• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy celowo zwężą Grunwaldzką do końca wakacji

rb
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Dwoma pasami al. Grunwaldzkiej w Oliwie kierowcy pojadą od czwartkowego poranka.

Już od długiego weekendu kierowcy pojadą zwężoną al. GrunwaldzkąMapka w Oliwie i we Wrzeszczu. Jezdnia w kierunku centrum na dwóch odcinkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy będą chcieli zwęzić główną arterię do Oliwy już od granicy z Sopotem.



Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie i Wrzeszczu to:

Pomysł zwężenia al. Grunwaldzkiej jest jednym z elementów ograniczania ruchu samochodowego i przekazania odzyskanej przestrzeni na chodnikach pieszym i rowerzystom. Zmiany w organizacji ruchu władze Gdańska ogłosiły przed miesiącem i - jak tłumaczyły - wynikają one z pandemii koronawirusa i konieczności zachowania przez mieszkańców i użytkowników dróg i chodników dystansu społecznego.

W pierwszej kolejności drogowcy chcą odzyskać dla pieszych ciągi piesze w Oliwie i we Wrzeszczu. Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między KaprówMapkaDerdowskiegoMapka w Oliwie oraz we Wrzeszczu - na odcinku KlonowaMapka - PartyzantówMapka.

  • Obecnie parkujące auta z chodnika przeniosą się na prawy skrajny pas jezdni. Do dyspozycji kierowców będą dwa z trzech pasów ruchu.

- W tych miejscach pojawiły się już znaki informujące kierowców o planowanej zmianie organizacji ruchu. W środę wieczorem zostanie zmienione oznakowanie poziomie, staną też barierki i wygrodzenia uniemożliwiające wjazd na chodnik. Po nowemu kierowcy pojadą od czwartkowego poranka - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, kierowcy z dwupasmowej al. Grunwaldzkiej będą korzystać do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, tzn. płynność ruchu zostanie utrzymana, a korki nie wzrosną, wówczas drogowcy będą chcieli wykorzystać trzeci pas do budowy prawoskrętów na dłuższym odcinku - bo już od granicy z Sopotem, a resztę przestrzeni wykorzystać na potrzeby pieszych i rowerzystów. Ale tylko pod warunkiem, że sytuacja radykalnie się nie pogorszy.

  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie.
  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

- Robiliśmy analizy i porównywaliśmy natężenia ruchu z czerwca do danych sprzed i w trakcie pandemii. Wychodzi na to, że ruch powoli wraca do sytuacji sprzed marca i wprowadzonych obostrzeń, np. zamknięcia szkół. W maju, gdy projektowaliśmy zmiany, ruch był o 18 proc. mniejszy, a dziś to już tylko 5-7 proc. Zobaczymy, jak ruch będzie wyglądał w wakacje, czy ze względu na koronawirusa przyjedzie do nas mniej, czy może więcej turystów, bo są zamknięte granice. Tego dziś nie wiemy. Decyzje będziemy podejmować za kilka tygodni.
Warto dodać, że od poniedziałku z trzech do dwóch pasów zwężono odcinek al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu między wiaduktem PKM a nowym biurowcem Wave. W tym przypadku jednak zmiany wynikają z początku przebudowy i wymiany nawierzchni.

Weekendowy test na Wajdeloty



Nadchodzący długi weekend będzie także czasem testów na ul. Wajdeloty. Część ulicy ma stać się deptakiem, co z jednej strony ma wspomóc tamtejszych przedsiębiorców, a z drugiej - spotyka się z głosami niezadowolenia części mieszkańców.

Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem



- Ostateczny głos będą mieli jedni i drudzy. Po długim weekendzie ruszy ankieta. Każdy lokal czy mieszkanie otrzyma jeden głos, którego właściciel lub zarządca będzie mógł opowiedzieć się za jedną ze stron. Ostateczna decyzja zapadnie większością głosów - tłumaczy Wawrzonek.
Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje. Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje.

Zniknie popularny skrót



Poza zwężeniem Grunwaldzkiej i tymczasowym deptakiem na Wajdeloty do końca czerwca zmiany mają zajść także na ul. PiramowiczaMapka, znanym skrócie z al. Hallera do al. Grunwaldzkiej, pozwalającego uniknąć korka i oczekiwania na światłach na skrzyżowaniu przy Operze Bałtyckiej. Niestety to też jeden z najbardziej kolizyjnych punktów na mapie Gdańska, bo ze względu na ograniczoną widoczność dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń z udziałem włączających się do ruchu aut i jadących drogą rowerową rowerzystów (sytuacji radykalnie nie poprawiło wyniesienie skrzyżowania).

Trwają też konsultacje z Radą Dzielnicy Brzeźno dotyczące wyznaczenia drogi dla rowerów na jednym z dwóch pasów al. HalleraMapka między pętlą tramwajową a skrzyżowaniem z ul. Dworską. Przygotowano i przedstawiono radnym dwa warianty nowej drogi - ostateczne decyzje mają zapaść jeszcze w tym miesiącu.

  • Jeden z wariantów wyznaczenia drogi rowerowej na jezdni al. Hallera od ul. Wczasy do skrzyżowania z Dworską.
  • Drugi wariant drogi rowerowej na Hallera.

Drogowcy nie ustają w pracach projektowych nad likwidacją przycisków na sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. Aby zminimalizować sytuacje, w których kierowcy zatrzymują się przed przejściem, z którego nie korzysta ani jeden pieszy, w wielu miejscach rozważane są rozwiązania stosowane np. na ul. Wyzwolenia, gdzie w pierwszej kolejności zielone światło zapala się pieszym, a dopiero potem kierowcom (po wzbudzeniu przez nadjeżdżający pojazd pętli indukcyjnej). Rozważany jest też montaż nowych progów zwalniających i włączenie sygnalizacji w trybie pulsacyjnym.
09:20 10 CZERWCA 20

W Oliwie zwężana jest al. Grunwaldzka (19 opinii)

Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
rb

Opinie (977) ponad 50 zablokowanych

  • Idio.yzm (2)

    władz Gdańska sięgnął zenitu.

    • 22 7

    • Oj, chyba się mylisz!

      Jeszcze niejedną głupotą nas zaskoczą!

      • 7 4

    • kup sobie lustro

      podejmij próbę przedstawienia argumentów

      • 1 3

  • I prawidlowo

    drugi etap to utworzenie trasy rowerowej na miejscu tego obecnego parkingu na chodniku. będzie wtedy ciągłość od klubu Żaka do samej pętli w Oliwie

    • 7 13

  • Ciekawe czy miasto będzie płacić odszkodowania rowerzystą za utratę zdrowia ?! (1)

    Ciekawe czy miasto będzie płacić odszkodowania rowerzystą za utratę zdrowia , bo jazda po Grunwaldzkiej nie dość ze niebezpieczna to w samych spalinach a przy korkach to już na pewno samo zdrowie .

    A rowery metropolitalne zlikwidowali , a grunwaldzka przed 8 i po 15 zakorkowana . Zwężenie spowoduje dodatkowy koreczek na już zatkanych i ledwo zipiących arterjach Gdańska. A jednocześnie radni zgodzili się na 3 tyś nowych parkingów Przy nowych biurowcach w Oliwie.

    • 13 6

    • Zgadza sue to są rozwiazaniaanty rowerowe

      • 0 1

  • Strzał w kolano albo w głowę

    Bardziej i**otycznego pomysłu nie słyszałem od bardzo dawna

    • 17 6

  • Pogrzało ich? My potrzebujemy więcej dróg, nie mniej...

    • 12 5

  • Były dowcipy o Wąchocku. Teraz będą o Gdańsku.

    • 15 4

  • (2)

    Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między Kaprów a Derdowskiego

    tam praktycznie pieszych nie ma

    • 21 4

    • ten od minusa widział pieszego

      • 4 3

    • bo nie ma chodnika. to pieszych nie ma.

      nikt po samochodach skakac nie bedzie

      • 0 5

  • kilka dobrych rad...

    Nie wierzę. Liczyłem po cichu na to, że zamkną cała Grunwaldzką, a nie tylko jeden pas. W ogóle to powinien być zakaz wjazdu do całego Gdańska samochodem. Tak jak na przykład w Wenecji. Duże parkingi przed rogatkami i dalej na piechotę, rowerem albo komunikacją. Przecież to samo zdrowie oraz czysta przyjemność! Masz dziecko? To wsiadaj rano na rowerek i wieź do szkoły. Kochani, przecież musimy dbać o naszą planetę. Aha i jeszcze te okropne mięso powinniśmy brać przykład z Azjatów i jeść zamiast schabowych robaki ewentualnie nietoperze. I pamiętajcie otua, otua, Wałęsa na prezydenta.

    • 16 2

  • Jak chcemy aby ludzie sie na rowery przesiedli to najpierw zróbmy dla nich infastrukturę . (1)

    Jak chcemy aby ludzie sie na rowery przesiedli to najpierw zróbmy dla nich infastrukturę . Duże wielopoziomowe parkingi przy głownych stacjach PKP i zjazdach z obwodnicy i przy tych parkinagach wypozyczalnie rowerów. Do tego dać szanse autam ucieczki w centrum trujmiasta , przebić zaplanowany z obwodnicy zjazd w Owczarni na osiedle młodych , co rozłoży ruch z spacerowej i słowackiego. I wtedy poprawmy pod te miejsca transport miejski.

    • 11 4

    • I zapewnijmy miejsca na rehabilitację kolan.

      Ja już korzystam bo stawy mi wysiadły. Dojeżdżałem rowerem 10 lat do pracy

      • 1 3

  • Brawo za odwagę. Polska jak zwykle kilkanaście lat za Zachodem, gdzie takie rozwiązania sprawdzają się wyśmienicie (1)

    • 9 22

    • Ha, ha, ha

      Tam zwężają drogi z początku 21 wieku, u nas z 19.

      • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane