• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • pseudo lewacka logika

    Taki przykład - za 50 zł kupie więcej benzyny niz za 100 zł czyli pasów mniej a czas przejazdu ten sam.

    • 6 2

  • Wszystko Dobrze ale...122 jedzie Co Godzinę

    Moze zatem lepiej zainwestować te pieniądze w wyznaczenia BUS pasa w bardziej Newralgicznym miejscu...?
    Bo akurat tutaj to wyglada to co najmniej śmiesznie!
    Zresztą jak wszystko co zwiazane z polityką Jej Serdeczności.
    Ale przecież innej alternatywy Nie ma i w Gdańsku Musi wygrać KO

    • 9 1

  • Nie ma szans aby P. Dulkiewicz wygrała

    Nie z takimi pomysłami

    • 7 3

  • Bez sensu (2)

    Absurdalny pomysł. Dla dwóch linii, z autobusami jeżdżącymi raz na godzinne głupotą jest blokowanie pasa ruchu, po który poruszają się setki jak nie tysiące samochodów. Co innego gdyby tą trasą jeździły autobusy dajmy na to 10 linii.

    • 6 2

    • Skąd to wiesz? (1)

      Najpierw sprawdz co ile jezdza te busy. Bynajmniej nie co 30 min

      • 0 1

      • sparwdziłem

        122, co godzinę 199 najczęściej, co 25 minut. Czyli w szczycie, gdy pomiędzy 15.30 a 17.30 korek do Wrzeszcza zaczyna się przy Abrahama to dla przejazdu kilku autobusów w tym czasie, będzie się zaczynał przy pętli w Oliwie. Fantastycznie wpłynie to na poprawę zanieczyszczenia powietrza. Gratuluje pomysłu.

        • 0 0

  • Zgłupieli totalnie (1)

    122 kursuje 1 RAZ na godzinę , nawet w godzinach szczytu !
    199 w godzinach szczytu jest między 15-18 5szt. /h.
    Czyli razem max 6 szt.. / h
    Powiem sczerze , że to jakaś bzdura.
    Wywalić ten cały Zarząd w d...e
    Korki dłuższe , ale czas ten sam. Jak oni to kurna obliczyli !?
    Korki będą od Oliwy i rownolegle Kołobszeska, Bazyńskiego, Wita Swtosza będą stały.
    Spotkamy się przy urnach !.

    • 12 2

    • połowa tych kursów w godzinach szczytu jest do dworca w Wrzeszczu - czyli dubluje tramwaj i SKM

      • 1 0

  • A ta ulica jest własnością rzecznik ZTM?

    • 5 1

  • Winieta "Gdańsk" potrzebna na wczoraj. (1)

    Auta to zło, proponuje winietę obowiązkową za wjazd na teren gminy miejskiej Gdańsk lub używanie tutaj auta miesięczne skromne 2000 PLN.

    • 2 7

    • Gdańszczanie udający się na Kaszuby nad Jezioro będą musieli zakupić winietę powiatu kartuskiego?

      Dobry pomysł!

      • 3 1

  • To teraz jeszcze tylko autobusy miejskie powinny zacząć tam po Grunwaldzkiej jeździć!..

    • 2 2

  • Tylko metro może nas uratować (1)

    PKM to przegrana, niewykorzystana szansa. SKM jeździ jak jeździ - dobrze, że w ogóle jest,
    Czemu w Polsce metro może mieć tylko Warszawa??

    • 5 3

    • Chyba z metra na co dzień nigdy nie korzystałeś

      Jak myślisz że to taka wygoda

      • 0 0

  • Proces fiksacji ideologicznej urzędników miejskich postępuje!

    Czy oni mają nagrody od nowo wytyczanych buspasów?!

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane