- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (140 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Drogowcy celowo zwężą Grunwaldzką do końca wakacji
Już od długiego weekendu kierowcy pojadą zwężoną al. Grunwaldzką w Oliwie i we Wrzeszczu. Jezdnia w kierunku centrum na dwóch odcinkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy będą chcieli zwęzić główną arterię do Oliwy już od granicy z Sopotem.
W pierwszej kolejności drogowcy chcą odzyskać dla pieszych ciągi piesze w Oliwie i we Wrzeszczu. Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między Kaprów
- W tych miejscach pojawiły się już znaki informujące kierowców o planowanej zmianie organizacji ruchu. W środę wieczorem zostanie zmienione oznakowanie poziomie, staną też barierki i wygrodzenia uniemożliwiające wjazd na chodnik. Po nowemu kierowcy pojadą od czwartkowego poranka - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, kierowcy z dwupasmowej al. Grunwaldzkiej będą korzystać do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, tzn. płynność ruchu zostanie utrzymana, a korki nie wzrosną, wówczas drogowcy będą chcieli wykorzystać trzeci pas do budowy prawoskrętów na dłuższym odcinku - bo już od granicy z Sopotem, a resztę przestrzeni wykorzystać na potrzeby pieszych i rowerzystów. Ale tylko pod warunkiem, że sytuacja radykalnie się nie pogorszy.
- Robiliśmy analizy i porównywaliśmy natężenia ruchu z czerwca do danych sprzed i w trakcie pandemii. Wychodzi na to, że ruch powoli wraca do sytuacji sprzed marca i wprowadzonych obostrzeń, np. zamknięcia szkół. W maju, gdy projektowaliśmy zmiany, ruch był o 18 proc. mniejszy, a dziś to już tylko 5-7 proc. Zobaczymy, jak ruch będzie wyglądał w wakacje, czy ze względu na koronawirusa przyjedzie do nas mniej, czy może więcej turystów, bo są zamknięte granice. Tego dziś nie wiemy. Decyzje będziemy podejmować za kilka tygodni.
Warto dodać, że od poniedziałku z trzech do dwóch pasów zwężono odcinek al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu między wiaduktem PKM a nowym biurowcem Wave. W tym przypadku jednak zmiany wynikają z początku przebudowy i wymiany nawierzchni.
Weekendowy test na Wajdeloty
Nadchodzący długi weekend będzie także czasem testów na ul. Wajdeloty. Część ulicy ma stać się deptakiem, co z jednej strony ma wspomóc tamtejszych przedsiębiorców, a z drugiej - spotyka się z głosami niezadowolenia części mieszkańców.
Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem
- Ostateczny głos będą mieli jedni i drudzy. Po długim weekendzie ruszy ankieta. Każdy lokal czy mieszkanie otrzyma jeden głos, którego właściciel lub zarządca będzie mógł opowiedzieć się za jedną ze stron. Ostateczna decyzja zapadnie większością głosów - tłumaczy Wawrzonek.
Zniknie popularny skrót
Poza zwężeniem Grunwaldzkiej i tymczasowym deptakiem na Wajdeloty do końca czerwca zmiany mają zajść także na ul. Piramowicza
Trwają też konsultacje z Radą Dzielnicy Brzeźno dotyczące wyznaczenia drogi dla rowerów na jednym z dwóch pasów al. Hallera
Drogowcy nie ustają w pracach projektowych nad likwidacją przycisków na sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. Aby zminimalizować sytuacje, w których kierowcy zatrzymują się przed przejściem, z którego nie korzysta ani jeden pieszy, w wielu miejscach rozważane są rozwiązania stosowane np. na ul. Wyzwolenia, gdzie w pierwszej kolejności zielone światło zapala się pieszym, a dopiero potem kierowcom (po wzbudzeniu przez nadjeżdżający pojazd pętli indukcyjnej). Rozważany jest też montaż nowych progów zwalniających i włączenie sygnalizacji w trybie pulsacyjnym.
W Oliwie zwężana jest al. Grunwaldzka (19 opinii)
Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Opinie (977) ponad 50 zablokowanych
-
2020-06-09 10:54
A może by tak zamienić całą Aleję Zwycięstwa w park i deptak?
Przecież byłoby tak ekologicznie. I jeszcze 3-go Maja, Kartuską i Partyzantów z całkowitym zakazem ruchu - również dla urzędników!
- 19 0
-
2020-06-09 10:55
Od tej epidemii wam się mózg zwężył !
- 18 2
-
2020-06-09 10:57
k***** nie wierzę !!
"...zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów" .
powiedzcie, że to nie dzieje się na prawdę ...- 22 2
-
2020-06-09 10:58
Dobre jest ograniczenie 50km/h w Oliwie... wszyscy jada 90....
- 4 12
-
2020-06-09 10:58
zamiast zwiększyć przepustowość aut (1)
w rozwijającym się mieście, to ktoś wpadł na pomysł do jego ograniczenia. Złoty klozet za głupotę trzeba dać takiemu co na to wpadł.
- 20 6
-
2020-06-09 11:58
zburzmy miasto zróbmy ekspresówki bezkolizyjne bo kierofczyki chcą przepustowości.
- 3 5
-
2020-06-09 10:59
Wizja obłąkańców
Coś, co brzmiało jak wizja obłąkańców i mało śmieszny żart, właśnie staje się rzeczywistością w tym mieście absurdów. Brawo. Tylko dlaczego przy wyborach wszyscy o tym zapominają?
- 26 4
-
2020-06-09 11:00
Zamknął pas na wakacje i ocenią, czy to się sprawdza czy nie. Oceniać będą, gdy ruch jest mniejszy i rozwiązanie wprowadzą, gdy ruch wzrośnie. Bareja!
- 16 2
-
2020-06-09 11:01
Kto tutaj mieszka ten w cyrku się nie śmieje.
- 15 2
-
2020-06-09 11:01
Zwężenie
Wszystko dla zwolenników 2 pedałów.
- 19 5
-
2020-06-09 11:02
jest ratunek (1)
Rozwiązaniem mniej słoików w Trójmieście, co przedkłada się na mniej samochodów, a co za ty idzie mniejsze korki, więcej wolnych miejsc do parkowania , więcej pracy dla miejscowych.
- 15 2
-
2020-06-09 11:07
Masz szef na pytanie o możliwość podwyżki odpowiedział. Nie widzę takiej potrzeby, wolę zatrudnić przyjezdnych za niższa stawkę.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.