• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statki czekają w kolejce do Baltic Hub

Wioletta Kakowska-Mehring
5 października 2023, godz. 09:40 
Opinie (159)
W ostatni weekend na redzie stały aż trzy statki armatorów realizujących połączenia oceaniczne. W ostatni weekend na redzie stały aż trzy statki armatorów realizujących połączenia oceaniczne.

Kilka statków kontenerowych naraz na redzie czekających na wejście do Baltic Hub to ostatnio dość częsty widok. Jak się okazuje, dzieje się tak nie tylko z powodu wzrostu ładunków, ale także braków kadrowych.



Kilka dni temu Baltic Hub poinformował, że od początku powstania, czyli od 2007 roku przeładowano 20-milionowy kontener TEU (tzw. 20-stopowy). Ostatnie 5 mln TEU w zaledwie dwa lata. Ruch jest duży, a na redzie coraz częściej widać po kilka statków naraz. W środę, 4 października, kiedy dwa statki armatora Mearsk były obsługiwane w terminalu, trzy inne stały na redzie, w tym jeden statek Mearska, a także duża jednostka OOCL.

Takiego statku jeszcze u nas nie było Takiego statku jeszcze u nas nie było

- Tak, jest to obraz, którego tak naprawdę nie chcemy widzieć, ponieważ oznacza on, że statki czekają na obsługę w Baltic Hub.  Wzrost ładunków importowych/eksportowych wywarł dużą presję na naszą infrastrukturę i zasoby ludzkie, powodując zatłoczenie na placu w miesiącach letnich i nadal stoimy przed wyzwaniem odbudowy sytuacji. Intensywnie pracujemy, aby temu zaradzić, w tym prowadzimy intensywną rekrutację, aby sprostać zapotrzebowaniu rynku zarówno w czwartym kwartale 2023 roku, jak i w 2024 - mówi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.


Przypomnijmy, że trwa rozbudowa Baltic Hub. Do 2025 roku ma być gotowe T3, czyli głębokowodne nabrzeże o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Projekt T3 obejmuje dodatkowo zakup 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do obsługi największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym. Dzięki T3 zdolność przeładunkowa Baltic Hub zwiększy się o 1,5 mln do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie.



Terminal został uruchomiony w 2007 r., ale wówczas nazywał się DCT (nazwę zmieniono w 2022 r.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.) oraz IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30 proc.). Zatrudnia ponad 1,1 tys. osób.

Miejsca

Opinie (159) 6 zablokowanych

  • Kolejki?

    Przekierować do Radomia i Elbląga!

    • 7 4

  • Macie gdzies kierowców ktorzy stoją w sektorach, to dobrze wam tak. (1)

    • 4 11

    • Będziesz stał 8 h

      • 7 0

  • Wynagrodzenie jakie płaci BH (2)

    Operator ciągnika 3943 zł netto
    Kontrolerzy i lukowi 3262 zł netto
    Starszy operator suwnicy po 14 latach pracy w byłym DCT 4679 zł netto
    Praca zmianowa po 12 godzin w weekendy i święta.
    Kilka dni temu wszyscy pracownicy pobili kolejny rekord 20 milionów przeładowanych kontenerów. W nagrodę część załogi otrzymała shoarme z drobiu, frytki i napój Tymbark.
    A to, że statki stoją i czekają to nie wina pracowników to złe zarządzanie. Miała wejść automatyzacja ludzi nie szkolili bo po co. Automatyzacja nie wyszła i nie ma komu pracować za te pieniądze. Czy warto tu przyjść do pracy odpowiem, że nie i jak coś znajdę to po 14 odchodzę.

    • 32 0

    • Słusznie

      Ja po 9 latach odszedłem i dopiero wtedy zobaczyłem co to za syf i że można inaczej.

      • 9 1

    • przyjmij się do Port Gdański Eksploatacja ,tam lepiej płacą i szukają pracowników

      • 5 0

  • Zapomniał dodać Charles .. (2)

    Że w pierwszym półroczu 2023 przyjęli 50 kierowców a odeszło 44. Czyli pozyskali 6 operatorów ciągników imv. Praca na terminalu jest ciężka i specyficzna. Wymaga skupienia przez całą zmianę w 100 %. Jak dalej nie będzie porozumienia z załogą i przeglądu wynagrodzeń to ludzie będą odchodzić.

    • 28 0

    • GMB i GND

      Już czekają

      • 0 1

    • Połowa z Nich nie ma prawka

      Zabrane za alkohol

      • 3 2

  • Puszka (2)

    Jak ludzie będą zarabiać w końcu i mieć motywację to załadunki i rozladunki jak i kierowcy będą pracować szybciej. Ale lepiej milionowe kary płacić niż dac podwyżkę

    • 22 0

    • Strajk (1)

      Na kary ich stać. Podwyżki dla pracowników im przez gardło nie przejdą. Dlatego trzeba stanąć bez ludzi BH nawet kilku dni nie przetrwa. Chłopaki z węglowego rok temu stanęli i pieniądze na podwyżki znalazły się odrazu.

      • 7 0

      • Podwyżek Wam nie dadzą .tylko dlatego byście chodzili do pracy na tak zwane FLEXY ,byście łatali braki kadrowe i sobie dorabiali jak Wam mało , to samo było w PG Eksploatacja ,kupe lat wstecz

        • 7 0

  • A mówią ze zapaść Polski (8)

    Po kilku latach pustej redy można w końcu zobaczyć ze Polska sie rozwija.Tyle statków można było widzieć za komuny ale wtedy porty były niewydolne .Cieszmy sie tym widokiem i nie miejmy w końcu kompleksów ze to zaścianek Europy

    • 102 33

    • Komuna wróciła (1)

      Tyle statków można było widzieć za komuny ale wtedy porty były niewydolne

      • 10 11

      • komuna wroci jak po wygra. w Hamburgu bedzie sie przeladowywac tylko

        • 4 4

    • Teraz też są.

      Komuna wróciła.

      • 8 13

    • Cieszmy się widokiem statków, których nie potrafimy przeładować na czas....

      • 16 9

    • gdybys plywal po swiecie to wiedzialbys, ze kongestia na redzie to choroba krajow niedorozwinietych

      w dobrych portach nie ma statkow na redzie, wiec nie rozumiem z czego sie cieszysz

      • 8 11

    • a umiesz czytać ze zrozumieniem? Stoją na redzie bo w porcie nie ma kto pracować. No sukces niewyobrażalny, naprawdę

      • 10 2

    • A to polski port? W artykule wymienili wiele obcojęzycznych podmiotów. Może inne państwa się rozwijają na naszej ziemi? To chyba kolonizacją się nazywa.

      • 5 2

    • Kongestia w porcie to nie dowód na rozwój kraju.

      Za Gierka też była kongestia 20-30 statków czekało w kolejce. Każdy armator chciał umieścić statek w kolejce, gdyż na karach płaconych przez port lepiej się zarabiało niż na wożeniu towarów. Zobaczymy więcej statków ma redzie. Niech żyją towarzysze Dojnej Zmiany zarządzający portem. Komuna wróciła.

      • 6 6

  • (3)

    Tu nie chodzi o brak ludzi, ludzie są którzy się angażowali i wykonywali swoją pracę jak należy, piszę o operatorach imv. Niestety w tej firmie nikt ich nie docenił, operatorzy STS otrzymali indywidualne podwyżki, operatorzy rtg podwyżki z racji championa, a operatorów imv co fige z makiem? Mamy widok jaki mamy i będzie jeszcze gorszy jeśli nie będzie zadawalajacej podwyżki i zmiany zarządzeń pracy z niekorzystnymi dla pracownika zapisami. Co za firma zakazuje pójścia na urlop okolicznościowy w okresie letnim, nie znacie definicji tego urlopu? Nie chcemy waszej premii która i tak będzie zależeć od 100% frekwencji, niestety jesteśmy tylko ludźmi, możemy zachorować nawet na dwa dni i mamy 0 z premii.

    • 24 0

    • Za Tuska pensje 1/3 a ceny wyższe (2)

      Nie narzekaj

      • 0 4

      • Ceny wyższe.... tylko wpisów na zlecenie PiSu. (1)

        • 1 0

        • To był sarkazm ;)

          Za ruska z kotem siła nabywcza normalnego człowieka spadła

          • 1 0

  • Pracownik dur (1)

    Na warsztacie kierownicy mają ludzi za nic tylko dużo obiecują a gdy przychodzi co do czego to dziwne wymówki aby tylko nic nie dać po kilka lat trzeba czekać na jaki kolwiek awans a tylko dożucaja obowiązków

    • 11 0

    • Musisz Podpierać

      • 0 1

  • Pracownik (1)

    Poco pisać te opinie jak my jako pracownicy o tym wszystkim wiemy co się dzieje a przecież nikt z zarządu tego nie będzie chciał czytać aby spróbować coś zmienić trzeba wyjść na plac i zacząć walczyć o zmianę na lepsze i godną pensje, bo cichy dialog nic nieda będą ściemniać i mydlić oczy aby tylko uciszyć ludzi

    • 6 1

    • Po to aby przyszli pracownicy wiedzieli jak obecnie jest w BH. Aby Gdańszczanie też przeczytali i dowiedzieli się, że wychwalany terminal kontenerowy to obóz pracy a nie solidny pracodawca jak siebie sam nazywa. Jak można traktować tak ludzi operatorów suwnic którzy jeżdżą niejednokrotnie po 4 godziny bez możliwości załatwienia swoich potrzeb fizjologicznych. Facet sobie jeszcze jakoś poradzi ale kobiety.

      • 6 0

  • XDXD płąca psie pieniadze za ogromna ofpowiedzialnosc

    wiedze tez trzeba meic spora a sypia takim ipieneidzmi i sie dziwia ze braki kadrowe, no szok i niedowierzanie...

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto Przewodniczącym Rad Nadzorczych Abantia Polska oraz Ibereolica; jak i członkiem Rad Nadzorczych. Od czerwca 1997 prowadzi własną firmę doradczą Profit-Consult zajmującą się: doradztwem inwestycyjnym, organizacją finansowania rozwoju i inwestycji, projektami doradczymi w zakresie zarządzania inwestycjami, pośrednictwem finansowym i opiniowaniem kontraktów.

Najczęściej czytane