• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Klienci skarżą się na umowy z Energą Obrót. Spółka zapowiada audyt

Robert Kiewlicz
14 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Po czterech konkursach nadal brak prezesa Energi
Coraz więcej klientów skarży się na umowy zawierane z Energą Obrót. Coraz więcej klientów skarży się na umowy zawierane z Energą Obrót.

Klienci Energi Obrót coraz liczniej zgłaszają swoje obiekcje co do sposobu zawierania aneksów do umów na dostawy energii elektrycznej. Wielu z nich skarży się, że nie są rzetelnie informowani o warunkach nowych umów i związanych z tym kosztów. Często oferowana jest im umowa z dodatkową opłatą handlową, przez co rachunki są wyższe nawet o kilkaset złotych w skali roku. Spółka informuje, że przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Zaczęło się już od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdzone zostaną partnerskie punkty sprzedaży.



Moje rachunki za prąd są:

- Wiele osób, podpisując umowę z Energą, otrzymuje rzekomo podstawową ofertę, która nazywa się G11, niestety konsultanci masowo "wciskają" ludziom taryfę G11k, która obciążona jest opłatą handlową doliczaną do faktury co miesiąc przez czas trwania umowy. Z tego tytułu otrzymuje się wyższe faktury. Dla zobrazowania. Zużycie prądu 69 kWh w taryfie G11 - kwota do zapłaty 68 zł, a 62 kWh w taryfie G11k 115 zł, gdzie nalicza się dodatkowo podwójnie opłatę handlową, np. w przypadku gdy odczytu rzeczywistego licznika dokonamy pierwszego dnia nowego miesiąca, a nie ostatniego dnia miesiąca poprzedniego - informuje pan Kamil. - Na pytanie, czy podwójnie naliczona opłata będzie odciągnięta od następnego rachunku - odpowiedź brzmi: nie.

Opłata handlowa podwyższa rachunki



Gdy pan Kamil zorientował się, że umowa nie jest dla niego korzystna, udał się do punktu obsługi klienta w celu zmiany taryfy na G11.

Zawyżone rachunki za prąd



- Mogłem tego dokonać po uiszczeniu kary za zerwanie umowy przed terminem, jednakże bardziej mi się to opłacało, niż przez prawie dwa lata płacić dodatkowo opłatę handlową za nic. Na wezwaniu do zapłaty kary widnieje informacja, że kara może zostać umorzona, jeżeli podpiszę nową umowę z Energą. Jestem nadal ich klientem i mam nową umowę, ale taryfa G11 nie zawiera comiesięcznej opłaty handlowej, stąd potrzeba zapłaty kary. Wielu znajomych lub znajomych znajomych ma ten sam problem i również odstąpili od tej taryfy - dodaje pan Kamil. - Wśród samych moich znajomych jest kilka osób z identycznym problemem. Kiedy w punkcie obsługi klienta rozwiązywałem umowę z felerną taryfą, w kolejce stały trzy osoby z tym samym tematem. Po przeliczeniu okresu umowy i miesięcznej opłaty handlowej wychodzą często bardzo wysokie kwoty. Energa opłatę handlową definiuje jako: "Opłata związana z obróbką danych do wystawienia faktury za zużytą energię elektryczną. Opłata handlowa obejmuje w szczególności wystawienie i przesyłanie faktur, rozliczanie, utrzymanie baz danych i zasobów informatycznych związanych z rozliczeniami". Osoby z tą taryfa nie są świadome, a przy reklamacjach wysokich rachunków za prąd czytają w odpowiedzi, że wzrosły ceny prądu. Oczywiście to prawda, ale bez opłaty handlowej będą one dużo niższe.

Klienci Energi Obrót czują się oszukani



Agentom reprezentującym Energę Obrót zarzuca się, że często nie tłumaczą dokładnie umów osobom w podeszłym wieku. Przez co są one nie do końca świadome, na jakie warunki się godzą, podpisując umowę.

Rachunki za prąd znów wyższe. Nowa taryfa Energi i opłata mocowa



- W 2019 r. mój tata został zmanipulowany przez telemarketerów. Skutków tej czynności nie dało się odwrócić. Ceny związane z usługą dystrybucji energii elektrycznej są wielokrotnie zawyżane i nie mam teraz jak skontaktować się z firmą ( telefonicznie, mailowo, osobiście, listownie - nic nie przynosi rezultatu) - opowiada pani Emilia. - Rachunki wzrosły o kilkadziesiąt złotych każdego miesiąca. Przed ofertą Mega Zysk i tak były wysokie, bo wynosiły 300 zł. Po zmianie umowy 350 zł. Opłat przesyłowych, mocowych, zmiennych i stałych jest masa. Teraz mają być jeszcze podwyżki. Firma Energa uchodzi za uczciwego dostawcę, a wielu ludzi starszych czuje się naciągniętych. W naszym kraju dysponują oni głodowymi emeryturami i nie może być społecznego przyzwolenia na takie praktyki. A co jeśli taka osoba nie ma obrońcy - młodszego, bardziej obeznanego z nowoczesnym światem? Do kogo ma pójść? Kiedy otrzyma swoje pieniądze z powrotem? Za pięć lat, kiedy już umrze?
- Nie tylko partnerzy handlowi firmy Energa wprowadzali w błąd odbiorców energii, ale także pracownicy etatowi firmy. W styczniu 2020 r. w biurze obsługi klienta na ul. Kartuskiej, róg Łostowickiej podpisałem aneks do umowy gwarantujący przez dwa lata stałą ceną na energię. Nie poinformowano mnie o skutkach finansowych tych zmian. W rachunkach od stycznia do maja 2020 r. naliczano mi opłatę handlową każdorazowo po 55,99 zł brutto. Po kilku reklamacjach udało mi się wycofać w czerwcu z tego aneksu bezkosztowo, chociaż aneks zwierał klauzulę naliczenia kar za zerwanie umowy - informuje pan Edmund.

Będzie audyt sieci sprzedaży Energi



Sama spółka broni się, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych, włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni.

Na polecenie Daniela Obajtka, prezesa zarządu PKN Orlen, który jest właścicielem Energi, przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Spółka zaczyna od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdza partnerskie punkty sprzedaży. Energa zaznacza, że w razie jakichkolwiek wątpliwości co do sposobu i przebiegu procesu zawarcia umowy z partnerem zewnętrznym działającym na rzecz spółki klient może się skontaktować ze spółką osobiście, telefonicznie oraz przez stronę internetową spółki. Każdorazowo zgłoszenie podlega szczegółowej i indywidualnej analizie.

Jak wyjaśnia Energa, jedynie rozliczenie klienta na podstawie taryfy zatwierdzonej przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki nie zawiera opłaty handlowej.

- Spółka ma szereg ofert, w ramach których poza sprzedażą energii elektrycznej klient zyskuje dodatkowe usługi i korzyści. Każda z umów zawieranych w ramach oferty zawiera opłatę handlową. Wynika ona z kosztów obsługi handlowej, jakie są związane ze świadczeniem klientowi usług, oraz dodatkowych korzyści. Wszystkie składniki cenowe oferty, zgodnie z procedurą, powinny zostać przedstawione klientom przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy - tłumaczą przedstawiciele Energi. - Do każdej umowy klient powinien otrzymać regulamin określający w szczegółach korzyści, które wynikają z oferty, oraz warunki cenowe. Podpisując umowę, klient potwierdza, że zapoznał się ze wszystkimi dokumentami i je akceptuje.

Miejsca

Opinie (317) ponad 10 zablokowanych

  • Łatwy pieniądz mają

    Tym sposobem dorabiają się okradając klientów mi doszło 35 zł co miesiąc handlowej

    • 1 0

  • Umowa

    Nie spodziewała bym się, że taka korporacja jak Energa tak bardzo naciąga klientów!!! Aby zawrzeć umowę bez ich złodziejskich opłat handlowych, trzeba wiedzieć gdzie kliknąć, bo mają to celowo ukryte. Odpowiedź na moją reklamację otrzymałam w ciągu chwili więc idą sztampowo. Takie polakówowo, zawsze mozna zwykłego Polaka kopać w tyłek i nikt z tym nic nie robi.

    • 2 0

  • nieuczciwi agenci energy

    Pani agentka wprowadziła mnie w błąd, że zmienia się tylko firma odczytująca i rozliczająca energię oraz że przez cały okres umowy nie zmieni mi się cena energii . tymczasem umowa zawierała 15zł co miesiąc opłaty handlowej i w przypadku wcześniejszego rozwiązania umowy wysokie kary umowne .zawierzając pani agentce nie sprawdziłem warunków i umowa się uprawomocniła .Nie otrzymywałem faktur pomimo internetowych monitów . Po kilkumiesięcznej walce z pomocą rzecznika praw konsumenta udało mi się rozwiązać umowę z tą nieuczciwą firmą ! Niestety moje rachunki roczne urosły do kwoty ponad 2 tysięcy złotych ! Ostrzegam przed wiązaniem się z tą firmą .

    • 1 0

  • Tłumaczenia złodzieja (2)

    Ludzie ja jako złodziej też jestem okradany !! Ładnie to tak ???
    Przecież my wszyscy gramy w tą samą grę . A qu qu ...

    • 1 0

    • To lepiej jest czy gorzej ???

      Co dzień jest lepiej a co dwa dni gorzej ...
      To lepiej jest czy gorzej ???
      A ma być lepiej ??? Kiedy ????

      • 0 0

    • Tłumaczenia złodzieja cd ..

      A jest gdzie taki co nic nie kradnie ???
      Azaliż jest taki ????
      Chyba niemowle ...

      • 0 0

  • W

    Relacje klienta z Energą przypominają wieczną ciuciubabkę - jak się nie dać zrobić w balona. W normalnym kraju za takie praktyki ktoś powinien pójść siedzieć. No, ale mamy przecież państwo PiS.

    • 1 0

  • Uważnie słuchać jaką ofertę przedstawia konsuktant na infolinii

    Przy załatwianiu pewnej sprawy na infolinii, przełączono mnie do konsultanta, który rzekomo zaoferował mi atrakcyjną ofertę mówiąc że obecnie mam najniższą taryfę za prąd bez opłaty handlowej wobec czego ma dla mnie atrakcyjną ofertę
    z wyższą opłatą za 1 kWh Plus opłatę handlową. Jakże konsultantka była zniesmaczona kiedy tej oferty nie przyjęłam
    Proszę, uważajcie na słowa umowa standardowa (z opłatą handlową) i umowa urzędowa (BEZ opłaty handlowej)

    • 0 0

  • G11k-powszechny problem przy zawieraniu umów

    Miałem ten sam problem. Przy zawarciu nowej umowy kompleksowej poinformowano Mnie, że nie ma już grupy taryfowej G11 tylko jest grupa G11k-zresztą to nie jest grupa taryfowa tylko cennik standardowy. Niestety po otrzymaniu pierwszej faktury, która była oczywiście o wiele wyższa zacząłem drążyć temat w przepisach i na stronach internetowych i jak się okazało jest grupa taryfowa G11 tzw. Podstawowa. Udałem się do Punktu Obsługi Klienta (najlepiej zrobić to osobiście, nie załatwiać telefonicznie lub przez Internet) po przedstawieniu problemu oznajmiłem, że nie chcę mieć tylko i wyłącznie grupę taryfową G11 bez żadnych dodatkowych oznaczeń literowych i o dziwo bez żadnych problemów zawarłem aneks do umowy na grupę taryfową G11 Podstawową całodobową przy której nie jest naliczana w ogóle opłata handlowa. Na swoim koncie e-BOK już po godzinie miałem naniesione poprawkę, że ma taryfę G11. Nie dajcie sobie wmówić, że takiej grupy nie ma i jeżeli ktoś chce ją mieć to ją żądajcie. Jak się okazuje z mojego doświadczenia wybranie grupy taryfowej G11 przez Internet praktycznie graniczy z cudem, jest bardzo skrzętnie ukrywana lecz jest do odnalezienia, ale to kosztuje i czasu i sporo nerwów.

    • 2 0

  • gdzie jest taki zapis?

    Na wezwaniu do zapłaty kary widnieje informacja, że kara może zostać umorzona, jeżeli podpiszę nową umowę z Energą.

    • 0 0

  • G11k-ciągły problem przy zawieraniu umów

    Miałem ten sam problem. Przy zawarciu nowej umowy kompleksowej poinformowano Mnie, że nie ma już w ogóle taryfy G11 tylko jest grupa taryfowa G11k - nawiasem mówiąc ta akurat grupa opiera się na cenniku standardowym, a nie na taryfie. Po otrzymaniu pierwszej faktury, która z resztą była o wiele wyższa zacząłem drążyć temat i okazało się, że jest grupa taryfowa G11. Udałem się do Punktu Obsługi Klienta przedstawiając, że chcę mieć grupę taryfową G11 bez żadnych dodatkowych oznaczeń literowych. Jest to grupa tzw. Podstawowa całodobowa. Nie napotkałem na problem, aby ją uzyskać podpisując aneks do umowy, a co ważne grupa ta nie zawiera opłaty handlowej. Po godzinie na swoim koncie e-BOK już miałem naniesioną zmianę, że korzystam z taryfy G11. Nie dajcie sobie wmówić, że takiej grupy nie ma. Innym faktem jest, że na stronie internetowej znalezienie tej grupy graniczy z cudem, lecz jest ona dostępna, lecz jej odnalezienie kosztuje sporo wysiłku i nerwów. Dlatego najlepiej tą sprawę załatwić osobiście. Nie wiem dlaczego ta grupa taryfowa jest tak skrzętnie ukrywana i o niej nie informuje się klientów, było to w moim przypadku, ale i w przypadku bardzo szerokiego grona klientów tego dostawcy. Każdy, kto chce mieć tę grupę taryfową może ją mieć i żądajcie tego i nie dajcie sobie wcisnąć czegoś innego czego nie chcecie.

    • 0 0

  • Oszukaństwo

    Trzeba zmienić operatora tylko na jakiego jak wszędzie same złodzieje

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane