- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (168 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Autobusy dostaną własny pas na odcinku al. Grunwaldzkiej
Jeszcze w tym roku na al. Grunwaldzkiej ma powstać pierwszy buspas. Ma zostać wytyczony na prawym pasie od Abrahama w kierunku Galerii Bałtyckiej. Według Zarządu Transportu Miejskiego, choć korek w kierunku Wrzeszcza będzie wizualnie dłuższy, to czas przejazdu się nie zmieni.
Z badań ruchu wynika, że w kierunku Wrzeszcza na omawianym odcinku korzysta ponad 2,3 tys. osób dziennie. Łącznie szacowane dzienne oszczędności czasowe wszystkich pasażerów w wyniku uruchomienia buspasa mają dać ponad 92 godziny, czyli łącznie prawie cztery dni.
Rozkłady jazdy w twoim telefonie
- Al. Grunwaldzka na odcinku od Abrahama do Galerii Bałtyckiej została wskazana przez ZTM jako odcinek generujący duże opóźnienia w ruchu autobusów i o dużym potencjale oszczędności czasowych w przypadku wprowadzenia buspasa - tłumaczy nam pracownik ZTM.
ZTM: korek dłuższy, ale czas przejazdu ten sam
Jak zapowiada ZTM, buspas zostanie wytyczony w taki sposób, aby zachować pełną przepustowość skrzyżowania z ul. Słowackiego - tzn. będzie się kończył w pewnej odległości od skrzyżowania. Tym samym, choć zator może się wydłużyć geometrycznie, czas przejazdu dla ruchu ogólnego się nie zmieni.
- Równocześnie autobusy linii 122 i 199 uzyskają wymierne oszczędności w czasie przejazdu. W przypadku szczytu popołudniowego oszczędności będą sięgały nawet 10 minut na odcinku od Kołobrzeskiej do Galerii Bałtyckiej - dodaje.
Buspas na al. Grunwaldzkiej to niejedyne działania przewidziane na ten rok, by przyspieszyć funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Pod koniec lutego informowaliśmy o nowym buspasie, jaki ma powstać w kierunku centrum Gdańska na Błędniku.
Filmy czytelników z al. Grunwaldzkiej
Nowy buspas na Grunwaldzkiej. (31 opinii)
Miejsca
Opinie (645) ponad 20 zablokowanych
-
2024-03-06 13:11
Jak sie nie wydłuży
To ciekawe, ze jak były roboty drogowe czy kolizja i jeden pas był zajęty na bardzo krótkim odcinku to korek i czas przejazdy wydłużał się i to znacznie.
- 6 1
-
2024-03-06 13:13
przecież tam praktycznie NIE MA autobusów
- 9 1
-
2024-03-06 13:14
Wybory już niebawem...
Kierowcy, pamiętajcie kto Was tak urządził w ostatnich kilku latach.
- 7 1
-
2024-03-06 13:15
Głosujcie dalej na Wszystko dla Gdańska i zadajcie sobie pytanie czy wam zakaz używania pojazdów spalinowych wprowadzą ?
- 8 1
-
2024-03-06 13:18
Głosowanie
Ludzie już w kwietniu możemy temu zapobiec i pogonić obecne władze. To w koncu one są dla nas a nie my dla nich .
Od nieróbstwa w głowach się poprzewracało i głupota płynie wartkim strumieniem zamieniając się w bus pas na grunwaldzkiej . Ja proponuje zrobić dwa po jednym dla każdej lini a pozostały pas przeznaczyć na sciezkę rowerową i w ten sposób nawet korek optycznie zniknie . Do jasnej chusteczki żeby za moje podatki takie buble produkować toż to sabotaż i kompletnie zdurnowacenie- 9 1
-
2024-03-06 13:18
Dłuższy większy korek - więcej spalin (1)
taki eko program. Co na to Greta?
- 9 2
-
2024-03-06 13:20
Greta ma kilka luksowych aut spalinowych ....
- 2 1
-
2024-03-06 13:20
Podziękujemy w kwietniu
- 10 1
-
2024-03-06 13:22
Hołownia powiedział wczoraj, że będzie bronił Zielonego Ładu
I redukcji emisji CO2 do 90% do 2040 i zakaz aut spalinowych od 2030.
Także dziękujemy wam wyborcy.- 9 1
-
2024-03-06 13:25
Oczywiście BUS Pas z farby !!!! (4)
A nie jak w cywilizowanych krajach bus pasy się po prostu dobudowuje nowe nie zabierając pasów ruchu innym uczestnikom ruchu ! dla czego akurat pas jezdni zostanie ukradziony kierowcom a nie chodnik i ścieżka rowerowa ? w czym są gorsi kierowcy od pieszych czy rowerzystów ? ktoś kto myśli nad takimi rozwiązaniami nie jest chyba zdrowy na umyśle ! A może zrobią w końcu ulice z zakazem wjazdu autobusów ?
- 9 5
-
2024-03-06 16:02
(3)
Bo kierowcy mają tam już 3 pasy a piesi i rowerzyści razem zajmują na szerokość około 1 ?
- 2 1
-
2024-03-06 16:47
Mają po obu stronach ulicy i chodnik i ścieżkę ! (2)
Dla rowerów Wystarczyło by spokojnie po jednej stronie ! Zresztą ile tamtędy jeździ aut ? a ilu pieszych czy rowerów porównajmy te dwie skale ! skoro największy ruch jest aut to to powinien być priorytet ! koniec i kropka !
- 0 2
-
2024-03-07 00:41
(1)
Przecież masz obwodnicę, po co ci Grunwaldzka? ;) Na tej samej zasadzie piesi i rowerzyści nie chcą nadkładać drogi i chodzić do celu na około ;) Nawet jak pojawi się buspas to wciąż będziesz mieć 2 pasy dla samochodów. Przed samym skrzyżowaniem ze Słowackiego to nawet 6. Naprawdę, więcej nie trzeba.
- 1 1
-
2024-03-07 11:51
Rowerzysta nadłoży może kilka set metrów a kierowca ma jechać z Oliwy przez obwodnicę do Wrzeszcza ???
Ile kilometrów ma nadrabiać według ciebie ? Gdyby był dobudowany kolejny pas dla autobusów na pewno nie zaszkodziło by to nikomu !
- 0 1
-
2024-03-06 13:30
(1)
Paranoja. Częstotliwość kursowania linii 122 to jeden kurs na godzinę.
- 8 1
-
2024-03-07 00:42
ale 199 to już co 10 min w szczycie i co 20 poza
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.