• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • TO teraz policzcie

    ile dziennie przejeżdża samochodów i jakie będzie opóźnienie kierowców.
    Te 92h to stracą w ciągu godziny. Doliczmy do tego ilość spalonego niepotrzebnie
    paliwa.

    • 5 0

  • Buspas (2)

    Czy ktoś z urzędników słucha opini mieszkańców przy budowie przejść naziemnych nad podziemnymi,bus pasów dla 2 autobusów w najczęściej używanej drodze przed kierowców. Szykują jeszcze jakieś niespodzianki od spowolnienia ruchu na Grunwaldzkiej i w przyszłości Rzeczypospolitej.Powodzenia na wyborach drodzy urzędnicy

    • 4 1

    • W nosie to mają

      ...i w ogóle mieszkańców.

      • 0 0

    • Bus pas

      Proponuję zamieszać z imienia i nazwiska autora pomysłu i zatwierdzają go takie pomysły. Skoro to nasze pieniądze są przeznaczone na takie publiczne pomysły to kiedy ma się o wstydzić. Myślę, że każdy kierowca chętnie pozna twarz i nazwisko pomysłodawcy i zatwierdzającego a ja go zmienię w wylotach na przyjaznego muastu i kierowcom

      • 1 0

  • Precz z tym durnym pomysłem!!!

    • 3 0

  • Kto na to wpadł?

    Masakra!!! Jeszcze większe korki. Szok

    • 2 1

  • ratowanie jednego kosztem pogrązenia drugiego - typowe

    • 3 1

  • na tym odcinku jest chory układ komunikacyjny od dziesięcioleci (1)

    czemu odkąd żyję (47l) nie można przebudować logicznie, jak każde skrzyżowania w.polskiego z grunwaldzką ?
    czemu z w. polskiego nie można skręcić w lewo ?
    czemu aby od abrachama załatwić cokolwiek po przeciwnej stronie trzeba przejechać az dwa skrzyżowania pod bałtycka ? następnie dwa wrócić ? ( w dodatku to mega długie odcinki)
    poza przebudową tego skrzyżowania pas do nawrotek przed skrzyżowaniem jak to ma miejsce na wysokości oliwy a nie jakieś durne pomysły dla dwu linii

    • 4 0

    • Dokładnie, w pełni popieram. To jest temat na artykuł. Kiedyś szumnie opisywano plany partycypowania City Meble w zrobieniu zawrotki na ich wysokości. Niezła reklama...

      • 1 0

  • Zdruzgotany

    Jak to wprowadzą (i buspas za 3 maja) to mimo dotychczasowej nienawiści do łamiących przepisy sam zacznę jeździź buspasami. Tym miastem rządzą naiwni ludzie bez wyobraźni.

    • 4 1

  • Paranoja tych czasów

    2,3 tys korzysta z autobusu na tym odcinku dziennie, samochodów jedzie w analogicznym czasie 80 tys czyli przewozi minimum 100 tys osób. To bardzo logiczne aby utrudnić życie 100 tys na rzecz 2,3 tys. To taka sama sytuacja jak z osobami LGBTQ, których 3% w skali społeczeństwa stara się narzucić swój światopogląd pozostałym 97% których to po prostu nie interesuje zaznaczając że nie mają nic przeciwko tej grupi (LGBTQ) społeczeństwa.

    • 4 1

  • sciezki,buspasy powoduja korki,a dlaczego nie pisecie ze to kierowcy wjezdzajacy na skrzyzowanie blokuja przejazd,wciskajacy sie na,,jeszcze bylo puzno zolte i dwa kola sie zmiescily", kolizje powoduja wiekszosc korkow!

    • 0 3

  • Skoro ZTM tak ochoczo przejmuje te BUS pasy

    No to oczekujemy w takim razie że ZTM przejmie remonty tych BUS pasów utrzymanie ich naprawy nawierzchni odśnieżanie zimowe i td. Skoro to ZTM ma być beneficjentem to obowiązek dbania o swoją ifrastrukturę i finansowania jej ! My mieszkańcy nie godzimy się z finansowaniem tego przez miasto z naszych podatków !

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane