- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (167 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej
Jeszcze w tym roku na al. Grunwaldzkiej ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.
Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.
Rozkłady jazdy w twoim telefonie
- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam
Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.
- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.
Filmy czytelników z al. Grunwaldzkiej
Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)
Miejsca
Opinie (645) ponad 20 zablokowanych
-
2024-03-06 11:17
:)
Mam nadzieję, że będą Państwo o tym pamiętać przy najbliższych wyborach samorządowych.
- 9 0
-
2024-03-06 11:17
Chorzy ludzie!
Ktoś w UM na głowę upadł czy mu sufit na głowę spadł? Przecież te miasto przestaje się nadawać do życia coraz bardziej!
- 16 2
-
2024-03-06 11:18
Buspas dla dwóch linii autobusowych
Na odcinku gdzie są dwie alternatywy, SKM i tramwaje. No brawo, dobry plan. Lepiej się weźcie za zaoranie: 1.nieużytków przemysłowych między Traktem Św. Wojciecha a magistralą kolejową, i zróbcie porządną trasę wylotowa na Pruszcz, dwupasmową z buspasami; 2.ruder po północnej stronie Małomiejskiej i poszerzcie ją do dwóch pasów do pętli Świętokrzyska
- 6 0
-
2024-03-06 11:19
Taki sam zysk jak buspas na Smoluchowskiego
w jedna stronę autobus może zyskał 3 min, za to w przeciwną traci 15-20 min. Tu zyska na buspasie ale za nim do niego dojedzie straci 15 min.
- 7 0
-
2024-03-06 11:24
Po Co?
Przecież tam nigdy nie ma takich korków, które opóźniałyby ruch autobusów.
- 6 1
-
2024-03-06 11:27
tylko nie to! korek na cały Gdańsk murowany!
- 8 0
-
2024-03-06 11:30
geniuz
pomysl geiusza
- 5 1
-
2024-03-06 11:30
kolejna urzędnicza głupota, zaraz po zabraniu pasów ruchu na parkingi
a co ciekawe, ile i jak często jeżdżą tam autobusy? Robią tak, aby zakorkować całkowicie miasto!
- 8 1
-
2024-03-06 11:30
A dlaczego ma być buspas tylko w jednym kierunku.
- 6 0
-
2024-03-06 11:31
(3)
"Autobusy dostaną własny pas" to może ztm niech sobie wybuduje własny pas dla 2 linii... Wszyscy płacą podatki na budowę i utrzymanie dróg, a nieliczni "dostają" własny pas.
- 7 1
-
2024-03-06 12:20
(2)
To ile "własnych" pasów mają tam piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji? Oni też płacą podatki na drogi, na których są traktowani jak intruzi.
- 2 1
-
2024-03-06 12:28
Na tym odcinku są bardzo szerokie chodniki (1)
- 0 1
-
2024-03-06 12:35
No zwłaszcza na wysokości Abrahama po stronie Opla...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.