• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • Łapska precz od Grunwaldzkiej ! (1)

    ...juz wystarczy tych przejść dla pieszych i ograniczeń prędkości.
    Łapy precz!
    Wkrótce mieszkańcom centrum też się uleje. Wtedy będziecie mieli tylko banki, biura i wynajmujących studentów bo reszta postanowi wyprowadzić się na wieś.

    • 12 5

    • Hehe patrząc na Centrum jest jakoś odwrotnie

      Ostatnie 5 lat to ogromny rozwój gastronomii, klubów itd.

      • 0 0

  • Korek zaczynał się przy KFC, teraz będzie zaczynać się w Oliwie. Zakorkujmy całe miasto najlepiej, żeby dwie linie autobusowe zyskały 10 minut. Gratulacje. Każda decyzja dotycząca komunikacji i transportu w tym mieście to porażka. Trzeba poważnie zastanowić się nad zmianą władzy, bo za cztery lata wszystko wypracowane przez prezydenta Adamowicza zostanie zmarnowane.

    • 7 1

  • (4)

    Wiem, że to niepopularna opinia i będzie większość minusów, ale od takich zmian nie ma odwrotu. Kilka lat temu już pisałem, że niedługo cała Grunwaldzka będzie strefą tempo 30 i z priorytetem komunikacji miejskiej. Do tego dojdzie jeszcze likwidacja zatok przystankowych, tak żeby autobusy zatrzymywały się bezpośrednio na pasie ruchu. Wszystko to służy spowolnieniu ruchu i obrzydzeniu podróżowania swoim samochodem.

    • 4 5

    • (1)

      Nie "obrzydzeniu", tylko zwróceniu ku innym środkom transportu i innym mieszkańcom niż tylko kierowcy. Bardzo dobry kierunek

      • 4 4

      • tylko innych nie ma

        • 1 0

    • Tylko czekać aż najemcy przestaną wynajmować biura w tej okolicy.

      • 1 1

    • w godzinach szczytu jest to strefa tempo 5

      • 0 0

  • Na odcinku od ŻAKa do Oliwy aż się prosi puścić środkiem tramwaj... A póki co to po nowym BUSpasie będą śmigać TAXI i zdaje się Urząd kupił jakieś elektryki?? :P

    • 3 2

  • Nieudolna władza przeciwko mieszkańcom

    • 5 2

  • Jeżdżę często tym 199 (2)

    Moim zdaniem buspas po minieciu skrzyżowania z Wojska Polskiego nie ma sensu. Dlaczego? Bo 199 skręca przy Galerii Bałtyckiej w lewo, więc zaraz po wyjechaniu z przystanku obok pomnika Piłsudskiego zmienia pas na lewy i po prostu nie będzie jeździł tym buspasem.
    Nawet w dużym korku pewnie też tak będzie, bo gdyby jechał do końca buspasa to musiałby zmienić na krótkim odcinku 3 pasy. Zmieniać trzy pasy autobusem w korku, na bardzo krótkim odcinku? To naprawdę jest bez sensu.

    • 11 1

    • (1)

      199 zatrzymuje się na przystanku Abrahama. Wystarczy ocenić w którym miejscu po tym przystanku zmienia pas i do tego miejsca zrobić buspas.

      • 0 1

      • * Sorry, Wojska Polskiego, nie Abrahama. Abrahama jest wcześniej. Niech buspas będzie w takim razie tylko do tego przystanku, a za przystankiem już bez buspasa. Bo buspas ma służyć przede wszystkim tej linii. Nie ma sensu by był dłuższy

        • 1 0

  • Prawidlowo (1)

    Mamyy 21 wiek, czas wywalic samochody z miast

    • 6 7

    • Mamy 21 w. Czas przestac chodzic pieszo

      • 2 2

  • Pudrowanie problemu (1)

    Z tej wiadomości wnioskuję, że włodarzy nie interesuje problem codziennych korków na Grunwaldzkiej z Oliwy w kierunku Wrzeszcza, a zależy im wyłącznie na płynnym przepchaniu miejskich autobusów. Chciałbym jednak uwagę, że w samochodach też jeżdżą Gdańszczanki i Gdańszczanie.

    • 8 3

    • A w autobusach

      przepraszam to kto jeździ? Kosmici? A teraz policz sobie ile osób w tych autobusach zaoszczędzi czasu, pomnóż razy czas zaoszczędzony i nagle okaże się, że oszczędziliśmy sumarycznie więcej niż kierowcy w korkach "oszczędzają" dodatkowym pasem.

      • 1 1

  • Bardzo dobrze

    Ludzie narzekają na ZTM że autobusy się spóźniają, wiec na szczescie jest rozwiazanie. nic się nie stanie jak pan prezes posiedzi chwile dłużej w swoim bwm w leasingu. A szybszy transport publiczny to zysk dla wszystkich, mam nadzieję że za tym pójdzie większą ilość połączeń na tej trasie

    • 3 4

  • Dla 10 minut oszczędności dwóch linii autobusowych robią buspas przez pół miasta na głównej ulicy. Gdańsk welcome to.

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane