• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończą budowę drogi, a potem otwarcie marketu

Patryk Szczerba
22 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (210)
Najnowszy artykuł na ten temat Karwinianie doczekali się otwarcia supermarketu
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.

- Kiedy otwarcie hipermarketu Kaufland na Karwinach?Mapka - takie pytanie zadaje coraz więcej mieszkańców Gdyni. Oficjalnej daty nie ma, ale wiele wskazuje na to, że sklep otworzy się jeszcze przed Wielkanocą. Przeszkodą przed wcześniejszym uruchomieniem okazała się budowa drogi dojazdowejMapka, wskutek której pozbyto się drzew. Jak twierdzą mieszkańcy - dość brutalnie.




Czekasz na otwarcie nowego hipermarketu na Karwinach?

Przypomnijmy:

  • Intensywne prace budowlane przy ul. Nowowiczlińskiej na Karwinach trwają od kilkunastu miesięcy.
  • Na początku marca 2023 roku jako pierwsi poinformowaliśmy, że w tym miejscu powstanie trzeci w Gdyni sklep sieci Kaufland.
  • Obiekt miał być gotowy jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia, ale nie udało się dotrzymać tego terminu.


Oficjalnej daty nie ma, ale wszystko wskazuje na to, że inwestor chce zdążyć z pracami przed Wielkanocą.

- O dokładnej dacie uruchomienia placówki dla klientów będziemy mogli poinformować w późniejszym terminie - odpowiadają przedstawiciele sieci na pytania o datę.

Planowane parametry nowego hipermarketu



  • Powierzchnia hali sprzedaży 2,8 tys. m kw.,
  • W środku ok. 500 m kw. powierzchni handlowo-usługowej dla najemców pasażu
  • 200 miejsc parkingowych dla kierowców


Wjazd do obiektu będzie odbywał się od strony ul. Nowowiczlińskiej.



I to właśnie droga dojazdowa ma być ostatnią przeszkodą, która uniemożliwia otwarcie hipermarketu.



Trwa budowa drogi dojazdowej do Kauflandu



Prace budowlane trwają na podstawie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej wydanej przez prezydenta Gdyni w grudniu 2023 roku.

Parametry drogi dojazdowej

  • Droga będzie miała klasę D i długość 57 metrów.
  • Będzie się można po niej poruszać z prędkością 30 km/h po jednym pasie w każdą ze stron.
  • Po jednej ze stron będzie chodnik.
  • Będzie też osobny zjazd na drogę gruntową przez wzmocniony chodnik.

Drzewa ustąpiły miejsca drodze



Sęk w tym, że oby wykonać drogę, trzeba było wyciąć sporo drzew. Zwrócili na to uwagę czytelnicy w Raporcie z trójmiasta

08:46 17 STYCZNIA

Wycinka drzew Kaufland Karwiny (43 opinie)

Masakra drzew, w tym starych dębów, po to aby można było dojechać do nowo budowanego sklepu Kaufland na Karwinach w Gdyni. Czy nie można było wjazdu zaprojektować tak aby oszczędzić drzewa z pewnością przeszło stuletnie?
Masakra drzew, w tym starych dębów, po to aby można było dojechać do nowo budowanego sklepu Kaufland na Karwinach w Gdyni. Czy nie można było wjazdu zaprojektować tak aby oszczędzić drzewa z pewnością przeszło stuletnie?


Kwestię podnosił także nasz czytelnik w osobnym mejlu.

- Ze smutkiem zauważyłem, że przy nowo budowanym sklepie Kaufland na Karwinach dokonano masakry drzew, aby zbudować wjazd dla aut. Pewnie było to wszystko uzgadniane, ale serce boli, gdy kilkusetletnie dęby idą pod topór czy piłę. Może warto by sprawę nagłośnić, tak aby przy przyszłych inwestycjach bardziej dbać o nasze dziedzictwo przyrodnicze - pisze pan Andrzej.
  • Na zdjęciu teren przed wycinką drzew
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby

Urzędnicy: skala wycinki była jak najmniejsza



Gdyńscy urzędnicy nie przeczą, że aby zbudować drogę, trzeba było dokonać wycinki, ale w jak najmniejszej skali. Jak informują, budowana droga biegnie po terenie będącym pierwotnie w zarządzie Nadleśnictwa Gdańsk.

- Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego pomiędzy budowaną drogą a ulicą Nowowiczlińską została zachowana grupa najcenniejszych drzew, w tym trzech stuletnich dębów. Wszystkich drzew zachować się nie udało - jest to część większego projektu przebudowy układu drogowego, gdzie nie było możliwości uniknięcia wycinki drzew, ale dołożono wszelkich starań, aby zrealizować zadanie z jak najmniejszą stratą przyrodniczą - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.

Pięć lat temu uchwalono nowy plan miejscowy



Przypomnijmy, że w 2019 r. radni Gdyni uchwalili nowy plan miejscowy dla tej okolicy, niezbędny do budowy Trasy Kaszubskiej. Dokument ten zezwolił na powstanie w tym miejscu obiektu handlowo-usługowego o powierzchni sprzedaży powyżej 2 tys. m kw.



Projekt uzyskał akceptację m.in. GDDKiA i ZDiZ w Gdyni.

Urzędnicy z biura planowania przestrzennego na spotkaniu z mieszkańcami tłumaczyli, że powodem przystąpienia do prac nad planem były wnioski właściciela terenu - jednego z trójmiejskich deweloperów.

Budowa Kauflandu. Film z marca 2023



Początkowo planowano zabudowę mieszkaniową



- Początkowo deweloper zapowiadał zabudowę mieszkaniowo-wielorodzinną. Teren nie był jednak przystosowany do takiej zabudowy. Właściciel terenu zmienił koncepcję, wnioskując o wielkopowierzchniowe usługi - tłumaczyli w 2019 r. planiści z Biura Planowania Przestrzennego w Gdyni.
Po kilku tygodniach plan trafił pod obrady Rady Miasta i został uchwalony. Do projektu planu miejscowego zostało wniesionych 67 uwag: 66 zostało odrzuconych, a 1 uwagę uwzględniono w części.

Przed laty też sporo uwag od mieszkańców



W zgłoszonych uwagach mieszkańcy pisali przede wszystkim o nadmiernej ingerencji w zieleń.

Planiści jeszcze na etapie procedowania wskazywali, że teren nie jest w całości leśny. Tam, gdzie ma powstać obiekt, to teren zadrzewiony i prywatny, a parametry inwestycji z powodu rozbudowy dróg i tak musiały zostać okrojone.

Quiz Współczesna architektura Trójmiasta Średni wynik 42%

Współczesna architektura Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (210) ponad 10 zablokowanych

  • Dlaczego nikt z komentujących nie protestował, gdy PiS wycinał całe hektary TPK?

    teraz pisowskie trolle lamentują z powodu kilku drzew

    • 6 4

  • Korpo markety i sztuczne żarcie

    Korpo ludki zaprogramowane 0 1 co myśleć, jeść i jak egzystować

    • 0 2

  • Mieszkaniec (1)

    Ktoś ładną kasę przytulił za ten projekt ,nagłe zmiany i wycinkę lasu .
    Gratuluje . Sprawa dla prokuratora

    • 1 5

    • Zgłaszaj! Na co jeszcze czekasz?

      • 0 0

  • Każda złotówka wydana w niemieckim supermarkecie to o ironio to samo co chcieli osiągnąc Niemcy w 1939 roku

    Czasy się zmieniły, ale nadal pewne idee pozostają niezmienne, Czyli, gdzie jest dzisiaj polski handel? Dlaczego w tym miejscu nie powstał polski supermarket? \dlaczego politycy i urzędnicy tak sie płaszcxza przed tym duzym niemieckim kapitałem, przypomnę, te sieci otrzymuja preferencyjne pozyczki i dotacje z europejskich banków, nawet banku rozwoju UE na rozwój sieci sprzeda,zy detalicznej w biedniejszych krajach, Za takie uważaja Polskę, Wpuszczono wielkokapitałowe sieci handlowe na rynek gdzie nie było lokalnego konkuretnta. Oddano nasz handel bez jednego wystrzału, chyba, że mowa o wystrzałach korków od szampana po niemieckiej stronie granicy. I to Was nie dziwi? Że tak wyprano Wam mózgi, że nie widzicie, że zlikwidowano i polski przemysł i niszczy się polski handel. Poprzez kontrolowanie łańcucha dostaw. Dlaczego w sklepach korporacji lampy się palą 24h, a polskich sieciach oszczedzają prąd? Diabeł tkwi w szczegółach, kto stoi finansowo za tymi "rodzinnymi", a jak korporacjami niemieckimi. Odp.: chazarsko szydowskie banki poprzez tzw "fundusze inwestycyjne" Czym są fundusze inwestycyjne? Banki kreuja puste pieni,adze , transferuja je do tych swoich funduszy, a te kupują co lepsze kąski na rynku w róznych branzach by ustanawiac kontrolę i monopole.

    • 1 3

  • Za te drzewa (1)

    Moich pieniędzy nie zobaczą

    • 0 3

    • Nawet się nie zapytają jak je wezmą, Naiwny jesteś jak przedszkolak.

      • 0 0

  • Gdynia się cofa w rozwoju

    Nowowiczlińska i Wiczlińska mają po jednym pasie .Już dawno powinny być po dwa pasy.Taka szerokość ulicy Wiczlińskiej była nawet przed wojną .Gdzie my żyjemy? Miasto upadłe -Gdynia

    • 4 1

  • Urząd miasta

    Jedno pytanie kto komu i ile dał kasy za market w tym miejscu?

    • 2 2

  • Niech mi

    Ktoś przypomni ile razy był zmieniany wjazd w tym miejscu na obwodnicę,bo się pogubiłem.Szkoda, że nie zrobiono od razu tunelu z Anyżowej do Kauflandu.

    • 0 0

  • Dobrze by było aby pan Andrzej zajął się np sadzeniem drzew a nie narzekaniem

    • 0 0

  • Dojazd do obwodnicy

    Dojazd do obwodnicy i tak utrudniony przez włączenie go z drogą prowadzącą do Dąbrowy teraz będzie katastrofalny. Była okazja zbudowania dwupasmówki ale z niej nie skorzystani.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem polskim reprezentują jej założyciele i obecni członkowie Zarządu: Bogdan Górski – Prezes i Iwona Górska – Wiceprezes. Przedsiębiorstwo powstało w 1981 roku, koncentrując się głównie na realizacji domów jednorodzinnych na zlecenie indywidualnych inwestorów.

Najczęściej czytane