- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (419 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (46 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (255 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (158 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Zniknęły schody na kładkę nad torami w Orłowie. Wrócą w czerwcu?
Trwa remont peronu i kładki dla pieszych na przystanku Gdynia Orłowo. Nowa konstrukcja już stoi. Zniknęły jednak schody, którymi można było na nią wejść z peronu SKM. - Nie ma żadnej informacji, jak radzić sobie z tą sytuacją, a pasażerowie skracają drogę przez tory - alarmuje pan Marek, mieszkaniec Orłowa.
Nie wszyscy byli przekonani, co do słuszności tej inwestycji. Część mieszkańców dzielnicy walczyła o tunel, który miał pomóc w pokonaniu tego odcinka osobom starszym i niepełnosprawnym. Przedstawiciele PKP odpowiadali, że kładka będzie wyposażona w windy, które pomieszczą niepełnosprawnych, ale także rodziców z wózkami.
W październiku pisaliśmy też o skargach pasażerów na bałagan panujący wokół inwestycji.
Kładka po modernizacji już stoi, jednak niespodziewanie pojawił się inny problem: zniknęły schody prowadzące na nią z peronu SKM. Dla chcących pozostać w zgodzie z przepisami, oznacza to dodatkowe nadkładanie drogi.
- Do tej pory wejście na kładkę zajmowało kilkanaście sekund, przy obejściu zajmuje spokojnie z 10-15 minut. Niestety, na peronie nie ma żadnej informacji o tym, że przejście jest z innej strony, dlatego zdezorientowani ludzie wychodzą z SKM i nie wiedzą dokąd iść. Zamiast obchodzić cały peron, dochodzą pod kładkę i po prostu przeskakują przez tory, co jest niebezpieczne - wyjaśnia w liście do naszej redakcji pan Marek.
PKP obiecuje, że zajmie się zgłoszeniem. Informacja, która do tej pory widniała na peronie, ma zostać uzupełniona o dodatkowe elementy. Pojawią się wskazówki, w jaki sposób wejść i opuścić peron. Schody natomiast powrócą na peron prawdopodobnie dopiero w czerwcu.
- Wtedy też mamy zamiar zainstalować windy, które jednak nie będą od razu czynne. Potrzebne są bowiem odbiory oraz uregulowanie kwestii własnościowych. Na razie nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie, kiedy wszystkie procedury zakończą się - opowiada Andrzej Tomorowicz z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Po ich zakończeniu kładka zostanie udostępniona pasażerom. Czy jednak będą chcieli z niej skorzystać, spiesząc się na pociąg?
- Najczęściej tory w nielegalnych miejscach przekracza młodzież. Nie da się wszystkiego w pełni zabezpieczyć. Trzeba liczyć na rozwagę pasażerów - dodaje Tomorowicz.
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji powstaje także nowy peron dla pociągów dalekobieżnych z wiatami i ławkami. Całość ma być utrzymana w tradycyjnej dla Orłowa bieli.
Opinie (83)
-
2013-05-14 08:59
Ten remont jest koszmarnie długi!
Trwa już chyba z 8 miesięcy. Jak długo można budować coś tak prostego!
- 5 1
-
2013-05-14 10:08
informacja jest (1)
informacje sa ale na malych kartkach a4 to sa narysowane mapki. jedna taka informacja jest kolo automatu z biletami. chyba ze znowu sie komus nudzilo i je zerwal pozdrawiam
- 2 1
-
2013-05-14 13:23
Super-karteczki dobrze widoczne dla kilkudziesięciu osób wysiadajacych z skm
dla krótkowidzów
osób starszych
niepełnosprawnych
ot Polska, nic się tu nie zmienia- 2 0
-
2013-05-14 10:51
smutna prawda...
Ogólnie cała ta przebudowa wiaduktu przypomina czasy ciemnej komuny, tak jakby nic się nie zmieniło i czas stanął w miejscu.Można by nakręcić dalszy odcinek alternatywy 4. Wiadukt stoi ale schodów brak, winda może będzie a jak już będzie to nie będzie działać Jesteśmy członkiem UE ale niestety lata świetlne dzielą nas od innych krajów UE
- 5 0
-
2013-05-14 10:53
Informacja dla podróznych i nie tylko
Jeżeli zostały w pobliżu ustawione duże tablice wskazujące dojazd ul. Świerkową, to przy dawnej kasie biletowej można /trzeba/ było ustawić jedną z opisem dojść, które umożliwia kładka po jej udostępnieniu. I z drugiej strony torów dla "górnego Orłowa" to samo.Proste, prawda? Ale nie u nas.
Winda-to fakt-mydlenie oczu; już jedna jest...
Zaś tempo prac rozpoczętych w listopadzie, na zimę, to już rewelacja.
w kazdym razie ganiane jest teraz i górne i dolne Orłowo. Życzę zdrowia...- 5 0
-
2013-05-14 11:16
Planowanie jest tu karygodne (1)
To wielkie "odkrycie" nadzorującego budowę, że jak się zdemontuje jedne schody, to czeka się dopiero na nowe, zamiast w tym samym czasie je wymienić. To zakrawa na kompletne lekceważenie i jest po prostu kpiną z mieszkańców. No chyba, że po prostu takie są standardy...
KOMUŚ W OGÓLE NA TYM ZALEŻY OPRÓCZ MIESZKAŃCÓW?!- 4 0
-
2013-05-14 11:52
Nie
- 0 0
-
2013-05-14 13:21
Gorsze brakoróbstwo niż w tzw.komunie
- 1 0
-
2013-05-14 17:15
Orłowo Zadupie
Windy będą działały jak to u nas do pierwszej awarii, a potem opiekunowie dzieci i niepełnosprawnych będą dymali z duszą na ramieniu po schodach. Założę się też, że w związku z tym, że zaprojektowano windy nie będzie na schodach płaszczyzn podjazdowych i będzie jeszcze gorzej niż było. Skąd moje czarnowidztwo?: a stąd, że na tej stacji nie ma komu wymieniać nawet przepalonych świetlowek i zimą ludzie schodzą po oblodzonych schodachw w ciemności. Syf to PKP. Dlaczego taka ważna dla Orlowa rzecz odbyła sie bez konsultacji z mieszkańcami - gdzie Rada Miasta, gdzie Rada Dzielnicy i niepubliczne stowarzyszenia? Kibel !!!!!
- 3 0
-
2013-05-14 18:13
1 rok czasu...
Już prawie rok pi...lą się z głupim remontem kładki!!!
w cywilizowanym kraju taki remont trwał by z miesiac!!! No ale niestety żyjemy w polsce...- 4 0
-
2013-05-14 21:10
mówiłem ze niczego nie będzie !
- 0 0
-
2013-05-14 22:28
schody
A moze ktos je zjadl?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.