• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • To jest na siłę wstawiane. Żeby w statystyki wrzucić że buspasów w mieście przybywa.

    • 7 0

  • Oni to robią by was doprowadzić do wrogiści do siebie nawzajem , to celowe działanie..

    macie się wybić co do jednego , taki jest cel tych porządków w tym mieście.

    • 7 2

  • Zasada powinna być prosta (2)

    Każda droga która ma więcej niż jeden pas, to z automatu ten prawy powinien być buspasem i koniec kropka.
    A tam gdzie nie ma dwóch pasów należy zlikwidować zatoki autobusowe, a podczas wymiany pasażerów pojazdy powinny stać za autobusem (kategoryczny zakaz omijania!).

    Nie może być tak że kierowcy osobówek uzyskują nieuprawnione przyspieszenie omijając autobus.
    Chodzi o to że jak jest korek, to podczas wymiany pasażerów przed autobusem robi się wolne miejsce, w które on wjedzie, a nie że osobówki wszystko zastawią.

    No i pomysł może początkowo dobry, ale trochę za dużo się narobiło elektryków na buspasach i blokują często autobusy.
    Ja rozumiem taxi, ale elektryki zrobiły się trochę wytrychem dla bogaczy do jeżdżenia buspasem.

    • 5 13

    • (1)

      Wywalić elektryki trzeba z buspasów, koniec przywileji dla bogaczy.

      • 1 1

      • I tak wywalą

        Przecież raktywiszcza nie zniosą że coś jeździ po buspasach i nie płaci za parking. Liczba elektrycznych aut rośnie i myślę, że to już ostatnie podrygi z tymi przywilejami.

        • 0 0

  • Kupcie sobie elektryki i będziecie mogli śmigać tym buspasem

    Jestem całym sercem za - teraz nie będę stał w korku niezależnie od tego czy pojadę do autobusem czy samochodem :)

    • 3 10

  • Słabo

    Powinni jeszcze wprowadzić strefę 30 i progi zwalniające.

    • 8 1

  • czas na wietrzenie Urzędów

    • 11 1

  • Super, dziękuję!

    • 5 4

  • Oczywiście 199 będzie stał w korkach na Do Studzienki i Sobieskiego

    bo studencka szlachta z Politechniki i GUMedu oraz szadółkowco-południowcy muszą wracać do kurników samochodami.

    • 5 5

  • Chcecie odkorkowac Wrzeszcz i Oliwę? (1)

    To trzeba dokończyć drogę Zieloną wraz z tunelem pod pachołkiem

    • 8 2

    • Tak jak Havla co odkorkowała południe?

      Czy jak nowy etap kartuskiej? Czy jak trasa wyklętych co odkorkowała Wrzeszcz? A może jak węzeł Karczemki co odkorkował obwodnicę?

      • 0 0

  • Jest jednak. Cud. Zwężenie . Same uwsteczniajace

    Cuda panny dulkiewicz. Nagle. Odżyła. Wybory. Ścieżki rowerowe. Przejścia naziemne. Spowolnienia ulic. Korkowanie centrum. To wszystko dzięki niej i platformie .

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane