• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znowu wolniej na nowej trasie tramwajowej

Krzysztof Koprowski
20 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Tramwaje muszą zwalniać do prędkości 15km/h po opuszczeniu przystanku Wilanowska w kierunku Śródmieścia. Tramwaje muszą zwalniać do prędkości 15km/h po opuszczeniu przystanku Wilanowska w kierunku Śródmieścia.

Choć minął ledwie miesiąc od ostatniej naprawy torów na nowej trasie tramwajowej wzdłuż ul. Witosa i al. Havla, już czeka ją kolejny. Tym razem tramwaje muszą zwalniać między przystankami Wilanowska i Cebertowicza.



Przedłużenie trasy z Chełmu w kierunku ul. Świętokrzyskiej zostało otwarte w maju. Od początku trzeba było z niego usuwać usterki, które sukcesywnie się pojawiały. Dotychczas na dwóch największych łukach między przystankami Wilanowska - Płocka i Płocka - Przemyska (czyli w rejonie skrzyżowania z ul. tzw. Nową Warszawską zobacz na mapie Gdańska).

Teraz plaga usterek "przesunęła" się w stronę Śródmieścia - na niewielki łuk między przystankami Wilanowska i Cebertowicza zobacz na mapie Gdańska. Tu wprowadzono ograniczenie do 15km/h na torze w kierunku pętli Chełm Witosa. Usterka nie jest wprawdzie tak widoczna jak ta z maja, ale bardzo odczuwalna przy podróży.

- W jadącym tramwaju odczuwalny jest wyraźny, nienaturalny "uskok". Podobnie było w przypadku naprawianego wcześniej łuku między Przemyską i Wilanowską. Zastanawiające jest również, że nawet po naprawach tramwaje w tamtym miejscu muszą mieć spore ograniczenie prędkości, mimo iż w pierwszych godzinach funkcjonowania linii jego nie było - napisał do nas pan Mirosław, nasz czytelnik.

Spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, która była odpowiedzialna za realizację tego zadania tramwajowego, jest jednak całkowicie zaskoczona tym faktem.

- Do tej pory nie otrzymaliśmy w tej sprawie żadnego zgłoszenia od jakiejkolwiek instytucji miejskiej (Zarządu Dróg i Zieleni czy Zarządu Transportu Miejskiego). Więcej na temat przyczyn ograniczenia prędkości będziemy mogli powiedzieć na początku przyszłego tygodnia - odpowiedziała na nasze pytanie późnym piątkowym popołudniem Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowa GIK-u.

Z naszych ustaleń wynika, że ograniczenie zostało wprowadzone w tym tygodniu po kilkudniowych upałach, kiedy tory ponownie zaczęły się deformować pod wpływem temperatury.

- Najbardziej zaskakujące w tej trasie jest to, że na tak długim odcinku wykonano pierwotnie tylko dwie przerwy dylatacyjne - za pętlą Chełm Witosa i tuż przy nowej pętli. Dla porównania, na krótkim odcinku w ciągu al. Sikorskiego są aż dwie takie przerwy - mówi jeden z motorniczych, który w piątek kierował tramwajem na nowej trasie.

Tramwaj z Chełmu na Łostowice: więcej plusów czy minusów?

Nowe torowisko, które pojawiło się również wraz z rozbudową sieci na pętli Chełm Witosa zobacz na mapie Gdańska, także pod wpływem temperatury i ruchu zaczęło się ruszać. Obecnie jest minimalnie przesunięte względem prawidłowego ułożenia zaraz za pierwszym rozjazdem (jadąc z nowej pętli), a dodatkowo nieodczuwalne z racji nakazu jazdy przez całą pętlę z prędkością nie większą niż 10 km/h. - To drobna usterka, jednak już teraz należy zwrócić na nią uwagę, bo gdy przyjdą upały, możemy mieć powtórkę majowej sytuacji - dodaje inny motorniczy.

Sama pętla zresztą sprawia wrażenie opuszczonej. Po redukcji linii, które przez nią przejeżdżają, urzędnicy całkowicie przestali się nią zajmować w zakresie podstawowej konserwacji. Na efekty długo czekać nie trzeba - tor zewnętrzny zarasta w tempie błyskawicznym, zieleń prześwituje też między podkładami na torze bliżej dyspozytorni.

Zresztą przysłowiowej "ręki gospodarza" nie widać również na odcinku wzdłuż al. Armii Krajowej. Po pokonaniu tunel w kierunku Śródmieścia, w rejonie tzw. Węzła Sikorskiego zobacz na mapie Gdańska, znajduje się ograniczenie prędkości dla tramwajów do... 5km/h. Okazuje się, że to pozostałość po starej, doraźnej naprawie zużytego toru. - Kilka tygodni temu wymieniano tutaj niewielki fragment torowiska. Robotnikom tak się spieszyło, by opuścić plac budowy, że do dzisiaj zapomnieli zabrać słupka z ograniczeniem prędkości - żartuje nasz rozmówca, zwalniając jednocześnie do prędkości, przy której można podziwiać pojedyncze źdźbła trawy.

Miejsca

Opinie (126) 10 zablokowanych

  • Kiedyś widziałem, jak na Stogach dosłownie 3 robotników z czymś przypominającym krzyżówkę młota z harpunem, oraz z młotem pneumatycznym remontowało tory:D - nowoczesne metody i najwyższy standard usług.

    • 7 2

  • COZ PETLĄ NA CHEŁMIE ? (1)

    Komu i czemu służy inwestycja w pętlę na Chełmie?

    • 22 4

    • Człowieku, nie służy, a służyła

      Wiele lat zanim powstała ta inwestycja.

      Do niedawna wielu sobie nie wyobrażało jej braku, a teraz gdy oddali nową o to zaraz lament.

      • 4 2

  • Nie ma automatu biletowego na nowej pętli - to jest skandal. Moglibyście się tym zająć.

    • 17 0

  • a N0 ..

    Leci Bez Skrupułów .

    • 1 0

  • W naszym mieście w wielu miejscach nie widać ręki gospodarza. (1)

    • 15 3

    • Ale za to mamy sprawne tablice "GDUNSK STOLYCA KASZEB"

      • 6 2

  • no 15/km/h ...

    +30km/h na godzine i przy stopniu ułożenia torów grozi wykolejenie.

    • 4 0

  • Nie są to dylatacje...

    .... a przyrządy wyrównawcze.A kłopoty skończą się niebawem....wraz z końcem upałów, naprężenia w szynie ulegną redukcji i ....no właśnie,jeśli "fachowcy" żle wykonali rozprężanie toru to wraz z nastaniem mrozu mogą pojawić się....pęknięcia i złamania szyn :-)))

    • 16 0

  • Bylejakość

    Mieszkam zaraz przy ul.Havla. To, jak została zaprojektowana i wykonana ta droga to jakiś żart. Szczerze mówiąc dziwię się, że jeszcze żaden prokurator nie zajął się tematem.
    Oczywiście pomijając fuszerę przy wykonaniu , część rzeczy jest wykonana niezgodnie z polskim prawem, np. szerokości chodników. Co do samych tramwajów to oczywiście są tam ograniczenia prędkości, ale już po pierwszej przejażdżce tramwajem doskonale wiadomo, że motorniczy ma je w głębokim poważaniu i nieraz na ograniczeniu 15km/h tramwaje grzeją 60.
    Najbardziej uśmiałem się czytając komentarz GIK-u- biedactwa nie dostali informacji o wadach od innych organów- przecież to oni są inwestorem i ONI są odpowiedzialni za dopilnowanie gwarancji iw ykonanie wszystkiego zgodnie ze sztuką. PYTAM: KTO PODPISAŁ SIĘ POD PROTOKOŁAMI ODBIORÓW TEJ INWESTYCJI??!!

    • 31 6

  • Oczywiście wygrała najtańsza oferta.

    • 8 2

  • Niech Budyń prostuje szyny.

    • 13 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane