• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zniknęły schody na kładkę nad torami w Orłowie. Wrócą w czerwcu?

Patryk Szczerba
13 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Schody prowadzące na kładkę z peronu SKM powrócą dopiero w czerwcu. Schody prowadzące na kładkę z peronu SKM powrócą dopiero w czerwcu.

Trwa remont peronu i kładki dla pieszych zobacz na mapie Gdyni na przystanku Gdynia Orłowo. Nowa konstrukcja już stoi. Zniknęły jednak schody, którymi można było na nią wejść z peronu SKM. - Nie ma żadnej informacji, jak radzić sobie z tą sytuacją, a pasażerowie skracają drogę przez tory - alarmuje pan Marek, mieszkaniec Orłowa.



Czy zdarza ci się przekraczać tory w niedozwolonym miejscu?

Kładka biegnie nad sześcioma torami należącymi do Polskich Linii Kolejowych i dwoma Szybkiej Kolei Miejskiej. Umożliwia nie tylko dojście na oba perony. Połączy ze sobą tzw. Orłowo Górne i Orłowo Dolne.

Nie wszyscy byli przekonani, co do słuszności tej inwestycji. Część mieszkańców dzielnicy walczyła o tunel, który miał pomóc w pokonaniu tego odcinka osobom starszym i niepełnosprawnym. Przedstawiciele PKP odpowiadali, że kładka będzie wyposażona w windy, które pomieszczą niepełnosprawnych, ale także rodziców z wózkami.

W październiku pisaliśmy też o skargach pasażerów na bałagan panujący wokół inwestycji.

Kładka po modernizacji już stoi, jednak niespodziewanie pojawił się inny problem: zniknęły schody prowadzące na nią z peronu SKM. Dla chcących pozostać w zgodzie z przepisami, oznacza to dodatkowe nadkładanie drogi.

- Do tej pory wejście na kładkę zajmowało kilkanaście sekund, przy obejściu zajmuje spokojnie z 10-15 minut. Niestety, na peronie nie ma żadnej informacji o tym, że przejście jest z innej strony, dlatego zdezorientowani ludzie wychodzą z SKM i nie wiedzą dokąd iść. Zamiast obchodzić cały peron, dochodzą pod kładkę i po prostu przeskakują przez tory, co jest niebezpieczne - wyjaśnia w liście do naszej redakcji pan Marek.

PKP obiecuje, że zajmie się zgłoszeniem. Informacja, która do tej pory widniała na peronie, ma zostać uzupełniona o dodatkowe elementy. Pojawią się wskazówki, w jaki sposób wejść i opuścić peron. Schody natomiast powrócą na peron prawdopodobnie dopiero w czerwcu.

- Wtedy też mamy zamiar zainstalować windy, które jednak nie będą od razu czynne. Potrzebne są bowiem odbiory oraz uregulowanie kwestii własnościowych. Na razie nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie, kiedy wszystkie procedury zakończą się - opowiada Andrzej Tomorowicz z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Po ich zakończeniu kładka zostanie udostępniona pasażerom. Czy jednak będą chcieli z niej skorzystać, spiesząc się na pociąg?

- Najczęściej tory w nielegalnych miejscach przekracza młodzież. Nie da się wszystkiego w pełni zabezpieczyć. Trzeba liczyć na rozwagę pasażerów - dodaje Tomorowicz.

Przypomnijmy, że w ramach inwestycji powstaje także nowy peron dla pociągów dalekobieżnych z wiatami i ławkami. Całość ma być utrzymana w tradycyjnej dla Orłowa bieli.

Opinie (83)

  • Ten remont jest koszmarnie długi!

    Trwa już chyba z 8 miesięcy. Jak długo można budować coś tak prostego!

    • 5 1

  • informacja jest (1)

    informacje sa ale na malych kartkach a4 to sa narysowane mapki. jedna taka informacja jest kolo automatu z biletami. chyba ze znowu sie komus nudzilo i je zerwal pozdrawiam

    • 2 1

    • Super-karteczki dobrze widoczne dla kilkudziesięciu osób wysiadajacych z skm

      dla krótkowidzów
      osób starszych
      niepełnosprawnych

      ot Polska, nic się tu nie zmienia

      • 2 0

  • smutna prawda...

    Ogólnie cała ta przebudowa wiaduktu przypomina czasy ciemnej komuny, tak jakby nic się nie zmieniło i czas stanął w miejscu.Można by nakręcić dalszy odcinek alternatywy 4. Wiadukt stoi ale schodów brak, winda może będzie a jak już będzie to nie będzie działać Jesteśmy członkiem UE ale niestety lata świetlne dzielą nas od innych krajów UE

    • 5 0

  • Informacja dla podróznych i nie tylko

    Jeżeli zostały w pobliżu ustawione duże tablice wskazujące dojazd ul. Świerkową, to przy dawnej kasie biletowej można /trzeba/ było ustawić jedną z opisem dojść, które umożliwia kładka po jej udostępnieniu. I z drugiej strony torów dla "górnego Orłowa" to samo.Proste, prawda? Ale nie u nas.
    Winda-to fakt-mydlenie oczu; już jedna jest...
    Zaś tempo prac rozpoczętych w listopadzie, na zimę, to już rewelacja.
    w kazdym razie ganiane jest teraz i górne i dolne Orłowo. Życzę zdrowia...

    • 5 0

  • Planowanie jest tu karygodne (1)

    To wielkie "odkrycie" nadzorującego budowę, że jak się zdemontuje jedne schody, to czeka się dopiero na nowe, zamiast w tym samym czasie je wymienić. To zakrawa na kompletne lekceważenie i jest po prostu kpiną z mieszkańców. No chyba, że po prostu takie są standardy...
    KOMUŚ W OGÓLE NA TYM ZALEŻY OPRÓCZ MIESZKAŃCÓW?!

    • 4 0

    • Nie

      • 0 0

  • Gorsze brakoróbstwo niż w tzw.komunie

    • 1 0

  • Orłowo Zadupie

    Windy będą działały jak to u nas do pierwszej awarii, a potem opiekunowie dzieci i niepełnosprawnych będą dymali z duszą na ramieniu po schodach. Założę się też, że w związku z tym, że zaprojektowano windy nie będzie na schodach płaszczyzn podjazdowych i będzie jeszcze gorzej niż było. Skąd moje czarnowidztwo?: a stąd, że na tej stacji nie ma komu wymieniać nawet przepalonych świetlowek i zimą ludzie schodzą po oblodzonych schodachw w ciemności. Syf to PKP. Dlaczego taka ważna dla Orlowa rzecz odbyła sie bez konsultacji z mieszkańcami - gdzie Rada Miasta, gdzie Rada Dzielnicy i niepubliczne stowarzyszenia? Kibel !!!!!

    • 3 0

  • 1 rok czasu...

    Już prawie rok pi...lą się z głupim remontem kładki!!!
    w cywilizowanym kraju taki remont trwał by z miesiac!!! No ale niestety żyjemy w polsce...

    • 4 0

  • mówiłem ze niczego nie będzie !

    • 0 0

  • schody

    A moze ktos je zjadl?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane