• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy celowo zwężą Grunwaldzką do końca wakacji

rb
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Dwoma pasami al. Grunwaldzkiej w Oliwie kierowcy pojadą od czwartkowego poranka.

Już od długiego weekendu kierowcy pojadą zwężoną al. GrunwaldzkąMapka w Oliwie i we Wrzeszczu. Jezdnia w kierunku centrum na dwóch odcinkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy będą chcieli zwęzić główną arterię do Oliwy już od granicy z Sopotem.



Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie i Wrzeszczu to:

Pomysł zwężenia al. Grunwaldzkiej jest jednym z elementów ograniczania ruchu samochodowego i przekazania odzyskanej przestrzeni na chodnikach pieszym i rowerzystom. Zmiany w organizacji ruchu władze Gdańska ogłosiły przed miesiącem i - jak tłumaczyły - wynikają one z pandemii koronawirusa i konieczności zachowania przez mieszkańców i użytkowników dróg i chodników dystansu społecznego.

W pierwszej kolejności drogowcy chcą odzyskać dla pieszych ciągi piesze w Oliwie i we Wrzeszczu. Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między KaprówMapkaDerdowskiegoMapka w Oliwie oraz we Wrzeszczu - na odcinku KlonowaMapka - PartyzantówMapka.

  • Obecnie parkujące auta z chodnika przeniosą się na prawy skrajny pas jezdni. Do dyspozycji kierowców będą dwa z trzech pasów ruchu.

- W tych miejscach pojawiły się już znaki informujące kierowców o planowanej zmianie organizacji ruchu. W środę wieczorem zostanie zmienione oznakowanie poziomie, staną też barierki i wygrodzenia uniemożliwiające wjazd na chodnik. Po nowemu kierowcy pojadą od czwartkowego poranka - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, kierowcy z dwupasmowej al. Grunwaldzkiej będą korzystać do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, tzn. płynność ruchu zostanie utrzymana, a korki nie wzrosną, wówczas drogowcy będą chcieli wykorzystać trzeci pas do budowy prawoskrętów na dłuższym odcinku - bo już od granicy z Sopotem, a resztę przestrzeni wykorzystać na potrzeby pieszych i rowerzystów. Ale tylko pod warunkiem, że sytuacja radykalnie się nie pogorszy.

  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie.
  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

- Robiliśmy analizy i porównywaliśmy natężenia ruchu z czerwca do danych sprzed i w trakcie pandemii. Wychodzi na to, że ruch powoli wraca do sytuacji sprzed marca i wprowadzonych obostrzeń, np. zamknięcia szkół. W maju, gdy projektowaliśmy zmiany, ruch był o 18 proc. mniejszy, a dziś to już tylko 5-7 proc. Zobaczymy, jak ruch będzie wyglądał w wakacje, czy ze względu na koronawirusa przyjedzie do nas mniej, czy może więcej turystów, bo są zamknięte granice. Tego dziś nie wiemy. Decyzje będziemy podejmować za kilka tygodni.
Warto dodać, że od poniedziałku z trzech do dwóch pasów zwężono odcinek al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu między wiaduktem PKM a nowym biurowcem Wave. W tym przypadku jednak zmiany wynikają z początku przebudowy i wymiany nawierzchni.

Weekendowy test na Wajdeloty



Nadchodzący długi weekend będzie także czasem testów na ul. Wajdeloty. Część ulicy ma stać się deptakiem, co z jednej strony ma wspomóc tamtejszych przedsiębiorców, a z drugiej - spotyka się z głosami niezadowolenia części mieszkańców.

Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem



- Ostateczny głos będą mieli jedni i drudzy. Po długim weekendzie ruszy ankieta. Każdy lokal czy mieszkanie otrzyma jeden głos, którego właściciel lub zarządca będzie mógł opowiedzieć się za jedną ze stron. Ostateczna decyzja zapadnie większością głosów - tłumaczy Wawrzonek.
Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje. Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje.

Zniknie popularny skrót



Poza zwężeniem Grunwaldzkiej i tymczasowym deptakiem na Wajdeloty do końca czerwca zmiany mają zajść także na ul. PiramowiczaMapka, znanym skrócie z al. Hallera do al. Grunwaldzkiej, pozwalającego uniknąć korka i oczekiwania na światłach na skrzyżowaniu przy Operze Bałtyckiej. Niestety to też jeden z najbardziej kolizyjnych punktów na mapie Gdańska, bo ze względu na ograniczoną widoczność dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń z udziałem włączających się do ruchu aut i jadących drogą rowerową rowerzystów (sytuacji radykalnie nie poprawiło wyniesienie skrzyżowania).

Trwają też konsultacje z Radą Dzielnicy Brzeźno dotyczące wyznaczenia drogi dla rowerów na jednym z dwóch pasów al. HalleraMapka między pętlą tramwajową a skrzyżowaniem z ul. Dworską. Przygotowano i przedstawiono radnym dwa warianty nowej drogi - ostateczne decyzje mają zapaść jeszcze w tym miesiącu.

  • Jeden z wariantów wyznaczenia drogi rowerowej na jezdni al. Hallera od ul. Wczasy do skrzyżowania z Dworską.
  • Drugi wariant drogi rowerowej na Hallera.

Drogowcy nie ustają w pracach projektowych nad likwidacją przycisków na sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. Aby zminimalizować sytuacje, w których kierowcy zatrzymują się przed przejściem, z którego nie korzysta ani jeden pieszy, w wielu miejscach rozważane są rozwiązania stosowane np. na ul. Wyzwolenia, gdzie w pierwszej kolejności zielone światło zapala się pieszym, a dopiero potem kierowcom (po wzbudzeniu przez nadjeżdżający pojazd pętli indukcyjnej). Rozważany jest też montaż nowych progów zwalniających i włączenie sygnalizacji w trybie pulsacyjnym.
09:20 10 CZERWCA 20

W Oliwie zwężana jest al. Grunwaldzka (19 opinii)

Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
rb

Opinie (977) ponad 50 zablokowanych

  • Fatalna decyzja bezmyślnego człowieka. (5)

    • 53 11

    • polecam maść na ból (4)

      Powoli przegrywacie

      • 7 11

      • (2)

        następny spec od dzielenia i walki. Ludzie skończcie z tym - nauczcie się żyć razem.

        • 1 6

        • (1)

          Niestety kalesoniarze inaczej nie umio.

          • 8 3

          • pracowity jesteś, hejterku, ale radzę zmienić nicka

            • 2 3

      • Niestety, nie ma maści na bezmyslność

        • 2 1

  • Logika miasta (1)

    Miasto wydało zezwolenia na wybudowanie mordoru w środku zabytkowej dzielnicy. Żeby dojeżdżający mieli gdzie zaparkować, wyznaczyli miejsca parkingowe na chodniku. Teraz, po stwierdzeniu, że chodnik jest za wąski, zabierają jeden pas ruchu. Kurtyna. Co by tu jeszcze spie*rzyć panowie?

    • 60 4

    • Bardzo słuszna decyzja. ja bym pozabierał po pasie na całej grunwaldzkiej, a nie tylko ten kawałek

      koniec dominacji samochodów

      • 3 9

  • Święta Przepustowości, zmiłuj się nad nami!

    • 16 11

  • Super wiadomość (7)

    Kupiłem nowe mieszkanie we Wrzeszczu. Mam samochód w hali garażowej, ale używam go może raz w tygodniu na większe zakupy lub wyjazd poza miasto. Praca, codziennie sprawy w zasięgu 500m od domu. I wkurza mnie jak biedota w szrotach z przebiegiem 300kkm smrodzi mi pod oknami i parkuję gdzie popadnie. Koniec z samochodami w centrum spoza centrum. Jak wyprowadzili się za obwodnicę to niech tam żyją my ich tutaj nie potrzebujemy. Ja nie jeżdżę do Szadółek czy Banina i nie chcę ich widzieć u siebie na dzielnicy.

    • 17 70

    • Popieram

      Won z miasta samochodziarze

      • 7 17

    • tolerancja (3)

      ja tez kupiłam mieszkanie we Wrzeszczu do pracy nie mam daleko zakupy robię w pobliżu, ale w pracy korzystam często z samochodu ( sorry taka praca) jeżdżąc po całym Trójmieście. Mam 2 dzieci które wożę na różne zajęcia ( sorry nie wszystko jest we Wrzeszczu ) więc pytam się jak mam się przemieszczać po jedynej drodze przelotowej przez Gdańsk. Mamy taką lokalizację jaką mamy wąski długi kanał komunikacyjny a mimo to nawet to chcą pozamykać. Zwariowali.

      • 22 4

      • Jak masz niepelnosprawne dzieci to rozumiem (1)

        • 5 3

        • to nie te czasy, gdy sześciolatki same chodziły do szkoły i na inne zajęcia

          • 3 2

      • A czego nie ma dla dzieci we Wrzeszczu

        • 0 0

    • Biedota umysłową sam się okrzyknąłeś. Apartament 30m na kredyt 40lat to szczyt Twoich możliwości.

      • 15 4

    • A kogo ty widzisz w lustrze. Przecież to wykapane Banino albo i dalej.

      • 1 0

  • Katastrofa

    Ostatnio dużo się robi na rzecz zakorkowania miasta. Szkoda, bo Gdańsk jest wysoko w rankingu miast o małych korkach. Komu zależy aby strzelać sobie w kolano pod przykrywką rzekomego polepszenia ruchu pieszych. Wirus to pretekst. Absurdalne pomysły w rozwijającym się mieście. Zwiększanie korków to wiecej spalin, utrudnienia dla pojazdów uprzywilejowanych.

    • 38 8

  • Odwrócenie kierunku ruchu na Piramowicza to porażka. (6)

    Zablokuje komunikacje miejska w tym rejonie. Już teraz korek na lewoskręcie z Klinicznej w Hallera jest do samego zjazdu z estakady. Jak wszystkie samochody jadące przez Piramowicza pojadą Hallera to cały ten odcinek też się zablokuje a razem z nim tramwaje. A autobus 283 to w ogóle straci w tym miejscu przynajmniej 15 min. A widoczność z wyjazdu z Piramowicza na Hallera tez jest kiepska więc wypadki przeniosą się w inne miejsce. Wszystko dlatego, ze nie ukończono Trasy Słowackiego - główny ruch w tym miejscu to z tunelu do Wrzeszcza.

    • 31 8

    • trzeba wyznaczyc blokade pasa gdzie sa tory tramajowe (1)

      i bus na tory.

      • 3 4

      • autobus musiałby torami jeździć od skrzyżowania Marynarki Polskiej ze Swojską.

        • 4 0

    • (1)

      A wszystko przez tę garstkę kalesoniarzy, którzy jeżdżą na odcinku drogi wzdłuż Conradinum.

      • 10 5

      • wszystko to przez kierofczyków nie potrafiących włączyć się tam w al.Zwycięstwa.

        • 5 7

    • Ta ulica powinna się kończyć ślepo. Nie ma potrzeby żeby łączyła się z al. Zwycięstwa (1)

      • 3 7

      • Ślepo to ci się rdzeń przedłużony kończy, brakuje mu tego narządu u góry.

        • 3 2

  • Najtrudniej zmienia sie mentalnosc polskich kieowcow znanych w calej Europie

    niestety opinie i statystyki sa zatrwazajace, zwezanie drog to bardzo dobry kierunek.

    • 12 38

  • (1)

    Po kiego na ścieżkach więcej miejsca rowerzystom, skoro oni i tak do autobusów się pchają ?

    • 28 7

    • Zwykle okazuje się

      Że moda na lansik z miejskim bajkiem typu holender kończy się kiedy trzeba podjechać pod górny taras.

      • 7 2

  • Kierowco pamiętaj

    Nie stoisz w korku, tylko go tworzysz.

    • 11 24

  • (3)

    Przeciwnicy samochodów prędzej czy później będą nimi jeździć. Na pewno nie wszyscy, ale 90 procent. Udowodniono badaniami. Auto zaczyna być bardzo potrzebne w pewnym wieku, mając rodzinę, mając daleko do pracy, jeżdżąc do lekarza, na wakacje itp.

    • 44 10

    • mam rodzine, jezdze z Wrzeszcza do Gdyni do pracy, na wakacje (1)

      i uzywam auta raz na 2 tygodnie

      Mozna?

      • 6 17

      • Ale wiesz, że życie w Simsach się nie liczy?

        • 10 4

    • Pewnie tak

      ale chodzi o to by nie jeździć nim na co dzień wszędzie i zawsze, a nie o to by w ogóle.

      • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane