• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy celowo zwężą Grunwaldzką do końca wakacji

rb
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Dwoma pasami al. Grunwaldzkiej w Oliwie kierowcy pojadą od czwartkowego poranka.

Już od długiego weekendu kierowcy pojadą zwężoną al. GrunwaldzkąMapka w Oliwie i we Wrzeszczu. Jezdnia w kierunku centrum na dwóch odcinkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy będą chcieli zwęzić główną arterię do Oliwy już od granicy z Sopotem.



Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie i Wrzeszczu to:

Pomysł zwężenia al. Grunwaldzkiej jest jednym z elementów ograniczania ruchu samochodowego i przekazania odzyskanej przestrzeni na chodnikach pieszym i rowerzystom. Zmiany w organizacji ruchu władze Gdańska ogłosiły przed miesiącem i - jak tłumaczyły - wynikają one z pandemii koronawirusa i konieczności zachowania przez mieszkańców i użytkowników dróg i chodników dystansu społecznego.

W pierwszej kolejności drogowcy chcą odzyskać dla pieszych ciągi piesze w Oliwie i we Wrzeszczu. Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między KaprówMapkaDerdowskiegoMapka w Oliwie oraz we Wrzeszczu - na odcinku KlonowaMapka - PartyzantówMapka.

  • Obecnie parkujące auta z chodnika przeniosą się na prawy skrajny pas jezdni. Do dyspozycji kierowców będą dwa z trzech pasów ruchu.

- W tych miejscach pojawiły się już znaki informujące kierowców o planowanej zmianie organizacji ruchu. W środę wieczorem zostanie zmienione oznakowanie poziomie, staną też barierki i wygrodzenia uniemożliwiające wjazd na chodnik. Po nowemu kierowcy pojadą od czwartkowego poranka - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, kierowcy z dwupasmowej al. Grunwaldzkiej będą korzystać do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, tzn. płynność ruchu zostanie utrzymana, a korki nie wzrosną, wówczas drogowcy będą chcieli wykorzystać trzeci pas do budowy prawoskrętów na dłuższym odcinku - bo już od granicy z Sopotem, a resztę przestrzeni wykorzystać na potrzeby pieszych i rowerzystów. Ale tylko pod warunkiem, że sytuacja radykalnie się nie pogorszy.

  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie.
  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

- Robiliśmy analizy i porównywaliśmy natężenia ruchu z czerwca do danych sprzed i w trakcie pandemii. Wychodzi na to, że ruch powoli wraca do sytuacji sprzed marca i wprowadzonych obostrzeń, np. zamknięcia szkół. W maju, gdy projektowaliśmy zmiany, ruch był o 18 proc. mniejszy, a dziś to już tylko 5-7 proc. Zobaczymy, jak ruch będzie wyglądał w wakacje, czy ze względu na koronawirusa przyjedzie do nas mniej, czy może więcej turystów, bo są zamknięte granice. Tego dziś nie wiemy. Decyzje będziemy podejmować za kilka tygodni.
Warto dodać, że od poniedziałku z trzech do dwóch pasów zwężono odcinek al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu między wiaduktem PKM a nowym biurowcem Wave. W tym przypadku jednak zmiany wynikają z początku przebudowy i wymiany nawierzchni.

Weekendowy test na Wajdeloty



Nadchodzący długi weekend będzie także czasem testów na ul. Wajdeloty. Część ulicy ma stać się deptakiem, co z jednej strony ma wspomóc tamtejszych przedsiębiorców, a z drugiej - spotyka się z głosami niezadowolenia części mieszkańców.

Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem



- Ostateczny głos będą mieli jedni i drudzy. Po długim weekendzie ruszy ankieta. Każdy lokal czy mieszkanie otrzyma jeden głos, którego właściciel lub zarządca będzie mógł opowiedzieć się za jedną ze stron. Ostateczna decyzja zapadnie większością głosów - tłumaczy Wawrzonek.
Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje. Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje.

Zniknie popularny skrót



Poza zwężeniem Grunwaldzkiej i tymczasowym deptakiem na Wajdeloty do końca czerwca zmiany mają zajść także na ul. PiramowiczaMapka, znanym skrócie z al. Hallera do al. Grunwaldzkiej, pozwalającego uniknąć korka i oczekiwania na światłach na skrzyżowaniu przy Operze Bałtyckiej. Niestety to też jeden z najbardziej kolizyjnych punktów na mapie Gdańska, bo ze względu na ograniczoną widoczność dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń z udziałem włączających się do ruchu aut i jadących drogą rowerową rowerzystów (sytuacji radykalnie nie poprawiło wyniesienie skrzyżowania).

Trwają też konsultacje z Radą Dzielnicy Brzeźno dotyczące wyznaczenia drogi dla rowerów na jednym z dwóch pasów al. HalleraMapka między pętlą tramwajową a skrzyżowaniem z ul. Dworską. Przygotowano i przedstawiono radnym dwa warianty nowej drogi - ostateczne decyzje mają zapaść jeszcze w tym miesiącu.

  • Jeden z wariantów wyznaczenia drogi rowerowej na jezdni al. Hallera od ul. Wczasy do skrzyżowania z Dworską.
  • Drugi wariant drogi rowerowej na Hallera.

Drogowcy nie ustają w pracach projektowych nad likwidacją przycisków na sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. Aby zminimalizować sytuacje, w których kierowcy zatrzymują się przed przejściem, z którego nie korzysta ani jeden pieszy, w wielu miejscach rozważane są rozwiązania stosowane np. na ul. Wyzwolenia, gdzie w pierwszej kolejności zielone światło zapala się pieszym, a dopiero potem kierowcom (po wzbudzeniu przez nadjeżdżający pojazd pętli indukcyjnej). Rozważany jest też montaż nowych progów zwalniających i włączenie sygnalizacji w trybie pulsacyjnym.
09:20 10 CZERWCA 20

W Oliwie zwężana jest al. Grunwaldzka (19 opinii)

Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
rb

Opinie (977) ponad 50 zablokowanych

  • najlepszym rozwiązaniem byłby jeden czynny pas, przejścia naziemne, likwidacja świateł itp. działania, a co, stać nas, gratulacje i życzenia dalszej radosnej twórczości w ułatwianiu życia

    • 15 1

  • W końcu zróbcie nam miasto dla ludzi, nie dla samochodów (2)

    Więcej linii tramwajowych, priorytet dla busów i wyganianie blachosmrodów z centrum

    • 7 36

    • (1)

      Samochodami nie jeżdżą ludzie, to znana prawda.

      • 6 6

      • terroryści na 4 kołach jeżdżą. kombinują tylko co staranować albo rozjechać

        • 4 7

  • Zlikwidować jezdnię w ogóle !!!

    Zlikwidować jezdnię w ogóle, wszyscy mają pedałować albo zaiwaniac per pedes. Autobusy to przeżytek, smrodza i zabierają miejsce ekologicznym pedałowcom !!!!
    on

    • 26 1

  • dobre zmiany, ale polska mentalność to Afryka (4)

    na zachodzie od lat wprowadzają takie zmiany i wszystkim wychodzi to na dobre.
    na początku jest jęczenie, że będzie koniec świata.
    ale potem okazuje się, że to dobre rozwiązania
    ale w polszy jest duża grupa, która mentalnie jest 100 lat za Afryką
    i nie musisz być wege żeby być rowerzystą i pieszym

    • 6 41

    • Jaka Afryka? (1)

      No nie bluźnij. Ty chyba nie widziałeś jak afrykańskie miasta są przyjazne aktywistom rowerowym.

      • 3 1

      • Wystarczy mi to co widze na google maps zeby tam nigdy nie pojechac.

        • 1 1

    • No oczywiście . Nasza władza ma same dobre zmiany , w Gdańsku szczególnie.
      Ty chyba wielką aglomerację to na pocztówce widziałeś skoro takie bzdury wypisujesz . Gdzie , w jakim wielkim mieście likwiduje się drogi dojazdowe do centrów miast na rzecz chodników ?
      Aleja Grunwaldzka to nie jest centrum tylko główna droga dojazdowa do niego . Wyczuwasz różnicę.

      • 5 3

    • "w polszy" i wszystko jasne.

      • 1 0

  • Brawo Gdańsk! (2)

    Na zachodzie miasta się obudziły, że trzeba projektować z myślą o ludziach a nie samochodach. Nie bądźmy zaściankiem Europy. Jesteśmy 20 lat wstecz, ale nigdy nie jest za późno, żeby się nawrócić. Niejeden mieszkaniec przekona się, że przyjemniej jest dojść ostatni odcinek na piechotę, albo wsiąść na rower, zamiast dojeżdżać pod sam cel samochodem, i tym samy korki nie nie zwiększą, a będzie ciszej, spokojniej i bardziej po ludzku.

    • 8 33

    • nie 20 lat ale 50 lat jestesmy wstecz (1)

      • 2 4

      • Wolałbym tak ze 100. Nie doczekałbym już wtedy tych kretyńskich wymysłów.

        • 4 1

  • (2)

    Proponuje aby rada miasta uchwaliła całkowity zakaz ruchu pojazdów w całej aglomeracji. Nie będzie korków nie będzie wypadków nie trzeba będzie nic remontować same zyski. Jedyne co trzeba kupić to taczki dla pogotowia ratunkowego i wszyscy będą zadowoleni a ile wolnej przestrzeni

    • 37 3

    • suchar, niewarty polemiki

      • 0 3

    • Rozumiem, ze to ironia, ale pomyslmy co by sie stalo gdyby to zrobiono? Przypuszczam, ze nastapilby exodus ludnosci na masowa skale. Po takiej zlosliwosci wladz czym predzej poszukalbym pracy w normalnym miescie i przenioslbym sie tam z cala rodzina. Mieszkanie mam blisko morza wiec wynajmowalbym turystom.

      • 0 0

  • Wczoraj była próba generalna... (9)

    po wypadku przy przystanku tramwajowym i zwężeniu Grunwaldzkiej korek sięgał przynajmniej do pętli tramwajowej w Oliwie. Brawo decydenci używający służbowych samochodów i miejsc parkingowych!!!
    Nie chcecie samochodów w mieście?
    To stwórzcie system, który będzie zachęcał kierowców do parkowaniu dalej od centrum, z szybka komunikacją miejską.

    • 48 5

    • No masz (7)

      Szybka Kolej Miejska - SKM

      • 1 11

      • He he he

        Ty tak na serio?

        • 10 1

      • O której odjeżdża ta SKM (2)

        z Dolnego Wrzeszcza na Oliwę? Albo spod szpitala na Zaspie? Z Moreny do Nowego Portu pewnie też dojadę SKM?

        • 12 1

        • (1)

          Nawet na trasie zawodzi. Jak ostatnio wystalem sie na przystanku 40 min to mi sie przypomnialo dlaczego na co dzien jezdze rowerem lub samochodem.

          • 2 0

          • Ostatnio wystałem się godzinę na obwodnicy

            • 0 1

      • Nie wszyscy jeżdzą tylko na trasie Rumia-Gdynia.

        • 8 1

      • Hahaha

        SKM ostatnio udowodniło jakie jest niezawodne.
        Tak ze mój ojciec przed emerytura przesiadł się z biletu miesięcznego na samochód bo wychodzi taniej i wygodniej.

        • 9 1

      • Nie mam.

        Na moja dzielnice skm nie zajezdza.

        • 4 0

    • a jak by był jeden pas więcej to byś nie stał w korku?

      • 1 8

  • i jak się tu nie powstrzymać od hejtowania

    • 15 1

  • Marzenie mieszkańców Wrzeszcza i Oliwy:

    Spacery szerokimi chodnikami wzdłuż witryn banków i salonów telefonii komórkowej, z towarzyszeniem aromatu spalin z autobusów i ciężarówek stojących obok w korku na zwężonej jezdni.

    • 36 6

  • Gdanskiem rzadza d**ile

    Walka z koronowirusem ? Bezpieczniej we wlasnym aucie niz w komunikacji miejskiej.... Gdanszczanie, obudzcie sie. Przestancie glosowac na i**otow

    • 28 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane