• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • Po co 3 pasy ruchu? (4)

    Proponuję jeden pas zabrać dla autobusów a z drugiego zrobić ścieżkę rowerową, albo przynajmniej pas zieleni... Do tego obowiązkowo strefa 30 na całej Grunwaldzkiej i przejście dla pieszych co 100 metrów, oczywiście bez świateł

    • 16 2

    • po jednym pasie smrodziarzom powinno wystarczyć (1)

      • 2 3

      • Sam(a) śmierdzisz

        • 1 1

    • to jeszcze wszystkich zamknąć w domach , bez klamek

      • 2 1

    • I to jest bardzo dobra propozycja. 6/7-pasowa autostrada w środku miasta jest zbędna

      • 1 3

  • Wybory samorządowe

    Drodzy Gdańszczanie, jeśli urzędnicy pozwalają sobie na to, że przed samymi wyborami zwężają kluczową arterię komunikacyjną w trójmieście i z głupim uśmiechem próbują wmówić, że co prawda z 3 pasów zostają 2 i korki będą dłuższe ale to tak tylko Wam się wydaje że będziecie dłużej jechać to Oni naprawdę są totalnie odklejeni i ze zdaniem obywateli wgl. się nie liczą. Pokażmy co myślimy o takim rozwiązaniu - jak zostaną to naprawdę jakiś psycholog powinien zbadać teorię na temat masochizmu wśród obywateli, że sami sobie gotują taki los.

    Gdańsk może być dużo lepszym miejscem do życia!

    • 15 1

  • jak kieolofczyki płaczą jak skomlą..... (3)

    smrodzą trują zabijają niszczą paraliżują i wiecznie roszczenia mają. macie ścieżki samochodowe za miastem to sobie tam po nich jeździjcie. żeby chociaż jeszcze jakieś podatki płacili.

    • 7 20

    • A ty, ile podatku zapłaciłeś? (1)

      W Gdańsku jest jakieś 150 tys. samochodów. W cenie paliwa jest zawarte kilka(naście?) procent podatków. W skali Gdańska wychodzi mi jakieś 20 mln. złotych rocznie. Tak, gościu, płacimy podatki.

      • 3 1

      • Za auto powinno być extra 10000 PLN podatku w Gdańsku. Kierowco : trujesz i zabijasz ludzi na raka!

        • 0 2

    • Pacjenci rowerowi

      Mają kompletnie nienadzorowany dostęp do sieci na Srebrzysku

      • 0 1

  • Może nie popularna opinia (3)

    Ale uważam, że nie ważne jak zmieni się przepustowość ulicy, korki zawsze po jakimś czasie robią się identyczne. Jeśli jest dobry przejazd ludzie biorą samochód, jeśli jest kiepsko ludzie idą w zbiorkowozy. Autobusy się z tego trendu trochę wybijają, bo jak nie zaoszczędzają czasu to samochód daje wygodę.

    • 6 5

    • Może nie popularna, za to prawdziwa.

      • 3 1

    • To nawet nie opinia

      Tylko zjawisko znane od ponad półwiecza i uwzględniane w polityce transportowej krajów rozwiniętych. Co nie zmienia faktu, że w Gdańsku chyba nikt nie zna własnej polityki - ten buspas dubluje tramwaj i SKM, linii autobusowych powinno się w tym miejscu po prostu unikać

      • 2 0

    • swieta przepustowosc

      co wiecej, przyklad LA pokazuje, ze dobudowywanie kolejnych pasow tylko chwilowo zmniejsza korki, potem po prostu jest jeden pas zakorkowany wiecej

      samochody nie stoja w korkach, samochody tworza korki

      trzeba absolutnie przestawic wajche z samochodozy i promowac inne formy transportu - w miastach najlepszym poalczeniem jest zbiorkom + rower

      zbiorkom powinien byc mozliwie jak najtanszy, a do tego dostepny pod wzgledem czestotliwosci odjazdow i mnogosci linii.

      Buspasy sa absolutnie dobrym kierunkiem, natomiast powinny zanimi podazac nowe, czeste kursy.

      Transport indywidualny powinien byc ograniczany do minimum, co zreszta bylo by na reke wszystkim kierowcom, ktorzy faktycznie musza wsiasc za kolko.

      • 2 0

  • Kolejny raz "zabłysnęli "

    Jako taksówkarz uważam, że to durny pomysł. Wydłużać korek , żeby kilka samochodów i dwa autobusy przejechały.

    • 10 2

  • Podziękujcie przy urnach ;)

    • 10 0

  • Sosnowiec

    Przejście dla pieszych za 5mln gdzie jest przejście pod ziemią bus pas dla dwóch autobusów jadących co 30 40 min dróg nikt nie naprawi dziury na 7 8 cm felgi opony pękają zarządcy dróg i zieleni nie wypłacają odszkodowań nie ma innego sposobu na wypranie pieniędzy żeby nie przeszkadzać kierowcom?

    • 6 2

  • To wymyślił chyba ten co akurat ta droga nie jezdzi sa korki gigantyczne i co da bus pas jak ma tylko kawałek pasa dla autobusu a dalej bedzie w mega korku stał A osobowki i inne duze pojazdy beda teraz tez blokowac dwa pasy ktore zostana

    • 4 0

  • Skmka nie idzie do centrum?

    Po co autobus zatem?

    • 6 0

  • (2)

    Jestem kierowcą autobusu i uważam to za świetne rozwiązanie.

    • 5 14

    • nie troluj

      • 3 0

    • Tego pierwszego czy drugiego?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane