• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • Jeszcze niech zrobią bus pas na Małomiejskiej, Świętokrzyskiej i Niepołomickiej

    • 8 1

  • waz (1)

    Tam jeżdżą 2 autobusy co 30 minut włączenie tam bus pasa moja się z celem , naprawdę idzie do sklepu po mózg czy tam go nie zostawiliście. Ta i**otyczna decyzja spowoduje tylko korki i nic wiecej

    • 6 2

    • 199 w szczycie jeździ co 10 min. Poza szczytem co 20.

      • 1 0

  • Ludzie przyjdźcie proszę na wybory czas wygonić tą pijaczkę.. o niebiosa lepszy był Adamowicz bo przynajmniej jak nic nie robił to niczego nie spierdzielał. Jak się nie umie to się siedzi na posadzce w urzędzie cicho okularnico pijana

    • 7 0

  • Można wiedzieć kogo to "pomysł" tak z imienia i nazwiska? (2)

    • 10 1

    • Dane osobowe pacjentów szpitala psychiatrycznego nie są jawne.

      • 2 0

    • Agata Lewandowska Miejska Inżynier Ruchu w Gdańsku. Od kilkunastu lat związana z zarządzaniem ruchem na gdańskich drogach.

      • 0 0

  • Gdzie są badania ruchu samochodowego ?!

    na Grunwaldzkiej i na dojazdach. Przecież ruch będą blokować np samochody jadące z Zaspy i skręcające potem Szymanowskiego. Tak sam przy galerii będą stali jedni jadący w lewo, drudzy w prawo a ci co będa jechać prosto utkną za nimi.

    • 9 0

  • Natychmiast trzeba powstrzymać to szaleństwo. Dulkiewicz gdzie jest nowa ulica Świętokrzyska?

    • 11 1

  • Głosującie za pizzę na Peło dalej. Tragedia

    • 7 0

  • Natychmiast zarząd komisaryczny dość tej nieudolnej

    • 10 0

  • jakbym bareję oglądał

    postawmy bloki na jeziorze a jezioro się przesunie. btw - ile osób przemieszcza tą trasę samochodami? co z ich czasem? bo tam jeździ jeden autobus co 20 min, ktory przewozi o wiele mniej ludzi niz samochody. jedyny powód jaki widzę to ktoś bardzo wazny poruszajacy sie samochodem z napędem elektrycznym na tej trasie i nie lubi stać w korkach.

    • 12 0

  • Korek dłuższy , ale czas przejazdu taki sam - już tłumaczę

    Mamy to do czynienia z czymś co w świcie finansów nazywa się kreatywną księgowością. Jeżeli zysk czasowy dla pasażerów zbiorkomu skróci się o cztery dni dziennie jak obrazują wyliczenia badaczy z artykułu, to nawet jeśli dla pozostałych użytkowników samochodów wydłuży się o te 92 godziny (również dziennie ;) to bilans całości będzie na zero. Także ludzie przygotujcie się na zgrzytanie zębami stojąc w dłuższych korkach lub nadkładajcie drogi węższymi i dłuższymi objazdami, co w paliwie i tak wyjdzie na jedno. Stratni będziecie jedynie na własnym czasie co z kolei wpisuje się w długofalowy plan wykoszenia lub znacznego ograniczenia ruchu prywatnych aut w miastach. Chyba że odważni ludzie wzorujący się na ostatnich poczynaniach rolników zaczną naprawdę dolegliwie dawać do zrozumienia tym darmo siedzących po urzędach zjadom, że nie są tu po to aby wdrażać swoją radosną i oderwaną od rozumu twórczość z ratowaniem klimatu przez duszenie zwykłego człowieka które przynosi odwrotne skutki (wydłużone korki - większa emisja spalin z którą z taką zapiekłością bezrozumnie walczą), tylko po to aby miasto było rozsądnym miejscem do życia i wygody nas, jego mieszkańców.

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane