- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (92 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (94 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (181 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (337 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Znowu wolniej na nowej trasie tramwajowej
Choć minął ledwie miesiąc od ostatniej naprawy torów na nowej trasie tramwajowej wzdłuż ul. Witosa i al. Havla, już czeka ją kolejny. Tym razem tramwaje muszą zwalniać między przystankami Wilanowska i Cebertowicza.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Teraz plaga usterek "przesunęła" się w stronę Śródmieścia - na niewielki łuk między przystankami Wilanowska i Cebertowicza
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- W jadącym tramwaju odczuwalny jest wyraźny, nienaturalny "uskok". Podobnie było w przypadku naprawianego wcześniej łuku między Przemyską i Wilanowską. Zastanawiające jest również, że nawet po naprawach tramwaje w tamtym miejscu muszą mieć spore ograniczenie prędkości, mimo iż w pierwszych godzinach funkcjonowania linii jego nie było - napisał do nas pan Mirosław, nasz czytelnik.
Spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, która była odpowiedzialna za realizację tego zadania tramwajowego, jest jednak całkowicie zaskoczona tym faktem.
- Do tej pory nie otrzymaliśmy w tej sprawie żadnego zgłoszenia od jakiejkolwiek instytucji miejskiej (Zarządu Dróg i Zieleni czy Zarządu Transportu Miejskiego). Więcej na temat przyczyn ograniczenia prędkości będziemy mogli powiedzieć na początku przyszłego tygodnia - odpowiedziała na nasze pytanie późnym piątkowym popołudniem Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowa GIK-u.
Z naszych ustaleń wynika, że ograniczenie zostało wprowadzone w tym tygodniu po kilkudniowych upałach, kiedy tory ponownie zaczęły się deformować pod wpływem temperatury.
- Najbardziej zaskakujące w tej trasie jest to, że na tak długim odcinku wykonano pierwotnie tylko dwie przerwy dylatacyjne - za pętlą Chełm Witosa i tuż przy nowej pętli. Dla porównania, na krótkim odcinku w ciągu al. Sikorskiego są aż dwie takie przerwy - mówi jeden z motorniczych, który w piątek kierował tramwajem na nowej trasie.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Sama pętla zresztą sprawia wrażenie opuszczonej. Po redukcji linii, które przez nią przejeżdżają, urzędnicy całkowicie przestali się nią zajmować w zakresie podstawowej konserwacji. Na efekty długo czekać nie trzeba - tor zewnętrzny zarasta w tempie błyskawicznym, zieleń prześwituje też między podkładami na torze bliżej dyspozytorni.
Zresztą przysłowiowej "ręki gospodarza" nie widać również na odcinku wzdłuż al. Armii Krajowej. Po pokonaniu tunel w kierunku Śródmieścia, w rejonie tzw. Węzła Sikorskiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miejsca
Opinie (126) 10 zablokowanych
-
2012-08-20 22:19
No tak, GIK jak zwykle nic nie wiedział.
Oni wszystkiego dodiadują się od ludzi. Ciekawe, czy choć jeden urzędnik GIK przejechał się choć raz tą linią. W ogóle jakąkolwiek linią. Całe to towarzystwo jest do wywalenia na zbity pysk, bo nie mają zielonego pojęcia, co się dzieje w mieście. Od torów, przez drogi, chodnik, do świateł. Zawsze, biedactwa, są zaskoczone czymś, co nie nie działa.
- 6 1
-
2012-08-20 22:45
czepiacie się tych Łostowic
a może lepiej poprawić torowiska na Stogi?
- 2 1
-
2012-08-20 23:28
Na amber gold to Budyń się zna ale na tramwajach już nie. (1)
No to po co nam taki Budyń.
- 6 1
-
2012-08-20 23:57
Jak Plichta sprzeda Budynia
Osobiście będę mu paczki do pierdla nosił.
Może wtedy tory zaczną być prosto budowane.
W gdańsku już budyń swoje nabudował.- 2 0
-
2012-08-21 07:51
Spółka GIK odpowiedzialna?
Wtreści artykułu pojawia się sformułowanie, że za tę inwestycję odpoweidzialny jest GIK. To jest oczywista nieprawda bo w GIK za ten bubel nikt nie poniósł odpowiedzialności. Sytuacja stała się do tego stopnia absurdalna, że nawet wielce elokwentan pani rzecznik nic nie ma do powiedzenia.
Mamy wielki bubel (stawiam dolary przecie orzechom, że winni są i projektanci i wykonawcy i inwestor) za grube miliony. Mamy tramwaj, który nie stoi w korkach, ale za to jedzie 10 km/h. Mamy urzęników, ktorzy decydują o takich inwestycjach nie będąc na miejscu ani razu. Mamy rzeczników, którzy wszystko potrafią wtłumaczyć. Mamy miejską spółkę, która tak prowadzi inwestycej, że z wielkiej pętli na Chełmie, która ma dwa tory korzysta teraz jedna linia (11). Mamy fatalne skrzyżowanie Havla z Warszawską i Świętokrzyską ale za to obietnicę, że docelowy układ z Nową Warszawską i Nową Świętokrzyską będzie OK. Szkoda, że nikt nie wie jak one będą wyglądać. Jeśli projektant i wykoanwca będą tak samo zdolni to możemy się spodziewać cudów.
GIK działa za pieniadze z naszych podatków mamy więc prawo oczekiwać, że te pieniądze będą rozsądnie wydawane. A tak nie jest i nie ma w mieście nikogo kto chciałby tę sytuację zmienić!- 7 0
-
2012-08-21 08:14
a gdzie w Gdańsku widać gospodarza?????????????
- 3 0
-
2012-08-21 08:25
tramwaj
kiedy w koncu pojdzie siedziec za swoje przekrety ADAMOWICZ ps. budyn
- 3 0
-
2012-08-21 09:09
Przedłuzenie świateł dla jadących do obwodnicy
Czy ktoś z projektantów wreszcie wpadnie na to aby na wysokości oczy kierowcy dać sygnalizator dla zawracających na Świętokrzyskiej na pętli Łódzka i jadących w kierunku Obwodnicy, przecież w słoneczny dzień nic na sygnalizatorze nie można dojrzeć a i k... kark boli od patrzenia w pochmurny dzień. Chyba nikt z projektantów nie sprawdzał "user friendly" tych wszystkich rozwiązań. Masakra
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.