• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • Dopóki nie zostanie przebudowane skrzyżowanie przy Żaku i nie powstanie obiecana zawrotka w stronę w Gdyni na wysokości City Meble, dopóty skrzyżowanie przy Galerii Bałtyckiej będzie nadal najbardziej obciążonym w całym Trójmieście.

    • 3 1

  • Za komuny dla mniejszej ilości samochodów wykonano po trzy pasy.Teraz od pętli tramwajowej w Oliwie do Słowackiego pozostawią (1)

    • 4 2

    • No i czas naprawić te potworki komunistyczne i samochodocentryzm urbanistyczny.

      • 0 1

  • Na kogo głosować (1)

    Aby zatrzymać to zielone szalnstwo?
    Pytam serio.

    • 6 4

    • Dobre pytanie ale na pewno nie na deweloperke z po

      • 2 0

  • Niedlugo wybory - czas kopnac w pupe tą eko-lewice

    Nie ma wyjscia - albo my normalni płacący POdatki albo oni ktorzy na nich (na nas) sie pasą !!!
    To te same typki co od "fabryki tesli w Berlinie" tyle ze tam dawno POzwolili im robic co chcą wiec POdpalaja infrastrukturę.
    Chcecie eko-terrOru ??
    Tylko Konfederacja nie bierze w tym udzialu !!!
    Reszta robi z Was "POslusznych baranów "

    • 10 2

  • W tę stronę prawie nie ma korków

    Więc buspas rzeczywiście nie zaszkodzi. Ale też nie pomoże.

    • 1 11

  • Tylko 2300 osób i buspas? (1)

    A ile osób w tym czasie będzie stać w korku?

    • 7 1

    • O tym cicho sza !!!!!

      Ci w korku nie mają głosu !

      • 0 0

  • TO bedzie paraliz kilku dzielnic

    • 6 2

  • (1)

    W wyborach zaglosuje na te osobe ktora obieca likwidacje tych wszystkich "ulatwien"

    • 7 1

    • Rakowski zapowiadał że skończy z ideologią walki z kierowcami.

      • 0 0

  • Oszczędność 92 godzin przez 2,3 tys pasażerów

    oznacza, że pasażer oszczędzi 2 min 24 sekundy...

    • 5 0

  • Czas pognać tych durniów

    że stanowisk decyzyjnych.

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane