowanie kwestii własnościowych. Na razie nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie, kiedy wszystkie procedury zakończą się - opowiada Andrzej Tomorowicz z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Po ich zakończeniu kładka zostanie udostępniona pasażerom. Czy jednak będą chcieli z niej skorzystać, spiesząc się na pociąg?
- Najczęściej tory w nielegalnych miejscach przekracza młodzież. Nie da się wszystkiego w pełni zabezpieczyć. Trzeba liczyć na rozwagę pasażerów - dodaje Tomorowicz.
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji powstaje także nowy peron dla pociągów dalekobieżnych z wiatami i ławkami. Całość ma być utrzymana w tradycyjnej dla Orłowa bieli.
Opinie (83)
-
2013-05-13 19:21
śmieszne.. (3)
co za mózg pisał tekst.. nie ma żadnego podziału na Orłowo górne czy dolne. Orłowo jest jedno.
- 6 6
-
2013-05-13 19:33
w życiu nigdy! (2)
zawsze było Orłowo przed torami i za torami!
- 5 1
-
2013-05-13 19:53
(1)
ale nie na górne i dolne, pierwsze słyszę
- 1 3
-
2013-05-14 00:29
to niewiele słyszałeś
- 1 1
-
2013-05-13 19:51
THIS IS GDYNIA! (1)
po prostu wieś
- 3 5
-
2013-05-13 20:43
THIS IS GDAŃSK!
po prostu głupi tekst na trojmiasto.pl
- 0 3
-
2013-05-13 19:52
ale afera
Ależ problem ma czytelnik trójmiasta.pl z Orłowa !! problem że ho ho. Jest remont to się przechodzi przez tory z zachowaniem należytej ostrożności i już. Poza tym chodzi tu tylko o przejście przez JEDEN tor, więc panie czytelniku nie rób sprawy o nic. No chyba że tym czytelnikiem jest sam pan Szczerba, który nie ma o czym pisać, nie dostał bardziej ambitnego zlecenia.
P.s. Swoją drogą trochę się przez tą kłądkę, a czasem i przez tor pochodziło. Pozdrawiam maturzystów '92 z Kolejarza.- 1 8
-
2013-05-13 21:16
Ja LOVE sondas
jw.
- 1 0
-
2013-05-13 21:22
typowo polskie
zdemontuja nic nie powiedza. zadnych zabezpieczen nic. windy tez zamontuja ale nie beda dzialac... za granica byloby pelno barierek i tablic i zorganizowanoby alternatywne bezpieczene rozwiazanie...ale w pl nikt sie nie przejmuje. za granica jak sie wykrzywia chodnik to na drugi dzien go naprawiaja zeby ktos sie nie przewrocil...
- 4 1
-
2013-05-13 21:43
w Gdańsku są schody bez kładki w Gdyni kładka bez schodów
to jeszcze zwinąć tory i zgasić światło. Pogarda dla ludzi jest ogromna, niech ganiają kilometr dalej.
- 4 1
-
2013-05-13 21:45
jak widzę te ohydne ,obskurne ,zdewastowane dworce to się rzygać chce . Tyle lat nic nie robić
- 2 1
-
2013-05-13 22:29
(1)
Ja bym też prosiła jakby PKP było tak uprzejme, to mogłoby też się wysilić i podpisać perony. Jakiś czas temu była w Orłowie i perony nie były podpisane. Nie wiadomo, który jest pierwszy, a który drugi. Być może mieszkańcy Orłowa to wiedzą, ale turyści i inni przejezdni NIE. Przez brak informacji o numerach peronów uciekł mi pociąg. Bo wjechał na ten, na którym akurat nie stałam, a że jestem osobą niepełnosprawną poruszającą się o kuli - nie miałam możliwości szybkiego "przeskoczenia" przez tory jak zrobił to drugi pasażer czekający ze mną na peronie...
- 7 0
-
2013-05-14 06:57
aż dwie osoby wsiadały? dziwne, że się zatrzymał... dziwne.
- 0 1
-
2013-05-13 22:37
Kto to opiniował
Znowu realizuje się projekt, który ktoś stworzył za biurkiem nie znając realiów. Pytanie tylko jak na to wszystko reaguje Rada Dzielnicy, bo w takich sytuacjach chętnie bym widział jej obecność - niestety nic nie wiem o innych inicjatywach, bo może ich nie ma...
Zamiast podjazdów dla wózków i rowerów będa windy - oczywiście nie wiadomo kiedy i czy będą tak samo "sprawne" jak winda, która już jest na peron SKM.
Rozwiązania najprostsze - nie tylko są najtansze, ale i najmniej awaryjne, ale może po prostu trzeba było wydać więcej na tą inwestycję...- 5 0
-
2013-05-13 22:39
Niech tymczasowo podstawią drabinę
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.