• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończą budowę drogi, a potem otwarcie marketu

Patryk Szczerba
22 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (210)
Najnowszy artykuł na ten temat Karwinianie doczekali się otwarcia supermarketu
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.

- Kiedy otwarcie hipermarketu Kaufland na Karwinach?Mapka - takie pytanie zadaje coraz więcej mieszkańców Gdyni. Oficjalnej daty nie ma, ale wiele wskazuje na to, że sklep otworzy się jeszcze przed Wielkanocą. Przeszkodą przed wcześniejszym uruchomieniem okazała się budowa drogi dojazdowejMapka, wskutek której pozbyto się drzew. Jak twierdzą mieszkańcy - dość brutalnie.




Czekasz na otwarcie nowego hipermarketu na Karwinach?

Przypomnijmy:

  • Intensywne prace budowlane przy ul. Nowowiczlińskiej na Karwinach trwają od kilkunastu miesięcy.
  • Na początku marca 2023 roku jako pierwsi poinformowaliśmy, że w tym miejscu powstanie trzeci w Gdyni sklep sieci Kaufland.
  • Obiekt miał być gotowy jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia, ale nie udało się dotrzymać tego terminu.


Oficjalnej daty nie ma, ale wszystko wskazuje na to, że inwestor chce zdążyć z pracami przed Wielkanocą.

- O dokładnej dacie uruchomienia placówki dla klientów będziemy mogli poinformować w późniejszym terminie - odpowiadają przedstawiciele sieci na pytania o datę.

Planowane parametry nowego hipermarketu



  • Powierzchnia hali sprzedaży 2,8 tys. m kw.,
  • W środku ok. 500 m kw. powierzchni handlowo-usługowej dla najemców pasażu
  • 200 miejsc parkingowych dla kierowców


Wjazd do obiektu będzie odbywał się od strony ul. Nowowiczlińskiej.



I to właśnie droga dojazdowa ma być ostatnią przeszkodą, która uniemożliwia otwarcie hipermarketu.



Trwa budowa drogi dojazdowej do Kauflandu



Prace budowlane trwają na podstawie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej wydanej przez prezydenta Gdyni w grudniu 2023 roku.

Parametry drogi dojazdowej

  • Droga będzie miała klasę D i długość 57 metrów.
  • Będzie się można po niej poruszać z prędkością 30 km/h po jednym pasie w każdą ze stron.
  • Po jednej ze stron będzie chodnik.
  • Będzie też osobny zjazd na drogę gruntową przez wzmocniony chodnik.

Drzewa ustąpiły miejsca drodze



Sęk w tym, że oby wykonać drogę, trzeba było wyciąć sporo drzew. Zwrócili na to uwagę czytelnicy w Raporcie z trójmiasta

08:46 17 STYCZNIA

Wycinka drzew Kaufland Karwiny (43 opinie)

Masakra drzew, w tym starych dębów, po to aby można było dojechać do nowo budowanego sklepu Kaufland na Karwinach w Gdyni. Czy nie można było wjazdu zaprojektować tak aby oszczędzić drzewa z pewnością przeszło stuletnie?
Masakra drzew, w tym starych dębów, po to aby można było dojechać do nowo budowanego sklepu Kaufland na Karwinach w Gdyni. Czy nie można było wjazdu zaprojektować tak aby oszczędzić drzewa z pewnością przeszło stuletnie?


Kwestię podnosił także nasz czytelnik w osobnym mejlu.

- Ze smutkiem zauważyłem, że przy nowo budowanym sklepie Kaufland na Karwinach dokonano masakry drzew, aby zbudować wjazd dla aut. Pewnie było to wszystko uzgadniane, ale serce boli, gdy kilkusetletnie dęby idą pod topór czy piłę. Może warto by sprawę nagłośnić, tak aby przy przyszłych inwestycjach bardziej dbać o nasze dziedzictwo przyrodnicze - pisze pan Andrzej.
  • Na zdjęciu teren przed wycinką drzew
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby

Urzędnicy: skala wycinki była jak najmniejsza



Gdyńscy urzędnicy nie przeczą, że aby zbudować drogę, trzeba było dokonać wycinki, ale w jak najmniejszej skali. Jak informują, budowana droga biegnie po terenie będącym pierwotnie w zarządzie Nadleśnictwa Gdańsk.

- Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego pomiędzy budowaną drogą a ulicą Nowowiczlińską została zachowana grupa najcenniejszych drzew, w tym trzech stuletnich dębów. Wszystkich drzew zachować się nie udało - jest to część większego projektu przebudowy układu drogowego, gdzie nie było możliwości uniknięcia wycinki drzew, ale dołożono wszelkich starań, aby zrealizować zadanie z jak najmniejszą stratą przyrodniczą - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.

Pięć lat temu uchwalono nowy plan miejscowy



Przypomnijmy, że w 2019 r. radni Gdyni uchwalili nowy plan miejscowy dla tej okolicy, niezbędny do budowy Trasy Kaszubskiej. Dokument ten zezwolił na powstanie w tym miejscu obiektu handlowo-usługowego o powierzchni sprzedaży powyżej 2 tys. m kw.



Projekt uzyskał akceptację m.in. GDDKiA i ZDiZ w Gdyni.

Urzędnicy z biura planowania przestrzennego na spotkaniu z mieszkańcami tłumaczyli, że powodem przystąpienia do prac nad planem były wnioski właściciela terenu - jednego z trójmiejskich deweloperów.

Budowa Kauflandu. Film z marca 2023



Początkowo planowano zabudowę mieszkaniową



- Początkowo deweloper zapowiadał zabudowę mieszkaniowo-wielorodzinną. Teren nie był jednak przystosowany do takiej zabudowy. Właściciel terenu zmienił koncepcję, wnioskując o wielkopowierzchniowe usługi - tłumaczyli w 2019 r. planiści z Biura Planowania Przestrzennego w Gdyni.
Po kilku tygodniach plan trafił pod obrady Rady Miasta i został uchwalony. Do projektu planu miejscowego zostało wniesionych 67 uwag: 66 zostało odrzuconych, a 1 uwagę uwzględniono w części.

Przed laty też sporo uwag od mieszkańców



W zgłoszonych uwagach mieszkańcy pisali przede wszystkim o nadmiernej ingerencji w zieleń.

Planiści jeszcze na etapie procedowania wskazywali, że teren nie jest w całości leśny. Tam, gdzie ma powstać obiekt, to teren zadrzewiony i prywatny, a parametry inwestycji z powodu rozbudowy dróg i tak musiały zostać okrojone.

Quiz Współczesna architektura Trójmiasta Średni wynik 42%

Współczesna architektura Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (210) ponad 10 zablokowanych

  • Czy tam będą lewoskręty?

    • 1 0

  • Korki !!! (1)

    Gdynia to korek

    • 8 3

    • Polecam rower, ja się przekonałem

      • 2 1

  • Pieniądze i znajomosci robią cuda

    Kto by myślał o chronieniu, jakiś starych kilkusetletnich drzew. Pewno miały korniki w sobie i to dla dobra wycięli.

    • 0 1

  • Szanowny Panie Andrzeju! (1)

    Rozumiem Pana ból i oburzenie z powodu wycięcia tych kilku drzew. Ale może przejdzie się Pan troszkę dalej pod górę i w prawo w kierunku osiedla i zobaczy Pan więcej drzew wyciętych. Może Pan nie pamięta, ale tam gdzie obecnie znajduje się osiedle też rósł kiedyś las. Najpierw trochę drzew wycięto a potem pojawiło się ogrodzenie z tabliczkami teren prywatny. Po pewnym czasie dokonano wycinki reszty drzew i tak powstały nowe domy. Oczywiście trwało to sporo czasu aby zapewne nie poddać ludzi terapii szokowej. Jakimś dziwnym zrządzeniem losu tzw. ekolodzy nic w tym temacie też nie poradzili.

    • 8 2

    • Właśnie!

      • 0 0

  • są nowe drogi i węzły w gdyni (1)

    zaprojektowane od razu tak żeby od początku były korki

    • 8 3

    • Nie prawda. Wyjazd z Dąbrowy w końcu bez korków. Po 15 latach czekania

      • 2 1

  • Gdzie polskie hypermarkiety (2)

    Kolejny niemiecki business co niszczy dosłownie polskie korzenia!!!

    • 3 4

    • buduj sam polskie markety, jeśli masz na to kasę

      • 3 0

    • Bzdura

      • 0 0

  • Gdynia ma najważniejszą powierzchnię handlowa

    W stosunku do liczby mieszkańców - tych zameldowanych, bo jeśli chodzi o zamieszkałych to już przepaść (jest ich o 1/3 więcej) Gdynia faktycznie liczy ca 320 tys. mieszkancow.
    A wiele centrów handlowych zostało zlikwidowanych, by ratować Świętojańską!

    • 3 1

  • Czas już budować schrony (1)

    a nie markety.

    • 5 0

    • boisz się szturmów mięsnych z Kralovca czy niezniszczalnych T-54 z last 50tych ubiegłego wieku?

      • 0 0

  • Nastepny

    Moloch nie Polski

    • 2 3

  • no to jest dobre...

    "Urzędnicy: skala wycinki była jak najmniejsza".
    Urzednikom to wierzy sie tak samo jak politykom. Wszystko w imię wszechogarniającej konsumpcji. Jeszcze żeby te sklepy oferowały faktycznie dobrą żywność i w dobrych cenach czy jakieś wyjątkowe towary, to może byłoby lżej to znieść. Budują kolejne nikomu nie potrzebne markety, niszczą lokalną przesiębiorczość i jeszcze uważają, że to jest dobrze. We wszystkich marketach jest to samo (no może inne naklejki). Problem pojawi sie zaraz z korkami a potem dojdą kolejne.
    Nie potrzeba takiej ilości marketów skoro co drugą ulice sa "Owady" albo co 50m "Gady". Za 2 lata okaże sie ze inwestycja jest nierentowna i zburzą tą halę, ale degradacja terenu pozostanie. Bezmyślność i chęć zysku powinna być karana. Taki urzędnik nie ponosi praktycznie żadnej odpowiedzialności. NIezwykle przykre.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem polskim reprezentują jej założyciele i obecni członkowie Zarządu: Bogdan Górski – Prezes i Iwona Górska – Wiceprezes. Przedsiębiorstwo powstało w 1981 roku, koncentrując się głównie na realizacji domów jednorodzinnych na zlecenie indywidualnych inwestorów.

Najczęściej czytane