- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (140 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Zygmunt Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku
Cztery z dziesięciu zamówionych autobusów wodorowych NesoBus już w poniedziałek, 29 lipca, wyjedzie do obsługi liniowej. Będzie je można spotkać na liniach: 110, 113, 115, 130, 156 i 213. Pojazdy będą tankowane na ogólnodostępnej stacji przy ul. Jabłoniowej, którą w czwartek osobiście otworzył Zygmunt Solorz, właściciel grupy Polsat.
Autobusy zostały wyposażone w elementy systemu informacji pasażerskiej, kasowniki do biletów i urządzenia systemu Fala. Mają też charakterystyczne biało-czerwone malowanie karoserii, a w środku - dedykowaną tapicerkę z gdańskimi dźwigami. O komfort podróży pasażerów zadba też klimatyzacja i gniazda USB.
171 mln za 10-letnią dzierżawę
NesoBusy zaprojektowali i wykonali polscy inżynierowie. Cała produkcja odbywa się w należącej do grupy Polsat fabryce w Świdniku.
Ceny paliw w Trójmieście - tu zatankujesz najtaniej
Docelowo w Gdańsku pojawi się jeszcze sześć takich pojazdów. Za 10-letnią dzierżawę autobusów na zielony wodór, ich serwis i naprawy Gdańsk zapłaci spółce PAK PCE Polski Autobus Wodorowy z Konina 171 mln zł. To niecodzienna formuła współpracy, bo magistrat zamawia usługę, a nie kupuje - jak dotąd - flotę na własność. Urzędnicy tłumaczą, że w ten sposób wszelkie ryzyka ponosi dostawca pojazdów, który musi je tankować, naprawiać i serwisować.
Pojazdy będą tankowane na nowo otwartej stacji przy ul. Jabłoniowej. Z dystrybutorów mogą też korzystać posiadacze prywatnych aut napędzanych ogniwami wodorowymi.
Ile to kosztuje?
Kilogram wodoru w czwartek na nowej stacji Neso przy Jabłoniowej kosztował 69 zł. Zbiornik w aucie osobowym ma pojemność ok. 6 kg, co oznacza, że tankowanie do pełna to koszt ok. 414 zł. Jeden kilogram wodoru pozwala na przejechanie ok. 100 km. Tankowanie zajmuje ok. 4-5 minut.
W autobusie zbiorników jest więcej, bo aż pięć, co daje łączną pojemność ok. 37 kg. Tankowanie jednego autobusu zajmuje ok. kwadrans. Na pełnym baku autobus może pokonać - w zależności od warunków na drodze - od 330 do 450 km. W trakcie jazdy autobus nie tylko nie emituje spalin (w efekcie spalania wodoru z rury wydechowej wydostaje się tylko czysta para wodna), ale też oczyszcza powietrze.
Wodorowym nad wodę
Zanim autobusy wyjadą na trasy wszyscy mieszkańcy i turyści będą się mogli nimi bezpłatnie przejechać. W najbliższy weekend autobusy będą kursować na czterech specjalnych liniach: z południa Gdańska na plaże na Wyspie Sobieszewskiej, Westerplatte, Brzeźnie i Jelitkowie.
W ruchu liniowym od poniedziałku 29 lipca
W ruchu liniowym autobusy będzie można spotkać od poniedziałku, 29 lipca. Przez pierwsze dwa dni będą kursować na liniach: 156, 130, 110.
Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie
31 lipca nowe autobusy obsługiwać będą linie: 213, 156, 130 i 110; 1 sierpnia - linie: 113, 130, 110; 2 sierpnia - linie: 156, 130, a 3 i 4 sierpnia - linie: 115 i 130.
Potem pojawiać się będą na kolejnych gdańskich trasach.
Pozostałych sześć autobusów ma się pojawić w Gdańsku do połowy września.
Miejsca
Opinie (140) 6 zablokowanych
-
5 godz.
4 stówki za max 600 km jazdy?
dzięki za taką osobówkę :D
wolę swojego benzyniaka który na 40L baku zrobi mi 550 km i zapłacę za paliwo ok 250 zł- 14 1
-
5 godz.
A ile energii zużyto do produkcji wodoru (1)
I ile odpadów i jakich powstało. O tym ciiiiisza. Wszystko do nas wróci i z deszczem, i z Bałtykiem.
- 19 1
-
1 godz.
Lepsze pytanie: ile wyemitowano CO2 podczas produkcji tego wodoru
- 0 0
-
5 godz.
To elektryki juz passe? (1)
Co ta Olka jeszcze naściąga do Gdańska, żeby się zbłaźnić?
Przecież autobusy w wiele miejsc nie dojadą, bo ulice pozwężała.
A do tego częste przejścia dla pieszych i światła powodują coraz dłuższe czasy dojazdu.
To jest antyprezydentka, na wzór wprowadzanych przez siebie niedawno antywiat i antyzatok, z których śmiała się cała Polska.
Ktoś musi zarobić za te wszystkie "wynalazki", które realnie tylko utrudniają życie mieszkańcom.- 37 5
-
5 godz.
Od dłuższego czasu jej decyzje sa tragiczne
- 2 1
-
5 godz.
170 baniek za 10 autobusow, a mozna bylo za to wymienic kilkadziesiat starych zlomow
- 16 3
-
5 godz.
(1)
Wystarczy poszukać w wyszukiwarce "solorz morawiecki spotkanie w świątyni opatrzności bożej", . Internet nie zapomina
- 13 5
-
5 godz.
Solorz = Trzaskowski
- 1 2
-
5 godz.
(1)
Ktoś wyjaśni dlaczego autobusy nie jeżdżą na LPG w Polsce ???
- 16 2
-
5 godz.
Bo nie można by ich parkować w halach garażowych.
- 2 0
-
5 godz.
Cena kompletna pomyłka !!!
Dla włodarzy tego miasta najważniejszy jest lans a nie sprawy mieszkańców.
Dużo ciekawszym rozwiązaniem i do tego zdecydowanie tańszym jest paliwo HVO100 i nie trzeba budować specjalnych stacji tylko można wykorzystać istniejące i silniki które są produkowane, nie trzeba konstruować nowych !!!- 20 1
-
5 godz.
Ogólnie jest to super idea znacznie lepsza niż te g*wna elektryczne ale tylko jedno ale po jakich drogach będą one jeździły? Jabloniowa droga z lat 80 wiejska dziurawa tragiczna wiecznie zakorkowana a miała być jowa jabloniowa.....
- 9 5
-
5 godz.
Warto wspomnieć, że auta wodorowe produkują wodę z rur co zimą robi małą gołoledź.
- 8 4
-
5 godz.
Białe rękawiczki (3)
Przekręt w białych rękawiczkach, jak widać na fotkach z festynu...
- 25 2
-
4 godz.
(1)
Podać adres prokuratury?
- 0 0
-
3 godz.
algorytm zbrodni ( ze względu na kwotę) ekonomicznej
Przekręty w białych rękawiczkach wychodzą z natury rzeczy po jakimś czasie i wtedy jak najbardziej, ale czy gdańskiej czy warszawskiej? Zobaczymy...
- 1 0
-
3 godz.
...zawsze w tle, niewidoczny prezes Lisicki, który w tych tematach pociąga za sznurki.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.