• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • Stanowcze NIE dla tego durnego pomysłu! (1)

    Gdzie jakaś petycja? Podpisuję się każdą kończyna żeby powstrzymać to szaleństwo!

    • 12 0

    • Dulkiewicz natychmiast odejść musi

      • 1 0

  • Cudowinie, więcej więcej!

    i najlepiej zróbcie takie mistrzostwo jak jest w Oliwie koło pętli gdzie prowizorka ze zwężeniem trwa od kilku sezonów. Mistrzowska jest także organizacja ruchu przy Zieleniaku gdzie "nagle" i "wtem" pasy idą zupełnie od czapy co powoduje totalny chaos oraz peramentne korki przez cały rok (kiedyś tylko w godzinach szczytu). Jak tak sobie jeżdżę i widzę te "zmiany" to nie dziwi mnie jak przypadkowi ludzie muszą się tym zajmować....

    • 4 0

  • chorujące miasta

    Globalny trend jakim jest przeludnianie większych miast i wyludnianie prowincji dotarł i do Trójmiasta. Niedostosowana infrastruktura np. mieszkaniowo- drogowa skutkuje horendalnymi cenami nieruchomości i zakorkowanymi drogami. Rozwój powinien być odpowiedzialny wtedy takich sytuacji by nie było bo ludność byłaby rozproszona po całym terytorium kraju. Zanim do tego jednak dojdziemy jako cywilizacja to jeszcze wiele lat upłynie.

    • 8 1

  • Protest

    W ramach protestu od dzisiaj przestaję przepuszczać autobusy. Koniec z terrorrem nieudaczników bez prawka.

    • 10 2

  • Proponuję

    całkowicie zamknąć Grunwaldzką dla ruchu samochodowego, tramwajowego i wszelakiego. W zamian zrobić deptak aż do centrum miasta. Z obowiązkową defiladą dla każdego przed UM.

    • 15 1

  • Wychodzi prawie 2 i pół minuty na osobę

    Wow! Co oni zrobią z tym dodatkowym czasem?!?

    • 4 0

  • Czyli statystyczny pasażer tych lini na tym odcinku zaoszczędzi ok 1 min 45sek. W przybliżeniu 1 zmianę świateł. A ile straci czasu na tym odcinku statystyczny kierowca? Podejrzewam że z 15-20 min. Pomysł irracjonalny

    • 5 1

  • Może trzeba wyjść na ulice i strajkować? Nie wiem, w sumie to rząd jest dla ludzi a nie na odwrót. Jednak utrzymują sie z naszych podatków. Masakra

    • 8 2

  • Niekoniecznie

    Musi być taki sam czas przejazdu...prawy pas zajmie ul.żołnierzy wyklętych,a lewy galeria bałtycka,no ale inżynierowie wiedzą lepiej

    • 2 1

  • Kolejny i**otyczny i oderwany od rzeczywistości pomysł realizowany z biurka

    Przy Manhattan zwężono drogę poprzez przeniesienie parkingu na ulicę, wobec czego pas do skrętu jest krótszy i sięga teraz pasa do jazdy prosto. Kiedyś stał tylko pas do skrętu w prawo (z ulicy grunwaldzkiej), teraz w godzinach szczytu stoją 2 pasy - jeden do jazdy prosto, drugi do skrętu w prawo, gdyż jest za krótki i kierowcy się nie mieszczą. Rozumiem, że nie da się zrobić autostrady przez miasto dla użytkowników samochodów, ale tłumaczenie, że czas się nie zmieni, a korek będzie dłuższy jest skierowane chyba dla 5 latka. Jeśli korek się wydłuży, mniej samochodów "zmieści się" na zielonym świetle, korki będą dłuższe, więc osoby wjeżdżające na ulicę grunwaldzką z ulic podporządkowanych, również będą stali w korku, gdyż ciężko im będzie się zmieścić aby wjechać (chyba, że ktoś ich wpuści - ale z tym różnie). Tak samo, jak urzędnicy przekonywali, że odwrócenie ruchu na ulicy Piramowicza, nie spowoduje większych korków - teraz nawet tramwaje stoją w korku, gdyż na ulicy biegną tory tramwajowe, wszystko to, bo ktoś z biurka postanowił uszczęśliwić kierowców na siłę swoją wizją. Jeśli na prawdę urzędnicy z urzędu miasta, chcą zrobić coś dobrego dla mieszkańców, niech zwolnią cały parking pod urzędem miasta i jeżdżą do pracy komunikacją miejską. A osoby, które muszą załatwić coś w urzędzie wówczas będą mogły parkować pod urzędem - np. na godzinę za darmo. Kto jest za?

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane