• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • Protest!

    Myślę że jest jeden sposób by sprawdzić i przeanalizować chory pomysł buspasa na Grunwaldzkiej. W ramach protestu zablokować autami planowany buspas w godzinach 12-17. Już teraz w godzinach szczytu nie da się jechać. Korek na Wyklętych, Słowackiego, Rzeczypospolitej którą planują przeciąć pięcioma pasami dla pieszych i ograniczenie do 50. Typowa dyskryminacja kierowców aut którzy płacą kolosalne podatki którzy muszą jezdzić po dziurawych drogach i płacić za rozszerzającą się strefę parkowania a pieniądze idą na ścieżki rowerowe którymi jeżdżą w połowie niewyedukowani i chamscy rowerzyści. Włodarzom Gdańska daję do myślenia, wybory tuż tuż. Kandydatom proponuję się wypowiedzieć.

    • 17 1

  • Szaleństwo Panny. Czas powstrzymać tą nieudolna

    • 6 0

  • Na badania psychiatryczne pomysłodawcę skierować. Boże chroń Polskę przed Peło

    • 9 1

  • Wszędzie tam gdzie Peło ma samorządy tam przeciwko ludziom działania

    • 6 4

  • Glupek to wymyslil i jeszcze pewnie wzial za to premie jak ten za przesuniecie jeziora.

    • 7 1

  • Co zmieni bus pass

    Co zmieni bus pass? Niewiele. Droga donikąd dla małej ilości autobusów. Sam pomysł wart rozważenia, ale pod warunkiem większej ilości kursów i linii a także wydlużenia bus pussa od ogranicy z Sopotem do centrum Wrzeszcza

    • 1 3

  • Brawo dulkiewicz

    Pierwszy sukces po 4 latach. Buspas bez autobusów, jedynie dla taksówek!

    • 6 2

  • siedzą w tych urzędach i żeby się wykazać że są potrzebni to wymyślają ciągle jakieś patologiczne rozwiązania

    zaraz któryś wymyśli że przy locie powinna jeszcze kładka być

    • 5 1

  • Wspaniale

    Jeszcze przedłużyć do Do Studzienki i będzie git

    • 1 3

  • Budować tunele dla samochodów ile tylko możliwe, aby zmniejszyć korki! Ile można życia tracić uwięzionym w samochodzie?!

    Budować tunele dla samochodów ile tylko możliwe, aby zmniejszyć korki!

    Ile można życia tracić uwięzionym w samochodzie?! Budować tunele, najlepiej pod każdym większym skrzyżowaniem, tak aby nie trzeba było stać na światłach, które tworzą korki.
    Najpilniejsze to:
    Tunel przedłużający obwodnicę w Gdyni Chyloni, do ul Hutniczej;
    tunel lub wiadukt pod/nad skrzyżowaniem Łostowickiej z aleją Armii Krajowej w Gdańsku;

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane