- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (223 opinie)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (764 opinie)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (120 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (116 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Czy Trójmiasto zmierza w stronę "strefy 30"? Więcej ulic z ograniczeniem prędkości
Trójmiasto zwalnia - na drogach pojawia się coraz więcej "stref do 30 km/h". W Gdyni w ciągu ostatnich dwóch lat takie znaki ustawiono na 95 trasach. W Gdańsku długość ulic z uspokojonym ruchem wynosi już 616,9 km. W Sopocie na terenie niemal całego miasta obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.
W stolicy Francji wprowadzono bowiem "strefę 30". Gdzie? Wszędzie. No, poza kilkoma (naprawdę: kilkoma) alejami i obwodnicą miasta, na której ograniczenie wynosi teraz 70 km/h.
To działania, które wpasowują się w zachodnie trendy uspokajania ruchu w miastach.
Zwolennicy ograniczania prędkości wskazują, że dzięki temu skutecznie eliminowane są śmiertelne i poważne wypadki z udziałem pieszych czy rowerzystów.
Są również zdania, że - paradoksalnie - choć zwalniają, to jadą szybciej. Auta poruszające się z prędkością 30-35 km/h jadą bowiem płynniej i maksymalnie wykorzystują przepustowość ulic.
W stronę uspokajania ruchu w miastach coraz śmielej patrzą również trójmiejscy urzędnicy.
95 kolejnych ulic w "strefie 30" w Gdyni
W Gdyni w ciągu ostatnich dwóch lat "strefą 30" objęto kolejnych 95 ulic (w całości lub w części).
Jak zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent miasta ds. rozwoju, ten trend będzie się pogłębiał.
- Rok temu prezydent Szczurek podjął decyzję, że w całym mieście - nie tylko w Śródmieściu, gdzie strefa 30 km/h już działa - uspokajamy ruch samochodów, zwłaszcza przy szkołach podstawowych. Dzięki temu dzieci z podstawówek chętniej dojeżdżają do placówek, np. rowerami czy hulajnogami - tłumaczy samorządowiec.
Chcemy wpisać się w trend ograniczania prędkości w mieście i to nie tylko w jego centrumDocelowo - w ciągu najbliższych miesięcy - już przy wszystkich szkołach podstawowych pojawi się strefa "tempo 30".
Niewykluczone, że w przyszłości ograniczenia prędkości do 30 km/h zostaną "rozciągnięte" również na dzielnice, których dzielnicowi radni zgłaszają taką potrzebę.
- Zdecydowanie chcemy wpisać się w trend ograniczania prędkości w mieście i to nie tylko w jego centrum - podkreśla wiceprezydent Łucyk.
Pełna lista nowych ulic z ograniczeniem do 30 km/h w Gdyni.
Gdańsk obniża prędkość na "przelotówkach"
W Gdańsku długość ulic z uspokojonym ruchem, o dopuszczalnej prędkości maksymalnej nie większej niż 30 km/h to już ponad 616 km. Docelowo taka "strefa" ma objąć wszystkie ulice lokalne, dojazdowe oraz fragmenty ulic zbiorczych, tj. 70 proc. całkowitej długości ulic, które w mieście mierzą łącznie 954,5 km.
- Dzięki uruchomieniu procesu w 2009 r. i jego rozszerzaniu wzrosło bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu: kierowców, rowerzystów i pieszych - podkreśla Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Mocno prędkość ograniczono również na "przelotowych" trasach przez Gdańsk:
- w 2021 roku na al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa stanęły znaki ograniczające maksymalną prędkość 50 km/h (zamiast 70 km/h);
- w 2020 roku z 70 do 50 km/h ograniczono prędkość na al. Rzeczpospolitej.
Choć kierowcy krytykowali ograniczenie prędkości, miejscy urzędnicy stoją na stanowisku, że dzięki temu zmniejszyła się liczba poważnych wypadków.
Statystyka wypadków w Gdańsku w 2021 roku
5 lat "tempo 30" w Gdańsku. Czy ograniczenia zdały egzamin?
Wolniej również po Sopocie
Jak przypomina Marek Niziołek z UM w Sopocie, na terenie niemal całego miasta obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.
- Wyjątki to ul. Malczewskiego (40 km/h) i al. Niepodległości (50 km/h). Ostatnio, po remoncie, do 30 km/h została ograniczona prędkość pojazdów na całej długości ul. Armii Krajowej. Ponadto jest w Sopocie wiele miejsc w strefach zamieszkania, gdzie prędkość ograniczona jest do 20 km/h (np. ulice Pułaskiego, Bema, Fiszera, Obr. Westerplatte) - podsumowuje miejski urzędnik.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Luksusowe samochody na sprzedaż. motoryzacja:
"Strefa 30" w Sopocie (14 opinii)
Opinie (792) ponad 10 zablokowanych
-
2021-09-09 13:07
Przepustowość vs. zielone światlo
Przepustowość by sie zwiększyła, gdyby janusze na zielonym od razu startowali, a nie że czekają az samochod przed nimi ruszy. W ten sposob tylko kilka aut zdarzy przejechać przez skrzyżowanie...
- 5 0
-
2021-09-09 13:09
Mieszkam przy ulicy tempo 30...
Na którym nikt nie jeździ przepisowo, najwolniej 50 km/h są oczywiście tacy co cisną 70/80 km/h. Pytam, kto to kontroluje?? Gdzie są radary? Gdzie jest policja?? Kiedy w tym kraju kierowcy będą jeździć zgodnie z przepisami??
- 4 1
-
2021-09-09 13:15
W Sopocie jak tż i w kwestii nie zakłócania spokoju
nikt nie przestrzega przepisów i nikt ich nie egzekwuje
- 5 0
-
2021-09-09 13:17
Miały być dramatyczne podwyżki kar jak zapowiadał PiS
i co? Jakby za przekroczenie prędkości o 20 była kara 2-3 tyś złotych to jak w Niemczech te burackie polsactwo by się samo nauczyło przestrzegać przepisów.
- 2 3
-
2021-09-09 13:20
martwe przepisy
Po Grunwaldzkiej jeździ się 80-100 km/h.
Szkoda kasy na znaki.
A co do Paryża... ciekawy wzór do naśladowania.- 6 1
-
2021-09-09 13:26
W dzienicach mieszkaniowych spoko (realne jest 40, nie 30)
na wielopasmowych przelotówkach z infrastrukturą rowerową i chodnikami - absurd
- 4 3
-
2021-09-09 13:26
Durne pomysly wladzy
Radzil bym urzednikom co sa za strefa 30 wybrac sie do specjalisty.Po pierwsze nie prawda jest ze po wprowadzeniu bedzie mniej wypadkow.Po drugie to ze cos przyjelo sie w Paryzu przyjmie sie w trojmiescie.Po trzecie niech miast zacznie w koncu odpowiadac i placic odszkodowania za pomysly swoich urzednikow np. Progi zwalniajace plastkowe ktore jak ktos pokonuje trase dwa razy dziennie powoduja zurzycie klockow hamulcowych dwa razy szybciej a zurzycie zawieszenia o 1/3 szybciej.Strefa 30 plus natomiast spowoduje czestsze awarje silnika
- 7 1
-
2021-09-09 13:29
Przedsiębiorca (2)
A gdzie to tak się wszyscy śpieszycie? Czy ta minuta, dwie, pięć szybciej w danym miejscu aż tak dużo zmieni? Może da się wyjść szybciej, zaplanować mniej na dany dzień?
Jako przedsiębiorca, którego godzina jest warta na ten moment setki złotych za godzinę ... nie śpieszę się. Za kółkiem staram się być ostrożnym i spokojnym mimo, że mam dopiero 24 lata.
Nie wiem, ile te wszystkie śpieszące się osoby zarabiają za godzinę, że tak cenią czas w trakcie jazdy?- 4 5
-
2021-09-09 13:31
Frontend dev na JDG to nie jest taki prawdziwy przedsiębiorca :)
Ale co do treści to się z tobą zgadzam :D
- 1 3
-
2021-09-09 18:26
+Skoro jesteś przedsiębiorca : to pewnie wprowadzisz premię za spużnienia do pracy i szybsze wyjścia do domu !!!
- 1 1
-
2021-09-09 13:29
A ja nie mam prawka i jakoś mi ograniczenie nie przeszkadza. (1)
- 4 3
-
2021-09-09 13:46
To należy ciebie zgłosić na policję bo stanowisz zagrożenie na drogach!
- 2 0
-
2021-09-09 13:30
Wladze trojmiasta sa bezkarni
Jak zwykle ucierpia ludzie mniej zamorzni, ktorych wladze trojmiasta maja gdzies tak jak biednych. Ciekawe czy takie pomydly bydcie meli jakbyscie nie byli przy korycie i u wladzy...zapomnial wol jak cieleciem byl?
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.