• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • Dofinansowanie z uni za wybudowanie dodatkowego pasa, a tylko farbę użyją i kasa do kieszeni

    Jw, wezmą kasę na asfalt a tylko farba pomaluja

    • 7 0

  • Poraża mnie ogrom i**otyzmu tej decyzji (3)

    autobus tam średnio raz na 15 MIN.

    • 17 4

    • (2)

      ale o to chodzi chodzi, o to żeby zabrać ten pas ma być ciasno korek i ten pusty pas chodzi o codzienne wkk.rwianie ludzi o nękanie ich za to że mają czelność używać samochodu który kupili którego utrzymanie dużo ich kosztuje chodzi o psychiczne dręczenie ludzi każdego dnia to jest ta wolność i demokracja że banda przychlastów robi co chce i nikogo nie pyta o nic

      • 7 2

      • To nie żadna wolność. Od 30 lat rządzą nami socjaliści lewaccy albo narodowi socjalisci z PIS. Doppoki będą rządzić socjaliści to o wolności nie może być mowy

        • 4 0

      • no tak przecież wkk mogą jedynie kierowcy.

        innym nic nie wolno

        • 0 1

  • Eko terroryści to następcy nazizmu

    • 16 3

  • Niech zrobią jeszcze buspas na obwodnicy i strefę 30 xd

    • 10 0

  • Chore, lewackie pomysły

    Za tym też będziecie głosowali 7 kwietnia

    • 17 4

  • Nie bądź Pan głąb, praw fizyki nie zmienisz... (1)

    Cytujac klasyka...Kuriozalne stwierdzenie "zator może wzrośnie geometrycznie,ale czas przejazdu się nie zmieni". Na fizyce pewnie pani się spotkała ze wzorem, V=S/t. Powinna zauważyć, że jeżeli wzrośnie droga do przebycia, a czas miałby pozostać taki sam, to powinna wzrosnąć średnia prędkość. Już to widzę...Po pierwsze przepustowośc 2 pasów nie pozwoli na wzrost prędkości przejazdu, a po drugie tam jest ograniczenie do 50 w ramach uspokojenia ruchu. Proponuję uspokoić drogowców oraz mistrzów nauk ścisłych z ZTM.

    • 12 2

    • Prędkość korka na 2 pasach rzeczywiście będzie o 50% większa niż na 3 pasach

      Ale dlaczego wspominasz o ograniczeniu 50 skoro mówimy o prędkości w korku? Realna średnia prędkość wzrośnie z 2 km/h do 3 km/h

      • 2 1

  • Dawajcie sie ludzie ..

    ...dalej kopac w zad..lubicie byc upokarzani przez nawiedzonych dyletantow.zaglasujecie znowu na nich..na 100%

    • 10 1

  • kiedy bus pas na Oruni? kolejne obietnice przed wyborami będą?

    • 5 1

  • Buspas powinien być dłuższy

    Kończyć się powinien na ul. Do Studzienki. Czasem jeżdżę autobusem 127. W godzinach szczytu, przed CH Manhattan potrafi nieraz stać 5-10 min. Jeśli chodzi o miejsce, to np. przy "Dolarowcu" można by było zlikwidować miejsca postojowe i utworzyć tam dodatkowy pas do prawoskrętu w Jaśkową Dolinę.

    • 31 34

  • w końcu

    elektryki górą

    • 3 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane