• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończą budowę drogi, a potem otwarcie marketu

Patryk Szczerba
22 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (210)
Najnowszy artykuł na ten temat Karwinianie doczekali się otwarcia supermarketu
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.

- Kiedy otwarcie hipermarketu Kaufland na Karwinach?Mapka - takie pytanie zadaje coraz więcej mieszkańców Gdyni. Oficjalnej daty nie ma, ale wiele wskazuje na to, że sklep otworzy się jeszcze przed Wielkanocą. Przeszkodą przed wcześniejszym uruchomieniem okazała się budowa drogi dojazdowejMapka, wskutek której pozbyto się drzew. Jak twierdzą mieszkańcy - dość brutalnie.




Czekasz na otwarcie nowego hipermarketu na Karwinach?

Przypomnijmy:

  • Intensywne prace budowlane przy ul. Nowowiczlińskiej na Karwinach trwają od kilkunastu miesięcy.
  • Na początku marca 2023 roku jako pierwsi poinformowaliśmy, że w tym miejscu powstanie trzeci w Gdyni sklep sieci Kaufland.
  • Obiekt miał być gotowy jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia, ale nie udało się dotrzymać tego terminu.


Oficjalnej daty nie ma, ale wszystko wskazuje na to, że inwestor chce zdążyć z pracami przed Wielkanocą.

- O dokładnej dacie uruchomienia placówki dla klientów będziemy mogli poinformować w późniejszym terminie - odpowiadają przedstawiciele sieci na pytania o datę.

Planowane parametry nowego hipermarketu



  • Powierzchnia hali sprzedaży 2,8 tys. m kw.,
  • W środku ok. 500 m kw. powierzchni handlowo-usługowej dla najemców pasażu
  • 200 miejsc parkingowych dla kierowców


Wjazd do obiektu będzie odbywał się od strony ul. Nowowiczlińskiej.



I to właśnie droga dojazdowa ma być ostatnią przeszkodą, która uniemożliwia otwarcie hipermarketu.



Trwa budowa drogi dojazdowej do Kauflandu



Prace budowlane trwają na podstawie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej wydanej przez prezydenta Gdyni w grudniu 2023 roku.

Parametry drogi dojazdowej

  • Droga będzie miała klasę D i długość 57 metrów.
  • Będzie się można po niej poruszać z prędkością 30 km/h po jednym pasie w każdą ze stron.
  • Po jednej ze stron będzie chodnik.
  • Będzie też osobny zjazd na drogę gruntową przez wzmocniony chodnik.

Drzewa ustąpiły miejsca drodze



Sęk w tym, że oby wykonać drogę, trzeba było wyciąć sporo drzew. Zwrócili na to uwagę czytelnicy w Raporcie z trójmiasta

08:46 17 STYCZNIA

Wycinka drzew Kaufland Karwiny (43 opinie)

Masakra drzew, w tym starych dębów, po to aby można było dojechać do nowo budowanego sklepu Kaufland na Karwinach w Gdyni. Czy nie można było wjazdu zaprojektować tak aby oszczędzić drzewa z pewnością przeszło stuletnie?
Masakra drzew, w tym starych dębów, po to aby można było dojechać do nowo budowanego sklepu Kaufland na Karwinach w Gdyni. Czy nie można było wjazdu zaprojektować tak aby oszczędzić drzewa z pewnością przeszło stuletnie?


Kwestię podnosił także nasz czytelnik w osobnym mejlu.

- Ze smutkiem zauważyłem, że przy nowo budowanym sklepie Kaufland na Karwinach dokonano masakry drzew, aby zbudować wjazd dla aut. Pewnie było to wszystko uzgadniane, ale serce boli, gdy kilkusetletnie dęby idą pod topór czy piłę. Może warto by sprawę nagłośnić, tak aby przy przyszłych inwestycjach bardziej dbać o nasze dziedzictwo przyrodnicze - pisze pan Andrzej.
  • Na zdjęciu teren przed wycinką drzew
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby

Urzędnicy: skala wycinki była jak najmniejsza



Gdyńscy urzędnicy nie przeczą, że aby zbudować drogę, trzeba było dokonać wycinki, ale w jak najmniejszej skali. Jak informują, budowana droga biegnie po terenie będącym pierwotnie w zarządzie Nadleśnictwa Gdańsk.

- Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego pomiędzy budowaną drogą a ulicą Nowowiczlińską została zachowana grupa najcenniejszych drzew, w tym trzech stuletnich dębów. Wszystkich drzew zachować się nie udało - jest to część większego projektu przebudowy układu drogowego, gdzie nie było możliwości uniknięcia wycinki drzew, ale dołożono wszelkich starań, aby zrealizować zadanie z jak najmniejszą stratą przyrodniczą - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.

Pięć lat temu uchwalono nowy plan miejscowy



Przypomnijmy, że w 2019 r. radni Gdyni uchwalili nowy plan miejscowy dla tej okolicy, niezbędny do budowy Trasy Kaszubskiej. Dokument ten zezwolił na powstanie w tym miejscu obiektu handlowo-usługowego o powierzchni sprzedaży powyżej 2 tys. m kw.



Projekt uzyskał akceptację m.in. GDDKiA i ZDiZ w Gdyni.

Urzędnicy z biura planowania przestrzennego na spotkaniu z mieszkańcami tłumaczyli, że powodem przystąpienia do prac nad planem były wnioski właściciela terenu - jednego z trójmiejskich deweloperów.

Budowa Kauflandu. Film z marca 2023



Początkowo planowano zabudowę mieszkaniową



- Początkowo deweloper zapowiadał zabudowę mieszkaniowo-wielorodzinną. Teren nie był jednak przystosowany do takiej zabudowy. Właściciel terenu zmienił koncepcję, wnioskując o wielkopowierzchniowe usługi - tłumaczyli w 2019 r. planiści z Biura Planowania Przestrzennego w Gdyni.
Po kilku tygodniach plan trafił pod obrady Rady Miasta i został uchwalony. Do projektu planu miejscowego zostało wniesionych 67 uwag: 66 zostało odrzuconych, a 1 uwagę uwzględniono w części.

Przed laty też sporo uwag od mieszkańców



W zgłoszonych uwagach mieszkańcy pisali przede wszystkim o nadmiernej ingerencji w zieleń.

Planiści jeszcze na etapie procedowania wskazywali, że teren nie jest w całości leśny. Tam, gdzie ma powstać obiekt, to teren zadrzewiony i prywatny, a parametry inwestycji z powodu rozbudowy dróg i tak musiały zostać okrojone.

Quiz Współczesna architektura Trójmiasta Średni wynik 42%

Współczesna architektura Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (210) ponad 10 zablokowanych

  • Ładna koperta poszła panie prezydencie

    • 1 1

  • Absurd goni absurd (1)

    Dlaczego w XXI w. buduje się sklep spożywczy przy przelotówce? Żeby każdy musiał do niego jechać autem i potęgować ruch i korki i smród i hałas? Dlaczego tj w Gdańsku nie można wprowadzić zapisy, w których lokale użytkowe, m.in sklepy spożywcze musza powstawać na parterach nowobudowanych osiedli. W zasięgu spaceru w kapciach?
    To jest skandal, katastrofa dla lasów, zwierząt, gigantyczny koszt infry, jej utrzymania, smród, hałas itp itd. Żadnych zalet. Kto na to pozwala???!! A, odchodzące władze :(

    • 2 5

    • "Dlaczego tj w Gdańsku"

      Czy już Gdańsk, za czasów PO, wystąpił o przyłączenie tej nieruchomości - mieszczącej się w gdyńskich Karwinach do miasta wojewódzkiego?
      A propost przy przelotówce proponuje "Wiejskie jadło" - pewnie większe lokowanie zapotrzebowania społecznego kierowniczników

      • 1 0

  • Niemcy Niemcy ponad wszytsko!!!!!

    • 0 5

  • I to

    Nie powinno sprzedawać gruntów w obce ręce, w grę powinna wchodzić tylko dzierżawa .

    • 0 0

  • Dlaczego zablokowano Anyżową?

    Najpierw zablokowano nam wyjazd z Anyżowej, tłumacząc to tym że nie można zrobić wyjazdu tak blisko wjazdu na obwodnicę.
    Teraz po wielkich bojach warunkowo dopuszczono wyjazd z Anyżowej tylko w jedną stronę, więc jadąc w stronę Gdyni mieszkańcy muszą się cofać i stać w korku, bo nie wolno skręcać w lewo.

    A tymczasem wyjazd z Kauflandu bez problemu w obie strony mimo że jest jeszcze bliżej wjazdu na Obwodnicę?

    Równi i równiejsi?

    • 6 0

  • oh czego się nie zrobi i klepnie dla kasy :)

    • 1 0

  • Tam blisko mieszka radny od szczura

    Tam blisko mieszka radny,-tam gdzie jest pętla autobusowa

    • 1 2

  • I zaczną się korki (1)

    Jakiś geniusz wymyślił tam 1 pas ruchu którym mają dojechać mieszkańcy Dąbrowy oraz ci co chcą jechać w kierunku Wejherowa. Teraz już kulawa przepustowość zostanie jeszcze bardziej ograniczona przez klientów marketu!!! Brawa dla autora tego rozwiązania!!!
    Przed rozpoczęciem prac nad obecnym węzłem jechało się płynnie z Gdyni w stronę Wejherowa i odwrotnie, teraz w godzinach szczytu korki!!! Geniusze

    • 4 1

    • Korki już są.

      Będą większe. Ale urzędników to nie obchodzi, skoro nikt prominentny nie mieszka na Dąbrowie

      • 3 1

  • Latem obiecywano otwarcie na Boze Narodzenie , ale zapomniano o drodze dojazdowej

    • 2 1

  • (1)

    Nie hipermarket tylko markecik i poco....10 lat zwolnienia z podatków najniższą krajową płacą ludzka korki wycinka drzew to właśnie zarządy obecnej władzy w Gdyni można bylo tam coś dla ludzi postawic

    • 2 3

    • jesteś pisowskim trollem

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem polskim reprezentują jej założyciele i obecni członkowie Zarządu: Bogdan Górski – Prezes i Iwona Górska – Wiceprezes. Przedsiębiorstwo powstało w 1981 roku, koncentrując się głównie na realizacji domów jednorodzinnych na zlecenie indywidualnych inwestorów.

Najczęściej czytane