- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (95 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (75 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (432 opinie)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
- 5 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (67 opinii)
- 6 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (84 opinie)
Drogowcy celowo zwężą Grunwaldzką do końca wakacji
Już od długiego weekendu kierowcy pojadą zwężoną al. Grunwaldzką w Oliwie i we Wrzeszczu. Jezdnia w kierunku centrum na dwóch odcinkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy będą chcieli zwęzić główną arterię do Oliwy już od granicy z Sopotem.
W pierwszej kolejności drogowcy chcą odzyskać dla pieszych ciągi piesze w Oliwie i we Wrzeszczu. Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między Kaprów
- W tych miejscach pojawiły się już znaki informujące kierowców o planowanej zmianie organizacji ruchu. W środę wieczorem zostanie zmienione oznakowanie poziomie, staną też barierki i wygrodzenia uniemożliwiające wjazd na chodnik. Po nowemu kierowcy pojadą od czwartkowego poranka - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, kierowcy z dwupasmowej al. Grunwaldzkiej będą korzystać do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, tzn. płynność ruchu zostanie utrzymana, a korki nie wzrosną, wówczas drogowcy będą chcieli wykorzystać trzeci pas do budowy prawoskrętów na dłuższym odcinku - bo już od granicy z Sopotem, a resztę przestrzeni wykorzystać na potrzeby pieszych i rowerzystów. Ale tylko pod warunkiem, że sytuacja radykalnie się nie pogorszy.
- Robiliśmy analizy i porównywaliśmy natężenia ruchu z czerwca do danych sprzed i w trakcie pandemii. Wychodzi na to, że ruch powoli wraca do sytuacji sprzed marca i wprowadzonych obostrzeń, np. zamknięcia szkół. W maju, gdy projektowaliśmy zmiany, ruch był o 18 proc. mniejszy, a dziś to już tylko 5-7 proc. Zobaczymy, jak ruch będzie wyglądał w wakacje, czy ze względu na koronawirusa przyjedzie do nas mniej, czy może więcej turystów, bo są zamknięte granice. Tego dziś nie wiemy. Decyzje będziemy podejmować za kilka tygodni.
Warto dodać, że od poniedziałku z trzech do dwóch pasów zwężono odcinek al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu między wiaduktem PKM a nowym biurowcem Wave. W tym przypadku jednak zmiany wynikają z początku przebudowy i wymiany nawierzchni.
Weekendowy test na Wajdeloty
Nadchodzący długi weekend będzie także czasem testów na ul. Wajdeloty. Część ulicy ma stać się deptakiem, co z jednej strony ma wspomóc tamtejszych przedsiębiorców, a z drugiej - spotyka się z głosami niezadowolenia części mieszkańców.
Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem
- Ostateczny głos będą mieli jedni i drudzy. Po długim weekendzie ruszy ankieta. Każdy lokal czy mieszkanie otrzyma jeden głos, którego właściciel lub zarządca będzie mógł opowiedzieć się za jedną ze stron. Ostateczna decyzja zapadnie większością głosów - tłumaczy Wawrzonek.
Zniknie popularny skrót
Poza zwężeniem Grunwaldzkiej i tymczasowym deptakiem na Wajdeloty do końca czerwca zmiany mają zajść także na ul. Piramowicza
Trwają też konsultacje z Radą Dzielnicy Brzeźno dotyczące wyznaczenia drogi dla rowerów na jednym z dwóch pasów al. Hallera
Drogowcy nie ustają w pracach projektowych nad likwidacją przycisków na sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. Aby zminimalizować sytuacje, w których kierowcy zatrzymują się przed przejściem, z którego nie korzysta ani jeden pieszy, w wielu miejscach rozważane są rozwiązania stosowane np. na ul. Wyzwolenia, gdzie w pierwszej kolejności zielone światło zapala się pieszym, a dopiero potem kierowcom (po wzbudzeniu przez nadjeżdżający pojazd pętli indukcyjnej). Rozważany jest też montaż nowych progów zwalniających i włączenie sygnalizacji w trybie pulsacyjnym.
W Oliwie zwężana jest al. Grunwaldzka (19 opinii)
Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Opinie (977) ponad 50 zablokowanych
-
2020-06-09 09:42
Kocham władze tego miasta
Oni zawsze zaskoczą mnie coraz to większą głupotą. Kiedy myślę sobie, że to już szczyt, oni zawsze wymyślą coś nowego. Deptak na al. Zwycięstwa. Sztos. Tam też jakiś radny ma ogródek piwny?
- 37 6
-
2020-06-09 09:45
w głowach się już poprzewracało
- 17 5
-
2020-06-09 09:47
Takich bezmyślnych głupków sobie mieszkańcy w wyborach wybraliście to teraz płacicie za swoją naiwność. Jedyne co w UM potrafią robić to pić kawę , lansować się w mediach i bawić się za wasze pieniądze wymyślając coraz to głupsze przepisy utrudniające życie mieszkańcom. Przy najbliższych wyborach może puknijcie się wreszcie w głowę i pogońcie to całe towarzystwo. Skoro Dulcynea ze swoją świtą uważa kierowców za frajerów od płacenia podatków i zło konieczne to niech przy najbliższych wyborach przesiądą się oni jako pierwsi ze służbowych limuzyn na tramwaje.
- 33 5
-
2020-06-09 09:48
oni są nienormalni...
że dulczessa to niezrównoważona osoba, to wiadomo
ale inżynierowie ruchu też?
dlaczego to robicie mieszkańcom Trójmiasta?- 31 5
-
2020-06-09 09:56
Miasto i tak stoi w korku
Takim jednym ruchem wprowadzi się tylko większe problemy .... to od jakiegoś czasu niestety typowe w moim pięknym mieście. To są takie pseudo działania. Jak przez przymorze puścili ruch do tunelu i wybudowali milion nowych mieszkań to usprawnienie na skrzyżowaniu polegało na posadzeniu kilku drzewek na pasie zieleni... Teraz najpierw wyłącza się pasy ruchu zamiast najpierw zrobić komunikację na miarę europejskich stolic skoro się z nimi chcemy równać. Co z rowerami miejskimi ?
- 27 5
-
2020-06-09 09:59
No kogos zdrowo pogieło
Na tych chodnikach pojedyncze osoby chodza..
- 32 3
-
2020-06-09 10:00
No ja chyba śnię... Jedna z nielicznych szerokich dróg w Gdańsku, dodajmy na to, że główna przelotówka przez trójmiasto a te dzbany chcą ją zawężać, dla pieszych i rowerów, którzy już mają dla siebie wydzielone sporo miejsca??? Sorry, ale mało kto tam chodzi z buta na dużą odległość, jak już to kawałek, rowerów też nie tak wiele, znacznie bardziej wolą jeździć w innych miejscach, gdzie nie ma ścieżki żeby uprzykrzać życie kierowcom i płakać, że nie ma tam ścieżki, a jak zrobią to oni też magicznie znikną w inne miejsce. No po prostu cudownie... Radzę każdemu, aby wysłał maila w tej sprawie do urzędu miasta, tego nie można zostawić
- 31 5
-
2020-06-09 10:07
Wybierzcie ich ponownie w najbliższych wyborach !!!
jak wybraliście tak macie....
- 27 5
-
2020-06-09 10:10
Chcecie zrównoważonej komunikacji?
To niech działa i będzie tańsza, bo teraz nic do niej nie zachęca. Czasy przejazdu - dramat. Ścisk - dramat. Ceny - dramat. W dodatku przy obostrzeniach covidowych próbowałem jeździć busem - dwa dni pod rząd spóźniłem się do pracy o ponad godzinę, bo w czterech(!) kolejnych autobusach, którymi jeżdżę nie było miejsca. Ja z samochodu przesiadać się nie mam zamiaru.
- 32 2
-
2020-06-09 10:10
Stop (1)
Co za bzdura zwężać jezdnie w tym miejscu! Czy to tak naprawdę aby nie ukłon dla obc? Ruch pieszy w tym miejscu nie jest duży a samochodowy ogromny.
- 33 8
-
2020-06-09 10:37
to będzie mniejszy jak się zwęzi. prędkość się obniży i będzie nawet bezpieczniej. same korzyści
- 3 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.