- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (92 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (94 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (181 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (337 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Znowu wolniej na nowej trasie tramwajowej
Choć minął ledwie miesiąc od ostatniej naprawy torów na nowej trasie tramwajowej wzdłuż ul. Witosa i al. Havla, już czeka ją kolejny. Tym razem tramwaje muszą zwalniać między przystankami Wilanowska i Cebertowicza.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Teraz plaga usterek "przesunęła" się w stronę Śródmieścia - na niewielki łuk między przystankami Wilanowska i Cebertowicza
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- W jadącym tramwaju odczuwalny jest wyraźny, nienaturalny "uskok". Podobnie było w przypadku naprawianego wcześniej łuku między Przemyską i Wilanowską. Zastanawiające jest również, że nawet po naprawach tramwaje w tamtym miejscu muszą mieć spore ograniczenie prędkości, mimo iż w pierwszych godzinach funkcjonowania linii jego nie było - napisał do nas pan Mirosław, nasz czytelnik.
Spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, która była odpowiedzialna za realizację tego zadania tramwajowego, jest jednak całkowicie zaskoczona tym faktem.
- Do tej pory nie otrzymaliśmy w tej sprawie żadnego zgłoszenia od jakiejkolwiek instytucji miejskiej (Zarządu Dróg i Zieleni czy Zarządu Transportu Miejskiego). Więcej na temat przyczyn ograniczenia prędkości będziemy mogli powiedzieć na początku przyszłego tygodnia - odpowiedziała na nasze pytanie późnym piątkowym popołudniem Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowa GIK-u.
Z naszych ustaleń wynika, że ograniczenie zostało wprowadzone w tym tygodniu po kilkudniowych upałach, kiedy tory ponownie zaczęły się deformować pod wpływem temperatury.
- Najbardziej zaskakujące w tej trasie jest to, że na tak długim odcinku wykonano pierwotnie tylko dwie przerwy dylatacyjne - za pętlą Chełm Witosa i tuż przy nowej pętli. Dla porównania, na krótkim odcinku w ciągu al. Sikorskiego są aż dwie takie przerwy - mówi jeden z motorniczych, który w piątek kierował tramwajem na nowej trasie.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Sama pętla zresztą sprawia wrażenie opuszczonej. Po redukcji linii, które przez nią przejeżdżają, urzędnicy całkowicie przestali się nią zajmować w zakresie podstawowej konserwacji. Na efekty długo czekać nie trzeba - tor zewnętrzny zarasta w tempie błyskawicznym, zieleń prześwituje też między podkładami na torze bliżej dyspozytorni.
Zresztą przysłowiowej "ręki gospodarza" nie widać również na odcinku wzdłuż al. Armii Krajowej. Po pokonaniu tunel w kierunku Śródmieścia, w rejonie tzw. Węzła Sikorskiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miejsca
Opinie (126) 10 zablokowanych
-
2012-08-20 12:25
Koprowski (vel Chris.pl) ma płacone za narzekactwo.
Tym sposobem myślenia mozna się do wszystkiego przyczepić. Dla mnie jednak najbardziej wymowny wniosek z inwestycji jest taki, że zamiast 40 min z Oruni Grn do centrum - jadę niecałe 20.
- 8 7
-
2012-08-20 12:45
ZŁ PROJEKT (1)
Przebieg linii tramwajowej winien biec trasą WZ do skrzyżowania z Łostowicką gdzie jest możliwość wykonania dużego łuku. Jak się popatrzy w dół trasy WZ stojąc na światłach przy Łostowickiej widać, że zaprojektowano i wykonano miejsce pod dwutorową linię tramwajową wraz z wiaduktem 40 lat temu. Temu kto zaakceptował przebieg linii tramwajowej wzdłuż Wilanowskiej należy się dochodzenie prokuratorskie za marnotrawstwo publicznych czyli naszych pieniędzy.
Na łukach o małych promieniach skrętu zawsze będą problemy i czekajmy chwili kiedy tramwaj wypadnie z szyn. Czy będzie wtedy odpowiedzialny decydent, czy zwalą winę na motorniczego, że nie jechał z prędkością 5km/h.- 12 7
-
2012-08-20 16:46
No właśnie!!!
Dlaczego pociągnęli tramwaj przez osiedle, wzdłuż Witosa, gdzie pełno przejazdów i przejść (szkoła) i gdzie tramwaj ciągle się zatrzymuje. Dlaczego nie zrobili go pośrodku trasy W-Z (jak to już dawno wymyślili mądrzejsi projektanci z poprzedniej epoki)? WuZetka jest całkowicie przygotowana pod torowisko, łącznie z przystankami, kładkami i pochylniami - nie trzeba wind!
Dotąd słyszałem tylko jedno wyjaśnienie oficjalne - że niby mieszkańcom z Witosa bliżej do tramwaju. I jedno nieoficjalne - że TESCO załatwiło, aby pętla, ta pierwsza, była przy nich. I dlatego potem pojechali wzdłuż Witosa...
Czy ktoś wie coś więcej na ten temat?- 7 1
-
2012-08-20 12:45
...
Bardzo dobry artykuł! Przy torowisku na górę, tj. Chełm i Łostowice, GIK wielce zdziwiony, że występują naprężenia i mało jest wyrównań na trasie, jednocześnie podczas NG Brzeźna, Nowego Portu i Zaspy używano tych rozwiązań na prostych, przezd wiaduktami, przed ciasnymi łukami w torze niezabudowanym. GIK klei ściemę. A utrzymanie ZDiZ cierpi na decifyt kasy. Prywatnie usłyszeć można, że znają, wiedzą, badają, ale kierownik kasy nie ma. I jest jak jest. Wyboczenia, defekty, wóz poza torem. Jak to w BydńLandzie.
- 5 4
-
2012-08-20 13:19
To jest pikuś!!! (5)
Prawdziwy wałek to budowa dwóch zbędnych i bardzoi kosztownych pętli tramwajowych.
Ta na chełmie już stoi nie używana a unia rzada aby funkcjonowała 5 lat lub zwrot pieniędzy!
Kolejny na pograniczu Ujeściska i Orunii. Najlepsze jest to że do petli jadą tylko i wyłącznie tramwaje dwukierunkowe i zamiast pętli można zbudować tor odstawczy tańszy o 80 - do 90% a za pozostałe pieniądze chocby drogi bo ludzie na tramwaj chodza łąką!!!
Wyobrażacie sobie że zamiast tych dwóch pętli można było zbudować drogę z Chełmu na Orunię która odkorkowałaby Małomiejską oraz zbudować wiadukt łączący Łostowicką z Havla i na Chełmie nie byłoby korków!!!
No ale nie chodzicie na wybory to macie dwie zbędne pętle tramwajowe dla tramwajów dwukierunkowych bo inne na Chełmie nie jeżdżą.- 14 4
-
2012-08-20 13:40
eeetam, mądralo (1)
wpierw naucz się poprawnej pisowni, później wymądrzaj się na forum. ŻĄDA a nie rząda.
- 2 5
-
2012-08-20 20:22
co ma piernik do wiatraka
czy poslugiwanie sie poprawna polszczyzna eliminuje zlota mysl i konkretne argumenty?
nie wydaje mi sie.
dlatego daj sobie siana rzadny rozglosu leszczu- 5 1
-
2012-08-20 23:00
nie zgodzę się z Tobą (2)
pętla na Łostowicach, czyli jak to nazywasz, na pograniczu Ujeściska i Orunii jest strzałem w dziesiątkę. Stamtąd jest szybki i dobry dojazd do sąsiednich dzielnic, np. Zakoniczyn, Kowale czy Orunia Górna. Autobusiki jeżdżą częściej bo mają krótsze trasy. Więc pomysł pętli przesiadkowej jest jak najbardziej udany.
- 1 2
-
2012-08-21 07:34
a po co ta pętla skoro trzeba wydłużyć za chwilę linię w kierunku Zakoniczyna? (1)
Do przesiadek nie sa potrzebne pętle z szyn wystarczy przystanek a nawet sam słupek z rozkładem bo tam wiele biedoty mieszka która niszczy cudze mienie.
- 0 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2012-08-20 13:20
Ludzie jezdzacy tramwajem to albo studenci albo niepracujacy, wiec z zalozenia sie nie spiesza
Tu nie ma zadnego problemu.
- 3 6
-
2012-08-20 13:21
Polska-mieszkam w Polsce...Polsce
- 5 2
-
2012-08-20 13:33
Tramwaj na Morenę (1)
Panie Adamowicz co z tramwajem na Morenę, kiedy ruszy w końcu budowa??????????
- 6 4
-
2012-08-20 21:53
daj spokoj
chcesz zeby ci spitolili tramwaj jak na uje?
- 1 0
-
2012-08-20 13:34
ECS jest? Stadion jest? Długi są? To po co sprawna komunikacja. Jak tak będziecie się jej domagać to znowu podniosą czynsze i opłaty.
- 12 2
-
2012-08-20 14:13
GIK
Zdziwienie w GIK że syf z torami?Mnie to nie dziwi.Urzędasy nie jeżdżą tramwajami.Tak samo niemoc jak w sprawie ołowianych rur we Wrzeszczu.Niby ich nie ma a są.
- 7 2
-
2012-08-20 14:19
Ostatnio miałem wypadek rowerem na moście siennickim (1)
Mało nie wyleciałem za barierkę do wody,a to dlaczego?bo nie ma miejsca na drugi rower lub pieszego.Czy ktoś kur&*#@! zrobi coś z tym mostem bo tam zabić się idzie.Tramwaje tam jeżdżą nawet 10km/h połamane tory ale co tam najlepiej się zająć z****nym chełmem
- 14 4
-
2012-08-21 07:46
To zwolnij.
Trzeba było nie robić z mostu toru wyścigowego.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.