• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • Hołownia zapowiada obronę Zielonego Ładu (2)

    Będziemy bronić Zielony Ład, ale na własnych zasadach. Potrzebujemy zielonych, czystych lasów i czystego powietrza - powiedział Szymon Hołownia podczas konwencji programowej Trzeciej Drogi.

    • 5 6

    • (1)

      Bardzo słusznie.
      A co, może nie potrzebujemy czystych Lasów i czystego powietrza?

      • 0 5

      • Nie potrzebujemy Zielonego Ładu aby to osiągnąć. UE odpowiada za 7% światowej emisji CO2

        Kompletnym szaleństwem jest wdrażanie u nas czegoś co na glob na wpływ praktycznie zerowy - Chiny w tym czasie zwiększają emisję i budują kolejne elektrownie węglowe. Lockdown w trakcie pndamii pokazał, że wpływ samochodów osobowych na smog jest praktycznie żaden - to sa twarde dane.

        • 4 0

  • Nareszcie

    wybory jednak wypływają na decyzyjność.
    Więcej bus pasów świętokrzyska, łostowicka itp.

    • 3 8

  • Opinia wyróżniona

    Buspas dla 2 linii autobusowych?! (49)

    A tak naprawdę tylko dla 199, bo 122 kursuje średnio dwa razy na godzinę? Ten buspas miałby jedynie sens gdyby wprowadzić na ten odcinek nowe linie autobusowe. Poza tym tam powinien być tramwaj pod biurowcami i wszyscy byliby szczęśliwi.

    • 619 36

    • Jak głosujesz tak masz

      • 21 0

    • Ale po co robić tam od razu tramwaj? Można najpierw puścić autobus co 10 minut po tańszym buspasie i jeśli się okaże, że nie wystarcza, można myśleć o znacznie droższym tramwaju.

      • 15 6

    • 122 (1)

      W jedną stronę, kursuje 1x na godzinę..

      • 22 1

      • Jak Sopot płaci, tak dostaje.

        • 10 0

    • teraz wszyscy wyją a jak przychodzą wybory, to karnie głosują na dulkiewicz (2)

      przecież to komedia

      • 36 3

      • Toc cicho-wazne ze pis nie zadzi (1)

        Buahaa yhy ihhi

        • 4 3

        • A po polsku?

          • 5 3

    • (15)

      122 jeździ raz na godzinę, 199 jeździ 2-6 razy - łącznie te dwie linie wykonują 85 kursów w ciągu dnia... i będą miały własny bus pas. A obok samochody będą w korku generować CO2. Absurd!

      • 71 9

      • Przecież te auta i tak stoją tam i generuję CO2 (2)

        Przeszkadza Ci to przesiądź się do autobusu. Twój wybór.

        • 14 18

        • Przeszkadza! Bo zanieczyszczenie płuc spalinami to (1)

          Osobisty problem każdego obywatela wywilany smrodami blachosmrodów gdyż ktośnchce się przejechać

          • 4 13

          • Starzy to chyba trzymali kołyskę w garażu, co?

            • 9 3

      • kup sobie hybrydke

        to jak stoisz nie generujesz

        • 6 5

      • prześladowania kierowców nie ustają (1)

        Teraz zmuszeni są do produkcji smogu przez stanie w korkach. A tak im leży na sercu ekologia, że aż muszą suva kupić.

        • 16 8

        • Prześladowania xD

          Rozumiem, że wyciągają cię w tym korku z auta, biją cię, tłuką ci lusterka i opluwają kierownicę xD

          • 0 0

      • bo jak stoją w takim samym korku ale bez buspasa to nie generują CO2?

        przecież korek powoduje skrzyżowanie ze Słowackiego i to ile stoisz w korku wynika tylko i wyłącznie z tego jednego miejsca, jeśli korek będzie na dwóch pasach to będzie dłuższy ale będzie toczył się szybciej gdyż przed Słowackiego będą wracać trzy pasy

        • 7 10

      • Dokładnie, samochody z jedną tylko osobą na pojazd będą generować CO2 (5)

        Autobus pojedzie płynnie, a w nim kilkadziesiąt osób. Zawsze możesz przesiąść się z koreczka do tego autobusu. Pojedziesz szybciej, a pozostali w samochodach również gdy zniknie z niego twoje auto.
        Owszem, 122 wypadałoby zagęścić.

        • 16 22

        • Jak wyobrażasz sobie, że wszyscy przesiadają się do autobusu? (3)

          Ile pojazdów trzeba by dokupić?

          • 16 4

          • Na razie niech przeniesie się autor komentarza (1)

            Dla niego miejsca starczy.

            • 1 5

            • Starczy to jest uwiąd.

              • 2 0

          • i kto wteedy dołoży miliard do komunikacji?

            teraz pół miliarda dla 30% użytkowników przy 60% mieszkańców to miliard

            • 4 3

        • Paradoksalnie

          Jeśli osoby zrobią jak napisałeś, to nie będzie korka, więc nie będzie potrzebny bus pas no i jak nie będzie korka to znów ludzie wsiądą do samochodów itd ...

          • 3 0

      • nikt Ci nie każe jechać samochodem

        generowanie CO2 możesz ograniczyć sam :)

        • 13 22

      • a wzdłuż tej ulicy jedzie skm jeszcze

        • 16 0

    • sort (1)

      Co za młotki, wymyślają takie bzdury.

      • 27 5

      • jakie młotki to porąby

        • 5 1

    • (5)

      Buspas służy też taksówkom i przede wszystkim pojazdom uprzywilejowanym, dla których każda minuta bez przeciskania się przez korek jest bezcenna.

      • 14 41

      • oraz milionerom w drogich elektrykach (3)

        • 43 1

        • Drogim (2)

          Wydaje mi się, że jak kogoś stać na SUVa albo na muscle cary to stać go na elektryka, ale co ja wiem XD

          • 5 21

          • Gdzie Ty widzisz te wszystkie muscle cary?

            • 15 1

          • fakt, nie wiesz

            • 14 0

      • zwłaszcza z identyfikatorami

        • 9 0

    • Tak (3)

      dodatkowym efektem jest ból d**y ludzi przyspawanych do foteli samochodów. Warto!

      • 17 41

      • (1)

        Czyli nie chodzi o żadne usprawnienie komunikacji, tylko zakompleksieni wyznawcy "transportu zrównoważonego" chcą się mścić na kierowcach? Nie zdałeś egzaminu na prawo jazdy, mamusia nie chce Ci kupić samochodu, dziewczyna zdradziła Cię z kierowcą BMW, czy o co chodzi?

        • 40 8

        • nie mierz wszystkich swoją miarą

          • 1 17

      • przyspawaj swoja do skm i jedz nia zamiast autobusem

        • 24 5

    • Trójmiasto to jednak wiocha! (3)

      Jedna droga przez całe miasto, czyli typowa wiocha. teraz zwężamy ją do 2x2 hahaha Gratulacje rządzących

      • 40 5

      • To, że nie znasz innych dróg, źle świadczy tylko o Tobie

        • 3 14

      • te gęby powinno się pokazać w panoramie

        • 11 0

      • Zapraszam na wycieczkę do Londynu

        Nie znajdzie pan w strefie 1 żadnej drogi 2x2, której jeden pas nie jest przeznaczony dla busów.

        Wiocha (a raczej postsowieckie miasto) to właśnie wielkie trasy przelotowe.

        • 1 0

    • sam dobrze prawisz, ale.. nie wymagaj od urzednika myslenia (1)

      • 22 2

      • A chociaż POmyślunku jakiegoś?

        • 0 0

    • to chore co oni robią z tym miastem

      nie głosujcie na nich!!!

      • 40 3

    • (1)

      Po co tam buspas jak wzdłuż jest skm

      • 26 2

      • A jest wspólny bilet na bus i skm?

        • 0 0

    • jak zawsze buraki sie zapluły buspasy powinny byc zamiast torowisk

      • 2 21

    • co to za tepak to wymyślił powinien zostać zwolniony

      • 16 1

    • 4 kursy autobusów ma godzinę

      KPINA!!!

      • 16 0

    • Tramwaj pod biurowcami, przystanek w hallu każdego z nich.

      Jasiek, obudź się chłopcze. Tak dobrego skomunikowania jak ma to zagłębie biurowców bardzo wielu zazdrości. A to że trzeba się trochę przespacerować? Może dzięki temu choć na chwilę oderwiesz się od swego s...fona

      • 2 3

    • kto jest odpowiedzialny za ten pomysl?

      To jest skandal. dwie linie, jedna jezdzi co godzine, druga co pol godziny w godzinach szczytu! I zmniejsza przepustowosc dramatycznie najbardziej obciazonego ruchem odcinka glownej arterii Trojmiasta. Obok na tej samej trasie calkiem dobrze funkcjonujace tramwaje i skm, wiec jak sie komus spieszy, ma wiele opcji.

      Nie jest prawda ze zwezenie tylko optycznie wydluzy korek, przepustowosc spadnie o 33%, wiec czas przejazdu wydluzy sie nawet kilka razy w godzinach poza scislym szczytem. Korki beda sie robily szybciej - czyli beda zapewne caly dzien na tym odcinku. W slad za tym beda sie tworzyc dluzsze korki na ulicach dochodzacych do Grunwaldzkiej. Dramat.

      Ten pomysl jest tak poroniony, ze to sie w glowie nie miesci.

      Mam nadzieje, ze mieszkancy podziekuja w wyborach pani Dulkiewicz za ta skandaliczna dyskusje, dla mnie to jest czerwona kartka.

      • 3 0

  • Kto takie pomysły ma w głowie? nie będę pisał każdy wie.. Ile jeździ tam linii, 2-3 max.

    • 6 0

  • Czemu nie są robione buspassy tam gdzie są naprawdę potrzebne. Czemu są wynajdywanie problemy tam gdzie ich nie ma. Jedna z najlepiej skomunikowanych części miasta gdzie masz pełno alternatywnych środków transportu potrzebuje jeszcze buspassa, naprawdę logika by Dulkiewicz wraz ekipą, naprawdę nie ma pilniejszych miejsc gdzie można zrobić buspassay?
    Ludzie ogarnięcie się naprawdę

    • 8 0

  • Wita Stwosza - AWP (1)

    Przesunąć te autobusy na Wita Stwosza - Aleję WP. To są raptem dwa przystanki, a dojście wydłuży się tylko o ok. 4 min.

    • 4 3

    • A moze Tobie dojazd autem wydluzymy "tylko o 4 min???"

      • 2 0

  • Wyższa matematyka urzędnicza

    2300 osób zaoszczędzi łącznie 92 godziny.
    To znaczy, że jedna osoba zaoszczędzi 144 sekundy czyli 2 minuty i 24 sekundy.

    Warto to porównać do wydłużenia czasu przejazdu dla tysięcy pasażerów aut które pokonują dziennie tę trasę. Pewnie wynik byłby dla nich o wiele bardziej niekorzystny niż tylko 144 sekundy.

    • 11 2

  • Prezydentka na Prezydentkę! Koniecznie!

    • 4 2

  • Tylko tramwaj od Oliwy (1)

    • 5 1

    • A nie ma ?

      Przecież jedzie Wita Stwosza

      • 0 0

  • Ludzie po pracy chcą wrócić do rodzin, a nie stać w korku 2h. Dulkiewicz najgorsza prezydentura ever, co ona wyrabia to jest (5)

    średniowiecze

    • 19 5

    • Nie bój, nie bój (2)

      Miejscowe Iemingi i tak zagłosują za Dulkiewicz, więc znikąd ratunku.

      • 2 0

      • Nie zagłosują na Dulkiewicz, ale głosa na Andrzeja Pecka od Hołowni będzie jeszcze gorszą opcją. (1)

        Szukajcie sensownej alternatywy - która nie będzie popierać ekologizmu.

        • 1 0

        • Znaczy czemu nie ma popirać ekologizmu

          Ja w zasadzie nie mam nic do transportu zbiorowego, gdyby on był dobry.
          No a teraz jest kupa.
          Gdyby nie było transportu zbiorowego to być miał "Bombaj" i byś musiał Tuc Tukami jeździć, bo samochody za duże.
          Jeno zimą byłby niezły drift..

          • 0 1

    • Napisał korkorób

      przez którego ludzie po pracy stoją w korku 2h.

      • 1 1

    • To chyba rada miast powinna coś zatwierdzić bądź nie

      To oni są do wymiany , a nie sama prezydent.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane