• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej

Maciej Korolczuk
6 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (645)
Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką. Buspas ma się zaczynać na wysokości biblioteki UG i kończyć ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Galerią Bałtycką.

Jeszcze w tym roku na al. GrunwaldzkiejMapka ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Buspas na Grunwaldzkiej to:

Buspas na al. Grunwaldzkiej to pomysł Zarządu Transportu Miejskiego, który chce w ten sposób przyspieszyć autobusy linii 122 i 199.

Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie



- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej. Planowany buspas na al. Grunwaldzkiej.

ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam



Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.

- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.

Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)

W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej
W sprawie nowego buspasa na Grunwaldzkiej po raz kolejny władze próbują wmówić nam że robią dobrze. Jeśli każdy z trzech pasów ma przepustowość 10tyś samochodów na dobę (przykładowo) to jeśli zlikwidujemy jeden z tych pasów na rzecz autobusów to przepustowość zmniejsza się z 30tyś do 20tyś aut, cykl świateł zostaje ten sam więc zmiany spowodują to że korek który jest w tej chwili od Abrahama wydłuży się do Opata Rybińskiego. Gdzie tutaj logika? Ile linii autobusowych jeździ po tym odcinku Grunwaldzkiej. Czy trzeba po raz kolejny korkować całe miasto dla dwóch autobusów? Nie ma to żadnego sensu. Mam nadzieję że będzie jakiś sprzeciw mieszkańców. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (645) ponad 20 zablokowanych

  • Jak sie nie wydłuży

    To ciekawe, ze jak były roboty drogowe czy kolizja i jeden pas był zajęty na bardzo krótkim odcinku to korek i czas przejazdy wydłużał się i to znacznie.

    • 6 1

  • przecież tam praktycznie NIE MA autobusów

    • 9 1

  • Wybory już niebawem...

    Kierowcy, pamiętajcie kto Was tak urządził w ostatnich kilku latach.

    • 7 1

  • Głosujcie dalej na Wszystko dla Gdańska i zadajcie sobie pytanie czy wam zakaz używania pojazdów spalinowych wprowadzą ?

    • 8 1

  • Głosowanie

    Ludzie już w kwietniu możemy temu zapobiec i pogonić obecne władze. To w koncu one są dla nas a nie my dla nich .
    Od nieróbstwa w głowach się poprzewracało i głupota płynie wartkim strumieniem zamieniając się w bus pas na grunwaldzkiej . Ja proponuje zrobić dwa po jednym dla każdej lini a pozostały pas przeznaczyć na sciezkę rowerową i w ten sposób nawet korek optycznie zniknie . Do jasnej chusteczki żeby za moje podatki takie buble produkować toż to sabotaż i kompletnie zdurnowacenie

    • 9 1

  • Dłuższy większy korek - więcej spalin (1)

    taki eko program. Co na to Greta?

    • 9 2

    • Greta ma kilka luksowych aut spalinowych ....

      • 2 1

  • Podziękujemy w kwietniu

    • 10 1

  • Hołownia powiedział wczoraj, że będzie bronił Zielonego Ładu

    I redukcji emisji CO2 do 90% do 2040 i zakaz aut spalinowych od 2030.
    Także dziękujemy wam wyborcy.

    • 9 1

  • Oczywiście BUS Pas z farby !!!! (4)

    A nie jak w cywilizowanych krajach bus pasy się po prostu dobudowuje nowe nie zabierając pasów ruchu innym uczestnikom ruchu ! dla czego akurat pas jezdni zostanie ukradziony kierowcom a nie chodnik i ścieżka rowerowa ? w czym są gorsi kierowcy od pieszych czy rowerzystów ? ktoś kto myśli nad takimi rozwiązaniami nie jest chyba zdrowy na umyśle ! A może zrobią w końcu ulice z zakazem wjazdu autobusów ?

    • 9 5

    • (3)

      Bo kierowcy mają tam już 3 pasy a piesi i rowerzyści razem zajmują na szerokość około 1 ?

      • 2 1

      • Mają po obu stronach ulicy i chodnik i ścieżkę ! (2)

        Dla rowerów Wystarczyło by spokojnie po jednej stronie ! Zresztą ile tamtędy jeździ aut ? a ilu pieszych czy rowerów porównajmy te dwie skale ! skoro największy ruch jest aut to to powinien być priorytet ! koniec i kropka !

        • 0 2

        • (1)

          Przecież masz obwodnicę, po co ci Grunwaldzka? ;) Na tej samej zasadzie piesi i rowerzyści nie chcą nadkładać drogi i chodzić do celu na około ;) Nawet jak pojawi się buspas to wciąż będziesz mieć 2 pasy dla samochodów. Przed samym skrzyżowaniem ze Słowackiego to nawet 6. Naprawdę, więcej nie trzeba.

          • 1 1

          • Rowerzysta nadłoży może kilka set metrów a kierowca ma jechać z Oliwy przez obwodnicę do Wrzeszcza ???

            Ile kilometrów ma nadrabiać według ciebie ? Gdyby był dobudowany kolejny pas dla autobusów na pewno nie zaszkodziło by to nikomu !

            • 0 1

  • (1)

    Paranoja. Częstotliwość kursowania linii 122 to jeden kurs na godzinę.

    • 8 1

    • ale 199 to już co 10 min w szczycie i co 20 poza

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane