• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Klienci skarżą się na umowy z Energą Obrót. Spółka zapowiada audyt

Robert Kiewlicz
14 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Po czterech konkursach nadal brak prezesa Energi
Coraz więcej klientów skarży się na umowy zawierane z Energą Obrót. Coraz więcej klientów skarży się na umowy zawierane z Energą Obrót.

Klienci Energi Obrót coraz liczniej zgłaszają swoje obiekcje co do sposobu zawierania aneksów do umów na dostawy energii elektrycznej. Wielu z nich skarży się, że nie są rzetelnie informowani o warunkach nowych umów i związanych z tym kosztów. Często oferowana jest im umowa z dodatkową opłatą handlową, przez co rachunki są wyższe nawet o kilkaset złotych w skali roku. Spółka informuje, że przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Zaczęło się już od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdzone zostaną partnerskie punkty sprzedaży.



Moje rachunki za prąd są:

- Wiele osób, podpisując umowę z Energą, otrzymuje rzekomo podstawową ofertę, która nazywa się G11, niestety konsultanci masowo "wciskają" ludziom taryfę G11k, która obciążona jest opłatą handlową doliczaną do faktury co miesiąc przez czas trwania umowy. Z tego tytułu otrzymuje się wyższe faktury. Dla zobrazowania. Zużycie prądu 69 kWh w taryfie G11 - kwota do zapłaty 68 zł, a 62 kWh w taryfie G11k 115 zł, gdzie nalicza się dodatkowo podwójnie opłatę handlową, np. w przypadku gdy odczytu rzeczywistego licznika dokonamy pierwszego dnia nowego miesiąca, a nie ostatniego dnia miesiąca poprzedniego - informuje pan Kamil. - Na pytanie, czy podwójnie naliczona opłata będzie odciągnięta od następnego rachunku - odpowiedź brzmi: nie.

Opłata handlowa podwyższa rachunki



Gdy pan Kamil zorientował się, że umowa nie jest dla niego korzystna, udał się do punktu obsługi klienta w celu zmiany taryfy na G11.

Zawyżone rachunki za prąd



- Mogłem tego dokonać po uiszczeniu kary za zerwanie umowy przed terminem, jednakże bardziej mi się to opłacało, niż przez prawie dwa lata płacić dodatkowo opłatę handlową za nic. Na wezwaniu do zapłaty kary widnieje informacja, że kara może zostać umorzona, jeżeli podpiszę nową umowę z Energą. Jestem nadal ich klientem i mam nową umowę, ale taryfa G11 nie zawiera comiesięcznej opłaty handlowej, stąd potrzeba zapłaty kary. Wielu znajomych lub znajomych znajomych ma ten sam problem i również odstąpili od tej taryfy - dodaje pan Kamil. - Wśród samych moich znajomych jest kilka osób z identycznym problemem. Kiedy w punkcie obsługi klienta rozwiązywałem umowę z felerną taryfą, w kolejce stały trzy osoby z tym samym tematem. Po przeliczeniu okresu umowy i miesięcznej opłaty handlowej wychodzą często bardzo wysokie kwoty. Energa opłatę handlową definiuje jako: "Opłata związana z obróbką danych do wystawienia faktury za zużytą energię elektryczną. Opłata handlowa obejmuje w szczególności wystawienie i przesyłanie faktur, rozliczanie, utrzymanie baz danych i zasobów informatycznych związanych z rozliczeniami". Osoby z tą taryfa nie są świadome, a przy reklamacjach wysokich rachunków za prąd czytają w odpowiedzi, że wzrosły ceny prądu. Oczywiście to prawda, ale bez opłaty handlowej będą one dużo niższe.

Klienci Energi Obrót czują się oszukani



Agentom reprezentującym Energę Obrót zarzuca się, że często nie tłumaczą dokładnie umów osobom w podeszłym wieku. Przez co są one nie do końca świadome, na jakie warunki się godzą, podpisując umowę.

Rachunki za prąd znów wyższe. Nowa taryfa Energi i opłata mocowa



- W 2019 r. mój tata został zmanipulowany przez telemarketerów. Skutków tej czynności nie dało się odwrócić. Ceny związane z usługą dystrybucji energii elektrycznej są wielokrotnie zawyżane i nie mam teraz jak skontaktować się z firmą ( telefonicznie, mailowo, osobiście, listownie - nic nie przynosi rezultatu) - opowiada pani Emilia. - Rachunki wzrosły o kilkadziesiąt złotych każdego miesiąca. Przed ofertą Mega Zysk i tak były wysokie, bo wynosiły 300 zł. Po zmianie umowy 350 zł. Opłat przesyłowych, mocowych, zmiennych i stałych jest masa. Teraz mają być jeszcze podwyżki. Firma Energa uchodzi za uczciwego dostawcę, a wielu ludzi starszych czuje się naciągniętych. W naszym kraju dysponują oni głodowymi emeryturami i nie może być społecznego przyzwolenia na takie praktyki. A co jeśli taka osoba nie ma obrońcy - młodszego, bardziej obeznanego z nowoczesnym światem? Do kogo ma pójść? Kiedy otrzyma swoje pieniądze z powrotem? Za pięć lat, kiedy już umrze?
- Nie tylko partnerzy handlowi firmy Energa wprowadzali w błąd odbiorców energii, ale także pracownicy etatowi firmy. W styczniu 2020 r. w biurze obsługi klienta na ul. Kartuskiej, róg Łostowickiej podpisałem aneks do umowy gwarantujący przez dwa lata stałą ceną na energię. Nie poinformowano mnie o skutkach finansowych tych zmian. W rachunkach od stycznia do maja 2020 r. naliczano mi opłatę handlową każdorazowo po 55,99 zł brutto. Po kilku reklamacjach udało mi się wycofać w czerwcu z tego aneksu bezkosztowo, chociaż aneks zwierał klauzulę naliczenia kar za zerwanie umowy - informuje pan Edmund.

Będzie audyt sieci sprzedaży Energi



Sama spółka broni się, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych, włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni.

Na polecenie Daniela Obajtka, prezesa zarządu PKN Orlen, który jest właścicielem Energi, przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Spółka zaczyna od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdza partnerskie punkty sprzedaży. Energa zaznacza, że w razie jakichkolwiek wątpliwości co do sposobu i przebiegu procesu zawarcia umowy z partnerem zewnętrznym działającym na rzecz spółki klient może się skontaktować ze spółką osobiście, telefonicznie oraz przez stronę internetową spółki. Każdorazowo zgłoszenie podlega szczegółowej i indywidualnej analizie.

Jak wyjaśnia Energa, jedynie rozliczenie klienta na podstawie taryfy zatwierdzonej przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki nie zawiera opłaty handlowej.

- Spółka ma szereg ofert, w ramach których poza sprzedażą energii elektrycznej klient zyskuje dodatkowe usługi i korzyści. Każda z umów zawieranych w ramach oferty zawiera opłatę handlową. Wynika ona z kosztów obsługi handlowej, jakie są związane ze świadczeniem klientowi usług, oraz dodatkowych korzyści. Wszystkie składniki cenowe oferty, zgodnie z procedurą, powinny zostać przedstawione klientom przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy - tłumaczą przedstawiciele Energi. - Do każdej umowy klient powinien otrzymać regulamin określający w szczegółach korzyści, które wynikają z oferty, oraz warunki cenowe. Podpisując umowę, klient potwierdza, że zapoznał się ze wszystkimi dokumentami i je akceptuje.

Miejsca

Opinie (317) ponad 10 zablokowanych

  • Ludzie ... wejdźcie na stronę Energii... zdalnie zmiana taryfy, czy podpisanie nowej umowy, zmiana właściciela licznika... nie ma innej opcji jak taryfa z literką "k"....

    • 0 0

  • To samo przy przepisywaniu licznika. (2)

    Po zakupie mieszkania przepisywalem licznik. Powiedzialem, ze chce miec umowe na warunkach jak poprzedni wlasciciele. Nic nie wiedzialem o G11 vs G11k - konsultantka tez o tych alternatywach nic mi nie powiedziala, od razu w formularzu umowy jaki mi przedstawila bylo G11k. Dopiero potem sie o tym dowiedzialem. Zlozylem reklamacje, powolujac sie na wprowadzenie mnie w blad przez zaniechanie. Reklamacja odrzucona - typowa argumentacja "nihil ad rem". Dzisiaj napisalem do rzecznika klienta w tej spolce.

    • 1 0

    • Oczywiscie poprzedni wlasciciele mieli G11, nie G11k.

      • 0 0

    • Przepisz licznik na inna osobe

      • 0 0

  • opłata handlowa

    Pomimo upływu czasu proceder trwa dalej.., kolejni klienci oszukiwani

    • 1 0

  • G11k

    Oszustwo trwa nadal na zlecenie Energii. Nie ma reakcji, klienci są nadal oszukiwani.

    • 0 0

  • Maciek

    Pakiet oszczędnościowy oferta Energy Obrót

    Czas na zdemaskowanie pozorów korzyści płynących z oferty Pakiet oszczędnościowy Energy Obrót.
    Wystarczy przyjrzeć się bliżej ofercie pod kątem matematyki i logiki.
    1.Obecnie wszystkich Klientów Energy obowiązuje - stosownie do wybranej taryfy (np. G11x lub G12x) cennik za 1 kWh tzw. Standardowy i (mimo że ceny te rosną) nie trzeba zeń rezygnować ani zmieniać.
    2.Pod pretekstem groźby wzrostu cen w przyszłości konsultanci Energy Obrót oferują Klientom (pod chwytliwą nazwą Pakietu oszczędnościowego) nowe ceny, które są teoretycznie niższe od standardowych (obecnych i domniemanych), a które w rzeczywistości są wyższe od obecnych wg cennika standardowego wskutek obarczenia ich dodatkowym kosztem w postaci opłaty handlowej 29,90 zł., która w rozmowie jest sprytnie przemycanym elementem oferty podpisania umowy z nową taryfą G11k lub G12k.
    3.Prosty rachunek kalkulacji cen demaskuje to oszustwo:
    (dla potrzeb przykładu załóżmy obecną taryfę G12w oraz średnie miesięczne zużycie energii 300 kWh)
    Opłata handlowa 29,90 zł. przy zużyciu 300 kWh oznacza wzrost ceny każdej kWh o ok. 0,10 zł. mies.
    Jeśli więc obecna cena 1 kWh = 0,6135 zł, a konsultant oferował cenę 0,5612, to na fakturze w ramach Pakietu oszczędnościowego nowa cena handlowa wyniesie 0,5612 + 0,10 = 0,6612 zł. (rachunek pomija ew. zmiany nowych stawek abonamentowych, sieciowych, jakościowych, przejściowych na nowej Fv )
    4.Tak mogą stracić naiwni Klienci na rzecz korzyści Pakietu oszczędnościowego dla Energy !!!
    5.Należy nadmienić, że Pakiet by się opłacał, gdyby Klient zużywał np. 1000 kWh miesięcznie (wówczas 29,90 / 1000 daje obciążenie ceny jedynie o ok. 0,03 zł, więc podobnie 0,5612 + 0,03 = 0, 5912 zł.
    Osobiście i tak bym się nie dał skusić nową umową sięgającą również roku 2023, bowiem (przy braku znajomości cen standardowych ani zwolnień z VAT na energię w 2023 r.) Energa oferuje grę w ciemno ()

    • 0 0

  • energa -a kartuska gdansk

    mnie tez tak wciagneli , super.... zamiast taryfa G11 to taryfa G11K

    • 0 0

  • Oszusci

    Mnie również oszukali, nie powiedzieli o tej opłacie handlowej, gdy zadzwoniłam na infolinię to powiedzieli że mam ubezpieczenie od różnych awarii, gdy zgłosiłam awarie to się wykręcili od tego, złożyłam reklamację ale otrzymałam odmowe, dwa lata płaciłam i w końcu umowa się zakończyła, więc zmieniłam z nimi umowę....tak szczerze gdyby nie mieli monopolu na energię to przeszlabym do innej firmy, a tak jest tak, że mają klientów za i**otów, każą płacić za coś co jest fikcja i śmieją się z nas. Uważam, że właśnie tacy poszkodowani klienci powinni złożyć pozew do sądu na takie praktyki prowadzone przez Energe.

    • 1 0

  • Oszukiwanie seniorów.

    Telefoniczna rozmowa a po niej pocztą e- mailową oferta i projekt umowy. W rozmowie nie podano szczegółów. Zapoznawszy się z projektem umowy niezwłocznie odstąpienie (nie od umowy bo jej nie zawarłem). W projekcie umowy informacja o możliwości odstąpienia Po paru dniach awantura. Ta umowa już weszła w życie, nie ma Pan prawa odstąpienia , poprzednia umowa już nie istnieje. wyłączymy Panu prąd. Po peselu sądziła że mnie zastraszy i usłyszy no dobra. Nie wiedziała jednej rzeczy. Przez 42 lata byłem głównym księgowym w paru firmach. Rozmowa zakończyła się postraszeniem że będę płacił w cenach giełdowych, jakbym nie wiedział że ceny ustala URE.

    • 1 0

  • zawarcie umowy online bez dodatkowych korzyści jest możliwe

    Naprawdę łatwo wpaść w pułapkę i zawrzeć umowę z dodatkowa opłata handlowa- to generuje wyższe rachunki o kilkaset zł w skali roku! Żeby otrzymać formularz w którym nie chcecie kupować dodatkowego produktu, piszcie do konsultantów na czacie. U mnie to zadziałało. Wysyłają wtedy link do formularza który ma opcje bez korzyści :) Nie dajcie się oszukać

    • 0 0

  • Naciąganie ludzi starszych z demencją

    Moja teściowa cierpi na demencję została naciągnięta przez Energe obrót na jakąś usługę z kartą dla mobilnych z orlen Nie wiemy jak doszło do podpisania umowy Teściowa nie mieszka w swoim mieszkaniu Na chwilę obecną mieszkanie jest nie używane i prąd też A rachunki ponad 100 zł Po znalezieniu kart z energii myślę że związek z wysokimi rachunkami właśnie ma ta oferta dla mobilnych Teściowa nie ma samochodu ani prawa jazdy i nigdy z tego nie korzystała Umowa musiała być jakoś zdalnie podpisana przez tel ? Czy to możliwe ? Nie wiem jak to odkręcić Ona nie jest świadoma na tyle by racjonalnie podejmować decyzje

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane