• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz pierwszą zmodernizowaną SKM-kę. W Trójmieście pojawi się w sierpniu

Maciej Naskręt
16 lipca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skład (EZT) zmodernizowany przez pracowników firmy TS Opole. Skład (EZT) zmodernizowany przez pracowników firmy TS Opole.

Gotowy jest pierwszy zmodernizowany elektryczny zespół trakcyjny dla SKM Trójmiasto. Dotarliśmy do zdjęć składu, który wyruszy na trójmiejskie tory w przyszłym miesiącu, czyli 10 miesięcy później niż planowano.



Spółka Tabor Szynowy Opole ukończyła modernizację pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnego (numer serii EN-57) dla Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. To pierwszy z planowanych sześciu pojazdów dla trójmiejskiego przewoźnika.

- Skład obecnie znajduje się w Instytucie Pojazdów Szynowych "Tabor" w Poznaniu, gdzie wykonywane są badania homologacyjne, niezbędne do uzyskania świadectwa dopuszczenia do ruchu. Pojazd będzie wykonywał jazdy testowe na kilku liniach w pobliżu Poznania - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.

W trakcie badań przeprowadzone zostaną pomiary parametrów takich jak skrajni taboru, sprawności hamowania, rozkładu mas w pojeździe, oddziaływania na urządzenia sterowania ruchem kolejowym, kompatybilności elektromagnetycznej, a także badanie emitowanego hałasu.

W ramach modernizacji zmieniono wystrój wnętrza wagonu, w tym siedzenia i laminaty, wymieniono drzwi, instalacje w toaletach i klimatyzację. Zamontowano nowy pulpit maszynisty i system napędowy. Zmodernizowana jednostka została przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (skorzystają z niej, jeśli uda im się pokonać przestrzeń między kolejką a peronami SKM).

Nowy tabor pojawi się w Trójmieście już w sierpniu. Kiedy jednak takich odnowionych składów będzie więcej? Na to pytanie niestety trudno odpowiedzieć.

Czy zmodernizowane składy będą atrakcyjne dla podróżnych?

Przypomnijmy: z firmy TS Opole do Trójmiasta ma trafić tylko sześć składów EZT, choć pierwotnie miało ich być aż 21. Za wykonane prace spółka miała zainkasować ok. 129 mln zł. 59 proc. kosztów modernizacji kolejek pokrywała dotacja unijna.

Jednak firma z Górnego Śląska popadła w tarapaty finansowe - złożono wniosek o jej upadłość układową w sądzie. W wyniku trwających całą wiosnę rozmów władz SKM z przedstawicielami TS Opole ustalono, że ci ostatni zmodernizują tylko sześć składów.

Co z pozostałymi pojazdami szynowymi? PKP SKM ogłosiła w czerwcu przetarg na wykonanie modernizacji 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 z prawem opcji rozszerzenia modernizacji do 21 składów, gdyby TS Opole nie zmodernizował zmniejszonej liczby kolejek.

Oferty cenowe w tym przetargu poznamy najszybciej 2 sierpnia 2013 r. SKM chce, by potencjalny wykonawca przebudował składy w terminie nie dłuższym niż 13 miesięcy.

Przypomnijmy, że cały zmodernizowany tabor miał być gotowy dla podróżnych 10 lipca 2013 r. Natomiast pierwszy odnowiony skład miał wyruszyć na trójmiejskie tory w styczniu, ale żaden z nich do Trójmiasta jeszcze nie dotarł.

Miejsca

Opinie (250) 3 zablokowane

  • Ostatno byłem

    przejazdem w Warszafffce. Mają piękne czerwone elfy z pesy. Żal mi było na to patrzeć widząc czym jeździmy w trójmieście.

    • 10 1

  • Tak się jedździ w waraszafce (1)

    SKM Warszawa: youtube.com/watch?v=2Q12uVwCNkI&hd=1

    • 4 0

    • re

      świetne te składy.W Gdańsku jest gnój

      • 2 0

  • toalety w skm

    A toalety pewno opróżniane nogą na tory,lecz po klucz do kierownika składu BIEGIEM.

    • 4 0

  • Typowy Seba i tak zaraz...

    Typowy Seba i jego koledzy dresiki oraz margines spoleczny oszpeci zaraz te sklady... Po co je remontowac?

    • 3 2

  • co z tego ze...

    co z tego ze... zmodernizowane jak nadal niebezpiecznie. bezdomni, pijacy zlodzieje, sokisci,, sory sokistow nie ma, bog wie kto jeszcze brud smrod.. strach do tego wsiadac.

    • 1 0

  • Grzejniki

    Ciekawe czy usunęli te denerwujące grzejniki od strony okien!?

    • 2 0

  • no

    trzeba się napatrzyć, bo bydło zniszczy

    • 3 0

  • Kolejarz

    W ramach modernizacji zmieniono wystrój wnętrza wagonu, w tym siedzenia i laminaty, wymieniono drzwi, instalacje w toaletach i klimatyzację. Co pan naskręt wypisuje. Chyba miał na myśli wentylację. To spora różnica. Ta modernizacja to tak jak pudrowanie i malowanie matki teresy. Efekt upiorny jak z domu pogrzebowego. Db może niedługo to przejmie i jeszcze będzie mieć zyski.

    • 2 0

  • no....!!!! fajowa maszyna !!!

    dopóki młoda chołota nocna nie zmodernizuje jej
    ponownie - od wewnątrz !!!!!!!!!!!!

    • 4 1

  • a poręcze do chwytania?

    chyba poręcze - chodzi mi o możliwość złapania się czegokolwiek stojąc. nie wierzę, że wszysc będą siedzieć

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane