• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • "Zator geometryczny"

    :))))))))))))))))))))))))

    • 4 1

  • Jest 21 wiek!!!

    Zróbcie tam buspas dynamiczny, tylko gdy jedzie autobus! A jak wiemy one tam bardzo rzadko jadą.
    W Gdyni potrafią pod prąd puścić autobusy!!!

    • 8 0

  • Wpływ buspasa

    Stwierdzenie, że buspas nie będzie miał wpływu na czas przejazdu samochodów ma sens jedynie w przypadku skrzyżowania z ulicą Słowackiego, ponieważ tam przepustowość pozostanie bez zmian. Jednak sytuacja jest trochę inna w przypadku skrzyżowania z Aleją Wojska Polskiego, która z uwagi na przecinanie się torowiska przez jezdnię ma mniejszą wydajność od tego pierwszego. Tutaj wyraźnie spadnie wydajność (o 33 procent), a korek w teoretycznych założeniach będzie przynajmniej o 50 procent dłuższy (nie licząc wpływu zmniejszenia wydajności tego skrzyżowania). Racjonalnym więc byłoby usunięcie buspasa krótko przed tym skrzyżowaniem (150 m) i dalsze rozpoczęcie chwilę za skrzyżowaniem. W innym przypadku zmiana długości tego zatoru może być tak znacząca, że za chwilę usłyszymy, że buspas od Abrahama jest zbyt krótki i trzeba go przedłużyć np. do skrzyżowania z ulicą Bażyńskiego. To z kolei może zapoczątkować stopniowemu stawianiu buspasów na calej długości Grunwaldzkiej, które będzie skutkowało ogromnym spadkiem przepustowości najważniejszej ulicy w Trojmieście.

    • 5 1

  • Czy jak zwęzimy dyrektorowi ZTM-u spodnie, to też się tylko dyrektor geometrycznie wydłuży i tak samo długo będzie je zakładał?

    • 9 0

  • jeden pas

    ale zdajecie sobie sprawę, że przy korkach generowanych do skrętów w prawo, szczególnie na Wyklętych, korek na prawym będzie sięgał Oliwy, ruch alternatywny już kompletnie zapcha Polanki zawalone przez deweloperkę, a Grunwaldzka de facto stanie się jednopasmową?

    • 8 1

  • huraaa huraaa niech nam żyje Ola!

    bede na Ole głosować - ona jest taka mądra.

    • 1 4

  • A TriStar to co?

    Nie działa?

    Miał niwelować opóźnienia komunikacji miejskiej...

    • 8 0

  • Mam nadzieje, że sami będziecie stać w korkach

    • 2 0

  • Pokażmy w wyborach co myślimy o ówczesnych włodarzach miasta

    • 7 0

  • Jak inżynierowie miejscy w Gdańsku coś wymyślą to to zawsze ma ręce i nogi. Pozdrawiam i czekam wyborów. Na pewno zagłosuję na opozycję, która was wymieni......

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane