• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statki czekają w kolejce do Baltic Hub

Wioletta Kakowska-Mehring
5 października 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (159)
W ostatni weekend na redzie stały aż trzy statki armatorów realizujących połączenia oceaniczne. W ostatni weekend na redzie stały aż trzy statki armatorów realizujących połączenia oceaniczne.

Kilka statków kontenerowych naraz na redzie czekających na wejście do Baltic Hub to ostatnio dość częsty widok. Jak się okazuje, dzieje się tak nie tylko z powodu wzrostu ładunków, ale także braków kadrowych.



Kilka dni temu Baltic Hub poinformował, że od początku powstania, czyli od 2007 roku przeładowano 20-milionowy kontener TEU (tzw. 20-stopowy). Ostatnie 5 mln TEU w zaledwie dwa lata. Ruch jest duży, a na redzie coraz częściej widać po kilka statków naraz. W środę, 4 października, kiedy dwa statki armatora Mearsk były obsługiwane w terminalu, trzy inne stały na redzie, w tym jeden statek Mearska, a także duża jednostka OOCL.

Takiego statku jeszcze u nas nie było Takiego statku jeszcze u nas nie było

- Tak, jest to obraz, którego tak naprawdę nie chcemy widzieć, ponieważ oznacza on, że statki czekają na obsługę w Baltic Hub.  Wzrost ładunków importowych/eksportowych wywarł dużą presję na naszą infrastrukturę i zasoby ludzkie, powodując zatłoczenie na placu w miesiącach letnich i nadal stoimy przed wyzwaniem odbudowy sytuacji. Intensywnie pracujemy, aby temu zaradzić, w tym prowadzimy intensywną rekrutację, aby sprostać zapotrzebowaniu rynku zarówno w czwartym kwartale 2023 roku, jak i w 2024 - mówi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.


Przypomnijmy, że trwa rozbudowa Baltic Hub. Do 2025 roku ma być gotowe T3, czyli głębokowodne nabrzeże o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Projekt T3 obejmuje dodatkowo zakup 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do obsługi największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym. Dzięki T3 zdolność przeładunkowa Baltic Hub zwiększy się o 1,5 mln do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie.



Terminal został uruchomiony w 2007 r., ale wówczas nazywał się DCT (nazwę zmieniono w 2022 r.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.) oraz IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30 proc.). Zatrudnia ponad 1,1 tys. osób.

Miejsca

Opinie (159) 6 zablokowanych

  • Kiedyś dyrektorem byłby Polak (a nie jakiś Baker), nie jest to znowu jakoś wielce skomplikowane. Ale "polscy" politycy wszystko (8)

    rozprzedali za ułamek wartości. Obcy w ww inwestycji mają większość bezwzględną, aż 70% akcji. Polska coś zarabia? Minimalnie.

    • 15 28

    • Tym bardziej, że "Baker" to "Piekarz" :) (4)

      Jak taki "Piekarz", sorry "Baker" może być szefem terminalu, którego większościowym udziałowcem jest Port of Singapore Authority ?

      • 9 1

      • Dyrektorem mógłby być pan Karol Piekarczyk, moze pracowałby lepiej, bo myślałby o tym, że w 3M chce to robić kolejne 15 lat

        a nie jakiś nadzorca kolonialny, nastawiony na eksploatację ludności tubylczej na plantacji. To, że to nie plantacja kauczuku na Malajach w 1923r., a "hab" w Polsce w 2023r., to tylko drobny szczegół. Zasada jest ta sama.

        • 8 5

      • W tym przypadku, polscy politycy nic nie "rozprzedali" (LOL) (2)

        Polscy politycy (PFR), wyjątkowo w przypadku tego biznesu, kupili udziały od funduszy inwestycyjnych australijskich, które dzięki tej transakcji osiągnęły niezłą stopę zwrotu z tej inwestycji.

        • 12 2

        • A to ten port jest w Australii wg ciebie, tak? (1)

          • 1 9

          • Konkluduję, że czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją najmocniejszą stroną :)

            W celu jeszcze większego zaciemnienia tematu dodam, że wg danych sprzed kilku lat ponad 90% kontenerów rozładowywanych z jednostek oceanicznych nie opuszcza terenu Portu Gdańsk drogą lądową (tj. transportem samochodowym lub kolejowym).
            Ojej, to co się dzieje z tymi kontenerami ???

            • 5 3

    • (1)

      Polska ma z tego terminala 20 mld złotych rocznie, znaczy się Skarb Państwa ma

      • 6 4

      • Zapewne ktoś dokłada ze swojej kieszeni.

        • 0 1

    • Chcielibyscie Jaworskiego?

      Załatwiłby was tak jak SG.

      • 4 1

  • Wypowiada się (4)

    Grabarz DCT, Charlie Baker, ze śmiesznego terminaliku na Kubie, gdzie stoją 4 STS-y i pod bramą czeka 100 osób, żeby pracować. Lada chwila albo PSA wymieni cały zarząd, albo terminal będzie stał pusty, bo wszyscy armatorzy odejdą. Wychodzą lata zaniedbań, dociskania śruby i błędnych decyzji personalnych. Odeszło dużo dobrych pracowników i z OPS i z technicznego. Niestety, ale niektórych nie zastąpisz. Kiedyś fajna firma z super atmosferą i niezłymi zarobkami, teraz dno z nieudolnym PR-em. Co z tego, że T3 to "automat", kiedy nie będzie komu obsługiwać i serwisować. Rekrutacja spóźniona - na rynku nie ma już wartościowych ludzi, a poza tym nikt nie chce pracować w tym molochu na glinianych nogach :/ Wielka szkoda, bo to początek upadku tej firmy w obecnym kształcie.

    • 64 4

    • predzej będzie koniec twoj i podobnych do ciebie krzykaczy (2)

      bedzie automatyzacja i skonczy sie bicie piany przez zwiazkowcow od siedmiu bolesci

      • 0 28

      • Widzisz kolego (1)

        Ktoś jeszcze te automaty będzie musiał naprawiać, a z tymi stawkami to oni sobie mechaników i automatyków mogą szukać w Gruzji lub Pakistanie :) Nie jestem operatorem, nigdy nie byłem i raczej nie będę.

        • 21 0

        • beka, akurat automatyków łatwiej znaleźć teraz ....

          wiec nie gadaj, znam firme od srodka i wiem, ze nie ma tu ściemy

          • 0 4

    • pracownik

      Glinianych nogach, buhahaha, jak piszesz, to pisz do rzeczy, ja od 6 lat tu siedze i jak sie pracuje, to się odpowiednio dostaje kase ... moze wymagaja pracy jakosciowej, a nie kazdy umie???

      • 0 4

  • To źle, bo jak statki zaczną stać na redzie, to przeniosą się do innego portu, bo to zbyt duża strata

    • 24 1

  • E-brama

    Może niech się pochwalą jak jest z dostępnością slotów do tego pseudo nowoczesnego portu kierowcy zamiast odpoczywać próbują klikać sloty żeby całą noc nie jechać po całodniowym staniu na parkingu przed portem ale to jest nie ważne byle rekordy i zyski były a firmy które to przywożą i wywozą to zło konieczne bynajmniej tak ich traktuje pseudo nowoczesny port

    • 23 2

  • BalticHub

    Ten widok będzie normą bo podwyżek obiecanych nie ma to i pracownicy się nie spiesza a będzie jeszcze gorzej. Powodzenia

    • 45 1

  • zapłaćcie ludziom godną wypłatę a korki na redzie znikną

    • 42 1

  • (1)

    Praktycznie wszystkie porty są w rękach dziwnych ,,inwestorów" Niestety to zaczeło się za czasów Tuska. Zakłady strategiczne dla kraju wydzierżawił zagranicznym inwestorom, a ci kroją taką kasę że nawet trudno sobie to wyobrazić. Oczywiście właściciele zapominają kto im tą kasę wypracowuje.Nigdy więcej takich rządów niszczących nasz kraj i gospodarkę, nie wspomnę o wykorzystywaniu ludzi.

    • 26 25

    • jasne bo w pisowych spółkach płacą super

      ale tylko swoim . Nie gadaj bzdur - im mniej Państwa w Państwie tym gospodarka lepiej się rozwija - to odwrotność pisu !! Oni doprowadzili do huśtawki cen, olbrzymiej inflacji !!!Co zrobił pis?? dlaczego jest niskie bezrobocie?? bo ten co ma łeb na karku jedzie za granicę!! Obniżka wieku emerytalnego niech dojdzie do 45 lat to nikt nie będzie musiał pracować. pis jak kononowicz

      • 6 3

  • Port Gdanski (5)

    Przez wiele lat zero inwestycji kupowany przez spółki bez żadnych inwestycji.Krótko mówiąc rozkradziony.Obecnie kwitnie i miejmy nadzieję ze zostaną zweryfikowane umowy ze Spółkami które kupily nabrzeża.Pytam się więc czy miliardy wydane przez PiS na port Elbląg miały jakiś sensowny cel.Te pieniadze zainwestowane w port w Gdansku by podniosły jego poziom i przyniosły potęzne dochody dla Samorządowców a nie złodziejskiego Rządu.Mniej statków na redzie i więcej w porcie i kasy na rozwój portu i miasta.

    • 38 36

    • Bzdury że aż zęby bolą !!! (2)

      1. Zarząd Portu nie może sprzedać żadnych gruntów. Tym bardziej nabrzeży !
      2. Zarząd Portu co rok inwestuje 200 - 400 mln zł w infrastrukturę.
      3. Rząd nie wydał złotówki na port w Elblągu !
      4. Dochody samorządu z Portu to podatek gruntowy oraz ułamek podatku PIT pracowników portu i spółek z terenu portu.

      • 19 4

      • "Dochody samorządu z Portu to podatek gruntowy oraz..." (1)

        Bo w wyniku aferalnego rozegrania ustaw portowych miasta usiłowały porty pozbawić majątku.
        Co w widocznym stopniu się udało. Szczególnie w Gdyni.
        A w zamiarze ustawodawcy miasta miały być udziałowcami portów.
        Wtedy partycypowałyby w zyskach...
        Jednak bycie udziałowcem, to również udział w kosztach i odpowiedzialności...
        Jak to w Polsce, usiłowano pójść na skróty, korzyści bez kosztów i odpowiedzialności.

        • 3 1

        • W Gdańsku miasto ma udziały znikome.Smietanka idzie do stolicy,a mieszkańcy Nowego Portu duszą się od ponadnormatywnego smrodu z miału węglowego zalegającego na hałdach.

          • 3 0

    • Ty s.....u sam kradniesz.

      • 0 4

    • jezu, ty na serio tak? zero inwestycji???

      niech pisza tu ludzie, co znają branże, błagam, bo ktos kto w to uwierzy to bedzie mial spaczona rzeczywistoscccc.. czytam i nie wierze serio

      • 1 0

  • Zarząddo wymiany (8)

    Zarząd portu który dba tylko o wlasne kieszenie nadaje się do dymisji ale nie bo port sprzedanu zagranicznym spółką a reszta dla Rządu Kaczyńskiego.To skandal zniszczyć i wyprzedac prawie caly port Gdansk.Pracownik to sztuka lub nr a nie osoba.Zarządem powinna zając się prokuratura ale nie Ziobry.Po 15.10.będą jak szczury uciekac ze stanowisk z milionowymi odprawami

    • 85 79

    • Opinia (1)

      Sprzedano za Po A PiS odkupił ale ty wiesz o tym pieski trolu
      .

      • 12 17

      • W jakim celu kłamiesz?

        Właścicielem DTC, od samego początku (2007 rok) był australijski fundusz Global Infrastructure Fund II.

        Aktualnie, należy do:
        PSA International (40 proc.),
        Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.)
        IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30 proc.)

        Zresztą jest to napisane w powyższym artykule, którego zrozumienie przerasta twoje możliwości.

        • 24 0

    • Idz juz zlodzieju (1)

      I nieudaczniku

      • 3 1

      • Tuman

        Rozumiesz o czym piszesz?.Raczej nie bo temat jest Tobie obcy.Ciemniak

        • 1 0

    • Port (3)

      Doker pisze głupoty, nikt z normalnych ciężko pracujących ludzi na Wybrzeżu nie oczekuje powrotu do władzy tuska i jego bandy złodzieji. Co nie sprzedali za 5% wartości, polikwidowali i pozamykali. A że płace są tam żenujące, to czyja wina? PiSu ? Ostatnio udało się zrepolonizować i odzyskać sprzedany przez agentów moskwy i berlina Port Północny.

      • 5 14

      • (1)

        a ty to tak sam z siebie czy masz jakieś ciekawe materiały z wiadomej sekty> Tylu głupot w jednym wpisie to już dawno nie czytałem. Idziesz na rekord - szkoda że nie rozumu

        • 7 3

        • Znawca

          Skoro Tobie nie pasują te głupoty to nie czytaj i nie komentuj.Ja nikogo nie obrazam a na mnie wylala się fala hejtu.Dlaczego?.Moze Twoja sekta zna odpowiedz.

          • 1 0

      • Bezmózg.

        Czy ja poruszam sprawy polityczne.Nie piszę kto sprzedał port wieć nie zapędzaj się bo o polityce tyle wiesz ile pokażą Tobie w TVP.

        • 0 1

  • Stawki a braki kadrowe (4)

    Starszy operator suwnicy nabrzeżnej z 15 letnim stażem 7100 zł brutto !!! Praca pod presją czasową , ciągłymi pytaniami co się stało dlaczego stoisz od brygadzistów itp. Młodszy 6500 patrząc na warunki wiatrowe ostatnio stawka adekwatna do ryzyka . Brawo!!! Operator suwnicy placowej między 6000-6500 w zależności od stażu . Kierowcy zewnętrzni doskonale widzą jakie jest czasami piekło pod takowym sprzętem 20 ciężarówek na liście i pełna frustracja z każdej strony . Stawka kierowcy jak już ktoś wcześniej napisał na równi z kasjerem z biedronki oczywiście nie obrażając 5280 zł brutto . Godna polecenia oferta pracy zapraszamy wszystkich zainteresowanych Baltic Hub wszystkich przyjmie pod swoje skrzydła

    • 61 2

    • (1)

      Za te pieniądze to niech Ukrainki idą na suwnicę.

      • 9 0

      • Jedna Chodzi

        • 6 0

    • Imv (1)

      Teraz już nawet prawo jazdy na C nie trzeba miec!! można na kategorii B jezdzic sprzętem co poza firma wymagałoby C+E.

      • 5 0

      • Bo nikt nie przyjdzie z kąt C lub C+E pracować za 3950 zł netto

        • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane