• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statki czekają w kolejce do Baltic Hub

Wioletta Kakowska-Mehring
5 października 2023, godz. 09:40 
Opinie (159)
W ostatni weekend na redzie stały aż trzy statki armatorów realizujących połączenia oceaniczne. W ostatni weekend na redzie stały aż trzy statki armatorów realizujących połączenia oceaniczne.

Kilka statków kontenerowych naraz na redzie czekających na wejście do Baltic Hub to ostatnio dość częsty widok. Jak się okazuje, dzieje się tak nie tylko z powodu wzrostu ładunków, ale także braków kadrowych.



Kilka dni temu Baltic Hub poinformował, że od początku powstania, czyli od 2007 roku przeładowano 20-milionowy kontener TEU (tzw. 20-stopowy). Ostatnie 5 mln TEU w zaledwie dwa lata. Ruch jest duży, a na redzie coraz częściej widać po kilka statków naraz. W środę, 4 października, kiedy dwa statki armatora Mearsk były obsługiwane w terminalu, trzy inne stały na redzie, w tym jeden statek Mearska, a także duża jednostka OOCL.

Takiego statku jeszcze u nas nie było Takiego statku jeszcze u nas nie było

- Tak, jest to obraz, którego tak naprawdę nie chcemy widzieć, ponieważ oznacza on, że statki czekają na obsługę w Baltic Hub.  Wzrost ładunków importowych/eksportowych wywarł dużą presję na naszą infrastrukturę i zasoby ludzkie, powodując zatłoczenie na placu w miesiącach letnich i nadal stoimy przed wyzwaniem odbudowy sytuacji. Intensywnie pracujemy, aby temu zaradzić, w tym prowadzimy intensywną rekrutację, aby sprostać zapotrzebowaniu rynku zarówno w czwartym kwartale 2023 roku, jak i w 2024 - mówi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.


Przypomnijmy, że trwa rozbudowa Baltic Hub. Do 2025 roku ma być gotowe T3, czyli głębokowodne nabrzeże o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Projekt T3 obejmuje dodatkowo zakup 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do obsługi największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym. Dzięki T3 zdolność przeładunkowa Baltic Hub zwiększy się o 1,5 mln do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie.



Terminal został uruchomiony w 2007 r., ale wówczas nazywał się DCT (nazwę zmieniono w 2022 r.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.) oraz IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30 proc.). Zatrudnia ponad 1,1 tys. osób.

Miejsca

Opinie (159) 6 zablokowanych

  • Nic dziwnego

    Skoro zarząd olewa pracowników to nie stety kolejka na redzie będzie. A wystarczyło by wyjść z zadowalającą propozycją dla pracowników drogi zarządzie. Wtedy mogli byście się chwalić sukcesami Baltic Hub , a nie kolejkami na redzie.

    • 33 0

  • Baltic Dno anie Hub (12)

    W Baltic Hub - Pensja glownie składa się z wypracowanych nadgodzin bo sama podstawa nie jest wystarczająca na normalne życie. Jesteśmy zmuszeni przychodzić za każdym razem na nadgodziny żeby godnie żyć ,ale to jest za każdym razem kosztem naszych dzieci i rodzin oraz czasu z nimi spędzanego ( święta, weekendy itd. ) Gdzie cała Administracja siedzi w domach w weekendy i święta . Często słyszę że są wielce zdziwnieni że narzekamy że chcemy zmiany bo przecież owocowe czwartki mamy dostęp do nowego lumpeksu w którym możemy sobie wybrać szorty, koszule czy buty po prezesie czy księgowej ... A może urlopik operatorku ??? Hmm wiecznie słyszę "nie ma takiej opcji zapomnij " A czasie pandemi gdzie wszystko było zamknięte Baltic Hub czyli my zwykli operatorzy pracowalismy pełna para a jak ktoś zachorował albo trafiła mu się kwarantanna to stracił premie i nie kiedy prawo do angażu.... taki jest właśnie wielki Baltic Hub . Te kolejki statków na redzie to początek bo my już nie mamy nic do stracenia .

    • 70 2

    • Dlatego też trzeba przywrócić (jak za Donalda) pracę w niedzielę w Biedronkach, Lidlach, hipermarketach. Dość leniuchowania w (3)

      Niedzielnych wyjazdów, spacerów z rodziną, hobby pracowników handlu, transportu itd.. Tylko PO. Oni przywrócą stare dobre czasy. Zlikwidować pieniądze dla dzieci i emerytów.

      • 5 7

      • Bubel wyborczy (1)

        To nie jest forum polityczne czy wyborcze tylko opisana sytuacja która dzieje się w naszej firmie . My jesteśmy bezpartyjni chcemy normalnie żyć.

        • 19 1

        • I jeszcze wrócić do starego wieku emerytalnego. Biznes to nie bezpartyjność. Biznes czeka na powrót dłuższych lat pracy.

          • 0 8

      • O jakich spacerach majaczysz pislamisto?

        Pracownik stacji Orlen
        Lekarz, pielęgniarka, motorniczy, marynarz, pilot, kelnerka kucharz i inni.
        Pewnie to samo spytają

        • 2 1

    • Z lumpeksiku

      Można majty po koledze z draską wychwycić, jak go przeczysci po przepysznym kebsie na cienkim placku.

      • 12 0

    • Skoro jest ci tam tak źle, to czemu tam jeszcze siedzisz? (4)

      Widocznie lubisz być dołowany. To tak jak bita żona.

      • 0 17

      • Praca zawodowa (3)

        Proszę bardzo już Ci odpowiadam :) straciłem w tej firmie kilkanaście lat swojego życia - rozwijacac się w ścisłej dziedzinie i konkretnej pracy . Gdzie teraz mam pójść ? Jako malarz , hydraulik czy księgowy ??? Skończyłem studia , szkoliłem się dla firmy baltic hub / DCT
        Skoro firma zatrudniając mnie oferowała mi rozwój, stabilizację i w tamtych czasach godne wynagrodzenie , zaufałem jej poświęcając swój najlepszy okres życia. A teraz według ciebie mam pójść szukać innego zawodu czy pracy i zaczynać od początku? Bo firma zaczęła traktować ludzi jak numerki... To my wspólnie wpłynęliśmy na rozwój firmy że jest właśnie w tym miejscu .

        • 32 1

        • Kilkanascie lat? (2)

          Przecież DCT zaczął działać od 2013. Coś koloryzujesz.

          • 0 30

          • Wpisz sobie w google kiedy wystartował port. Jak masz bić pianę to idź gdzie indziej chłopie.

            • 16 1

          • 01.10.2007 DCT

            01.10.2007 rok powstania DCT puki co są pracownicy którzy pracują od samego początku a widać że jesteś tylko tu po to żeby trolowac wszystkie opinie.

            • 20 0

    • Zapraszamy do pracowników administracyjnych. Poopowiadają. Tu nie jest lepiej :(

      • 3 0

    • Lumpeks xD

      Z tym lumpeksem to dowaliłeś do pieca - to chyba najlepsze podsumowanie DCT w ostatnich miesiącach. Zwykły tani lumpeks.

      • 4 0

  • Ojoojjj

    Tak jak traktują załogę tak maja....jak juz w desperacji przyjmują kierowców na ciągniki terminalowe z kat.prawa jazdy "b" to jest to odpowiedz w jakiej są desperacji.i gdzie jest to ich wychwalane bezpieczeństwo???? Gdzie w tym wszystkim jest pan "pudzian"????

    • 40 0

  • Na fotografii

    widać że mają pod górkę

    • 5 0

  • Nie wydolność. (2)

    Porażka ten port . Oni nie są przygotowani do obsługi takiej ilości kontenerów. Żeby podjąć na auto to trzeba dobę odczekać. Brak dostępnych slotów to już tak od ponad roku . W środku też można spędzić i trzy godz. Nie mogąc opuścić kabiny i nie wolno wyłączać silnika.

    • 14 0

    • Sss

      Operator z piętnastoletnim stażem 4300 netto

      • 5 1

    • W Chińczyku stoisz 6 h

      To nie narzekaj

      • 3 3

  • niech do Elblaga płyna

    za tyle kasy co tam poszło w Gdańsku 3 porty by zbudowano.

    • 10 6

  • Kto w Baltic Hub pracuje w Cyrku się nie śmieje . (3)

    Powiem tak że Baltic Hub zachlusnął się swoimi sukcesami i nabrali tyle pracy że nie są w stanie tego obrobić. Nie mają placu by składować kontenery,nie mając sprzętu by to obrobic a przede wszystkim nie mają ludzi którzy by obsadzili. Bo starzy pracownicy odchodzą ponieważ suwnicowy po 10 latach pracy ma 4 200 na rękę bez nagodzon. A przy tej inflacji jaką mamy to Zarząd zaproponował podwyżkę to 8% Takie pieniądze to wszędzie się dostanie. Tym bardziej że najniższa krajowa będzie od nowego roku tyle wychodziła. Krótko mówiąc zrobił się z tego obóz pracy 50% załogi na jedenaj zmianie na 12 godz pracy dwie przerwy po 30minNie ma tygodnia gdzie stary pracownik składa wypowiedzenie,a nabrali nowych operatów na ciągnik wewnętrzny z kat. B którzy nic nie potrafią. Więc jak ma tam być dobrze?

    • 36 1

    • To faktycznie. Ta praca za te pieniądze to śmiech przez łzy.

      • 10 0

    • jak niewolnik to sobie idź gdzie indziej ... po co tak gadac? (1)

      ciesz sie że masz podwyzke, bo nie kazdy ma, inflacja spada

      a kazdy etap rozwoju to trudna zmiana, wiec jak ulozy sie rozwoj to bedziesz zalowal

      misie chce robic i dzialam a nie gadam..

      • 0 8

      • Szkoda mi Ciebie

        Dla twojej wiadomości całe szczęście że już tam nie pracuje. Ale mając cały czas tam kontakt z chłopakami to jest coraz gorzej. A druga sprawa jak byś pomyślał,to po wyborach wszystko pójdzie do góry i taniej nie będzie. Kiedyś DCT był konkurencyjny na rynku pracy, teraz wszędzie się tyle zarobi i to od poniedziałku do piątku po 8 godz dziennie. Tam jest obóz pracy gdzie pracownik to tylko numerek którego się nie szanuje. A pracując na wysokości w niebezpiecznych warunkach,nocki z dwoma przerwami, święta zamiast spędzać z rodziną to trzeba przyjść do pracy. Za 4500zl miesięcznie uważasz że to jest wprzatku? Jeśli jest Ci tam dobrze to proszę się przedstawić,kim jesteś bo chyba nie masz nic do ukrycia skór dobrze się wypowiadasz o firmie?

        • 2 0

  • Dajcie wiecej to i pracownik sie znajdzie

    • 17 0

  • Nie ma tragedii

    Jak pracowałem na statkach i płynęło się do Brazylii to na redzie to i miesiąc się czekało, takie kolejki były przed wejściem do portu.

    • 13 1

  • (2)

    Zamiast płakać że jest tak źle jak piszecie,proste rozwiązanie!!Strajk!!!Kiedyś to działało,to i teraz zadziała!!A gdzie związki,jeśli je macie!!Kasę biorą i pewnie tylko modły i pielgrzymki??

    • 21 4

    • Związki ? oni się boją o własne stanowiska .by ich nie zwolnili ,za to że śmią żądać podwyżek ,znam to ( panie . . . . . . ,chce pan jeszcze pracować ? to proszę iść i przemyśleć jeszcze raz to ,czego pan i pańscy koledzy ,żądacie od zarządu ,do widzenia ) i pozamiatane

      • 3 1

    • 3000 tys podwyżki

      Związki coś tam walczą ale zachowują się jak A.Duda co im nie podłożą to wszytko podpiszą. A jak się zgodzą na tą śmieszna oferte, to jest ostani rok związków. Bo ludzie chcą godnych zarobków i godnej podwyżki do podstawy a nie jakieś wirtualne premie. Więc panowie z solidarności przemyślcie zanim podpiszecie czy warto.

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto Przewodniczącym Rad Nadzorczych Abantia Polska oraz Ibereolica; jak i członkiem Rad Nadzorczych. Od czerwca 1997 prowadzi własną firmę doradczą Profit-Consult zajmującą się: doradztwem inwestycyjnym, organizacją finansowania rozwoju i inwestycji, projektami doradczymi w zakresie zarządzania inwestycjami, pośrednictwem finansowym i opiniowaniem kontraktów.

Najczęściej czytane