• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • :)

    Mam nadzieję, że będą Państwo o tym pamiętać przy najbliższych wyborach samorządowych.

    • 9 0

  • Chorzy ludzie!

    Ktoś w UM na głowę upadł czy mu sufit na głowę spadł? Przecież te miasto przestaje się nadawać do życia coraz bardziej!

    • 16 2

  • Buspas dla dwóch linii autobusowych

    Na odcinku gdzie są dwie alternatywy, SKM i tramwaje. No brawo, dobry plan. Lepiej się weźcie za zaoranie: 1.nieużytków przemysłowych między Traktem Św. Wojciecha a magistralą kolejową, i zróbcie porządną trasę wylotowa na Pruszcz, dwupasmową z buspasami; 2.ruder po północnej stronie Małomiejskiej i poszerzcie ją do dwóch pasów do pętli Świętokrzyska

    • 6 0

  • Taki sam zysk jak buspas na Smoluchowskiego

    w jedna stronę autobus może zyskał 3 min, za to w przeciwną traci 15-20 min. Tu zyska na buspasie ale za nim do niego dojedzie straci 15 min.

    • 7 0

  • Po Co?

    Przecież tam nigdy nie ma takich korków, które opóźniałyby ruch autobusów.

    • 6 1

  • tylko nie to! korek na cały Gdańsk murowany!

    • 8 0

  • geniuz

    pomysl geiusza

    • 5 1

  • kolejna urzędnicza głupota, zaraz po zabraniu pasów ruchu na parkingi

    a co ciekawe, ile i jak często jeżdżą tam autobusy? Robią tak, aby zakorkować całkowicie miasto!

    • 8 1

  • A dlaczego ma być buspas tylko w jednym kierunku.

    • 6 0

  • (3)

    "Autobusy dostaną własny pas" to może ztm niech sobie wybuduje własny pas dla 2 linii... Wszyscy płacą podatki na budowę i utrzymanie dróg, a nieliczni "dostają" własny pas.

    • 7 1

    • (2)

      To ile "własnych" pasów mają tam piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji? Oni też płacą podatki na drogi, na których są traktowani jak intruzi.

      • 2 1

      • Na tym odcinku są bardzo szerokie chodniki (1)

        • 0 1

        • No zwłaszcza na wysokości Abrahama po stronie Opla...

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane