- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (438 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (143 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (273 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej
Jeszcze w tym roku na al. Grunwaldzkiej ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.
Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.
Rozkłady jazdy w twoim telefonie
- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam
Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.
- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.
Filmy czytelników z al. Grunwaldzkiej
Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)
Miejsca
Opinie (645) ponad 20 zablokowanych
-
2024-03-06 21:38
TO teraz policzcie
ile dziennie przejeżdża samochodów i jakie będzie opóźnienie kierowców.
Te 92h to stracą w ciągu godziny. Doliczmy do tego ilość spalonego niepotrzebnie
paliwa.- 5 0
-
2024-03-06 21:43
Buspas (2)
Czy ktoś z urzędników słucha opini mieszkańców przy budowie przejść naziemnych nad podziemnymi,bus pasów dla 2 autobusów w najczęściej używanej drodze przed kierowców. Szykują jeszcze jakieś niespodzianki od spowolnienia ruchu na Grunwaldzkiej i w przyszłości Rzeczypospolitej.Powodzenia na wyborach drodzy urzędnicy
- 4 1
-
2024-03-06 22:48
W nosie to mają
...i w ogóle mieszkańców.
- 0 0
-
2024-03-06 23:22
Bus pas
Proponuję zamieszać z imienia i nazwiska autora pomysłu i zatwierdzają go takie pomysły. Skoro to nasze pieniądze są przeznaczone na takie publiczne pomysły to kiedy ma się o wstydzić. Myślę, że każdy kierowca chętnie pozna twarz i nazwisko pomysłodawcy i zatwierdzającego a ja go zmienię w wylotach na przyjaznego muastu i kierowcom
- 1 0
-
2024-03-06 22:46
Precz z tym durnym pomysłem!!!
- 3 0
-
2024-03-07 00:59
Kto na to wpadł?
Masakra!!! Jeszcze większe korki. Szok
- 2 1
-
2024-03-07 02:26
ratowanie jednego kosztem pogrązenia drugiego - typowe
- 3 1
-
2024-03-07 02:32
na tym odcinku jest chory układ komunikacyjny od dziesięcioleci (1)
czemu odkąd żyję (47l) nie można przebudować logicznie, jak każde skrzyżowania w.polskiego z grunwaldzką ?
czemu z w. polskiego nie można skręcić w lewo ?
czemu aby od abrachama załatwić cokolwiek po przeciwnej stronie trzeba przejechać az dwa skrzyżowania pod bałtycka ? następnie dwa wrócić ? ( w dodatku to mega długie odcinki)
poza przebudową tego skrzyżowania pas do nawrotek przed skrzyżowaniem jak to ma miejsce na wysokości oliwy a nie jakieś durne pomysły dla dwu linii- 4 0
-
2024-03-07 11:33
Dokładnie, w pełni popieram. To jest temat na artykuł. Kiedyś szumnie opisywano plany partycypowania City Meble w zrobieniu zawrotki na ich wysokości. Niezła reklama...
- 1 0
-
2024-03-07 02:41
Zdruzgotany
Jak to wprowadzą (i buspas za 3 maja) to mimo dotychczasowej nienawiści do łamiących przepisy sam zacznę jeździź buspasami. Tym miastem rządzą naiwni ludzie bez wyobraźni.
- 4 1
-
2024-03-07 05:49
Paranoja tych czasów
2,3 tys korzysta z autobusu na tym odcinku dziennie, samochodów jedzie w analogicznym czasie 80 tys czyli przewozi minimum 100 tys osób. To bardzo logiczne aby utrudnić życie 100 tys na rzecz 2,3 tys. To taka sama sytuacja jak z osobami LGBTQ, których 3% w skali społeczeństwa stara się narzucić swój światopogląd pozostałym 97% których to po prostu nie interesuje zaznaczając że nie mają nic przeciwko tej grupi (LGBTQ) społeczeństwa.
- 4 1
-
2024-03-07 06:34
sciezki,buspasy powoduja korki,a dlaczego nie pisecie ze to kierowcy wjezdzajacy na skrzyzowanie blokuja przejazd,wciskajacy sie na,,jeszcze bylo puzno zolte i dwa kola sie zmiescily", kolizje powoduja wiekszosc korkow!
- 0 3
-
2024-03-07 08:48
Skoro ZTM tak ochoczo przejmuje te BUS pasy
No to oczekujemy w takim razie że ZTM przejmie remonty tych BUS pasów utrzymanie ich naprawy nawierzchni odśnieżanie zimowe i td. Skoro to ZTM ma być beneficjentem to obowiązek dbania o swoją ifrastrukturę i finansowania jej ! My mieszkańcy nie godzimy się z finansowaniem tego przez miasto z naszych podatków !
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.