• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • Auta WON !!! (3)

    To nie chodzi by poprawić autobusom, to chodzi o zniechęcanie do aut. Co jest słuszne :)

    • 1 16

    • Ciekawe czy będziesz taki mądry, jak karetkę czy policję będziesz chciał wezwać...

      Skąd się biorą takie ameby umysłowe?

      • 2 1

    • Nastepny madry (1)

      To zamow lodowke w internecie i zobaczymy czy przywioza komunikacja miejska

      • 0 1

      • W Danii są od tego rowery cargo

        • 0 0

  • Który to?

    Takie bzdury opowiada że czas się się nie wydłuży? Nie wydłuży się tylko pod warunkiem, że światło zielone dla zwężonego pasa wydłuży nadawanie zielonego sygnału o 15 sekund

    • 4 2

  • 149/249 na ul. Bażynskiego

    Czy autobusy 149/249 już wróciły na starą, dobrą, optymalną trasę przez ul. Bazynskiego?

    • 1 1

  • Co na to Andrzej Pecka? Przypuszczam że jak Hołownia opiera Zielony Ład i SCT to Andrzej Pecka również?

    • 3 0

  • Idzmy dalej i zrobmy na tym odcinku na srodkowym lasie parking jak w oliwie buahaa yhhy.czas na tebleki czubki

    • 2 1

  • Chore!!!!!!

    • 2 2

  • Widać

    że Gdańsk zaczyna radośnie podążać za przykładem Krakowa gdzie i komunikacja miejska beznadziejna i korki nieludzkie, też z powodu bus-pasów powtykanych w najbardziej ruchliwe arterie. Efekt taki, że nikt się nie przesiadł na komunikację, bo szkoda czasu i atlasu, a korki wystrzeliły pod horyzont. To samo będzie w Gdańsku.

    • 4 1

  • przecież to jest odcinek, który można pokonać św. SKM lub jeszcze świętszym tramwajem na wita Stwosza...

    Więc chodzi tu tylko i wyłacznie o szykanowanie kierowców w imię realizacji ideologicznych światłych wytycznych tuskizmu klimatyzmu

    • 2 1

  • Priorytet dla transportu szynowego (1)

    Linie 122 i 199 na Grunwaldzkiej dublują linie tramwajowe na Wita Stwosza oraz SKM. Należy bezwzględnie umacniać priorytet transportu szynowego, poprzez:
    a) przywrócenie linii 139 w obrębie Przymorza, celem dowozu Pasażerów do kolejek SKM
    b) skrócenie linii 199 do relacji Wrzeszcz-Suchanino, celem umożliwienia Pasażerom kolejek z Przymorza dojazdu na Suchanino
    c) zlikwidować linię 122 w obrębie Gdańska, zostawić tylko w Sopocie - zmniejszy to koszty komunikacji miejskiej miasta Sopotu (zmniejszy się dola, którą Sopot musi odpalać do ztm, mzkzg, czy jak to się tam nazywa). Sopot i tak ma zapewnioną komunikację szynową z lotniskiem przez Gdańsk lub Gdynię (aż dwa kierunki do wyboru!).
    Pieniądze, które miasto Gdańsk zaoszczędzi na malowaniu napisów BUS na pasach przeznaczyć na festyny, festyny albo festyny.
    Koordynację rozkładów jazdy zostawiam szanownym urzędnikom, hehehe!

    Kier. Owczyk

    • 1 3

    • Wrrrrr

      sporo osób jedzie 199 - rynek, przychodnie szkoły. Zawsze jest tłok w bus

      • 0 0

  • a takie odniesienie...

    ile razy mam powtarzać,że w pracy nie pijemy?
    a kto tu pracuje panie majster?
    tych pomyslów z buspasami coraz wiecej,jakas normę dla urzędników ustanowili i dodatkową premie wprowadzili?

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane