• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy celowo zwężą Grunwaldzką do końca wakacji

rb
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Dwoma pasami al. Grunwaldzkiej w Oliwie kierowcy pojadą od czwartkowego poranka.

Już od długiego weekendu kierowcy pojadą zwężoną al. GrunwaldzkąMapka w Oliwie i we Wrzeszczu. Jezdnia w kierunku centrum na dwóch odcinkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy będą chcieli zwęzić główną arterię do Oliwy już od granicy z Sopotem.



Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie i Wrzeszczu to:

Pomysł zwężenia al. Grunwaldzkiej jest jednym z elementów ograniczania ruchu samochodowego i przekazania odzyskanej przestrzeni na chodnikach pieszym i rowerzystom. Zmiany w organizacji ruchu władze Gdańska ogłosiły przed miesiącem i - jak tłumaczyły - wynikają one z pandemii koronawirusa i konieczności zachowania przez mieszkańców i użytkowników dróg i chodników dystansu społecznego.

W pierwszej kolejności drogowcy chcą odzyskać dla pieszych ciągi piesze w Oliwie i we Wrzeszczu. Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między KaprówMapkaDerdowskiegoMapka w Oliwie oraz we Wrzeszczu - na odcinku KlonowaMapka - PartyzantówMapka.

  • Obecnie parkujące auta z chodnika przeniosą się na prawy skrajny pas jezdni. Do dyspozycji kierowców będą dwa z trzech pasów ruchu.

- W tych miejscach pojawiły się już znaki informujące kierowców o planowanej zmianie organizacji ruchu. W środę wieczorem zostanie zmienione oznakowanie poziomie, staną też barierki i wygrodzenia uniemożliwiające wjazd na chodnik. Po nowemu kierowcy pojadą od czwartkowego poranka - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, kierowcy z dwupasmowej al. Grunwaldzkiej będą korzystać do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, tzn. płynność ruchu zostanie utrzymana, a korki nie wzrosną, wówczas drogowcy będą chcieli wykorzystać trzeci pas do budowy prawoskrętów na dłuższym odcinku - bo już od granicy z Sopotem, a resztę przestrzeni wykorzystać na potrzeby pieszych i rowerzystów. Ale tylko pod warunkiem, że sytuacja radykalnie się nie pogorszy.

  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie.
  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

- Robiliśmy analizy i porównywaliśmy natężenia ruchu z czerwca do danych sprzed i w trakcie pandemii. Wychodzi na to, że ruch powoli wraca do sytuacji sprzed marca i wprowadzonych obostrzeń, np. zamknięcia szkół. W maju, gdy projektowaliśmy zmiany, ruch był o 18 proc. mniejszy, a dziś to już tylko 5-7 proc. Zobaczymy, jak ruch będzie wyglądał w wakacje, czy ze względu na koronawirusa przyjedzie do nas mniej, czy może więcej turystów, bo są zamknięte granice. Tego dziś nie wiemy. Decyzje będziemy podejmować za kilka tygodni.
Warto dodać, że od poniedziałku z trzech do dwóch pasów zwężono odcinek al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu między wiaduktem PKM a nowym biurowcem Wave. W tym przypadku jednak zmiany wynikają z początku przebudowy i wymiany nawierzchni.

Weekendowy test na Wajdeloty



Nadchodzący długi weekend będzie także czasem testów na ul. Wajdeloty. Część ulicy ma stać się deptakiem, co z jednej strony ma wspomóc tamtejszych przedsiębiorców, a z drugiej - spotyka się z głosami niezadowolenia części mieszkańców.

Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem



- Ostateczny głos będą mieli jedni i drudzy. Po długim weekendzie ruszy ankieta. Każdy lokal czy mieszkanie otrzyma jeden głos, którego właściciel lub zarządca będzie mógł opowiedzieć się za jedną ze stron. Ostateczna decyzja zapadnie większością głosów - tłumaczy Wawrzonek.
Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje. Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje.

Zniknie popularny skrót



Poza zwężeniem Grunwaldzkiej i tymczasowym deptakiem na Wajdeloty do końca czerwca zmiany mają zajść także na ul. PiramowiczaMapka, znanym skrócie z al. Hallera do al. Grunwaldzkiej, pozwalającego uniknąć korka i oczekiwania na światłach na skrzyżowaniu przy Operze Bałtyckiej. Niestety to też jeden z najbardziej kolizyjnych punktów na mapie Gdańska, bo ze względu na ograniczoną widoczność dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń z udziałem włączających się do ruchu aut i jadących drogą rowerową rowerzystów (sytuacji radykalnie nie poprawiło wyniesienie skrzyżowania).

Trwają też konsultacje z Radą Dzielnicy Brzeźno dotyczące wyznaczenia drogi dla rowerów na jednym z dwóch pasów al. HalleraMapka między pętlą tramwajową a skrzyżowaniem z ul. Dworską. Przygotowano i przedstawiono radnym dwa warianty nowej drogi - ostateczne decyzje mają zapaść jeszcze w tym miesiącu.

  • Jeden z wariantów wyznaczenia drogi rowerowej na jezdni al. Hallera od ul. Wczasy do skrzyżowania z Dworską.
  • Drugi wariant drogi rowerowej na Hallera.

Drogowcy nie ustają w pracach projektowych nad likwidacją przycisków na sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. Aby zminimalizować sytuacje, w których kierowcy zatrzymują się przed przejściem, z którego nie korzysta ani jeden pieszy, w wielu miejscach rozważane są rozwiązania stosowane np. na ul. Wyzwolenia, gdzie w pierwszej kolejności zielone światło zapala się pieszym, a dopiero potem kierowcom (po wzbudzeniu przez nadjeżdżający pojazd pętli indukcyjnej). Rozważany jest też montaż nowych progów zwalniających i włączenie sygnalizacji w trybie pulsacyjnym.
09:20 10 CZERWCA 20

W Oliwie zwężana jest al. Grunwaldzka (19 opinii)

Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
rb

Opinie (977) ponad 50 zablokowanych

  • Dziękujemy

    Przed wyborami jak znalazł.

    • 10 6

  • Czy dzisiaj prima aprilis?

    • 14 7

  • Coś mi sie widzi że to chyba ostatnia kadencja Oli. FRAG robi co chce ale wyborcy to widzą , (1)

    terminy konców inwestycji ciagle przesuwane , zakorkowywania miasta cały czas ciag dalszy. Za złej komuny budowano perspektywicznie , szerokie drogi bo za iles lat przybedzie aut a dzis sie zweza bo jacys aktywisci ( wszyscy wiedza o kogo chodzi) maja wizje likwidacji ulic i aut ... Tylko Gdańszczanie jak bedziecie sie przemieszczac po miescie jak nie bedzie dróg tylko rowery i piechotka np z Oliwy na Orunie ,,, powodzenia ...

    • 23 7

    • Co do zwężania Al.Grunwaldzkiej w Oliwie

      W sezonie letnim jest mniejszy ruch samochodowy,dzieci nie są dowożone do szkół ,studenci maja wolne wielu ludzi ma urlopy ,więc testowanie zwężenia Al.Grunwaldzkiej w tym okresie
      nie jest miarodajne, ponadto jest to główna arteria łącząca Gdańsk z Gdynią ,droga przelotowa, droga wojewódzka więc jak ktoś może wpaść na taki absurdalny pomysł by ją zwężać skoro
      na tym odcinku są w godzinach szczytu ciągłe zatory.Jak można tak traktować kierowców, którzy tak jak rowerzyści są równoprawnymi użytkownikami dróg, dla których często pojazd jest ich narzędziem pracy albo jedyny dogodnym środkiem transportu do pracy.
      To urzędnicy powinni być dla nas a nie odwrotnie, więc jeżeli sonda pokazuje, że prawie 80% czytelników jest przeciwko temu bzdurnemu pomysłowi to dlaczego na siłę się go forsuje?
      Ponadto ścieżka rowerowa istnieje po stronie , zajmować chodnik po prawej stronie pod ścieżkę rowerową?Przypuszczam ,że jest to robione pod deweloperów budujących kolejne biurowce przy Hali Oliwii, aby pracownicy korporacji mieli gdzie parkować, ponadto pod nich przygotowuje się kolejna ścieżkę rowerową.
      Może by tak zwęzić ul.Nowe Ogrody pod Urzędem Miejskim i zrobić parking dla interesant ów .

      • 5 1

  • Banda baranów

    Niszczycie miasto i tak sie juz nie da jezdzic banda złamasow urzedasow

    • 14 5

  • zwężenie Grunwaldzkiej

    Proponuję jeden pas ruchu zabudować biurowcami i wtedy nie będzie alternatywy powrotu do trzech pasów.

    • 12 4

  • Wszyscy rozpaczają, że im zabrali pas (1)

    A prawda jest taka, że po prostu macie nie parkować na chodnikach i to tyle w temacie

    • 10 22

    • A kto zrobił miejsca postojowe na chodnikach zamiast zatok na jezdni?

      Kierowcy czy urzędnicy? Nie chciało się? Nie potrafili? A może tak było taniej?

      • 3 1

  • Niektorzy kierowcy jezdziliby po chodnikach

    Gdyby nie bylo mandatow. Samochody w miastach to pandemia, wjadą na kazdy kawalek podwórka, a parkują najlepiej metr od klatki. I tak ku...wa mam samochód i jeżdżę nim wiecej, niż rowerem.

    • 11 9

  • Zwiekszac, poszerzac, przyspieszać. Byleby nie na wlasnym osiedlu, a nie daj borze pod wlasnym blokiem.

    • 3 4

  • a może czas na protest kierowców. (3)

    jazda dookoła urzędu miasta i dziś w celu utrudnienia tym którzy takie głupoty wymyślają dojazdu do i z urzędu samochodami.

    • 19 7

    • a wy codziennie tak nie protestujecie paraliżując całe miasto? (2)

      • 3 3

      • Wy i my? (1)

        Przecież to o to chodzi żeby skłócić mieszkańców, grać na emocjach. Skłóconym społeczeństwem łatwiej kierować.

        • 2 1

        • chodzi o zmianę kierunku przesuwania kompromisu

          dotychczas był przesuwany na rzecz kierowców parkujących na chodnikach, teraz nieśmiało proponuje się odwrócenie kierunku przesuwania kompromisu

          • 0 1

  • epidemia głupoty

    Oby tak dalej, a w następnych wyborach nawet ślad nie zostanie po obecnych władzach Gdańska.

    • 15 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane