• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Klienci skarżą się na umowy z Energą Obrót. Spółka zapowiada audyt

Robert Kiewlicz
14 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Po czterech konkursach nadal brak prezesa Energi
Coraz więcej klientów skarży się na umowy zawierane z Energą Obrót. Coraz więcej klientów skarży się na umowy zawierane z Energą Obrót.

Klienci Energi Obrót coraz liczniej zgłaszają swoje obiekcje co do sposobu zawierania aneksów do umów na dostawy energii elektrycznej. Wielu z nich skarży się, że nie są rzetelnie informowani o warunkach nowych umów i związanych z tym kosztów. Często oferowana jest im umowa z dodatkową opłatą handlową, przez co rachunki są wyższe nawet o kilkaset złotych w skali roku. Spółka informuje, że przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Zaczęło się już od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdzone zostaną partnerskie punkty sprzedaży.



Moje rachunki za prąd są:

- Wiele osób, podpisując umowę z Energą, otrzymuje rzekomo podstawową ofertę, która nazywa się G11, niestety konsultanci masowo "wciskają" ludziom taryfę G11k, która obciążona jest opłatą handlową doliczaną do faktury co miesiąc przez czas trwania umowy. Z tego tytułu otrzymuje się wyższe faktury. Dla zobrazowania. Zużycie prądu 69 kWh w taryfie G11 - kwota do zapłaty 68 zł, a 62 kWh w taryfie G11k 115 zł, gdzie nalicza się dodatkowo podwójnie opłatę handlową, np. w przypadku gdy odczytu rzeczywistego licznika dokonamy pierwszego dnia nowego miesiąca, a nie ostatniego dnia miesiąca poprzedniego - informuje pan Kamil. - Na pytanie, czy podwójnie naliczona opłata będzie odciągnięta od następnego rachunku - odpowiedź brzmi: nie.

Opłata handlowa podwyższa rachunki



Gdy pan Kamil zorientował się, że umowa nie jest dla niego korzystna, udał się do punktu obsługi klienta w celu zmiany taryfy na G11.

Zawyżone rachunki za prąd



- Mogłem tego dokonać po uiszczeniu kary za zerwanie umowy przed terminem, jednakże bardziej mi się to opłacało, niż przez prawie dwa lata płacić dodatkowo opłatę handlową za nic. Na wezwaniu do zapłaty kary widnieje informacja, że kara może zostać umorzona, jeżeli podpiszę nową umowę z Energą. Jestem nadal ich klientem i mam nową umowę, ale taryfa G11 nie zawiera comiesięcznej opłaty handlowej, stąd potrzeba zapłaty kary. Wielu znajomych lub znajomych znajomych ma ten sam problem i również odstąpili od tej taryfy - dodaje pan Kamil. - Wśród samych moich znajomych jest kilka osób z identycznym problemem. Kiedy w punkcie obsługi klienta rozwiązywałem umowę z felerną taryfą, w kolejce stały trzy osoby z tym samym tematem. Po przeliczeniu okresu umowy i miesięcznej opłaty handlowej wychodzą często bardzo wysokie kwoty. Energa opłatę handlową definiuje jako: "Opłata związana z obróbką danych do wystawienia faktury za zużytą energię elektryczną. Opłata handlowa obejmuje w szczególności wystawienie i przesyłanie faktur, rozliczanie, utrzymanie baz danych i zasobów informatycznych związanych z rozliczeniami". Osoby z tą taryfa nie są świadome, a przy reklamacjach wysokich rachunków za prąd czytają w odpowiedzi, że wzrosły ceny prądu. Oczywiście to prawda, ale bez opłaty handlowej będą one dużo niższe.

Klienci Energi Obrót czują się oszukani



Agentom reprezentującym Energę Obrót zarzuca się, że często nie tłumaczą dokładnie umów osobom w podeszłym wieku. Przez co są one nie do końca świadome, na jakie warunki się godzą, podpisując umowę.

Rachunki za prąd znów wyższe. Nowa taryfa Energi i opłata mocowa



- W 2019 r. mój tata został zmanipulowany przez telemarketerów. Skutków tej czynności nie dało się odwrócić. Ceny związane z usługą dystrybucji energii elektrycznej są wielokrotnie zawyżane i nie mam teraz jak skontaktować się z firmą ( telefonicznie, mailowo, osobiście, listownie - nic nie przynosi rezultatu) - opowiada pani Emilia. - Rachunki wzrosły o kilkadziesiąt złotych każdego miesiąca. Przed ofertą Mega Zysk i tak były wysokie, bo wynosiły 300 zł. Po zmianie umowy 350 zł. Opłat przesyłowych, mocowych, zmiennych i stałych jest masa. Teraz mają być jeszcze podwyżki. Firma Energa uchodzi za uczciwego dostawcę, a wielu ludzi starszych czuje się naciągniętych. W naszym kraju dysponują oni głodowymi emeryturami i nie może być społecznego przyzwolenia na takie praktyki. A co jeśli taka osoba nie ma obrońcy - młodszego, bardziej obeznanego z nowoczesnym światem? Do kogo ma pójść? Kiedy otrzyma swoje pieniądze z powrotem? Za pięć lat, kiedy już umrze?
- Nie tylko partnerzy handlowi firmy Energa wprowadzali w błąd odbiorców energii, ale także pracownicy etatowi firmy. W styczniu 2020 r. w biurze obsługi klienta na ul. Kartuskiej, róg Łostowickiej podpisałem aneks do umowy gwarantujący przez dwa lata stałą ceną na energię. Nie poinformowano mnie o skutkach finansowych tych zmian. W rachunkach od stycznia do maja 2020 r. naliczano mi opłatę handlową każdorazowo po 55,99 zł brutto. Po kilku reklamacjach udało mi się wycofać w czerwcu z tego aneksu bezkosztowo, chociaż aneks zwierał klauzulę naliczenia kar za zerwanie umowy - informuje pan Edmund.

Będzie audyt sieci sprzedaży Energi



Sama spółka broni się, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych, włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni.

Na polecenie Daniela Obajtka, prezesa zarządu PKN Orlen, który jest właścicielem Energi, przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Spółka zaczyna od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdza partnerskie punkty sprzedaży. Energa zaznacza, że w razie jakichkolwiek wątpliwości co do sposobu i przebiegu procesu zawarcia umowy z partnerem zewnętrznym działającym na rzecz spółki klient może się skontaktować ze spółką osobiście, telefonicznie oraz przez stronę internetową spółki. Każdorazowo zgłoszenie podlega szczegółowej i indywidualnej analizie.

Jak wyjaśnia Energa, jedynie rozliczenie klienta na podstawie taryfy zatwierdzonej przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki nie zawiera opłaty handlowej.

- Spółka ma szereg ofert, w ramach których poza sprzedażą energii elektrycznej klient zyskuje dodatkowe usługi i korzyści. Każda z umów zawieranych w ramach oferty zawiera opłatę handlową. Wynika ona z kosztów obsługi handlowej, jakie są związane ze świadczeniem klientowi usług, oraz dodatkowych korzyści. Wszystkie składniki cenowe oferty, zgodnie z procedurą, powinny zostać przedstawione klientom przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy - tłumaczą przedstawiciele Energi. - Do każdej umowy klient powinien otrzymać regulamin określający w szczegółach korzyści, które wynikają z oferty, oraz warunki cenowe. Podpisując umowę, klient potwierdza, że zapoznał się ze wszystkimi dokumentami i je akceptuje.

Miejsca

Opinie (317) ponad 10 zablokowanych

  • Jawne złodziejstwo

    Na stronie internetowej nie było możliwości wyboru zwykłej taryfy, a jeśli była to była mocno ukryta. Szukałem bardzo długo. CO na to rzecznik praw konsumenta? Energa powinna dostać bardzo dużą karę za takie coś i z automatu udostępnić możliwość zmiany tary, a także publicznie przeprosić konsumenta. ALe tak nie będzie, bo takie molochy to trochę "mafie".
    Klient jak chce mieć prąd to musi podpisać co mu dadzą, wiec niech sobie daruję te teksty, że znał u mowę. Klient nie ma nic do gadania, a już na pewno do negocjacji warunków. Żałosne

    • 5 0

  • Oszuści

    Współpracuje z tą firmą od 7 lat i tak mnie załatwili że umowa rok temu została podpisana na 3 lata, a rachunki wzrosły o 45%.I tak placilam nie mało,średnio rachunek wynosił 650-750zl to teraz 980-1200zl.Zlodzieje mam nadzieję że znajdą na was uprawę!

    • 2 0

  • "Miłe" panie z BOK przy Kartuskiej.

    Mnie te panie pracujące w biurze na Kartuskiej, z premedytacją i pełną świadomością , również naciągnęły na umowę z tzw. opłatą handlową. Doskonale wiedzą co robią.

    • 4 0

  • Gdzie zgłaszać e-mailem takie sprawy, prosba w imieniu starszej pani. Z góry dziękuję za odpowiedź.

    • 0 0

  • Naciągacze

    Moja mame 73 lata tez naciagnwli,po śmierci taty podzla przepisac na aiwbie licznik qszystko mialo byc bez zmian tymczasem oplata handlowa,wyzsza stawka za prad!a co tam biedna emerytka nie doczytała to niech buli,skandal i złodziejstwo

    • 1 0

  • Jak wybrać najtańszą taryfę G11 Energa przez internet - instrukcja (1)

    Piszę tę instrukcję, by pomóc wybrać zwykłą najtańszą taryfę G11 na stronie Energa.

    Taryfa G11 bez drogich niespodzianek znajduje się w linku z punktu 1 poniżej. Nieprawdą jest co mówią panie w biurach obsługi, że nie jest już oferowana!

    1. Wchodzimy w ten link
    https://www.energa.pl/dom/formularze-taryfowe/formularze-osd.html
    2. Jeśli przepisujecie licznik to szukamy "Mam już licznik" i klikacie "Wypełnij wniosek"
    3. Wypełniacie wniosek danymi i przechodzicie aż do wyboru oferty (krok 4).
    4. Wybieramy grupę taryfową "Jednostrefowa G11"
    5. Dobierz korzyść - wybieramy "taryfa energa-obrót sa" - tutaj znajduje się goła taryfa G11 z najniższą ceną 0,3697zł i bez opłat handlowych!!!
    6. Wybieramy opcje faktury wedle uznania i klikamy dalej.

    Powodzenia i nie dawajcie się oszukiwać!

    • 9 2

    • dziękuję !

      Październik 2023 - dokładnie taka sama sytuacja.
      Telefoniczne ustalenia (kończy się dwuletnie umowa) przechodzę z G12w na G11 i pracownik Energi kłamie w żywe uszy, że nie ma już "gołej" opcji G11 i teraz opłata handlowa (25 - 29 zł miesięcznie, w zależności od pakietu) dotyczy wszystkich wariacji G11.
      .
      Aha, no to nie ma, ale coś mnie tknęło, przypomniałam sobie uwagi o cwaniactwie akwizytorów Energi i sprawdzałam jeszcze raz i trafiłam na ten komentarz. W podanym linku - faktycznie, jest taka opcja, bez wątpliwych bonusów. Cena prądu - dokładnie taka sama jak w innych G11 (0,41 netto) Tylko nie dopłacamy za "pakiety"

      Zadzwoniłam znów do Energi, inny sprzedający potwierdzał, że fakt, istnieje "goła" opcja, zmieniłam umowę i wyraziłam swoje zdanie co do uczciwości sprzedających. Pewnie to nie pomoże, bo przecież mają świadomość, że oszukują ludzi. ALe niesmak. Państwowa firma zachowuje się jak oszust ....

      W każdym razie, bardzo dziękuję za tą podpowiedź,

      • 0 0

  • Umowa

    Jak ja powiedziałam, że umowy nie podpiszę, to przedstawiciel z miłego pana stał się bardzo arogancki.

    • 0 0

  • Czuję się oszukany

    Właśnie zostałem "załatwiony" przez Energa. Kupiłem nieruchomość i przepisywałem licznik. Wcześniej była G11 a w BOK dali do wyboru formularz TYLKO z czterema wariantami z literą "k". Nie miałem więc wyboru aby wybrać G11, bo myślałem że są tylko te 4 warianty. Umowę zawarłem w BOK więc teraz jeśli chciałbym przejść na G11 to oczywiście kara 24mc * 13PLN. "Dziękuję" panie Obajtek.

    • 0 0

  • Tak robiła pani w punkcie obsługi w galerii Przymorze, jeszcze zanim Orlen przejął Energę.

    Nie pytając zaznaczała opcję G11k, informacja o tym, że może z tym być związana opłata i umowa jest na dwa lata znajduje się pod koniec treści umowy, gdzie czytający już obniża uwagę albo i nie doczytuje. Żadnych załączników nie dołączała, chociaż w umowie jest oświadczenie o zapoznaniu się z załącznikami. Po napisaniu reklamacji do obsługi klienta wszystkiemu zaprzeczyła - przecież podpisy na umowie świadczyły że wszystko odbyło się prawidłowo. Poszedłem potem z córką gdy podpisać miała nową umowę , trafiliśmy do tej samej kobiety i zrobiła dokładnie to samo, podtykając córce wypełnioną umowę do podpisania. Gdy powiedziałem, że przecież nie dokonaliśmy wyboru korzyści, chcemy zwykłą taryfę, to ona powiedziała - ale państwo wcześniej nie mówiliście. A pani zapytała? Korzyść była taka, że już na powitanie cena za kWh była wyższa niż w taryfie G11 a jeszcze dochodziła opłata handlowa 15 zł /miesiąc. Należy więc dokładnie czytać umowę, poprosić o załączniki -cenniki, regulaminy usług, zapoznać się z nimi i dopiero podpisywać. W umowie posługują się pojęciem - taryfa, cennik, oferta. Dla mnie było to to samo a jednak to są zupełnie różne produkty, niektóre dosyć drogie.

    • 0 0

  • Ale najważniejsze , że prąd nie dymi.

    Wszyscy czujemy, że walczymy z ociepleniem klimatu zużywając prąd a nie paląc w piecu. Jak te samochody elektryczne i tramwaje, są przyjazne dla środowiska. Prąd jest jak fluid, po prostu płynie przewodami. Jest super ekologiczny. Wsadzasz wtyczkę w gniazdko i spokojne sumienie. Greta Thunberg zadowolona. Wsadziłbym jej wtyczkę w gniazdko.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem polskim reprezentują jej założyciele i obecni członkowie Zarządu: Bogdan Górski – Prezes i Iwona Górska – Wiceprezes. Przedsiębiorstwo powstało w 1981 roku, koncentrując się głównie na realizacji domów jednorodzinnych na zlecenie indywidualnych inwestorów.

Najczęściej czytane