• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy celowo zwężą Grunwaldzką do końca wakacji

rb
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Dwoma pasami al. Grunwaldzkiej w Oliwie kierowcy pojadą od czwartkowego poranka.

Już od długiego weekendu kierowcy pojadą zwężoną al. GrunwaldzkąMapka w Oliwie i we Wrzeszczu. Jezdnia w kierunku centrum na dwóch odcinkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy będą chcieli zwęzić główną arterię do Oliwy już od granicy z Sopotem.



Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie i Wrzeszczu to:

Pomysł zwężenia al. Grunwaldzkiej jest jednym z elementów ograniczania ruchu samochodowego i przekazania odzyskanej przestrzeni na chodnikach pieszym i rowerzystom. Zmiany w organizacji ruchu władze Gdańska ogłosiły przed miesiącem i - jak tłumaczyły - wynikają one z pandemii koronawirusa i konieczności zachowania przez mieszkańców i użytkowników dróg i chodników dystansu społecznego.

W pierwszej kolejności drogowcy chcą odzyskać dla pieszych ciągi piesze w Oliwie i we Wrzeszczu. Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między KaprówMapkaDerdowskiegoMapka w Oliwie oraz we Wrzeszczu - na odcinku KlonowaMapka - PartyzantówMapka.

  • Obecnie parkujące auta z chodnika przeniosą się na prawy skrajny pas jezdni. Do dyspozycji kierowców będą dwa z trzech pasów ruchu.

- W tych miejscach pojawiły się już znaki informujące kierowców o planowanej zmianie organizacji ruchu. W środę wieczorem zostanie zmienione oznakowanie poziomie, staną też barierki i wygrodzenia uniemożliwiające wjazd na chodnik. Po nowemu kierowcy pojadą od czwartkowego poranka - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, kierowcy z dwupasmowej al. Grunwaldzkiej będą korzystać do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, tzn. płynność ruchu zostanie utrzymana, a korki nie wzrosną, wówczas drogowcy będą chcieli wykorzystać trzeci pas do budowy prawoskrętów na dłuższym odcinku - bo już od granicy z Sopotem, a resztę przestrzeni wykorzystać na potrzeby pieszych i rowerzystów. Ale tylko pod warunkiem, że sytuacja radykalnie się nie pogorszy.

  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie.
  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

- Robiliśmy analizy i porównywaliśmy natężenia ruchu z czerwca do danych sprzed i w trakcie pandemii. Wychodzi na to, że ruch powoli wraca do sytuacji sprzed marca i wprowadzonych obostrzeń, np. zamknięcia szkół. W maju, gdy projektowaliśmy zmiany, ruch był o 18 proc. mniejszy, a dziś to już tylko 5-7 proc. Zobaczymy, jak ruch będzie wyglądał w wakacje, czy ze względu na koronawirusa przyjedzie do nas mniej, czy może więcej turystów, bo są zamknięte granice. Tego dziś nie wiemy. Decyzje będziemy podejmować za kilka tygodni.
Warto dodać, że od poniedziałku z trzech do dwóch pasów zwężono odcinek al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu między wiaduktem PKM a nowym biurowcem Wave. W tym przypadku jednak zmiany wynikają z początku przebudowy i wymiany nawierzchni.

Weekendowy test na Wajdeloty



Nadchodzący długi weekend będzie także czasem testów na ul. Wajdeloty. Część ulicy ma stać się deptakiem, co z jednej strony ma wspomóc tamtejszych przedsiębiorców, a z drugiej - spotyka się z głosami niezadowolenia części mieszkańców.

Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem



- Ostateczny głos będą mieli jedni i drudzy. Po długim weekendzie ruszy ankieta. Każdy lokal czy mieszkanie otrzyma jeden głos, którego właściciel lub zarządca będzie mógł opowiedzieć się za jedną ze stron. Ostateczna decyzja zapadnie większością głosów - tłumaczy Wawrzonek.
Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje. Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje.

Zniknie popularny skrót



Poza zwężeniem Grunwaldzkiej i tymczasowym deptakiem na Wajdeloty do końca czerwca zmiany mają zajść także na ul. PiramowiczaMapka, znanym skrócie z al. Hallera do al. Grunwaldzkiej, pozwalającego uniknąć korka i oczekiwania na światłach na skrzyżowaniu przy Operze Bałtyckiej. Niestety to też jeden z najbardziej kolizyjnych punktów na mapie Gdańska, bo ze względu na ograniczoną widoczność dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń z udziałem włączających się do ruchu aut i jadących drogą rowerową rowerzystów (sytuacji radykalnie nie poprawiło wyniesienie skrzyżowania).

Trwają też konsultacje z Radą Dzielnicy Brzeźno dotyczące wyznaczenia drogi dla rowerów na jednym z dwóch pasów al. HalleraMapka między pętlą tramwajową a skrzyżowaniem z ul. Dworską. Przygotowano i przedstawiono radnym dwa warianty nowej drogi - ostateczne decyzje mają zapaść jeszcze w tym miesiącu.

  • Jeden z wariantów wyznaczenia drogi rowerowej na jezdni al. Hallera od ul. Wczasy do skrzyżowania z Dworską.
  • Drugi wariant drogi rowerowej na Hallera.

Drogowcy nie ustają w pracach projektowych nad likwidacją przycisków na sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. Aby zminimalizować sytuacje, w których kierowcy zatrzymują się przed przejściem, z którego nie korzysta ani jeden pieszy, w wielu miejscach rozważane są rozwiązania stosowane np. na ul. Wyzwolenia, gdzie w pierwszej kolejności zielone światło zapala się pieszym, a dopiero potem kierowcom (po wzbudzeniu przez nadjeżdżający pojazd pętli indukcyjnej). Rozważany jest też montaż nowych progów zwalniających i włączenie sygnalizacji w trybie pulsacyjnym.
09:20 10 CZERWCA 20

W Oliwie zwężana jest al. Grunwaldzka (19 opinii)

Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
rb

Opinie (977) ponad 50 zablokowanych

  • takiej bzdury dawno nie czytałem

    • 13 4

  • Wywalmy ulice

    Weźmy same chodniki, ewentualnie konie... Co za bzdura.. Jeśli już chcemy by było lepiej dla wszystkich, to wrzućmy ruch samochodowy pod ziemie. Wiele metropolli już dawno korzysta z takich rozwiązań.

    • 8 5

  • ale kierofczyki maja ból d*p* (3)

    Jak nie chcą się dzielić przestrzenią to słusznie trzeba im ją zabrać.
    Kierofczyk kierofczykowi zgotował ten los..

    • 8 26

    • (1)

      jakie dzielić i jaką przestrzenią? brakuje miejsca na chodnikach czy ddr? większe korki to więcej CO2 i wypalonego niepotrzebnie paliwa. to wcale nie zmniejszy ruchu samochodów.

      • 7 1

      • brakuje miejsca. owszem

        zmniejszy. docelowo zmniejszy. Sprawdzony sposób.
        a jak tak się o wypalone paliwo martwisz to zezłomuj złoma i nic wtedy nie spalisz. proste

        • 1 5

    • Aktywiści miejscy dzielą się przestrzenią

      Zawartość przestrzeni między uszami mają wspólna dzieloną na stu i wtedy wychodzą takie kwiatki jak się tutaj czyta.

      • 5 0

  • To może najpierw niezawodna i gęsta sieć komunikacji miejskiej, a później utrudniać życie zmotoryzowanym?

    Tramwaje i SKM pod opieką konserwatora zabytków, autobusy wiecznie spóźnione. I teraz samochody staną w korkach. Polecam kupić motor...

    • 15 1

  • Najpierw wybudowano biurowce w Oliwie i we Wrzeszczu a teraz zamyka się do nich dojazd. Deptaki to na Starówce i na plaży!

    Tych urzędników powinno się leczyć na katar albo może na nogi. Na rozum to już za późno bo mózgi na poziomie ameby a może jeszcze mniej!

    • 24 4

  • Poproszę o zniesienie wjazdu do centrum traktorem i konno. (1)

    Przecież konno to jest najbardziej ekologicznie i nawiązuje do naszej ponad 1000 letniej historii.

    • 21 1

    • Władze miejskie kupiły nawet reprezentacyjny rydwan

      • 5 0

  • Sprzeciw (3)

    Co oni biorą, że takie pomysły mają? Czy Gdańsk to tylko teraz rowerzyści? A co z resztą mieszkańców? Ja to się zakorkuje to żadna karetka ani straż nie pojedzie.

    • 27 6

    • Gdańsk to teraz przede wszystkim piesi (1)

      popierana jest także praca zdalna. Warto także poprawiać jakość infrastruktury (komfort i bezpieczeństwo) dla ruchu rowerzystów. To poprawi jakość życia i przestrzeni miejskich.

      • 1 9

      • Piesi ratownicy medyczni i zdalnie pracujący strażacy. Hmm... Czemu nie.

        • 5 0

    • Czyli kierofczyk paraliżujący miasto martwi się że karetka nie przejedzie?

      to nie korkuj miasta. proste.
      Karetce czy straży wystarczą miejskie po jednym pasie drogi by dojechać w każde miejsce.

      • 1 4

  • UM Gdansk chce epidemii koronowirusa w Gdansku

    Utrudnianie indywidualnego transportu samochodowego - najbezpieczniejszej w dobie epidemii formy transportu to zbrodnicza dywersja. Co w zamian? Rower? Komunikacja miejska? Chodzenie pieszo? To prosta droga do epidemii w Gdansku.... Ludzie komu oddaliscie wladze w tym miescie.... To malpy z brzytwa

    • 25 1

  • Najlepsza wiadomość tego roku.

    Otwieram wieczorem butelkę dobrego wina z tej okazji.

    • 4 24

  • Dramat (1)

    Te zwężenia to jakiś dramat. A najlepsze jest to, że o tym, czy korki się zwiększyły lub nie, zdecydują nie kierowcy, tylko jakiś urzędas, czyli ktoś to w nich codziennie nie stoi !! I na 100% będzie to decyzja o pozostawieniu zwężenia

    • 29 4

    • jak by kierowcy mieli decydować to nie byłoby miasta tylko wielki parking

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane