• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Klienci skarżą się na umowy z Energą Obrót. Spółka zapowiada audyt

Robert Kiewlicz
14 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Po czterech konkursach nadal brak prezesa Energi
Coraz więcej klientów skarży się na umowy zawierane z Energą Obrót. Coraz więcej klientów skarży się na umowy zawierane z Energą Obrót.

Klienci Energi Obrót coraz liczniej zgłaszają swoje obiekcje co do sposobu zawierania aneksów do umów na dostawy energii elektrycznej. Wielu z nich skarży się, że nie są rzetelnie informowani o warunkach nowych umów i związanych z tym kosztów. Często oferowana jest im umowa z dodatkową opłatą handlową, przez co rachunki są wyższe nawet o kilkaset złotych w skali roku. Spółka informuje, że przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Zaczęło się już od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdzone zostaną partnerskie punkty sprzedaży.



Moje rachunki za prąd są:

- Wiele osób, podpisując umowę z Energą, otrzymuje rzekomo podstawową ofertę, która nazywa się G11, niestety konsultanci masowo "wciskają" ludziom taryfę G11k, która obciążona jest opłatą handlową doliczaną do faktury co miesiąc przez czas trwania umowy. Z tego tytułu otrzymuje się wyższe faktury. Dla zobrazowania. Zużycie prądu 69 kWh w taryfie G11 - kwota do zapłaty 68 zł, a 62 kWh w taryfie G11k 115 zł, gdzie nalicza się dodatkowo podwójnie opłatę handlową, np. w przypadku gdy odczytu rzeczywistego licznika dokonamy pierwszego dnia nowego miesiąca, a nie ostatniego dnia miesiąca poprzedniego - informuje pan Kamil. - Na pytanie, czy podwójnie naliczona opłata będzie odciągnięta od następnego rachunku - odpowiedź brzmi: nie.

Opłata handlowa podwyższa rachunki



Gdy pan Kamil zorientował się, że umowa nie jest dla niego korzystna, udał się do punktu obsługi klienta w celu zmiany taryfy na G11.

Zawyżone rachunki za prąd



- Mogłem tego dokonać po uiszczeniu kary za zerwanie umowy przed terminem, jednakże bardziej mi się to opłacało, niż przez prawie dwa lata płacić dodatkowo opłatę handlową za nic. Na wezwaniu do zapłaty kary widnieje informacja, że kara może zostać umorzona, jeżeli podpiszę nową umowę z Energą. Jestem nadal ich klientem i mam nową umowę, ale taryfa G11 nie zawiera comiesięcznej opłaty handlowej, stąd potrzeba zapłaty kary. Wielu znajomych lub znajomych znajomych ma ten sam problem i również odstąpili od tej taryfy - dodaje pan Kamil. - Wśród samych moich znajomych jest kilka osób z identycznym problemem. Kiedy w punkcie obsługi klienta rozwiązywałem umowę z felerną taryfą, w kolejce stały trzy osoby z tym samym tematem. Po przeliczeniu okresu umowy i miesięcznej opłaty handlowej wychodzą często bardzo wysokie kwoty. Energa opłatę handlową definiuje jako: "Opłata związana z obróbką danych do wystawienia faktury za zużytą energię elektryczną. Opłata handlowa obejmuje w szczególności wystawienie i przesyłanie faktur, rozliczanie, utrzymanie baz danych i zasobów informatycznych związanych z rozliczeniami". Osoby z tą taryfa nie są świadome, a przy reklamacjach wysokich rachunków za prąd czytają w odpowiedzi, że wzrosły ceny prądu. Oczywiście to prawda, ale bez opłaty handlowej będą one dużo niższe.

Klienci Energi Obrót czują się oszukani



Agentom reprezentującym Energę Obrót zarzuca się, że często nie tłumaczą dokładnie umów osobom w podeszłym wieku. Przez co są one nie do końca świadome, na jakie warunki się godzą, podpisując umowę.

Rachunki za prąd znów wyższe. Nowa taryfa Energi i opłata mocowa



- W 2019 r. mój tata został zmanipulowany przez telemarketerów. Skutków tej czynności nie dało się odwrócić. Ceny związane z usługą dystrybucji energii elektrycznej są wielokrotnie zawyżane i nie mam teraz jak skontaktować się z firmą ( telefonicznie, mailowo, osobiście, listownie - nic nie przynosi rezultatu) - opowiada pani Emilia. - Rachunki wzrosły o kilkadziesiąt złotych każdego miesiąca. Przed ofertą Mega Zysk i tak były wysokie, bo wynosiły 300 zł. Po zmianie umowy 350 zł. Opłat przesyłowych, mocowych, zmiennych i stałych jest masa. Teraz mają być jeszcze podwyżki. Firma Energa uchodzi za uczciwego dostawcę, a wielu ludzi starszych czuje się naciągniętych. W naszym kraju dysponują oni głodowymi emeryturami i nie może być społecznego przyzwolenia na takie praktyki. A co jeśli taka osoba nie ma obrońcy - młodszego, bardziej obeznanego z nowoczesnym światem? Do kogo ma pójść? Kiedy otrzyma swoje pieniądze z powrotem? Za pięć lat, kiedy już umrze?
- Nie tylko partnerzy handlowi firmy Energa wprowadzali w błąd odbiorców energii, ale także pracownicy etatowi firmy. W styczniu 2020 r. w biurze obsługi klienta na ul. Kartuskiej, róg Łostowickiej podpisałem aneks do umowy gwarantujący przez dwa lata stałą ceną na energię. Nie poinformowano mnie o skutkach finansowych tych zmian. W rachunkach od stycznia do maja 2020 r. naliczano mi opłatę handlową każdorazowo po 55,99 zł brutto. Po kilku reklamacjach udało mi się wycofać w czerwcu z tego aneksu bezkosztowo, chociaż aneks zwierał klauzulę naliczenia kar za zerwanie umowy - informuje pan Edmund.

Będzie audyt sieci sprzedaży Energi



Sama spółka broni się, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych, włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni.

Na polecenie Daniela Obajtka, prezesa zarządu PKN Orlen, który jest właścicielem Energi, przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Spółka zaczyna od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdza partnerskie punkty sprzedaży. Energa zaznacza, że w razie jakichkolwiek wątpliwości co do sposobu i przebiegu procesu zawarcia umowy z partnerem zewnętrznym działającym na rzecz spółki klient może się skontaktować ze spółką osobiście, telefonicznie oraz przez stronę internetową spółki. Każdorazowo zgłoszenie podlega szczegółowej i indywidualnej analizie.

Jak wyjaśnia Energa, jedynie rozliczenie klienta na podstawie taryfy zatwierdzonej przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki nie zawiera opłaty handlowej.

- Spółka ma szereg ofert, w ramach których poza sprzedażą energii elektrycznej klient zyskuje dodatkowe usługi i korzyści. Każda z umów zawieranych w ramach oferty zawiera opłatę handlową. Wynika ona z kosztów obsługi handlowej, jakie są związane ze świadczeniem klientowi usług, oraz dodatkowych korzyści. Wszystkie składniki cenowe oferty, zgodnie z procedurą, powinny zostać przedstawione klientom przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy - tłumaczą przedstawiciele Energi. - Do każdej umowy klient powinien otrzymać regulamin określający w szczegółach korzyści, które wynikają z oferty, oraz warunki cenowe. Podpisując umowę, klient potwierdza, że zapoznał się ze wszystkimi dokumentami i je akceptuje.

Miejsca

Opinie (317) ponad 10 zablokowanych

  • Pracownicy w Rivierze w Gdyni wciskają taryfę G11k z dodatkową opłatą handlową w wysokości 27 zł miesięcznie. Kara za zerwanie umowy to 330zł

    • 0 0

  • Nam przy zawieraniu umowy Pani powiedziała, że dlatego, że mamy piec gazowy to musimy mieć G11K, nic nie mówiła, że możemy mieć

    Po kilku latach można to jakoś odkręcić? Help!

    • 0 0

  • Robert

    Nie dziaduj. Zarabiasz a żal ci kilku złotych

    • 0 2

  • Kłamstwo Energii

    Bzdura. Tak samo można zostać naciągnięty podpisując umowę przez internet. Standardowo za pierwszym razem nie jest widoczna oferta bez opłat handlowych. Po ponownym wejściu pojawia się opcja standardowa i bez opłat. Opłata za... Wystawienie faktury? Od kiedy za obowiązek sprzedawcy ma dodatkowo płacić klient.? Nie dość że naciągają to jeszcze kłamią. Cóż. Gdy prezes jest kombinatorem to czego się spodziewać?

    • 1 0

  • Opłata handlowa

    Czyli rozumiem, że sprzedawca mimo prawnego nakazu wystawienia faktury za sprzedaz i dostarczenie prądu, nie zrobi tego ze względu na brak opłaty handlowej. Dobrze się tłumaczą z tej opłaty. To ich zasr.... obowiązek rozliczyć i wystawić FV mimo braku opłaty handlowej!. Jak dla mnie to może siedziec pani Krysia i na kalkulatorze liczyć ile mam zapłacić a na maszynie do pisania wystawić rachunek, nie trzeba specjalnych oprogramowań i utrzymania komputerów

    • 1 0

  • Taryfa zatwierdzona przez URE

    Fajnie byłoby, gdyby autor artykułu dodał jakiś odnośnik do taryfy zatwierdzonej przez URE.

    • 0 0

  • Oszustwo

    W 2015 roku też dałem się namówić na umowę, gwarancja stałej ceny. Umowa była na 3 lata do końca 2017 roku. Gdy pytałem sprzedawcę przez telefon gdzie jest haczyk? Sprzedawca, czy telemarketer nie wiem jak się nazywają powiedział że nie ma żadnego haczyka, że polega to na tym że chcą lojalnościowo zatrzymać klienta przy sobie. Po otrzymaniu pierwszej faktury opłata handlowa 14,99 zł oraz cena wyższa za kilowatogodzinę. Nie pamiętam już ile, ale była znacząco wyższa. Jeszcze powiedział że po okresie umowy. taryfa wróci do poprzedniej i ceny też. Pal licho, przeczekałem te trzy lata, jakoś to przeżyję. Dodam że oczywiście przez te trzy lata cena w taryfie G11 nie wzrosła ani o grosz. I rzeczywiście po tym okresie wszystko wróciło do poprzedniego stanu. Ale byłoby zbyt kolorowo gdyby się na tym skończyło. Po okresie rok, może półtora, nagle moja faktura jest znacząco wyższa od poprzednich, choć zużycie jest podobne do poprzednich. No to wziąłem się za czytanie, a tam nagle taryfa z powrotem G11k. Opłata handlowa 9,90 i cena za kilowat o 8 groszy wyższa. I tak do dzisiaj. Dzisiaj opłata handlowa 9.90 i cena za kilowat ponad 50 groszy, tak że razem przy zużyciu około 100 kilowatów, za kilowat wychodzi ponad 1 zł ze wszystkimi dodatkami. Dodam że G11k nie podlega żadnym regulacjom. Energa może podnosić cenę nawet trzy razy do roku, albo i więcej. U mnie w tym roku podnieśli dwa razy, ostatnio w sierpniu z 44 gr do 50,5 gr za kilowat. Tak że mogą nawet za miesiąc podnieść o złotówkę, czy dwa i nikt im nic nie zrobi. Tak że Ci którzy ( zawarli) umowy np. na dwa lata. to ich zabawa w G11k wcale się nie skończy. Ale powiedziałem dość, udałem się do biura sprzedaży żeby zmienić taryfę z G11k, na G11, ponieważ zobowiązujący termin skończył się ponad trzy lata temu i mam dość płacenia wysokich rachunków. (Miła) pani powiedziała ze nie ma takiej możliwości, że mogę rozwiązać umowę z wypowiedzeniem i odłączeniem licznika i przestać korzystać z ich usług. No to zobaczymy. Zacząłem

    • 1 0

  • Oszustwo

    Totalna bzdura. Przecież tych z taryfą G11 rozliczają tak samo. A prąd niby dlaczego droższy? Idzie jakimiś złotymi drutami? Łupienie biednych, dawanie bogatym. Tak to w tym kraju wygląda. Dodam że w poprzednim komentarzu wycięto że sprawa oprze się o UOKiK? Dlaczego? Można się tylko domyślać

    • 1 0

  • nr klient 1400911322

    mialem kilka telefonow na ktore nie odbieralem jak odebralem byla to energa powiedzieli ze umowe trzeba podpisac byly obiecanki jak sie okazalo to byla umowa kompleksowa z oplata handlowa bylem
    d wa razy w energi sprawa reklamacji zalatwiona negatywnie strasza duza kara oplata handlowa za mieszkan ie dzialka i garaz gdzie nie mam ani 1kwh wykozystane oplata za prad za 1punkt to okolo 60 zl emerytury zabraknie

    • 0 0

  • nr klient 1400911322

    g11rozliczenie z dn 09 06 2021r 0 kwh oplata za prad 18,33 zl g11k z oplata handlowa rozliczenie z dn 09 10 2021r 0 kwh oplata za prad 58,30 zl czy to jest w normalne w kraju demokratycznym jak z tej umowy zrezygnowac lub zmienic operatora

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem polskim reprezentują jej założyciele i obecni członkowie Zarządu: Bogdan Górski – Prezes i Iwona Górska – Wiceprezes. Przedsiębiorstwo powstało w 1981 roku, koncentrując się głównie na realizacji domów jednorodzinnych na zlecenie indywidualnych inwestorów.

Najczęściej czytane