• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • Korek się tworzy głównie przez to, że nie ma alternatyw skrętu na jezdnie łączące taras górny z dolnym, tj. ulice poprzeczne do Grunwaldzkiej. Zamiast bawić się w buspas dla dwóch linii lepiej w końcu zając się tematem niedostatecznych rozwiązać drogowych wschód-zachód

    • 10 1

  • Dodatkowo (1)

    Proponuję ograniczyć prędkość do 30km/h , spowalniacze na jezdni i obowiązkowo co 150m przejście dla pieszych z obowiązkowym zielonym bez względu na to czy ktoś jest czy nie .

    Kazik miał na to jedno zdanie : "coście s.......syny uczynili z tą krainą "

    • 18 3

    • 30km/h średnią przez miasto to masz jak nie ma korków.

      Musisz 80km/h dojeżdżać do kolejnego czerwonego żeby potem dłużej stać?

      • 2 5

  • Buspasy (1)

    Trzeba ograniczyć parkingi w Gdańsku,na rzecz komunikacji miejskiej.Zrobic komunikację miejską darmowa i problem się rozwiąże sam proste

    • 7 10

    • i też wprowadzić ekotransport konny i furmankowy

      Dlaczego nie pomyślano w Forum Gdańsk o parkingu dla eko koni i świętych krów???

      • 0 1

  • Brawo

    "Korek dłuższy ale czs przejazdu taki sam". Gdzie tu logika?

    • 7 2

  • Z Matrni do Grunwaldzkiej (1)

    Jedzie sie wkorku 50 minut. Chcecie jeszcze to wydluyzyc? gratulacje

    • 10 2

    • Jedzie sie 20 minut

      PKMką

      • 2 0

  • a może następny pas pokryć słupkami? (1)

    mam taką koncepcję

    • 11 1

    • Od koncepcji to jestem

      Tutaj ja ;)

      • 0 0

  • Niedługo wybory samorządowe. Może nastepcy lepsze decyzje bedą podejmować (1)

    • 22 2

    • Byle nie za eko oszołomami...

      "Będziemy bronić "Zielony Ład", ale na własnych zasadach. Potrzebujemy zielonych, czystych lasów i czystego powietrza - powiedział Szymon Hołownia podczas konwencji programowej Trzeciej Drogi."

      • 1 0

  • (4)

    Nie rozumie. Jak może być czas przejazdu taki sam przy dłuższym korku. Czy teraz bedziemy mieć myślących i rządzących inaczej.

    • 67 12

    • Jest jeszcze wiele innych rzeczy, których nie rozumiesz

      Dobrze, że masz tego świadomość. Dlatego zostaw to innym, którzy się na tym znają.

      • 9 13

    • (2)

      Skrzyżowanie przepuszcza 50 samochodów na jednej zmianie świateł. Czy szybciej je pokonasz stojąc w korku na jednym pasie długim na 500 metrów, czy w korku na 5 pasów długim na 100 metrów?

      • 5 5

      • (1)

        No chwila chwila, ale korek na 500m na jednym pasie zablokuje wszystkie boczne uliczki. Nie będzie dało się wyjechać z innych skrzyżowań bo kierwcy zaraz je zablokują, więc efektywnie stracą wszyscy którza na Grunwaldzką wbijają się z bocznych dojazdów i zaraz stanie cały wrzeszcz.

        • 4 1

        • To prawda i to jest rzeczywisty minus buspasa

          Jednak w tym konkretnym miejscu mamy długą prostą prawie bez bocznych dojazdów. A dla jadących od Oliwy na wprost czas się nie zmieni.

          • 0 1

  • Kpina!!! (2)

    Na dwie linie??? To chyba ktoś na głowę upadł...

    • 14 4

    • Na odcinku od Wojska Polskiego do skrzyżowania pod Galerią Bałtycką już 4 linie dzienne.

      • 1 1

    • 199

      199 w godz szczytu co 10 min

      • 0 0

  • (1)

    Buspasy jak najbardziej ! Im więcej tym lepiej ! Jeden warunek nie kosztem istniejących pasów !!!!!!! Przecież w godzinach szczytu przejazd 3 pasami trwa a tym odcinku 30 min. Jak będą dwa to korek będzie od Sopotu .

    • 12 2

    • Tak, wyburzymy kamienicę, bo jaksniepanu z autem się przecież należy miejsce jak psu micha :)

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane